[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Gast

Menno schreef:Mooiste van die set is het laminaatvloertje :)
:lol: :worship:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

:lol: :lol: :lol: (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

bij daglicht stationair loop,
Als het weer het toelaat vanavond ga ik er even een stukje mee rijden :lol:

http://video.google.nl/videouploadfinis ... d1d42a27c2
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

50km gereden,

Moest helaas stoppen wegens blauwe rook onder de kap weg,
Turbo gooit allemaal olie over het spruitstuk,

En ik heb een tik boven in de cilinderkop die ik nog niet kan plaatsen,
Lijkt op een klepstoter. Maar weet dat nog niet zeker.

Voor de rest rijd het allemaal heel mooi :D
Boeltje loopt nu op 0,1bar wat me wel opvalt is dat die 9:1 een beste inbreuk doet op je trekkracht,
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Oliedruk verlaagd naar 2,5bar
First outing ging helemaal goed :wink:

Rustig aan beginnen, :)
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8004409535
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Auto is voor de APK geweest:

Wiellagers Lv + Rv
Achterremmen teveel roest
Co 3,5%
C02 12.5
Lambda 0.942
HC 226
02 1.12


Wordt weer zoeken.....
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Aan de lambdawaarde te zien regelt deze veel te rijk af.. controleer die eerst maar eens..
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als ik jou was zou ik de oliedruk meter of sensor vervangen. ik word heel nerveus van die wijzer

maar mooi dat hij rijd (Y)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Meeste is al weer gemaakt,

Op de Co van 3,5% en voorwiellagers na.

Multimeter geeft 700mv aan :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik had een Co van 0.19 zonder cat......
Maarja ik heb het voordeel dat ik 3,5 mag hebben :p
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Jochem de Haas schreef:Ik had een Co van 0.19 zonder cat......
Maarja ik heb het voordeel dat ik 3,5 mag hebben :p
Hoe doe jij dat dan :evil:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

GTT op kenteken hè.. :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Paul1916v schreef:GTT op kenteken hè.. :)
dat bedoelde ik niet,
ik bedoelde hoe hij 0.19 draaid :(


Waardeloos lambda gemeten. En werkt gewoon goed.
Fastchip al gebeld en lambda dus los getrokken gaat hij inderdaad beroerd lopen. Signaal van de lambda komt ook in de computer aan.

ga bijna denken dat de motor niet warm was,
Dus zaterdag maar eens zelf aan de kast knopen.

Of heeft iemand anders nog eem methode om hem lager te krijgen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

TMC16v schreef:
Paul1916v schreef:GTT op kenteken hè.. :)
dat bedoelde ik niet,
ik bedoelde hoe hij 0.19 draaid :(


Waardeloos lambda gemeten. En werkt gewoon goed.
Fastchip al gebeld en lambda dus los getrokken gaat hij inderdaad beroerd lopen. Signaal van de lambda komt ook in de computer aan.

ga bijna denken dat de motor niet warm was,
Dus zaterdag maar eens zelf aan de kast knopen.

Of heeft iemand anders nog eem methode om hem lager te krijgen?
ik had ook 4% ofzo, na warm lopen was het 0,35. laat hem dus ff wat beter warm lopen eerst?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ff flink trappen en dan nog een keer meten..
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Haas schreef:ff flink trappen en dan nog een keer meten..
Ja dat is dus net wat ze niet gedaan heb en ik ook liever niet doe.
Met een nieuwe motor, maar het moet maar.


Lambda Meting:
http://video.google.nl/videouploadfinis ... e8498443b0
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Fix dat in- of uitlaatlek eerst eens.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Menno schreef:Fix dat in- of uitlaatlek eerst eens.
Lek? alles is hardstikke dicht.

Als de motor tijdje stationair gelopen heeft en je geeft abrupt gas.
Dan geeft ie een backfire de inlaat in. Dus dat zal wel te maken hebben met het CO percentage.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

TMC16v schreef:
Menno schreef:Fix dat in- of uitlaatlek eerst eens.
Lek? alles is hardstikke dicht.

Als de motor tijdje stationair gelopen heeft en je geeft abrupt gas.
Dan geeft ie een backfire de inlaat in. Dus dat zal wel te maken hebben met het CO percentage.
TMC16v schreef: Co 3,5%
C02 12.5
Lambda 0.942
HC 226
02 1.12
Daar staat toch met koeieletters dat ie lek is?
rev it like a rental
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

geloof menno nou maar (Y)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

:D

Gedaan en gevonden.
Slang naar vacuumbekrachtiger lekte iets.

Maarre Menno zou je me kunnen vertellen hoe jij dat uit die gegevens haalt?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

TMC16v schreef::D

Gedaan en gevonden.
Slang naar vacuumbekrachtiger lekte iets.

Maarre Menno zou je me kunnen vertellen hoe jij dat uit die gegevens haalt?
kun je onder andere aan de HC zien die is erg hoog
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Danny van Duren schreef:
TMC16v schreef::D

Gedaan en gevonden.
Slang naar vacuumbekrachtiger lekte iets.

Maarre Menno zou je me kunnen vertellen hoe jij dat uit die gegevens haalt?
kun je onder andere aan de HC zien die is erg hoog
HC was toch koolwaterstof, wat inhoud dat hij veel onverbrande deeltjes uitstoot. Zaterdag opnieuw aan de CO kast gaat uitsluitsel geven.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

TMC16v schreef:
Danny van Duren schreef:
TMC16v schreef::D

Gedaan en gevonden.
Slang naar vacuumbekrachtiger lekte iets.

Maarre Menno zou je me kunnen vertellen hoe jij dat uit die gegevens haalt?
kun je onder andere aan de HC zien die is erg hoog
HC was toch koolwaterstof, wat inhoud dat hij veel onverbrande deeltjes uitstoot. Zaterdag opnieuw aan de CO kast gaat uitsluitsel geven.
hmmz oeps foutje dan kijk normaal aleen naar co en lamda :p
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Opnieuw aan de uitlaatgas tester:

CO 0.205
CO2 15.09
O2 0.66
HC 63
Lambda 1.013


Wat het hoofdzakelijke probleem is geweest is onbekend,
Maar na langzoeken:

1. Slang naar vacuumbooster lek
2. Mapsensor met verkeerde midden bereik.
3. Als je drukloos rijd gaat de wastegate nooit open, Probleem teveel backpressure.

Kortom, Emissie eisen gehaald en auto accelereert nu al lichtjaren sneller. :beer:


[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201478.jpg[/img]
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Doe dat grote licht eens uit oh...... :lol:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Mark Coupe schreef:Doe dat grote licht eens uit oh...... :lol:
Grootlicht brand dan nog niet eens :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nice!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Haha nu zit ik nog met 1 probleem,

Mijn silicone hose ding, is gesmolten die op de compressor uitgang aangesloten zit. :D :D :D :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Beter dat ie het nu goed doet. (Y)

Jochem heeft een speciale flens laten maken van staal.
PM hem maar eens.
(of je krijgt antwoord via zijn topic waar je de vraag ook had gesteld)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Hij rijd nu zoals een 19 hoort te rijden bij 0 atmosfeer overdruk :D

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4666515883
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Heeeyyy je moet tanken!!! :lol:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Mark Coupe schreef:Heeeyyy je moet tanken!!! :lol:
Nee, tankvlotter is kapot :lol:
Nog nie opgevallen dat op al mijn filmpjes het lampje brand :D


Druk bezig alle buizerijen weer aan te sluiten,
Maar heb nog geen passende aansluiting voor de compressor inlaat en uitlaatzijde. Aangezien dat wel erg heet wordt.

Siliconen troep aan de bovenkant was al gesmolten dus dat is geen optie meer. (U)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Vanavond weer aan het LBTén geweest, denk dat het duurste van het hele project de intercooler piping is :D

Moet dus nog 1 stuk pijp eraan gelast worden, En nog wat koppelingen zien te regelen zodat ze niet meer wegsmelten aan de turbo :D


[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201478.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201479.jpg[/img]
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Gesloten