Jullie kennen mij vast niet, maar ik ben remy, en ben toch altijd al een beetje flief op de 5jes. Ik ben eventejs terug van weggeweest( wegens aankoop nieuwe auto natuurlijk:P), maargoed.
Laatst mijn 5 deurs 5je een beetje uit zitten bouwen met wat gtt spul( sideskirtjes, spatbord verbreders en bumpers), rijd ik mijn koppakking lek. Waarschijnlijk is er tijdens het rijden water gaan lekken, waardoor mijn auto ineens een stuk langzamer ging rijden. Ikke kijken, en ja hoor, koppaking lek. Water dat deed borrelen en slecht lopen. Ikke maar besloten al het spul eraf te halen, en de auto maar naar de sloop te brengen. het was toch al een gaar hok...
Daarna wezen kijken voor een nieuwe auto, en kwam toen bij een aardige meneer terecht genaamt Andrews.( hier bekend op het forum al Supercinq). Deze meneer bood een erg leuke fase1 "uitgebouwde"zilvere 5 deurs aan. Ik was meteen verkocht. Deze voor een nette prijs maar meegenomen. (Ik hem mijn bumpers en velgjes gegeven plus wat geld toe, en blij dat ik was:) ).
Niks een testrondje rijden, meteen meenemen. Thuis aangekomen maar eens goed gekeken naar de motor. Deze loopt niet lekker, en heeft een naar bijgeluidje. Wanneer ik de auto in zijn vrij zet, en ik de koppeling los laat, hoor je een vibrerend rottig geluid. Als ik de koppeling indruk is het weer weg. Dit geluid hoor je ook tijdens het rijden. De auto schakeld verders erg goed, alleen het geluid kan nooit goed zijn denk ik.
Ik ga er vanuit dat de drukgroeplagers kapot zijn, en dat ik dus me versnellingsbak eronder moet gaan halen. Eerst wil ik kijken of dat er nog wel olie inzit

Daarna het volgende: Bij een koude motor is er goed met de auto te rijden. Rijd je een minuut of 5 dan beginnen de problemen. De auto slaat soms af, en doet hij dit niet, dan slaat hij wel af als je te weinig gas geeft.
De auto is bij het optrekken heel hakkelig, verslikt zichzelf 2 keer goed, daarna in de 2de versnelling verslikt hij zich nog 1 keer, en dan is het goed. Het is geen gezicht bij het stoplicht..Alsof ik de koppeling te snel los laat, waarna je mijn hoofd heen en weer ziet schudden in de auto

vandaag heb ik mijn luchtfilter er eens afgetrokken tijdend het lopen. Ik zie dan een klepje op de carb, waar boven een soort sensorinspuitdinges op zit. Wanneer de auto stationair loopt komt er een dun laagje benzine op te liggen. Wanneer je gas geeft valt de benzine ineens in de carb, en dan slaat de motor af. Zou het aan die benzineinspuitersensor dingens die boven me klep hangt kunnen liggen? het lijkt me dat het niet hoort.
Mijn vragen op een rijtje:
Waar kan dat nare geluid vandaan komen?
Zal olie voldoen?
eventuele tips voor het eraf halen van mijn versnellingsbak?
Kan mijn lambdasonde soms kapot zijn?
Mijn injectiesensorinspuitdinges soms?
Waar kan het hakkelen dus aan liggen?
Ik hoor heel erg graag van jullie, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Remy