[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:ja:

klopt als een bus!!!!!! Meerdere malen zelfs... :S




:~ :(
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Haas schreef::ja:

klopt als een bus!!!!!! Meerdere malen zelfs... :S




:~ :(
En wat ging er dan mis?
Verkeerde montage of dramatische kwaliteit?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat weet geen mens... Allebei de keren waren het keerringen besteld bij de dealer, wel de juiste hoor!
Eerste keer bij de 19 van paul er ingezet met een beetje prutsen en waarschijnlijk te diep gezet, dus dat t afsluitflapje niet op de kopse kant van de krukas ligt. En de tweede keer bij de clio van paul....geen idee, netjes gemonteerd, niet te diep, niet te oppervlakkig. Denk datie net het oude spoortje heeft geraakt ofzo. Daarna gezet met een keerringstempel geleend bij de dealer ging t goed. Nu issie en blijftie mooi droog.
Bij tom zijn williams ging het ook goed e laatste keer met keerringstempel.

Tis ff hoeren, dat geef ik toe, maar goed, in keerring van paul zijn clio had ik in bijna een dag vervangen en dat was nog met eigenwijs veel te weinig loshalen. Met een 19 moet dat wel lukkein een dag toch? :)
Gast

Ronald1916V schreef:.. en een nieuwe krukaskeering kan ook lekken.. vraag Haas maar :p
en aan Ray !
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Haas schreef:dat weet geen mens... Allebei de keren waren het keerringen besteld bij de dealer, wel de juiste hoor!
Eerste keer bij de 19 van paul er ingezet met een beetje prutsen en waarschijnlijk te diep gezet, dus dat t afsluitflapje niet op de kopse kant van de krukas ligt. En de tweede keer bij de clio van paul....geen idee, netjes gemonteerd, niet te diep, niet te oppervlakkig. Denk datie net het oude spoortje heeft geraakt ofzo. Daarna gezet met een keerringstempel geleend bij de dealer ging t goed. Nu issie en blijftie mooi droog.
Bij tom zijn williams ging het ook goed e laatste keer met keerringstempel.

Tis ff hoeren, dat geef ik toe, maar goed, in keerring van paul zijn clio had ik in bijna een dag vervangen en dat was nog met eigenwijs veel te weinig loshalen. Met een 19 moet dat wel lukkein een dag toch? :)
Makkelijkste manier is de motor er weer uit hijsen.
aangezien het boeltje op het subframe staat bij een 19.

Maargoed moet eerst het ding door de APK hebben,
Dan kan ik hem rustig op een 2kolommer zetten op mijn werk.
En ik heb een 250kpa mapsensor ipv 200, Maar heb al een andere gevonden. de 250kpa sensor nog weer even kwijtraken.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz...auto op een twee kolommer werkt perfect. Voorpijp eraf, subframe los, veerpoten boven, schakelstang, stuurhuis en de kabelboom en wat slangen.... Auto omhoog en voila ;)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Haas schreef:hmz...auto op een twee kolommer werkt perfect. Voorpijp eraf, subframe los, veerpoten boven, schakelstang, stuurhuis en de kabelboom en wat slangen.... Auto omhoog en voila ;)
maarja dat is niet leuk om te doen :(
Zuigers in bussen pielen en lagertjes monteren is veel leuker :D
Vreemdgenoeg vind ik dat nog leuker dan het rijden zelf.
maarzover ik begrijp ging het alleen goed met de stempel van de dealer?



Even een foto gemaakt, onder de bak zie je een druphangen,
Dat is wat hij lekt van ongeveer vanaf vrijdag. Dan ligt er op de grond niets.
En het is 100% zeker bakolie.
Laatst gewijzigd door TMC16v op ma 18 jun 2007 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bakkeerringen vervangen heb ik nooit gedaan, daar moet je bij reinier voor zijn ;)

man, ff de schouders eronder en gaan. Alsie weer rijd na een dag tieren en vloeken voel je je weer de man :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

is ook een kutwerk
dat stalen veerringetjes wil er wel eens afschieten en dan lekt die :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

prise-as keerring vervangen van een JB bak: haal de bak maar uit elkaar.......... :~
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bak wisselen dan ;)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

renault bakken lekken standaard af fabriek al iets !
gewoon niets aan doen.
ga eerst eens rijden met dat ding!
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Haas schreef:bak wisselen dan ;)
Voor een andere, die ook binnenkort gaat lekken :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, dus...dat t kapot blijft gaan, wist hij al toen hij renault ging rijden :P
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb je van die handige kapjes voor die de olie lekker laten wegwaaien (Y)
Nergens meer last van ,volgens mij zitten ze op n 19 standaard.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Riël Notermans schreef:Heb je van die handige kapjes voor die de olie lekker laten wegwaaien (Y)
Nergens meer last van ,volgens mij zitten ze op n 19 standaard.
Ah, ja, die ouderwetse vorm van een catch tank. Misschien dat ze dat ding inmiddels zo hebben doorontwikkeld dat ze er nu een slangetje in hebben gehangen met een pompje, dat de gelekte olie weer de bak in pompt. :worship:
Gast

mark 5t schreef:renault bakken lekken standaard af fabriek al iets !
gewoon niets aan doen.
ga eerst eens rijden met dat ding!
en gelijk ook de koppeling naar de wrat van de rondvliegende olie ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja denk dat het rondvliegen nog wel meevalt, het zal vanaf de as wel wat spetteren, maar zal nooit zover naar vorenkomen dat het op de drukgroep komt en echt in de rondte geslingerd zal worden. Meeste zal voor het druklager eraf waaie en langzaam naar beneej lopen

Denk wel dat je druklager voorlopig nog wel ff meegaat :D

Als het niet al te extreem lekt zou ik me er iig niet druk om maken, kep ook jarenlang met een lekkende bak rondgereje die alleen leek te lekken als ie stilstond. (en peil zakte ooknie).

Gewoon lekker verder gaan en es kijken offie serieus wil gaan lopen, als je dan een beetje rondgehost hebt kun je altijd nog eens die bak vervangen.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

wat kan je het altijd lekker verwoorden steven :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik ken idd ook heel veel jb3/5 bakken waar altijd een druppie olie onderaan hangt.
heb ik nog nooit een defecte koppeling van gehad.
ik bedoel alleen maar te zeggen dat die auto eerst maar eens moet rijden dan kan je hem daarna altijd nog perfectioneren als de florijntjes dan wel aanwezig zijn.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Haas schreef:ja, dus...dat t kapot blijft gaan, wist hij al toen hij renault ging rijden :P
Daar ben ik me ondertussen allang van bewust,
Riël Notermans schreef:Heb je van die handige kapjes voor die de olie lekker laten wegwaaien (Y)
Nergens meer last van ,volgens mij zitten ze op n 19 standaard.
Die had ik onder mijn 1.4 van 1995.
Gaan we monteren (L)
canonballman schreef:
Riël Notermans schreef:Heb je van die handige kapjes voor die de olie lekker laten wegwaaien (Y)
Nergens meer last van ,volgens mij zitten ze op n 19 standaard.
Ah, ja, die ouderwetse vorm van een catch tank. Misschien dat ze dat ding inmiddels zo hebben doorontwikkeld dat ze er nu een slangetje in hebben gehangen met een pompje, dat de gelekte olie weer de bak in pompt. :worship:
Humor :D :D :D


Maargoed eerst maar eens sparen, voor de auto want heb fanmail gekregen.
Ik heb hier een personlijke brief van mijn vrienden bij de CJIB gekregen.

Aankomende zaterdag gaan we eens kijken of we verder kunnen komen met het nog achterstalige soldeer werk.



Kan ik nog iemand verblijden met een 250kpa mapsensor tegen geringe vergoeding?

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201476.jpg[/img]
Gast

TMC16v schreef:

Kan ik nog iemand verblijden met een 250kpa mapsensor tegen geringe vergoeding?

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201476.jpg[/img]
VRAAG:

in het te koop topic bied je een 250kpa censor aan maar in werkelijkheid is dat een 100 kpa. Is hetgeen je verkoopt die vanop de bijgeplaatste foto ?

part 12569240 (is een 100 kpa)

[img]http://fotos.marktplaats.nl/kopen/b/29/ ... d5568a.jpg[/img]
Gast

ow en die in de bovenste foto is van een Saab.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

-jo- schreef:ow en die in de bovenste foto is van een Saab.
Ik had eerst geen duidelijke foto, vandaar de andere foto.
Mapsensor komt van een saab 900 T16.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bij deze dan weer een kleine update,

Uprated (HMT) Koppakking, Mochten we de standaard pakking eruit blazen dan gaan we deze monteren zonder te sandwichen. is trouwens 1,5mm dik 8)

Tevens eindelijk een passende moer gevonden voor op de lambada sonde. was makkelijker te vinden dan ik dacht M18 x 1,5

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201475.jpg[/img]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Is die koppakking massief staal, of meerdere dunne laagjes?
En moet je dan ook wat vloeibare but gebruiken voor rondom de koelkanalen?
En welk merk issie? Welke prijs?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

canonballman schreef:Is die koppakking massief staal, of meerdere dunne laagjes?
En moet je dan ook wat vloeibare but gebruiken voor rondom de koelkanalen?
En welk merk issie? Welke prijs?
Mijn verkoop prijs? of de kostprijs? :D
het is een massief stalen koppakking, Ben nog een beetje aan het uitzoeken of je dan ook vloeibare laag moet aanbrengen. Maar hij is dus HMT (Home Made Turbo)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Heb je m zelf gemaakt?
Is dat wel zo wijs?
Had je geen koper moeten gebruiken, wat meestal gedaan wordt?
Of gebruik je m als decompressieplaat, met 2 normale koppakkingen?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

canonballman schreef:Heb je m zelf gemaakt?
Is dat wel zo wijs?
Had je geen koper moeten gebruiken, wat meestal gedaan wordt?
Of gebruik je m als decompressieplaat, met 2 normale koppakkingen?
Jup dat was wel de bedoeling tzt.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Update:

Motor lekt redelijk tussen carter en bak door,
Waarschijnlijk is de krukaskeering aan bakzijde dus echt gewoon lek,
Maar gok het eerder op die 2 zwarte slierten die om de laatste krukaslagerkap zitten. Want daar was ik al niet helemeel blij mee hoe dat toen in elkaar zat maargoed.

Downpipe monster:

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201476.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201477.jpg[/img]

Morgen de lambdasonde er nog in maken :lol:


Video van hoe het boeltje nu loopt,
Zit een tik boven in de kop, Waarschijnlijk een klepstoter die er geen zin meer in heeft (0)

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2067944112
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

ai, 3 koppakkingen. 1 is al een zwakke schakel bij zo'n motor, en dan ga je er in feite 3 op elkaar stapelen. Ik heb het welliswaar wel eens vaker zo gezien, maar vraag me af of dat nou wel echt hufterproof is.... Spannend :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:ai, 3 koppakkingen. 1 is al een zwakke schakel bij zo'n motor, en dan ga je er in feite 3 op elkaar stapelen. Ik heb het welliswaar wel eens vaker zo gezien, maar vraag me af of dat nou wel echt hufterproof is.... Spannend :)
Misschien is het beste antwoord op die vraag te vinden bij Reichard Motorsport:

[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 826MFP.jpg[/img]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Mooiste van die set is het laminaatvloertje :)
rev it like a rental
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:lol: :lol:

die set is lage compressie toch?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

geen intercooler punt nr.1
Gesloten