Remy's nieuwe 5 deurs 1.4 monopoint.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
ramsus42

Dag iedereen.

Jullie kennen mij vast niet, maar ik ben remy, en ben toch altijd al een beetje flief op de 5jes. Ik ben eventejs terug van weggeweest( wegens aankoop nieuwe auto natuurlijk:P), maargoed.
Laatst mijn 5 deurs 5je een beetje uit zitten bouwen met wat gtt spul( sideskirtjes, spatbord verbreders en bumpers), rijd ik mijn koppakking lek. Waarschijnlijk is er tijdens het rijden water gaan lekken, waardoor mijn auto ineens een stuk langzamer ging rijden. Ikke kijken, en ja hoor, koppaking lek. Water dat deed borrelen en slecht lopen. Ikke maar besloten al het spul eraf te halen, en de auto maar naar de sloop te brengen. het was toch al een gaar hok...

Daarna wezen kijken voor een nieuwe auto, en kwam toen bij een aardige meneer terecht genaamt Andrews.( hier bekend op het forum al Supercinq). Deze meneer bood een erg leuke fase1 "uitgebouwde"zilvere 5 deurs aan. Ik was meteen verkocht. Deze voor een nette prijs maar meegenomen. (Ik hem mijn bumpers en velgjes gegeven plus wat geld toe, en blij dat ik was:) ).

Niks een testrondje rijden, meteen meenemen. Thuis aangekomen maar eens goed gekeken naar de motor. Deze loopt niet lekker, en heeft een naar bijgeluidje. Wanneer ik de auto in zijn vrij zet, en ik de koppeling los laat, hoor je een vibrerend rottig geluid. Als ik de koppeling indruk is het weer weg. Dit geluid hoor je ook tijdens het rijden. De auto schakeld verders erg goed, alleen het geluid kan nooit goed zijn denk ik.

Ik ga er vanuit dat de drukgroeplagers kapot zijn, en dat ik dus me versnellingsbak eronder moet gaan halen. Eerst wil ik kijken of dat er nog wel olie inzit :~ ..

Daarna het volgende: Bij een koude motor is er goed met de auto te rijden. Rijd je een minuut of 5 dan beginnen de problemen. De auto slaat soms af, en doet hij dit niet, dan slaat hij wel af als je te weinig gas geeft.
De auto is bij het optrekken heel hakkelig, verslikt zichzelf 2 keer goed, daarna in de 2de versnelling verslikt hij zich nog 1 keer, en dan is het goed. Het is geen gezicht bij het stoplicht..Alsof ik de koppeling te snel los laat, waarna je mijn hoofd heen en weer ziet schudden in de auto :~ . Ik baal er goed van. Wanneer ik met erg veel gas wegrijd gaat het al beter, maar het kan gewoon nooit goed zijn. Tijdens het rijden wilt hij ook nog weleens zomaar ineens gaan schokken.

vandaag heb ik mijn luchtfilter er eens afgetrokken tijdend het lopen. Ik zie dan een klepje op de carb, waar boven een soort sensorinspuitdinges op zit. Wanneer de auto stationair loopt komt er een dun laagje benzine op te liggen. Wanneer je gas geeft valt de benzine ineens in de carb, en dan slaat de motor af. Zou het aan die benzineinspuitersensor dingens die boven me klep hangt kunnen liggen? het lijkt me dat het niet hoort.

Mijn vragen op een rijtje:

Waar kan dat nare geluid vandaan komen?
Zal olie voldoen?
eventuele tips voor het eraf halen van mijn versnellingsbak?
Kan mijn lambdasonde soms kapot zijn?
Mijn injectiesensorinspuitdinges soms?
Waar kan het hakkelen dus aan liggen?

Ik hoor heel erg graag van jullie, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen (L)

Remy
Mark van Nierop
Contacteer:

Dat geluid van je koppeling zal waarschijnlijk je druklager wel zijn
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Maarten-Jan
Car: R19.R

Het inhouden en stoterig lopen kan (en wordt waarschijnlijk) idd veroorzaakt door je lambda sonde, deze zit in je kat of er iets voor. Eruit halen, goed schoonmaken, kijken of het helpt... anders andere / nieuwe proberen.

De sensor die je beschrijft is je injector, je hebt er hier 1 van (mono point). Deze injecteert in je gasklephuis, datgene wat jij als carb beschrijft :wink:
Die heb je dus niet bij injectie :wink:

Suc6 met uitvogelen :D
ramsus42

Zou het vervangen van je injector ook kunnen helpen?
Bij stationair draaien ligt er een laagje benzine op mijn klep..wanneer ik gas geef valt deze benzine in de injectie, waarna de motor uitvalt..

Remy
Haas
Car: Megane RS

das logisch, benzine op je gasklep, daar spuitie t op he... Aan de injector zal t niet liggen gok ik. Denk meer aan een pakking of vacuum ofzo?
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Hey Remy, ben jij niet degene die bij mij in de wijk woont?

Is die zilveren 5 van jou? waar is die andere?
Haas

ja, dat is m ja :)
Mark van Nierop
Contacteer:

Zijn niet echte ''Ronnie'' foto's volgens mij :p :wink:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
ramsus42

hahaha!

geweldig dit! Wat een prachtige foto's joh. Afgelopen dagen druk bezig geweest om een stel verotte velgen op te knappen. Deze opgeschuurd en ligt gepolijst..Vandaag mijn 145-70-13 bandjes om de velgen laten leggen. Het resultaat valt me niet tegen. Ben er erg tevreden mee.

Bij mijn vorige auto heeft helaas de koppaking het begeven. De auto was inmiddels al zo gaar, ( wel voorzien van fase 2 uitbouw) dat ik maar besloten heb om alle onderdelen die ik nog kon gebruiken eraf te trekken, en de rest maar naar de sloop te brengen. ( staat bovenin de topic nogmaals beschreven (S) ).

Nu nog opzoek naar een versnellingsbak..Zaterdag gaat de kat er onder uit, word de lambdasensor schoongeveegt, en word de uitlaat wat hoger gelegt. :smile: .

@Ronnie, ik spreek je vast wel binnenkort een x, in de buurt of op een meeting. Vandaag is mijn auto achter nog zo'n 3cm verlaagt, dus de drempel voor mijn huis kom ik niet meer over.

iedereen in de buurt vraagt zich af hoe ik dat gare hok omgetoverd heb naar de zilvere 5.."een zilvere spuitbus doet wonderen"... :gitar:

groetjes
Laatst gewijzigd door ramsus42 op do 28 jun 2007 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Dit kenteken komt me wel bekent voor kan dat?
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Mark Coupe schreef:Zijn niet echte ''Ronnie'' foto's volgens mij :p :wink:
haha, nee niet echt he. :D
Robke
Car: Lexus IS250

Zoals Mark bovenaan dit topic al zei, is dat geratel in je bak hoogstwaarschijnlijk een rammelend druklager.
Dat blijft wel heel, niks aan doen is het advies.

Zelfs mijn Duitse überdegelijke automobiel heeft het. :lol: :lol: :p
ramsus42

Hmm,

Over 4 weken ben ik van plan om ermee naar Frankrijk te rijden :~ , zal die dit gaan redden met deze lagers? ag, hij komt er ook vandaan, dus terug moet ook wel lukken :beer: .
is er binnenkort weer een meeting? misschien dat iemand daar even mee kan luisteren, en misschien weet wat het is.
DennisT
Moderator

Dat rateltje in de bak had ik ook, 2 jaar in gereden en geen probleem. Werd ook niet erger dus gewoon gaan met dat ding (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Jaa, jou kennen we van die mini-meeting bij Ronnie thuis, toen we aan het BBQen waren. Toen kwam je nog langsgereden in die blauwe ombouw-project. Jammer dat die dood is! Wat heb je allemaal naar de sloop gebracht eigenlijk? Qua onderdelen?

Maar dit is ook zeker een leuk wagentje (Y)
Misschien zie je mij ook nog wel een keer op een meeting ofzo :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ramsus42

haha wat leuk zeg, dat iedereen elkaar hier meteen kent via zo'n forum..
Ik heb van de auto de achterklep,spatbordverbreders,bumpers,stoelen,stuurtje, deurvergrendeling en wat ander klein spul getrokken.
Deze onderdelen plus een bedragje heb ik gerolen tegen de zilvere 5.
De stoelen en het stuurtje heb ik nog :smile:

iemand interesse in 2 sportstoeltjes plus een race stuurtje?Race stuurtje is z.g.a.n, de stoelen hebben hier en daar wel wat schade( van een fiets die ik ooit achterin gegooit heb :~ ).
90 euro's samen.

kzet het wel op rtc markt.

Tot gauw!
Haas

is dit niet die befaamde 5deurs met gtt skirts? Of heb je die er zelf opgezet remy?

btw, die OZ's nog verkocht? ;)
ramsus42

haha de befaamde?

Hiervoor had ik een 5 deurs TR.. die ook uitgebouwd(fase 2). Ik wilde de boel gaan afwerken en laten spuiten, maar vanwege een lekke koppakking vond ik het de moeite niet meer.
Toevallig was dit ook een 5 deurs, en..En ag, ik moet eerlijk zeggen, een 5 deurs vind ik zelf wat mooier. De "spijl" achter de achterruit is een stuk breder, wat ik vetter vind om te zien. Daarnaast zijn dus de ruitjes wat smaller. Wel is hij weer wat zwaarder.

Jupsz, de velgen zijn aallllaaang verkocht;). Vond ze eigenlijk ook te groot. 13 inch staat prima. vandaag de velgen afgepolijst :beer: .

Ltrr
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Schade gereden of vast gezeten met je voorbumper?

Ding zit nu zo scheef? :wink:
ramsus42

Vastgezeten met de voorbumper, doordat mijn vriendin het nodig vond om gezellig door een bospaadje te rijden.

Wilde er vandaag even naar kijken, maar het weer zit niet zo mee;).

Btw afgelopen week 2510 km gereden op vakantie. Ut was geen probleem :smoke:

@Ronnie, heb je nog plannen met je twingo? Wanneer is er eigenlijk weer zo'n renault meetinkje?

Ciaoo Remy
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

FNO zal binnenkort weer zijn denk ik. Hou ff het FNO topic in de gaten, of voeg me ff toe op msn.
Andrews (supercinq)

heej remy
goed bezig daar
ik zie al kleine veranderingen
sucses en hou m heel he
Ad van Haperen
Contacteer:

(Y) Leuke stickers op het zijraampje zie ik daar >-) :D

Voor de geintereseerde hij staat te koop:
http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=4462
Andrews (supercinq)

ja ad ,
ik dacht ff je site promoten,
aan de andere kant van nl.
hahaha

wie weet waar de 5deurs volgende keer opduikt.
Andrews (supercinq)

en ik ben nick ook niet vergeten :lol:
Plaats reactie