ACT: 5 GT Turbo.
Idd leuk fiatje, al lijkt me 325pk beetje hooge schattinged_pret schreef:http://auto.marktplaats.nl/renault/9963 ... einig.html
hmmmm kijk es bij alle advertenties..leuke fiatje!!

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
cafe pk's-PAZ- schreef:Idd leuk fiatje, al lijkt me 325pk beetje hooge schattinged_pret schreef:http://auto.marktplaats.nl/renault/9963 ... einig.html
hmmmm kijk es bij alle advertenties..leuke fiatje!!![]()





















































Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
300 is een reël getal, fmic, degelijke chip en torenhoge turbodruk. Weet niet welke turbo erop zit maar ken ook verschillende engelse liat's met een pak meer dan dat. Nadeel, het is psies hetzelfde verhaal als met renaults. er gaat altijd wel iets stuk 

5 cilinder, 20v turbo, geloof ik. Hebben standaard al dik 200 PK, dacht ik.
Die rooie GT is alweer te koop, zie ik. Die schijnt aardig krom te zijn...
En wat is er met die skirt/wielkastverbreder gebeurd, rechtsachter??
Die rooie GT is alweer te koop, zie ik. Die schijnt aardig krom te zijn...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Even een soort van marktonderzoekje;
Welke Dumpvalve hebben de meeste hier op hun GT zitten? Mijn Forge (membraan) is gesneuveld en nu wil ik ipv een nieuw membraan kopen gewoon gaan voor een zuigerdumpvalve. Welke raden jullie aan? Bij MB hebben ze de Forge enkelzuiger versie. Bailey heeft ook zuigerdumpvalves?
Nou heb ik ook op MP gekeken en daar staat bijvoorbeeld een zuigerDV van Bollen Racing (dubbelwerkend?). Zou die ook gewoon geschikt zijn voor montage op een GT? Of zou die DV voor hele andere drukken bedoeld zijn? In principe moet elke DV met een 25mm aansluiting en een vacuumaansluiting toch geschikt zijn voor een GT?
Hoe is verder het geluid van een zuigerdumpvalve in vergelijking met een membraandumpvalve? Harder, zachter?
(turbodruk blijft bij mijn auto onder de 1 bar)
Welke Dumpvalve hebben de meeste hier op hun GT zitten? Mijn Forge (membraan) is gesneuveld en nu wil ik ipv een nieuw membraan kopen gewoon gaan voor een zuigerdumpvalve. Welke raden jullie aan? Bij MB hebben ze de Forge enkelzuiger versie. Bailey heeft ook zuigerdumpvalves?
Nou heb ik ook op MP gekeken en daar staat bijvoorbeeld een zuigerDV van Bollen Racing (dubbelwerkend?). Zou die ook gewoon geschikt zijn voor montage op een GT? Of zou die DV voor hele andere drukken bedoeld zijn? In principe moet elke DV met een 25mm aansluiting en een vacuumaansluiting toch geschikt zijn voor een GT?
Hoe is verder het geluid van een zuigerdumpvalve in vergelijking met een membraandumpvalve? Harder, zachter?
(turbodruk blijft bij mijn auto onder de 1 bar)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mijn eigen ervaring is met een Bailey zuigerDV. Erg lekker geluid! En als je carburateur goed is (en er geen benzinedampen in de slang tussen IC en carb komen) heb je geen probleem met zo'n ding. Je hebt er wel wat onderhoud aan. Ik zou 'm eens per maand effe schoonmaken.
[img]http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/im ... ileydv.gif[/img]
[img]http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/im ... ileydv.gif[/img]
heb bailey zuiger gehad en nu een forge membraam ding
maar die bailey is toch wel een stuk luider!
heeft nu geen prio maar zodra ik weer een abn heb overvallen komt er weer een bailey op.
je kan ook een fake dumpvalve zetten he, echt lomp maar wel leuk voor een non turbo
http://www.dieseldumpvalve.nl
maar die bailey is toch wel een stuk luider!
heeft nu geen prio maar zodra ik weer een abn heb overvallen komt er weer een bailey op.
je kan ook een fake dumpvalve zetten he, echt lomp maar wel leuk voor een non turbo
http://www.dieseldumpvalve.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ok, meeste hebben een Bailey dus...
Zou er veel verschil zitten tussen een Bailey en een Forge zuigerdumpvalve? Want ik kan geen bedrijf vinden die Bailey verkoopt...(of ik zoek niet goed).
@Steven; Vraagje tussendoor...heb jij toevallig niet een foto van jou FMIC ingebouwd? Hoe had jij de buizen lopen?

Zou er veel verschil zitten tussen een Bailey en een Forge zuigerdumpvalve? Want ik kan geen bedrijf vinden die Bailey verkoopt...(of ik zoek niet goed).
@Steven; Vraagje tussendoor...heb jij toevallig niet een foto van jou FMIC ingebouwd? Hoe had jij de buizen lopen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
@Martijn, hier een pic hoe het buizenspul bij mij zit.
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/135_3543.jpg[/img]

[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/135_3543.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
yuppez improve kan ze wel leverenMartijnG schreef:Ok, meeste hebben een Bailey dus...![]()
Zou er veel verschil zitten tussen een Bailey en een Forge zuigerdumpvalve? Want ik kan geen bedrijf vinden die Bailey verkoopt...(of ik zoek niet goed).
@Steven; Vraagje tussendoor...heb jij toevallig niet een foto van jou FMIC ingebouwd? Hoe had jij de buizen lopen?
frans had vorig jaar nog een mailtje gestuurd met prijsopgave 169 incl aansluitset, maar dat was natuurlijk wel een opruim prijsje. mail hem maar ff
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mail is verstuurd
@Roy, past die slang naar de carb precies langs de dynamo? Ik heb namelijk al eens zitten kijken bij mij onder de kap, maar het leek mij enorm krap? Heb jij daar wat voor aangepast?
De slangen lopen wel je subframe heen zonder aanpassingen zo te zien toch?

@Roy, past die slang naar de carb precies langs de dynamo? Ik heb namelijk al eens zitten kijken bij mij onder de kap, maar het leek mij enorm krap? Heb jij daar wat voor aangepast?
De slangen lopen wel je subframe heen zonder aanpassingen zo te zien toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ook pas nieuw gekocht toevallig, of had je m nog ergens op de plank liggen? 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik had ook een zgan 2ehands voor 100 scheuro oid.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-na2.jpg[/img]
Dit was stage 1 (met geleende baileys), toen zat ie nog achter de grille, later issie nog es omgekeerd en weer even later issie toch maar onder de kap verhuist zo dicht mogelijk bij de gasklep.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... el%20x.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-na2.jpg[/img]
Dit was stage 1 (met geleende baileys), toen zat ie nog achter de grille, later issie nog es omgekeerd en weer even later issie toch maar onder de kap verhuist zo dicht mogelijk bij de gasklep.
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... el%20x.jpg[/img]
Of een IC met achteraansluitingen,al heb ik later wel de rechterkant (op de foto) veranderd wegens montage van een grotere radiateur
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... Bailey.jpg[/img]

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... Bailey.jpg[/img]

ik heb een wouter bollen zuiger dumpvalve, ik weet niet precies wat het verschil is met een baileys, maar hij klinkt erg lekker!
daarvoor had ik een gewone membraan baileys en een membraan forge, maar die kwamen echt niet in de buurt bij de wouter bollen zuigerdumpvalve......
daarvoor had ik een gewone membraan baileys en een membraan forge, maar die kwamen echt niet in de buurt bij de wouter bollen zuigerdumpvalve......
R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
@CChris; Is dat dezelfde als deze?? KLIK
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik ben van plan mijn remklauwen geel te verven. omdat dat er leuk uit ziet onder mat zwarte velgjes
)
Zou ik hittebestendige verf moeten gebruiken of worden de klauwen niet heet door het remmen??

Zou ik hittebestendige verf moeten gebruiken of worden de klauwen niet heet door het remmen??
Jackson schreef:mensen,
Mijn KM teller en mijn KM stand teller werken niet, staan stil.. de teller bak zelf is 100% zekerweten in orde, heb de bak werkend gezien in een andere r5 gtt.
Maar nou is mijn vraag, dit is alles elektrisch regelt toch? maar wat moet ik zoeken om dit probleem op te lossen.
verder werken de rest van de meters wel gewoon, toerenteller, turbodruk meter, oliedruk meter en de benzine meter. lampjes werken ook gewoon.
5 GT Turbo '88 GT5
Heeft ie wel gewerkt? Check eerst eens de 3-polige stekker achter je originele luchtfilter (Zoals MartijnG al eens had gezegd).
Anders zul je een nieuwe sensor met draad moeten halen, die gaat je bak in vlak boven je rechteraandrijfas, vlakbij je achterste motorsteun.
Anders zul je een nieuwe sensor met draad moeten halen, die gaat je bak in vlak boven je rechteraandrijfas, vlakbij je achterste motorsteun.
ok prima, bedankt.Steven schreef:Heeft ie wel gewerkt? Check eerst eens de 3-polige stekker achter je originele luchtfilter (Zoals MartijnG al eens had gezegd).
Anders zul je een nieuwe sensor met draad moeten halen, die gaat je bak in vlak boven je rechteraandrijfas, vlakbij je achterste motorsteun.
dat ga ik dan ff nakijken

- HN-RJ-89 - Blauw (gespot, 28-2-2006, Hengelo, TK Speurders mei 2006, 1750,-)
*Tekst gekopieerd uit het GT-register*
*Tekst gekopieerd uit het GT-register*

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
ik heb mijne rood geverft met rode hammerite. Blijft uitstekend zittenJackson schreef:Ik ben van plan mijn remklauwen geel te verven. omdat dat er leuk uit ziet onder mat zwarte velgjes)
Zou ik hittebestendige verf moeten gebruiken of worden de klauwen niet heet door het remmen??
ok primaGTE (Sjoerd) schreef:ik heb mijne rood geverft met rode hammerite. Blijft uitstekend zittenJackson schreef:Ik ben van plan mijn remklauwen geel te verven. omdat dat er leuk uit ziet onder mat zwarte velgjes)
Zou ik hittebestendige verf moeten gebruiken of worden de klauwen niet heet door het remmen??

verder had ik nog een vraagjee.. ik heb een turbodruk meter gekocht, eentje van Equus. kan iemand voor mij een schematje maken hoe ik dat ding moet aansluiten want dat papiertje die erbij zit, is niet echt duidelijk.

t stukje tussen je vacuumslangetje op je ontsteking, meet je m meteen onder de gasklep.
prik voor je verlichting kan je van een van je schakelaars in het dash halen.
prik voor je verlichting kan je van een van je schakelaars in het dash halen.
Immer wieder die verdammte Holländer