Ruitenwisserarmen demonteren

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
StevieB33ns
Contacteer:

Hey ik ga van mijn megane coupe phase 1 al mijn zwarte kunststof onderdelen + ruitenwisser armen spuiten in metallic antraciet...
nu heb ik alles al los, maar de ruitenwisser armen zitten muurvast! voor en achter... |:
is hier een speciale methode voor om die los te krijgen?
Mijn ervaring is dat met een beetje wrikken ze wel los te krijgen zijn. 8)

ja, de bouten heb ik los gedraaid onder de kapjes :p

Heb al ff gezocht op het forum maar niets kunnen vinden...

Iedereen die me kan helpen graag :worship:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Het is inderdaad een kwestie van wrikken. De ruitenwisserarmen zitten op een soort spiebaan en Renault kennende gaat dat wel eens vastrotten :) Er is een gereedschapje voor, maar het makkelijkste is toch om te blijven wrikken en hopen dat het los komt :wink: (en eventueel wat inspuiten met WD40 ofzo)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
StevieB33ns
Contacteer:

Ik heb wel kruipolie erop gespoten nu, maar tot nu toe geen effect... (staat nu al half uurtje in te werken)
WD40 heb ik niet staan hier...
Hopen dat het gewoon goed vast zit dan maar :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je kan het beste de ruitenwisser omhoog klappen. dan trek je dat kapje wat op de moer zit omhoog en draai je de moer los. als je dan je wisser omlaag doet moet hij er zo afvallen.

bij al mn clio's vielen ze er zo vanaf, dus zal bij een megane echt niet vastrotten.

succes (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

die dingen komen normaal gesproken zonder probleem los. Ruitenwisser idd rechtop zetten zodat je deze kunt gebruiken om een beetje op en neer te bewegen. Als het echt niet lukt klein poulie trekkertje erop
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
StevieB33ns
Contacteer:

De voorste 2 zijn er ondertussen af (volgens mij dankzij de kruipolie)
Na een nachtje weken in olie kwamen ze zo los (S)
De achterste zit nog steeds muurvast... die ligt nu te weken in de kruipolie, en dan probeer ik het over een paar uur nog eens...

Thanks voor de tips :worship: , komt wel goed denk (Y)
Nelis_1987
Contacteer:

Die achterste zijn altijd #*$^# kijk uit dat je niet die arm molt want had ik bleef er een stuk zitten en was een uur bezig voordat ik het eraf had al zagend :|
Plaats reactie