ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

http://auto.marktplaats.nl/renault/9963 ... einig.html

hmmmm kijk es bij alle advertenties..leuke fiatje!!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ed_pret schreef:http://auto.marktplaats.nl/renault/9963 ... einig.html

hmmmm kijk es bij alle advertenties..leuke fiatje!!
Idd leuk fiatje, al lijkt me 325pk beetje hooge schatting :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-PAZ- schreef:
ed_pret schreef:http://auto.marktplaats.nl/renault/9963 ... einig.html

hmmmm kijk es bij alle advertenties..leuke fiatje!!
Idd leuk fiatje, al lijkt me 325pk beetje hooge schatting :wink: :p
cafe pk's :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh: :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

:lol: :lol: :lol: Ja dat idee had ik ook wel al, al zijn die dingen toch ook wel redelijk snel, is 2.0 16v Turbo dacht ik
R5GTT. Drive it like you stole it
Gast

300 is een reël getal, fmic, degelijke chip en torenhoge turbodruk. Weet niet welke turbo erop zit maar ken ook verschillende engelse liat's met een pak meer dan dat. Nadeel, het is psies hetzelfde verhaal als met renaults. er gaat altijd wel iets stuk :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

5 cilinder, 20v turbo, geloof ik. Hebben standaard al dik 200 PK, dacht ik.

Die rooie GT is alweer te koop, zie ik. Die schijnt aardig krom te zijn... :S En wat is er met die skirt/wielkastverbreder gebeurd, rechtsachter??
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Even een soort van marktonderzoekje;

Welke Dumpvalve hebben de meeste hier op hun GT zitten? Mijn Forge (membraan) is gesneuveld en nu wil ik ipv een nieuw membraan kopen gewoon gaan voor een zuigerdumpvalve. Welke raden jullie aan? Bij MB hebben ze de Forge enkelzuiger versie. Bailey heeft ook zuigerdumpvalves?

Nou heb ik ook op MP gekeken en daar staat bijvoorbeeld een zuigerDV van Bollen Racing (dubbelwerkend?). Zou die ook gewoon geschikt zijn voor montage op een GT? Of zou die DV voor hele andere drukken bedoeld zijn? In principe moet elke DV met een 25mm aansluiting en een vacuumaansluiting toch geschikt zijn voor een GT?

Hoe is verder het geluid van een zuigerdumpvalve in vergelijking met een membraandumpvalve? Harder, zachter?

(turbodruk blijft bij mijn auto onder de 1 bar)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mijn eigen ervaring is met een Bailey zuigerDV. Erg lekker geluid! En als je carburateur goed is (en er geen benzinedampen in de slang tussen IC en carb komen) heb je geen probleem met zo'n ding. Je hebt er wel wat onderhoud aan. Ik zou 'm eens per maand effe schoonmaken.

[img]http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/im ... ileydv.gif[/img]
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kheb beide en met beide geen probleem

Baily zuiger op de 21, forge membraam op de GTT.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das een van de enige dingen die ik heb bewaard van mijn GT, de baileys...
Met m'n FMIC had ik em ook achter de grille zitten, erg goed plekje 8)

Die bewaar ik ook mooi voor volgende windprojecten :)
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

heb bailey zuiger gehad en nu een forge membraam ding

maar die bailey is toch wel een stuk luider!

heeft nu geen prio maar zodra ik weer een abn heb overvallen komt er weer een bailey op.

je kan ook een fake dumpvalve zetten he, echt lomp maar wel leuk voor een non turbo

http://www.dieseldumpvalve.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo'n rukker rijdt bij mij in de straat ook altijd rond... Enorm kansloos. :(
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Zit op een zilveren Golfje toch? :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ok, meeste hebben een Bailey dus...(Y)

Zou er veel verschil zitten tussen een Bailey en een Forge zuigerdumpvalve? Want ik kan geen bedrijf vinden die Bailey verkoopt...(of ik zoek niet goed).

@Steven; Vraagje tussendoor...heb jij toevallig niet een foto van jou FMIC ingebouwd? Hoe had jij de buizen lopen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mijn Bailey kwam van Improve Tuning... Ik denk dat zij ze nog wel kunnen leveren.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

@Martijn, hier een pic hoe het buizenspul bij mij zit. :)

[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/135_3543.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

MartijnG schreef:Ok, meeste hebben een Bailey dus...(Y)

Zou er veel verschil zitten tussen een Bailey en een Forge zuigerdumpvalve? Want ik kan geen bedrijf vinden die Bailey verkoopt...(of ik zoek niet goed).

@Steven; Vraagje tussendoor...heb jij toevallig niet een foto van jou FMIC ingebouwd? Hoe had jij de buizen lopen?
yuppez improve kan ze wel leveren

frans had vorig jaar nog een mailtje gestuurd met prijsopgave 169 incl aansluitset, maar dat was natuurlijk wel een opruim prijsje. mail hem maar ff
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mail is verstuurd (Y)

@Roy, past die slang naar de carb precies langs de dynamo? Ik heb namelijk al eens zitten kijken bij mij onder de kap, maar het leek mij enorm krap? Heb jij daar wat voor aangepast?
De slangen lopen wel je subframe heen zonder aanpassingen zo te zien toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb sinds kort ook een Bailey op de zwarte GT ,heerlijk geluidje! :worship: :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ook pas nieuw gekocht toevallig, of had je m nog ergens op de plank liggen? :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb een goede gebruikte gekocht :) :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik had ook een zgan 2ehands voor 100 scheuro oid.

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-na2.jpg[/img]

Dit was stage 1 (met geleende baileys), toen zat ie nog achter de grille, later issie nog es omgekeerd en weer even later issie toch maar onder de kap verhuist zo dicht mogelijk bij de gasklep.

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... el%20x.jpg[/img]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

@ Martijn, die slang past er zonder problemen langs. Ik heb wel een iets kortere v-snaar gemonteerd zodat er wat meer ruimte is. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Of een IC met achteraansluitingen,al heb ik later wel de rechterkant (op de foto) veranderd wegens montage van een grotere radiateur :wink:


[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... Bailey.jpg[/img]


8) :wink:
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

ik heb een wouter bollen zuiger dumpvalve, ik weet niet precies wat het verschil is met een baileys, maar hij klinkt erg lekker!
daarvoor had ik een gewone membraan baileys en een membraan forge, maar die kwamen echt niet in de buurt bij de wouter bollen zuigerdumpvalve......
R 5 Convertible Rulezz
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

@CChris; Is dat dezelfde als deze?? KLIK
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik ben van plan mijn remklauwen geel te verven. omdat dat er leuk uit ziet onder mat zwarte velgjes :))

Zou ik hittebestendige verf moeten gebruiken of worden de klauwen niet heet door het remmen??
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Jackson schreef:mensen,

Mijn KM teller en mijn KM stand teller werken niet, staan stil.. de teller bak zelf is 100% zekerweten in orde, heb de bak werkend gezien in een andere r5 gtt.

Maar nou is mijn vraag, dit is alles elektrisch regelt toch? maar wat moet ik zoeken om dit probleem op te lossen.

verder werken de rest van de meters wel gewoon, toerenteller, turbodruk meter, oliedruk meter en de benzine meter. lampjes werken ook gewoon.
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heeft ie wel gewerkt? Check eerst eens de 3-polige stekker achter je originele luchtfilter (Zoals MartijnG al eens had gezegd).

Anders zul je een nieuwe sensor met draad moeten halen, die gaat je bak in vlak boven je rechteraandrijfas, vlakbij je achterste motorsteun.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Steven schreef:Heeft ie wel gewerkt? Check eerst eens de 3-polige stekker achter je originele luchtfilter (Zoals MartijnG al eens had gezegd).

Anders zul je een nieuwe sensor met draad moeten halen, die gaat je bak in vlak boven je rechteraandrijfas, vlakbij je achterste motorsteun.
ok prima, bedankt.

dat ga ik dan ff nakijken :))
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis ook geen rocketscience hoor, tis een grijze kabel die vrij makkelijk te volgen is...
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

Jackson schreef:Ik ben van plan mijn remklauwen geel te verven. omdat dat er leuk uit ziet onder mat zwarte velgjes :))

Zou ik hittebestendige verf moeten gebruiken of worden de klauwen niet heet door het remmen??
ik heb mijne rood geverft met rode hammerite. Blijft uitstekend zitten
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

GTE (Sjoerd) schreef:
Jackson schreef:Ik ben van plan mijn remklauwen geel te verven. omdat dat er leuk uit ziet onder mat zwarte velgjes :))

Zou ik hittebestendige verf moeten gebruiken of worden de klauwen niet heet door het remmen??
ik heb mijne rood geverft met rode hammerite. Blijft uitstekend zitten
ok prima :) ga ik dus ff geel maken :d

verder had ik nog een vraagjee.. ik heb een turbodruk meter gekocht, eentje van Equus. kan iemand voor mij een schematje maken hoe ik dat ding moet aansluiten want dat papiertje die erbij zit, is niet echt duidelijk. :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

t stukje tussen je vacuumslangetje op je ontsteking, meet je m meteen onder de gasklep.

prik voor je verlichting kan je van een van je schakelaars in het dash halen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Gesloten