Mike's clio> Nieuwe Clio campus 1.4 16v! (foto's)
Daar is wat nieuwe draad getapt geloof ik.
Het kan zijn dat t wat ruimer zit, je doet er geen slechte zaak aan m tzt eens met wat locktite ofzo in te prutten, zodat ie ook echt afdicht, zou t weer gaan lekken.
Het kan zijn dat t wat ruimer zit, je doet er geen slechte zaak aan m tzt eens met wat locktite ofzo in te prutten, zodat ie ook echt afdicht, zou t weer gaan lekken.
ow
dan moet t wel redelijk kabaal maken
Aan de andere kant, zondagmiddagje, wiel eraf, centrale bout los, trommel eraf halen (t zijn trommels he), eens alles checken, schoomaken, en weer in mekaar

Aan de andere kant, zondagmiddagje, wiel eraf, centrale bout los, trommel eraf halen (t zijn trommels he), eens alles checken, schoomaken, en weer in mekaar

je hoort het. met radio aan niet.Riël Notermans schreef:ow
maar zal is de boel opengooien. zal is kijken of het na rijden heet wordt. zoniet maar is schoonmaken.
(zijn trommels idd)
60.1
Immer wieder die verdammte Holländer

Immer wieder die verdammte Holländer
We hebben een nieuwe/oude Clio campus 1.4 16v besteld! een zwarte met alle opties en pack sport. komt pas over ongeveer 2 maanden.
Nu zit daar een radio renault in met 4x22 watt. ik vroeg me af of je daar op 1 of andere manier je versterker op kan aansluiten? weet iemand of dat gaat?
gr Mike
dit model:
[img]http://i187.photobucket.com/albums/x194 ... -sport.jpg[/img]
Nu zit daar een radio renault in met 4x22 watt. ik vroeg me af of je daar op 1 of andere manier je versterker op kan aansluiten? weet iemand of dat gaat?
gr Mike
dit model:
[img]http://i187.photobucket.com/albums/x194 ... -sport.jpg[/img]
Nope gaat 100% zeker weten niet, daarom ben ik voor een andere headunit gegaan
-
- Car: R19.R
het is wel mogelijk, je hebt een versterker nodig met - om even met een marketing term te smijten - "high power" ingangen. Oftewel een versterker die met een al versterkt signaal om kan gaan. De meeste budget versterkers kunnen dit overigens al en verder is het niet ideaal maar het werkt wel 
Ik kreeg te horen bij Proline dat er geen uitgangen op de radio Renault zaten, enkel de speaker snoeren en een ingang voor de cd wisselaar
Optimaal is het met tulp stekkers aansluiten maar als het niet anders is kan het ook door een versterker op je speakerdraden aan te sluiten.
Al moet ik zeggen dat de originele radio het best wel aardig doet.
Al moet ik zeggen dat de originele radio het best wel aardig doet.

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de bestelling! Die Clio's zijn fijne auto's, ik vind ze lekkerder rijden dan de Clio 3. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Zo ziet de achterkant eruit van een originele Renault autoradio:
[img]http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... enault.jpg[/img]
Dus er zitten GEEN in en/of uitgangen voor tulpstekkers.
-
- Car: R19.R
juist, en die kun je dus aansluiten op een versterker met high power ingangen... dat is het hele idee erachter (die ingangen)... zodat je ook radios zonder line out apart kunt versterken.~thijs~ schreef:Ik kreeg te horen bij Proline dat er geen uitgangen op de radio Renault zaten, enkel de speaker snoeren en een ingang voor de cd wisselaar
We hebben 30 april een clio Campus 1.4 16v pack sport besteld en ze kunnen nog steeds niet zeggen wanneer de auto geleverd wordt...
Hij staat nog steeds in de backorder. als hij in productie gaat duurt het nog is 8 weken, maar nu kan het nog steeds weken duren voordat hij in productie gaat. Is dat normaal??
Hij staat nog steeds in de backorder. als hij in productie gaat duurt het nog is 8 weken, maar nu kan het nog steeds weken duren voordat hij in productie gaat. Is dat normaal??
dat is het nou net, ze kunnen mij de streef datum niet geven, staat namelijk nog steeds in de backorder...Marcus schreef:Toen ik mijn Clio bestelde, kreeg ik gelijk een streefafleverdatum.
Dus het kan dan best een weekje langer duren, maar je weet wel gelijk wanneer je ongeveer je Clio kan afhalen.
-
Backorder is volgens mij een marketingterm die Louis vroeger heeft uitgevonden. Om aan te geven hoe gewild zn producten zijn, dat ze vaak uitverkocht zijn
Ik hoor het te vaak van mn magazijnman
Ik hoor het te vaak van mn magazijnman

en belt de dealer dan verder dan de paal op de hoek, kortom renault nederland of weet ik waar heen? Of haalt men de schouders op en denkt men: kan mij t verrekken...... 

-
Bij het bestellen van mijn clio hebben ze wel een streefdatum gegeven maar die vervolgens niet gehaald tot 2 keer toe.
Ze beweerden totaal afhankelijk te zijn van de fabriek in la france. En konden alleen maar zien of de auto in nederland afgeleverd was.
Ze beweerden totaal afhankelijk te zijn van de fabriek in la france. En konden alleen maar zien of de auto in nederland afgeleverd was.
ze beweren dat het geen zin heeft om te bellen. Ze zijn volledig afhankelijk van de fabriek... is nu dus al een maand verder en ze kunnen nog steeds geen streef datum geven. de fabriek heeft ook nog is 8 weken nodig... zo'n clio bouwen ze toch wel in 2 a 3 dagen?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
hee je stuur zit aan de verkeerde kant 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Op een renault radio is het wel mogelijk een versterker of wisselaar of mp3 speler te hangen.Jerk schreef:Zo ziet de achterkant eruit van een originele Renault autoradio:
De twee stekker ingangen achter aan heten mini iso en zijn voor de blauwe een wisselaar uitgang en voor de groene een uitgang en ingang, alleen niet via tulp. Ze hebben bij deze iso stekkers gebruik gemaakt van een gedeelde massa, zowel bij de input als output.
Zo is het in indergeval bij mijn renault megane met standard renault radio geregeld.
Om aan een losse mini iso stekker te komen kun je er een bestellen bij conrad.nl.
Input testen:
Maar ik zal als ik jou was eerst even testen met een mp3 speler door zelf even een goedkope koppeling te maken door een jack stekker (3 draden 1 massa, 1 rechts signaal en 1 linkssignaal) en een oude stekker in een computer die je aansluit op een floppy drive.
Je haalt de drie metalen connectors uit de stekker van de floppy drive (met draden) taped de metalen connectors even om geen contact tussen deze te maken. De mini jack haal je van een oude kop telefoon en sluit de drie draden op aan op de metalen connectors. Massa op de mini jack zit het dichtst bij de draad en waar rechts of links zit maakt niet uit.
Om de drie metalen connectors aan sluiten gebruik je de stekker ingang die groen is gelabeld. Deze stekker heeft 6 contact punten en je sluit de metalen connectors aan door de aarde op de middelste te plaatsen en rechts en links er boven en onder. (zie tekeningentje). Ik weet alleen niet of het de drie links of rechts zijn bij jou. Bij mij waren het de drie aan de linker kant (als je radio van voren bekijkt)
- -
- -
- -
Output testen:
Om output te testen moet je toch even een versterker hebben of een andere audio apparaat met een audio ingang.
Deze output zit volgens mij dat op de drie overgebleven metalen contact puntjes in de groene stekker. Sluit dan de drie draden aan op 2 tulp stekkers door de aarde te splitsen.
Mocht dit nou niet werken ga dan wat proberen. Maar bekijk eerste even de tekening van de stekkers op
http://www.selfmadehifi.de/hifi/kfz-hu.htm
Succes Tjeerd
-
niet om negatief te doen. Mijn clio heb ik besteld ergens eind oktober/november. Uiteindelijk heb ik hem pas in maart gekregenmike16v schreef:ze beweren dat het geen zin heeft om te bellen. Ze zijn volledig afhankelijk van de fabriek... is nu dus al een maand verder en ze kunnen nog steeds geen streef datum geven. de fabriek heeft ook nog is 8 weken nodig... zo'n clio bouwen ze toch wel in 2 a 3 dagen?

dat is toch niet normaal??Steven(stk) schreef:niet om negatief te doen. Mijn clio heb ik besteld ergens eind oktober/november. Uiteindelijk heb ik hem pas in maart gekregenmike16v schreef:ze beweren dat het geen zin heeft om te bellen. Ze zijn volledig afhankelijk van de fabriek... is nu dus al een maand verder en ze kunnen nog steeds geen streef datum geven. de fabriek heeft ook nog is 8 weken nodig... zo'n clio bouwen ze toch wel in 2 a 3 dagen?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Gewoon teruggaan naar de dealer en zeggen dat je de bestelling wil annuleren als je niet te weten komt wanneer de auto geleverd wordt. Worden ze vast wel bang van en hebben ze het zo geregeld 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi