Vanmiddag maar begonnen het het demonteren van de motor die ik heb op gehaald. Voor 50 euro kon ik hem niet laten staan. En had toch al ideeën die ik steeds door andere bezig heden niet helemaal kon waar maken
Nokken-assen demonteren ging een beetje moeizaam door het ontbreken van een goede TORX-30 bit! Hebben we maar een Torx-40 bit genomen en wat hamer power zorgde ervoor dat ik het alsnog los kreeg
Dit is iets waar ik minder blij van werd, beschadigde zuigers. Had gehoopt dat het wel mee viel met de zuigers. Nu dus toch maar gaan nadenken of Low VC of Standaard CV zuigers.
Laatst gewijzigd door TMC16v op zo 29 apr 2007 15:17, 18 keer totaal gewijzigd.
Ik vind de beschadigingen erg meevallen, die 4 gleuven per zuiger horen er in te zitten.
Ik zou wel de zuigers eruit halen om de algehele staat te bekijken.
Haas schreef:tmc, deze motor komt toch in je 19 of niet? Dan zou je t ook bij dat topic kunnen houden of niet? Of komt dit weer ergens anders in te liggen..?
Dat is nog niet duidelijk waar hij in komt dus vandaar!
TMC16v schreef:Beschadigingen zijn minimaal dus ik verwacht dat het onderblok voor de rest niet beschadigd is. Maar ga het uiteraard wel uit elkaar slopen.
iemand toevallig nog een kopje liggen waarvan de kleppen nog wel heel zijn?
Maak ze erst maar eens schoon wat het kan veel meevallen, bij zie ze er wel iets netter uit. Ge woon schoon maken, alleen wel controleren of zie niet krom zijn. Het blok wat ik uit elkaar heb gehaald heeft ook een paar tikjes van de kleppen. Allen zie je daar niet meer van als je de zuiger uit draai voor een lageren CV. Je moet alleen de zuigers goed van de zijkant bekijken, dan kun je zie of ze veel geleden hebben.
TMC16v schreef:Beschadigingen zijn minimaal dus ik verwacht dat het onderblok voor de rest niet beschadigd is. Maar ga het uiteraard wel uit elkaar slopen.
Maak ze erst maar eens schoon wat het kan veel meevallen, bij zie ze er wel iets netter uit. Ge woon schoon maken, alleen wel controleren of zie niet krom zijn. Het blok wat ik uit elkaar heb gehaald heeft ook een paar tikjes van de kleppen. Allen zie je daar niet meer van als je de zuiger uit draai voor een lageren CV. Je moet alleen de zuigers goed van de zijkant bekijken, dan kun je zie of ze veel geleden hebben.
gr s nder
Ooo wacht nu zie ik het. de veren zitten er nog in. Ja dan zijn ze krom. En je het ook nog kans dat je klepgeleiders daarom beschadigt zijn. Staan verschillende koppen te koop dus dat moet geen probleem zijn.
gr s nder
Ooo wacht nu zie ik het. de veren zitten er nog in. Ja dan zijn ze krom. En je het ook nog kans dat je klepgeleiders daarom beschadigt zijn. Staan verschillende koppen te koop dus dat moet geen probleem zijn.
Zat er geen riem meer op?
gr s nder
De kleppen zijn zo krom dat ik ze zelfs met een hamer niet meer op de plek kan slaan Die kop is duidelijk over leden en gaat de container in.
Ik heb het blok gekocht zonder riem, heeft 80dkm gelopen en de riem was kapot gelopen! tsja 1e riem en niet na 4jaar vervangen
Laatst gewijzigd door TMC16v op di 1 nov 2005 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanmiddag het blok verder gedemonteerd, Alleen de kruk-as zit nog in het blok. Moet dus opzoek naar 1 andere drijfstang voor de rest kunnen de zuigers wat mij betreft nog prima weer gemonteerd worden.
keine ahnung
dacht een plek te zien op de opstaande rand rechts net boven het krukasoog. Schone zilvere plek, vandaar
Laatste kan ik zo nix aan herkennen. Te lomp geweest?
weet ik..maar jij hebt t over slijtspore, dan ga ik denken aan draaiende delen. Denk dat je anders je krukas ook wel weg had kunnen gooien als ze dat waren gaan doen
Haas schreef:weet ik..maar jij hebt t over slijtspore, dan ga ik denken aan draaiende delen. Denk dat je anders je krukas ook wel weg had kunnen gooien als ze dat waren gaan doen
Bij deze ff wat foto's gemaakt van de lagerschalen en het drijfstang oog,
heb er maar meerdere gemaakt. Is op de foto niet goed te zien. Maar dit is de drijfstang waarvan het schroefdraad kapot is voor bevestiging is gescheurd naar de kant van de lagerschalen.
niet echt goed te zien nee. Ik zie niet heel veel schokkends, zo zagen ze er van mij ook uit. Als je ze schoon laat maken, zijn die plekken wel weg, meer aanslag van de olie dan van wat anders denk ik. Of zijn t echt krassen?