Fritsie's Volvo 340 GTE drifter (dikke video!)
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Vandaag wat spulletjes gekregen om wat uit te proberen met het spruitstuk. Het zijn RVS bochtjes die ik niet ga gebruiken. Ik had gelezen dat ik beter gewoon staal kan gebruiken) Dus ik ga alsnog andere bochtjes bestellen.
De 12mm plaat waarvan de de verschillende flezen ga maken. (Op school heb ik een freesbank tot beschikking, echter heb ik nog nooit gefreesd, dus het wordt wat uitproberen)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... lenzen.jpg[/img]
In eerste instantie zat ik eraan te denken de turbo zo te plaatsen (de huizen moeten nog gedraaid worden)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/343.jpg[/img]
Echter denk ik dat de olieafvoer in de problemen komt: Je ziet op de foto dat de afvoer op het carter qua hoogte dan ongeveer gelijk aan de de onderkant van de turbo komt te zitten. Ook heb je dan weinig ruimte om de verschillende uitlaatpijpen naar de turbo toe te construeren.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... obleem.jpg[/img]
Dus bedacht ik dat dit mischien wel een veel betere oplossing is:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/333.jpg[/img]
De turbo komt dan wel zowat tegen het inlaatspruitstuk te zitten. (anders komt de turbo tegen de lengte balk van de auto, beweging van motor meegerekend.)
Er is iig wel veel meer ruimte om de piping naar de turbo toe te ontwerpen. Bovendien heb je dan geen probleem meer met de afvoer.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/rrrr.jpg[/img]
Groeten,
Frits
De 12mm plaat waarvan de de verschillende flezen ga maken. (Op school heb ik een freesbank tot beschikking, echter heb ik nog nooit gefreesd, dus het wordt wat uitproberen)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... lenzen.jpg[/img]
In eerste instantie zat ik eraan te denken de turbo zo te plaatsen (de huizen moeten nog gedraaid worden)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/343.jpg[/img]
Echter denk ik dat de olieafvoer in de problemen komt: Je ziet op de foto dat de afvoer op het carter qua hoogte dan ongeveer gelijk aan de de onderkant van de turbo komt te zitten. Ook heb je dan weinig ruimte om de verschillende uitlaatpijpen naar de turbo toe te construeren.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... obleem.jpg[/img]
Dus bedacht ik dat dit mischien wel een veel betere oplossing is:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/333.jpg[/img]
De turbo komt dan wel zowat tegen het inlaatspruitstuk te zitten. (anders komt de turbo tegen de lengte balk van de auto, beweging van motor meegerekend.)
Er is iig wel veel meer ruimte om de piping naar de turbo toe te ontwerpen. Bovendien heb je dan geen probleem meer met de afvoer.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/rrrr.jpg[/img]
Groeten,
Frits
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Inmiddels heeft de intercooler een plaats gekregen. Naast de radiator zat een stuk plaatstaal dat nergens voor diende:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... erplek.jpg[/img]
Dus even uitgemeten of dat ging passen. Vervolgens lekker met de slijptol me eigen uitgeleeft :mike
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... cooler.jpg[/img]
Ook gelijk een electrische fan gemonteerd voor de radiator. Origineel zat er een vaste fan op de waterpomp.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ooler2.jpg[/img]
De thermostaatklep in de interooler moet ik nog vastzetten.
Het frontje er op.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... rgrill.jpg[/img]
Intercooler is nauwelijks te zien, want hij moet wel ze schaapskleren behouden
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... antsee.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... rgrill.jpg[/img]
Niet slecht toch?
Daarnaast heb ik nog het koelsysteem verder aangesloten. Ik moet een nieuwe plek verzinnen voor het expansievaatje. (plek zat) Als laatste heb ik nog even met de turboslangen liggen rotzooien, maar dat gaat wel goedkomen.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik de accu ga verplaatsen naar het interieur/kofferbak. Ik kan dan mooi een koude "hoek" maken voor het luchtfilter.
Als laatste nog een vraagje, die carburateur/inlaat verwarming, moet die erop? Of heb je gauw last van een bevroren carb?
Groeten,
Frits
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... erplek.jpg[/img]
Dus even uitgemeten of dat ging passen. Vervolgens lekker met de slijptol me eigen uitgeleeft :mike
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... cooler.jpg[/img]
Ook gelijk een electrische fan gemonteerd voor de radiator. Origineel zat er een vaste fan op de waterpomp.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ooler2.jpg[/img]
De thermostaatklep in de interooler moet ik nog vastzetten.
Het frontje er op.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... rgrill.jpg[/img]
Intercooler is nauwelijks te zien, want hij moet wel ze schaapskleren behouden
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... antsee.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... rgrill.jpg[/img]
Niet slecht toch?

Daarnaast heb ik nog het koelsysteem verder aangesloten. Ik moet een nieuwe plek verzinnen voor het expansievaatje. (plek zat) Als laatste heb ik nog even met de turboslangen liggen rotzooien, maar dat gaat wel goedkomen.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik de accu ga verplaatsen naar het interieur/kofferbak. Ik kan dan mooi een koude "hoek" maken voor het luchtfilter.
Als laatste nog een vraagje, die carburateur/inlaat verwarming, moet die erop? Of heb je gauw last van een bevroren carb?
Groeten,
Frits
Ik zou em er wel oplaten ja, ik had in de winter nog wel eens dat als ik suf 100 ging rijden dattie idd wel eens wilde brevriezen en dat was met inlaatverwarming er nog op.
Denk dat het zomers wel mee zal vallen, maarja das een kwestie van proberen. Trouwens zijn toch geen slangen die echt in de weg zitten verder dus ik zou ze voorlopig maar gewoon monteren. Echt verlies zul je ooknie echt hebben, tis toch een warm hoekje daar
Denk dat het zomers wel mee zal vallen, maarja das een kwestie van proberen. Trouwens zijn toch geen slangen die echt in de weg zitten verder dus ik zou ze voorlopig maar gewoon monteren. Echt verlies zul je ooknie echt hebben, tis toch een warm hoekje daar

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Thanks,
Ik zal ze gewoon monteren. Eraf kan altijd nog.
Groeten,
Frits
Ik zal ze gewoon monteren. Eraf kan altijd nog.
Groeten,
Frits
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... valve2.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... pvalve.jpg[/img]
dumpvalve en wat slangen gemonteerd
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... pvalve.jpg[/img]
dumpvalve en wat slangen gemonteerd
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Clubspecials was leuk!
[img]http://www.racefotos.nl/fotos/E07%20CS2204%20(864).JPG[/img]
Ben met m'n standaard auto geweest. Heb wel gemerkt dat vermogen helemaal niet belangrijk is om fun te hebben!
[img]http://www.racefotos.nl/fotos/E07%20CS2204%20(864).JPG[/img]
Ben met m'n standaard auto geweest. Heb wel gemerkt dat vermogen helemaal niet belangrijk is om fun te hebben!
Maar wel omlaag met dat ding ofnie?! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... rzicht.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... spring.jpg[/img]
Voor de 343 turbo heb ik al wat spullen liggen
Ik wil ook wat negatief camber op de voorwielen. Weg met onderstuur

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... spring.jpg[/img]
Voor de 343 turbo heb ik al wat spullen liggen


Goed bezig! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Gtt velgen? nee joh, die komen onder een Golf vandaan
Morgen weer eens verder met de 343, eens kijken of ik een mooie plaats kan vinden voor de benzinepomp.

Morgen weer eens verder met de 343, eens kijken of ik een mooie plaats kan vinden voor de benzinepomp.
[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/RTC/ ... efde01.jpg[/img]
Ze lijken op het eerste gezicht toch best wel...
Ze lijken op het eerste gezicht toch best wel...

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Op het tweede gezicht ook, op die extra spaak na dan
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/klein.jpg[/img]

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/klein.jpg[/img]
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Om maar weer even ontopic te gaan: Koninginnendag was een mooie gelegenheid om de brandstofpomp en drukregelaar te monteren.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ofpomp.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... aar343.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/engine.jpg[/img]
Nu de olieleidingen, koeler, en spruitstuk nog..
Als m'n belastinggeld binnen is ga ik een lasapparaat halen. Goede investering toch
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ofpomp.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... aar343.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/engine.jpg[/img]
Nu de olieleidingen, koeler, en spruitstuk nog..
Als m'n belastinggeld binnen is ga ik een lasapparaat halen. Goede investering toch

Laatst gewijzigd door Rwd-student op di 1 mei 2007 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Koop dan een goeie 2ehands en niet zo'n licht flutapparaat. (zo'n 125A Ferm bitch)
Sinds wij een megatoren op 380v hebben is het lassen zoveel simpeler. Een beetje oefenen gaat niet op zo'n klein kreng, keep that in mind....
Sinds wij een megatoren op 380v hebben is het lassen zoveel simpeler. Een beetje oefenen gaat niet op zo'n klein kreng, keep that in mind....
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Probleem is dan wel dat ik alleen 230V heb.. Ik wilde eigenlijk zo'n 500 euro besteden... http://www.rustbuster.nl wou ik hem gaan halen. Slecht plan?
De Mig 150...
De Mig 150...
troep!
koop iets op 400 volt of een zwaardere op 230 volt 160A minimaal.
koop iets op 400 volt of een zwaardere op 230 volt 160A minimaal.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ga eens zoeken op marktplaats naar een Tico 160/180A, die kan op 220 en op 380v. (overal te gebruiken dus, itt tot alleen een 380 app) Meer amperage heb je echt niet nodig (voor een auto), tenzij dat je rioolbuizen wilt gaan lassen....
Heb er zoeen al 12 jaar (nieuw gekocht), en NOOIT problemen gehad, behalve dat de rol draad op is op het verkeerde moment
Nederlands fabrikaat, echt gewoon een goed ding. Tegenwoordig worden ze nieuw geleverd onder de naam Weldcare. Exact dezelfde apparaten (specs, bediening), maar blauw van kleur.
Oa. door Lasair in Tilburg.
Nieuw kost zon ding nu volgens mij tussen de 550 en de 650 euro, maar dan moet er nog een gasfles bij (kun je huren of kopen, maar kopen is voor een particulier, zeker nu de flessen slechts om de 10 jaar herkeurd hoeven te worden, een stuk voordeliger)
Heb er zoeen al 12 jaar (nieuw gekocht), en NOOIT problemen gehad, behalve dat de rol draad op is op het verkeerde moment

Nederlands fabrikaat, echt gewoon een goed ding. Tegenwoordig worden ze nieuw geleverd onder de naam Weldcare. Exact dezelfde apparaten (specs, bediening), maar blauw van kleur.
Oa. door Lasair in Tilburg.
Nieuw kost zon ding nu volgens mij tussen de 550 en de 650 euro, maar dan moet er nog een gasfles bij (kun je huren of kopen, maar kopen is voor een particulier, zeker nu de flessen slechts om de 10 jaar herkeurd hoeven te worden, een stuk voordeliger)
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
http://bouw-tuin.marktplaats.nl/lasappa ... ge=1#photo
zo een dus? Wordt wel een dure grap incl redelijke gasfles. Kwaliteit is ook wat voor te zeggen natuurlijk. Ik zal lasair eens bellen, tilburg is toch niet ver weg.
Op rustbuster.nl staan ook apparaten met 160 ampere, van cebora, is dat ook meuk? Of zijn die wel goed?
zo een dus? Wordt wel een dure grap incl redelijke gasfles. Kwaliteit is ook wat voor te zeggen natuurlijk. Ik zal lasair eens bellen, tilburg is toch niet ver weg.
Op rustbuster.nl staan ook apparaten met 160 ampere, van cebora, is dat ook meuk? Of zijn die wel goed?
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
ding van cebora is troep en die tico is prima waar voor zijn geld.
ik kan het weten schijnt het.
ik kan het weten schijnt het.

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Duidelijke taal 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Een Weldcare (=tico) 220/380v kost bij Lasair volgens mij geen 800 euro, maar een stuk minder.
Bel ze eens.
Erg goede service ook.
Bel ze eens.
Erg goede service ook.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Na het verhaal gelezen te hebben van de 1.8 16v turbo waar de restrictor ontbrak en de turbo teveel olie(druk) kreeg, wilde ik het volgende vragen:
Ik ga nu alle olieleidingen zelf op maat maken (Via spullen van Guus de Koster). Maar de vraag is nu dus, waar zit origineel bij de GTT de restrictor voor de olietoevoer voor de turbo?
Alle olieleidingen ga ik dus vervangen, omdat origineel niet lang genoeg is voor mij.
Grtz en alvast bedankt.
Edit: lama, al gevonden. Het "blokje" net na de T-splitsing....
Ik ga nu alle olieleidingen zelf op maat maken (Via spullen van Guus de Koster). Maar de vraag is nu dus, waar zit origineel bij de GTT de restrictor voor de olietoevoer voor de turbo?
Alle olieleidingen ga ik dus vervangen, omdat origineel niet lang genoeg is voor mij.
Grtz en alvast bedankt.
Edit: lama, al gevonden. Het "blokje" net na de T-splitsing....

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Nu wil ik metertjes gaan aanschaffen. Ik wil 3 meters: turbodruk, oliedruk en olietemperatuur. Ben alleen aan het twijfelen waar ik ze ga halen. Ik wil betrouwbare meters, maar wat zijn die dingen duur zeg...
Vooralsnog wil ik voor deze gaan:
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ockpit.htm
Bij Dutchpowertrading. Kosten komen dan ongeveer op:
turbodruk: 45
oliedruk: 30 + 55 voor sensor
Olietemp: 30 + 20 voor sensor
= +/- 175 euro.
Is trouwens de originele GTT oliedruksensor te gebruiken met een VDO meter?
De bestelling voor de oliekoeler, thermostaat, leidingen en luchtfilter is bij Guus de Koster geplaatst.. 350 euro ongeveer.
Vooralsnog wil ik voor deze gaan:
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ockpit.htm
Bij Dutchpowertrading. Kosten komen dan ongeveer op:
turbodruk: 45
oliedruk: 30 + 55 voor sensor
Olietemp: 30 + 20 voor sensor
= +/- 175 euro.
Is trouwens de originele GTT oliedruksensor te gebruiken met een VDO meter?
De bestelling voor de oliekoeler, thermostaat, leidingen en luchtfilter is bij Guus de Koster geplaatst.. 350 euro ongeveer.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
turbodruk 27 euro
[img]http://www.carpointeurope.com/support/p ... 078304.gif[/img]
en olietemp meter 25 euro
[img]http://www.carpointeurope.com/support/p ... 078314.gif[/img]
oliedruk 28 euro
[img]http://www1.nl2.conrad.com/m/8000_8999/ ... FB.EPS.jpg[/img]
equus is goed zat, bij oliedrukmeter zit de bijpassende senor bij voor de olie temp moet je nog een senor van meenik 10 euro er bij halen
kun je via conrad of via http://www.carpoint.nl nummers scoren en bij Automat bestellen
[img]http://www.carpointeurope.com/support/p ... 078304.gif[/img]
en olietemp meter 25 euro
[img]http://www.carpointeurope.com/support/p ... 078314.gif[/img]
oliedruk 28 euro
[img]http://www1.nl2.conrad.com/m/8000_8999/ ... FB.EPS.jpg[/img]
equus is goed zat, bij oliedrukmeter zit de bijpassende senor bij voor de olie temp moet je nog een senor van meenik 10 euro er bij halen
kun je via conrad of via http://www.carpoint.nl nummers scoren en bij Automat bestellen
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ziet er goed uit.
Waar zit automat? of website?
Grtz.

Waar zit automat? of website?
Grtz.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
op de carpoint website staan alle dealer van hun via die kun je die spullen krijgen http://www.carpoint.nl
bestel no:
10.783.09 turbodrukmeter
10.783.16 olietemp
10.783.35 olidruk
wel ff nog laten checken , staat namelijk en beetje wazig vermeld
bestel no:
10.783.09 turbodrukmeter
10.783.16 olietemp
10.783.35 olidruk
wel ff nog laten checken , staat namelijk en beetje wazig vermeld
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ha, mooi! De velba zit hier om de hoek, en ik krijg meestal nog dikke korting ook.
Die online catalogus is wel ruk trouwens
Thanks!

Die online catalogus is wel ruk trouwens
Thanks!
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
geen probleem 
