GTT moterblok in GTX 120+kmh problems NIET OPGELOST!
Beste mensen ik heb een renault 5 gtx met een turbo blokje 1.4 met carberateur! gekocht.
Nu zijn de volgende problemen slippende koppeling valt hier nog wat aan te doen of moet er een nieuwe in of is er een mogelijkheid dat ik er nog een tijd fatsoenlijk in kan rijden door afstellen ofzo ??
Hij rijdt en loopt goed (op de koppeling na) maar zodra ik rond 120 rij en het gas in trap slaat hij zowat uit en begint hij te stoten als of hij geen benzine meer krijgt of vonk harder wil hij ook niet. als de motor stationair loopt en gas geeft stotterd hij helemaal niet en klinkt het motorblok goed.
is bij iemand dit probleem bekend of heeft iemand een vermoeden ?
gr mick
Nu zijn de volgende problemen slippende koppeling valt hier nog wat aan te doen of moet er een nieuwe in of is er een mogelijkheid dat ik er nog een tijd fatsoenlijk in kan rijden door afstellen ofzo ??
Hij rijdt en loopt goed (op de koppeling na) maar zodra ik rond 120 rij en het gas in trap slaat hij zowat uit en begint hij te stoten als of hij geen benzine meer krijgt of vonk harder wil hij ook niet. als de motor stationair loopt en gas geeft stotterd hij helemaal niet en klinkt het motorblok goed.
is bij iemand dit probleem bekend of heeft iemand een vermoeden ?
gr mick
Laatst gewijzigd door mick GTT op do 21 jun 2007 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat voor benzinepomp heb je? De originele gtx-pomp? Is alles goed omgebouwd incl drukregeling? Als er daar iets niet klopt trek je je carb leeg, zou de boel goed verklaren.
Controleer dan of het stangetje wat aan je gasklep zit voorlangs je carb nog functioneert. Als je gas geeft moet er een spritz benzine spuiten.
Stottert ie dan nog, dan is denk ik je onsteking een beetje suf. Nieuwe bougies/kabel/rotor/verdeler al geprobeert?
Geen lekkage tussen turbo en elleboog (uitlaat)? (Heb ik wel eens gehad, om een of andere reden stotterde ie ook daarmee).
Daarna is carbrevisie een optie, lekkage van slangetjes en je kan altijd eens de kleppen stellen.
Koppeling is kwestie van n nieuwe, afstellen heeft geen zin.
Succes!
Controleer dan of het stangetje wat aan je gasklep zit voorlangs je carb nog functioneert. Als je gas geeft moet er een spritz benzine spuiten.
Stottert ie dan nog, dan is denk ik je onsteking een beetje suf. Nieuwe bougies/kabel/rotor/verdeler al geprobeert?
Geen lekkage tussen turbo en elleboog (uitlaat)? (Heb ik wel eens gehad, om een of andere reden stotterde ie ook daarmee).
Daarna is carbrevisie een optie, lekkage van slangetjes en je kan altijd eens de kleppen stellen.
Koppeling is kwestie van n nieuwe, afstellen heeft geen zin.
Succes!
Helemaal goed. Loop gewoon alles stap voor stap na maar de benzinepomp is niet orgineel zie ik al volgens mij zwaardere pomp.
en de ontluchting van de turbo zit een soort open ventiel met een stukje kous omheen gebonden (lijkt me ook niet standaard)
en de ontluchting van de turbo zit een soort open ventiel met een stukje kous omheen gebonden (lijkt me ook niet standaard)
Ontluchting?
Waar zit dat dan?
Stuur maar es wat fototjes, als de elleboog achter niet dicht is kan het ook een hoop ellende zijn.
Waar zit dat dan?

Stuur maar es wat fototjes, als de elleboog achter niet dicht is kan het ook een hoop ellende zijn.
Probleem 1 gevonden een gare verdelerkap+ rotor en bougie kabels vol met koper oxidatie en de vorige eigenaar maar denken waarom loopt ie niet goed.(eerste waar je naar kijkt lijkt me) Snap eigenlijk niet dat ie er nog op kan lopen. vanmiddag nieuwe set ophalen wie weet is het stotteren dan afgelopen bij 120+ kmh. Ik laat het hierzo wel weten .
Haha klopt
..
Maar heb ik het imiddels netjes gemonteerd hij loopt beter alleen nog steeds inhouden bij hoge toeren niet in de 1 en de 2 vanaf de 3.
En harder dan 120 wil hij ook niet. Wat ik ontdekt heb is waar normaal de dumpvalve hoort te zitten, zit bij mij een kousje om heen met een elastiekje. Hij maakt ook een behoorlijk pssssss geluidje bij schakelen maar de turbo lijkt zeker niet gaar die doet zijn werk wel.
Nog iemand suggesties ?
Maar heb ik het imiddels netjes gemonteerd hij loopt beter alleen nog steeds inhouden bij hoge toeren niet in de 1 en de 2 vanaf de 3.

En harder dan 120 wil hij ook niet. Wat ik ontdekt heb is waar normaal de dumpvalve hoort te zitten, zit bij mij een kousje om heen met een elastiekje. Hij maakt ook een behoorlijk pssssss geluidje bij schakelen maar de turbo lijkt zeker niet gaar die doet zijn werk wel.
Nog iemand suggesties ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je hebt er dus geen dumpvalve meer tussen zitten? Wel het verbindingsstuk waar de dumpvalve op hoort te zitten? Of ook niet? Dus de slang van de intercooler naar de caburateur is halverwege verbonden door middel van een kousje met een elestiek?
Als dat zo is, dan moet je even een stuk uitlaatbuis tussen de slang van de intercooler naar de carb zetten met een paar slangenklemmen. Zo heb ik het ook zitten. Bij mij was de dumpvalve zelf lek en dat hoorde je ook blazen en dat zorgde erook voor dat ie stotterde (alleen niet zo erg als bij jou
)
Maak anders nog eens wat foto's
Is altijd duidelijker!
Als dat zo is, dan moet je even een stuk uitlaatbuis tussen de slang van de intercooler naar de carb zetten met een paar slangenklemmen. Zo heb ik het ook zitten. Bij mij was de dumpvalve zelf lek en dat hoorde je ook blazen en dat zorgde erook voor dat ie stotterde (alleen niet zo erg als bij jou

Maak anders nog eens wat foto's
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Er zit idd een verbindingsstuk aan met aanluiting vooreen dumpvalve alleen het gat waar de dumpvalve hoort
te zitten zit nu een kousje om heen met een elastiekje en geen dumpvalve . Dus door dat gaat kan constant lucht door .
Beetje duidelijk anders maak ik vanmiddag even een foto.
te zitten zit nu een kousje om heen met een elastiekje en geen dumpvalve . Dus door dat gaat kan constant lucht door .
Beetje duidelijk anders maak ik vanmiddag even een foto.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
als daar gewoon lucht door kan ontsnappen, en binnenkomen, dan zou ik die eerst dichtmaken.. kans dat je problemen dan zijn opgelost 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Paul1916v schreef:als daar gewoon lucht door kan ontsnappen, en binnenkomen, dan zou ik die eerst dichtmaken.. kans dat je problemen dan zijn opgelost
hoho niet te optimistisch he
het is een renault

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
daarom zeg ik 'kans dat'



Dicht gemaakt maar is het probleem niet. Even nog voor de duidelijkheid hij trekt in eeste instantie wel lekker door maar rij je even op hoge toeren dan begint hij te stoten en is hij niet vooruit te branden. Hij krijgt dan 100% zeker niet genoeg benzine dat merk je gewoon. laat ik het gas even los en geef weer gas doet hij het even weer goed. net alsof de benzinepomp het niet aankan.
Iemand een foto van orginele benzinepomp heb geen idee hoe die er uit ziet.
Iemand een foto van orginele benzinepomp heb geen idee hoe die er uit ziet.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
ik sluit me bij Menno aan, ik had een soortgelijk probleem met mijn omgebouwde R4.
Mijn probleem was ongeveer:
1x flink gas en je carb was leeg, dan horten en stoten, even geen gas geven en hij doet het weer..
andere benzinepomp en een drukregelaar ertussen en toen deed ie het wel goed.
alleen je drukregelaar hoeft niet perse te zitten waar menno zegt, hij was origineel GTX toch..het is in ieder geval een rond dingetje met 4 slangetjes eraan.1 boven 1 onder en 2 aan de zijkant
Suc6
Mijn probleem was ongeveer:
1x flink gas en je carb was leeg, dan horten en stoten, even geen gas geven en hij doet het weer..
andere benzinepomp en een drukregelaar ertussen en toen deed ie het wel goed.
alleen je drukregelaar hoeft niet perse te zitten waar menno zegt, hij was origineel GTX toch..het is in ieder geval een rond dingetje met 4 slangetjes eraan.1 boven 1 onder en 2 aan de zijkant
Suc6
Orgineel is het idd een GTX
Heb wel een rond dingetje gevond waar 3 slangetjes aan kunnen dicht bij de benzinepomp.
Het lijkt een soort filtertje. Maar daar zit momenteel niks op aangesloten. Beetje lastig dat ik de motor zelf niet heb ingebouwt.
Heb wel een rond dingetje gevond waar 3 slangetjes aan kunnen dicht bij de benzinepomp.
Het lijkt een soort filtertje. Maar daar zit momenteel niks op aangesloten. Beetje lastig dat ik de motor zelf niet heb ingebouwt.
Dicht bij de benzinepomp klopt niet.
Je moet de toevoerslang van de benzine volgen vanaf de carb, deze moet op de regelaar uitkomen.
Ook zit er toevoer en retour respectievelijk van en naar de tank op, en een luchtslangetje vanaf de elleboog op de carb.
Je moet de toevoerslang van de benzine volgen vanaf de carb, deze moet op de regelaar uitkomen.
Ook zit er toevoer en retour respectievelijk van en naar de tank op, en een luchtslangetje vanaf de elleboog op de carb.
op het moment zie ik dat de benzine vanuit de tank rechtstreeks op de pomp zit en van de pomp rechtstreeks naar de carb gaat.
Er zitten trouwens idd 4 aanluitingingen op (Zitten momenteel geen slangen aan)
En aan de elleboog (is toch die aansluiting als je voor de auto zou staan en naar de carb kijkt zit die aan de rechter kan?) daar zit namelijk ook helemaal geen slang aan.
Er zitten trouwens idd 4 aanluitingingen op (Zitten momenteel geen slangen aan)
En aan de elleboog (is toch die aansluiting als je voor de auto zou staan en naar de carb kijkt zit die aan de rechter kan?) daar zit namelijk ook helemaal geen slang aan.
Ok, daar moet wat tussen.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ar#1602379
voor wat meer info.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ar#1602379
voor wat meer info.
http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/022.jpg
Als je deze foto ziet mist bij mij onderdeel E op de carb het dekseltje met die aansluiting voor een slang
vreemd kan dit ook wat verklaren ?
Als je deze foto ziet mist bij mij onderdeel E op de carb het dekseltje met die aansluiting voor een slang

-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
even geleend uit het topic over de volvo 343 GTT:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ofpomp.jpg[/img]
benzine pomp
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... aar343.jpg[/img]
benzine drukregelaar
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/engine.jpg[/img]
overview motorblok
Maar geen onderdeel E op je carb? dat zou ik niet kunnen verklaren..
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ofpomp.jpg[/img]
benzine pomp
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... aar343.jpg[/img]
benzine drukregelaar
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/engine.jpg[/img]
overview motorblok
Maar geen onderdeel E op je carb? dat zou ik niet kunnen verklaren..
Thnx voor de fotos het is me nu wel duidelijk dat de benzinetoever helemaal verkeerd zit bij mij en dat de drukregelaar ook niet aangesloten zit de benzine pomp zit ook niet onder de auto maar bij de rechter voorlamp als ik de benzinepomp laat pompen spuit er wel benzine uit namelijk. Zou dat een probeem zijn ? lijkt me niet toch ?
Posted: Wed Jun 20, 2007 10:29 am Post subject:
http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/022.jpg
als je deze foto ziet mist bij mij onderdeel E op de carb het dekseltje met die aansluiting voor een slang vreemd kan dit ook wat verklaren ?
Dat onderdeel wat bij mij mist zit daar normaal een slang aan ? Want zou niet weten hoe ik aan dit onderdeeltje kan komen en of het nodig is ?
Voor de rest is alles me duidelijk gewoon alles goed aansluiten volgens schemas en jullie geplaatste fotos : )
Posted: Wed Jun 20, 2007 10:29 am Post subject:
http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/022.jpg
als je deze foto ziet mist bij mij onderdeel E op de carb het dekseltje met die aansluiting voor een slang vreemd kan dit ook wat verklaren ?
Dat onderdeel wat bij mij mist zit daar normaal een slang aan ? Want zou niet weten hoe ik aan dit onderdeeltje kan komen en of het nodig is ?
Voor de rest is alles me duidelijk gewoon alles goed aansluiten volgens schemas en jullie geplaatste fotos : )
mick GTT schreef:Thnx voor de fotos het is me nu wel duidelijk dat de benzinetoever helemaal verkeerd zit bij mij en dat de drukregelaar ook niet aangesloten zit de benzine pomp zit ook niet onder de auto maar bij de rechter voorlamp als ik de benzinepomp laat pompen spuit er wel benzine uit namelijk. Zou dat een probeem zijn ? lijkt me niet toch ?
Posted: Wed Jun 20, 2007 10:29 am Post subject:
http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/022.jpg
als je deze foto ziet mist bij mij onderdeel E op de carb het dekseltje met die aansluiting voor een slang vreemd kan dit ook wat verklaren ?
Dat onderdeel wat bij mij mist zit daar normaal een slang aan ? Want zou niet weten hoe ik aan dit onderdeeltje kan komen en of het nodig is ?
Voor de rest is alles me duidelijk gewoon alles goed aansluiten volgens schemas en jullie geplaatste fotos : )
Maak eerst eens foto's!
Als je E compleet mist hangt je carb open, dat functioneert nooit. Het is wel een overloop, maar ik kan me niet voorstellen dat t goed is.
Er moet ook geen benzine uitspuiten, als je alles aangesloten hebt.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
- Locatie: Papendrecht
is dit lekken van benzine in de carb?
Als dit zo is dan kan het kloppen dat er geen benzine retour aanwezig is..de carb loopt dan gewoon over..
weet er alles van.
zorg er ook voor dat je retour groot genoeg is..
Als dit zo is dan kan het kloppen dat er geen benzine retour aanwezig is..de carb loopt dan gewoon over..
weet er alles van.
zorg er ook voor dat je retour groot genoeg is..
Kom er niet uit er zitten zoveel slangen heb de benzinedrukregelaar goed aangesloten. Maar als ik het vergelijk met mijn motorblok bovenstaande foto .. dan zitten erbij mij slangen aan het bovenstuk van de carb bij de foto hierboven sluiten ze elkaar af met een slangetje tussen de 2 openingen
En kan een benzinedrukregelaar kapot zijn ? want heb al een andere pomp je geprobeerd van me Kever die is krachtig genoeg om 2 webers te voorzien. en het wordt er niet beter van.
Hieronder de foto's! Wie weet ziet iemand er wat aan!
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3043.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3045.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3044.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3034.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3033.jpg[/img]
En kan een benzinedrukregelaar kapot zijn ? want heb al een andere pomp je geprobeerd van me Kever die is krachtig genoeg om 2 webers te voorzien. en het wordt er niet beter van.
Hieronder de foto's! Wie weet ziet iemand er wat aan!
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3043.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3045.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3044.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3034.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... G_3033.jpg[/img]
mick GTT schreef:Vanwaar zijn er 2 verschillende schema's ??
Schema 1:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/Coupe/010.jpg[/img]
schema 2:
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... amloos.jpg[/img]
Kan iemand me vertellen wat het verschil is ?
En kan iemand vertellen op onderstaande foto wat daar voorn slang aan moet met peil aangegeven?
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... 3044-1.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Heino schreef:Bovenste is cup, onderste is origineel.
Slangetje voor de ontsteking moet aangesloten worden op de onderste aansluiting op de carburateur, die naast de temperatuur schakelaar voor de antipercolatiefan. Aan de linkerkant dus vanuit de bestuurdersstoel gezien.
5 GT Turbo '88 GT5
Op de afbeelding 1,2 of 3. want hij zit momenteel aan 2
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... 3044-2.jpg[/img]
[img]http://i201.photobucket.com/albums/aa28 ... 3044-2.jpg[/img]
Je mist de vacuumslang van de carb naar de onsteking. Als het goed is heb je nu op de carborateurVOET een nippel uitsteken? *edit* 3 dus, daar moet de slang op.
Aan de onstekingscapsule zitten nu 2 kabels?
Dat hoort uberhaupt niet.
Verder beter ALLES los trekken en aansluiten met nieuwe stukken vacuumslang van de rol met iemand die weet hoe het hoort, want dit lijkt 3x nergens op
En kijk eens wat voor nummer op de ontsteking staat.
Aan de onstekingscapsule zitten nu 2 kabels?
Dat hoort uberhaupt niet.
Verder beter ALLES los trekken en aansluiten met nieuwe stukken vacuumslang van de rol met iemand die weet hoe het hoort, want dit lijkt 3x nergens op

En kijk eens wat voor nummer op de ontsteking staat.