
Frits' Clio 16v project topic
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
nounounou daar wordt niet gemarteld....
mooi voor mekaar zo

Renault 19 1.8 16V Cabrio
geen halve maatregelen! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
IPV de volgende keer nu weer een motortakel te huren, stuur me even een PM als je hem nodig hebt 

Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
weer iets geleerd
En ik zie dat dat jou de achterste bout van je draagarm van voor naar achter gemonteerd is. Kan best dat het zo hoort bij een 16v maar bij een willi zit deze andersom

En ik zie dat dat jou de achterste bout van je draagarm van voor naar achter gemonteerd is. Kan best dat het zo hoort bij een 16v maar bij een willi zit deze andersom
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
hij hep ook weer wat vervangen hoor 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja hoort eigenlijk ook van voor naar achter te zitten. ga t ff checken op dialogys of een willi dat anders heeft.
*edit*
kan het niet direct zien in dialogys
staat geen extra bout in afgebeeld, met dat stangetje omhoog....
ff verderzoeken
*edit*
kan het niet direct zien in dialogys

ff verderzoeken

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik kan het niet vinden in dialogys. alsof ik pagina's mis
volgens mij moet het altijd van voor naar achter hoor tom

volgens mij moet het altijd van voor naar achter hoor tom

als je de eerste met de moer naar binnen doet, moet de tweede ook, want die krijg je er dan niet meer in 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
tom je hebt toch gelijk. hier is mijn opgeknapte frame
![Afbeelding]()
let the pics do the talking

let the pics do the talking

Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 29 mei 2007 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, klopt!
maaaaaaarrrr....als je de achterste bout naar voren gericht in de draagarm zet, krijg je die voorste er niet meer tussendoor als je die achterste al van een moer voorziet
dat bedoel ik!
maar goed, waar hebben we het over, als die voorste maar naar voren gericht zit, de rest....lekker belangrijk
maaaaaaarrrr....als je de achterste bout naar voren gericht in de draagarm zet, krijg je die voorste er niet meer tussendoor als je die achterste al van een moer voorziet

dat bedoel ik!
maar goed, waar hebben we het over, als die voorste maar naar voren gericht zit, de rest....lekker belangrijk
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
als ik die foto zo zie is dat geen enkel probleem. Plek zat. Maar idd, het maakt allemaal niet zoveel uitHaas schreef:maaaaaaarrrr....als je de achterste bout naar voren gericht in de draagarm zet, krijg je die voorste er niet meer tussendoor als je die achterste al van een moer voorziet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
nu ik die foto zie, plek zat idd...
nah, zal mijn ex clio wel alleen maar lange bouten gehad hebben
boeie

nah, zal mijn ex clio wel alleen maar lange bouten gehad hebben

boeie


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
tijd om te slapen



-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Die bouten van de draagarmen zitten normaal inderdaad met de moeren naar voren. De voorste is langer voor dat extra stangetje, en de achterste is korter. Nu had ik nieuwe bouten en moeren besteld, en kreeg ik 4x de langere bout. En die langere bout past er bij de achterste niet tussen als je de moer aan de voorkant wilt, maar andersom wel. Daarom zit die dus andersom
Dat extra stangetje zit er trouwens nog niet op omdat ik die vergeten was te stralen en poedercoaten. Dus dat laat ik deze week nog even doen, want een verroest stangetje erbij kan natuurlijk niet
@PAZ: Daar ga ik wel vanuit ja, kan niet wachten om te testen.
Met uitlijnen straks ook even wat negatief camber instellen, dan moeten de bochten wel lekker gaan
.
@Haas:
Wel makkelijk als je even helpt met erin hijsen
@ Frits: Dat zal ik zeker doen, lenen is altijd beter dan huren
Hier nog even een fototje van m'n nieuwe stuur:
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _stuur.jpg[/img]
Dat extra stangetje zit er trouwens nog niet op omdat ik die vergeten was te stralen en poedercoaten. Dus dat laat ik deze week nog even doen, want een verroest stangetje erbij kan natuurlijk niet

@PAZ: Daar ga ik wel vanuit ja, kan niet wachten om te testen.
Met uitlijnen straks ook even wat negatief camber instellen, dan moeten de bochten wel lekker gaan

@Haas:


@ Frits: Dat zal ik zeker doen, lenen is altijd beter dan huren

Hier nog even een fototje van m'n nieuwe stuur:
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _stuur.jpg[/img]
dat is een mooi stuurtje 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ooow ja das een mooi stuurtje
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Fijn dagje Frits 
die voortrein van je is echt paalvragend!

die voortrein van je is echt paalvragend!

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Was een mooi dagje klussen inderdaad
Het ziet er wel erg lekker uit nu het in elkaar zit
Ik zal vanavond even een updateje typen...

Het ziet er wel erg lekker uit nu het in elkaar zit

Ik zal vanavond even een updateje typen...
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Gisteren samen met Martijn (Haas) een dag aan m'n clio gesleuteld. Om te beginnen de motor in de takel gehangen. Het vliegwiel erop gezet en de distributieriem, multiriem en nieuwe koppelingsset gemonteerd. Vervolgens de versnellingsbak en startmotor eraan gehangen en het zaakje was weer klaar om ingebouwd te worden.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0973.jpg[/img]
De motor zakte er in 1x probleemloos in, dus dat was ideaal
. Even zitten kutten met de extra motorsteun, maar die zit nu ook goed op z'n plek.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0982.jpg[/img]
Vervolgens hebben we de aandrijfassen er weer ingestoken en de fusee's en remmerij gemonteerd. Meteen de remvloeistof erin gekieperd en ontlucht, want dat is wel zo handig nu we toch met z'n twee-en waren. Ik was alleen vergeten de remzadels te verven, dus die zijn nog zwart.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0976.jpg[/img]
Als laatste hebben we nog de uitlaat er onder gehangen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_1001.jpg[/img]
En zo staat de clio er nu bij:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0996.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0995.jpg[/img]
Martijn: mijn dank is groot
Met z'n twee-en kun je toch veel doen op zo'n dag
Bedoeling is binnen 2 weken de eerste meters te rijden

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0973.jpg[/img]
De motor zakte er in 1x probleemloos in, dus dat was ideaal

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0982.jpg[/img]
Vervolgens hebben we de aandrijfassen er weer ingestoken en de fusee's en remmerij gemonteerd. Meteen de remvloeistof erin gekieperd en ontlucht, want dat is wel zo handig nu we toch met z'n twee-en waren. Ik was alleen vergeten de remzadels te verven, dus die zijn nog zwart.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0976.jpg[/img]
Als laatste hebben we nog de uitlaat er onder gehangen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_1001.jpg[/img]
En zo staat de clio er nu bij:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0996.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0995.jpg[/img]
Martijn: mijn dank is groot

Met z'n twee-en kun je toch veel doen op zo'n dag

Bedoeling is binnen 2 weken de eerste meters te rijden

hmm ik ben dol op nieuwe koelvloeistofvaatjes 

Immer wieder die verdammte Holländer
mooie foto voor gabri kan ie zien hoe de distibutie moet komen te zitten
verder ziet het er erg schoon en netjes uit

verder ziet het er erg schoon en netjes uit
het is puik verzorgd, goeie spullen, niet bezuinigen op onzin, gewoon erg netjes en goed! Sleutelt ook heerlijk weg 
maaruh....ritje naast je zit er nu vast wel in he
EDIT:
niet vergeten dat rubber om de schakelstang te doen he, en ff af te stellen

maaruh....ritje naast je zit er nu vast wel in he

EDIT:
niet vergeten dat rubber om de schakelstang te doen he, en ff af te stellen

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Ritje komt wel goed
Ik ga morgen weer wat doen. Dan ook even langs de dealer om het tooltje te lenen om de schakelstang af te stellen.
Zijn er nog mensen die tips hebben hiervoor?

Ik ga morgen weer wat doen. Dan ook even langs de dealer om het tooltje te lenen om de schakelstang af te stellen.
Zijn er nog mensen die tips hebben hiervoor?
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Gisteren de clio gestart en warm laten draaien, motor loopt goed en lekt nergens dus dat is mooi
.
Ik heb de delen die gespoten zijn ook terug dus ik kan hem eindelijk afmaken, hier zat ik op te wachten namelijk.
De bumpers, achterklep, asd spoilertje, spiegelkapjes, ph. 2 grilletje en koplamplijstjes zijn gespoten. De achterklep is ook dicht gelast.
De oliekoeler heb ik voor de radiateur gezet, misschien dat hij nu de olie iets te goed gaat koelen en de koelvloeistof te weinig, maar daar kom ik vanzelf achter.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_1198.jpg[/img]

Ik heb de delen die gespoten zijn ook terug dus ik kan hem eindelijk afmaken, hier zat ik op te wachten namelijk.
De bumpers, achterklep, asd spoilertje, spiegelkapjes, ph. 2 grilletje en koplamplijstjes zijn gespoten. De achterklep is ook dicht gelast.
De oliekoeler heb ik voor de radiateur gezet, misschien dat hij nu de olie iets te goed gaat koelen en de koelvloeistof te weinig, maar daar kom ik vanzelf achter.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_1198.jpg[/img]
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Sinds 1,5 week rijdt de clio weer
Echt geweldig om er weer in te rijden
Hij stuurt, remt en rijdt fantastisch dus ik ben er super blij mee
Het enige puntje is dat de versnellingsbak iets geluid maakt bij gas los.
Ik denk niet dat het iets ernstigs is maar binnenkort ga ik even bij Reinier langs om hem te laten luisteren.
Voor de rest helemaal geen problemen gehad, dus dat is mooi.
Het spoilertje moet alleen nog op de achterklep, en dan is hij klaar.
Ik zal binnenkort even wat fototjes maken.

Echt geweldig om er weer in te rijden

Hij stuurt, remt en rijdt fantastisch dus ik ben er super blij mee


Het enige puntje is dat de versnellingsbak iets geluid maakt bij gas los.
Ik denk niet dat het iets ernstigs is maar binnenkort ga ik even bij Reinier langs om hem te laten luisteren.
Voor de rest helemaal geen problemen gehad, dus dat is mooi.
Het spoilertje moet alleen nog op de achterklep, en dan is hij klaar.
Ik zal binnenkort even wat fototjes maken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die 16v van jou heeft echt iets aparts, heel mooi



-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Hij zit gewoon vast geschroeft aan de balk, zonder rubbers of iets.Bart V schreef:Die oliekoeler zit daar prima
Heb je er wel rubbers tussen zitten? Of zit hij star bevestigd?
Heb jij hem in rubbers hangen dan?
De temperatuur van de koelvloeistof en olie blijven beiden goed, dus hij zit er inderdaad prima.
Zonder oliekoeler werd de olie op de snelweg rond de 120 graden, en nu blijft hij net onder de 100.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
misschien wel slim, een rubbertje. je motor en radiateur hangen ook in de rubbers. Verkleind de belasting op de koppelingen
Nette bak nog steeds overigens
(en ik ben niet zo snel tevreden
)
Nette bak nog steeds overigens

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams