RTC Ringweekend 2007: 19/20 mei: chattopic

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie

Wanneer naar de Ring?!

12/13 Mei
3
9%
19/20 Mei
12
38%
26/27 Mei
1
3%
16/17 Juni
9
28%
23/24 Juni
7
22%

Totaal aantal stemmen: 32
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Afbeelding

Dit is dan toch ook wel een mooie :lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ghehe weer meesterlijke foto's :D
Haas
Car: Megane RS

@Quoc: dat je geen foto genomen hebt van die teer uit de remleidingen van Tim man! Dat was me pas een partijtje ghetto.. :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Wat een foto's :lol: :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Calavera

ah joh... volgend ringweekend zal ongetwijfeld weer wat gesleuteld worden :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

maar dan is de starslet er toch zeker wel bij hè? (Y)
Calavera

nou... dat hoop ik wel.
Waren net nog weer op Zandvoort. Bij steven in de 309 gezeten. Dat was ook weer volop ghetto rijden zeg... damn :)
-Ray-
Contacteer:

Robke schreef:Nou hierbij dan even het relaas van het ongeval.

Het was m'n derde rondje en het ging erg lekker, ik reed niet op de grens ofzo, aangezien dat ook niet mogelijk is als beginnende ringganger.

We reden richting Flugplatz omhoog richting het "sprongetje" waar ik al een tweetal langzamer rijdende motoren en een auto had zien rijden voor me.
Ik ging daarom ook wat langzamer de 2 flauwe bochten naar rechts in (ongeveer 140).
Die 2 bochten volgen direct na elkaar waardoor je die in een vloeiende beweging kunt nemen.
Toen we ongeveer halverwege die bocht waren, lieten de voorgangers het gas los waardoor ik ook van het gas moest gaan.
Een 106 en gas los in de bocht is een slechte combinatie, dus de kont kwam om waardoor we naar rechts richting de curbstone aan de binnenkant gleden. Die heb ik proberen te corrigeren door tegen te sturen, maar we gleden de curbstones op waardoor de auto ineens de andere kant op zwiepte. Toen gingen we achterstevoren de rijbaan weer over en zo met de rechter achterkant de vangrail in.
Ik herinner me er niet alles van, want het gaat allemaal zo snel dat je bijna vergeet dat je net je auto in puin hebt gereden.........

Toen we uit waren gestapt stopte er al een motor en ik zag langs de baan al iemand de Streckensicherung bellen, dus dat werd allemaal geregeld.
Even gauw de spullen bij elkaar geraapt wat eraf lag en wachten op de sleepwagen die er ook aardig snel was.

De auto stond goed en breed op de sleepwagen en wij stonden tegen de vangrail aan te wachten tot we konden vertrekken.
Komt er een Porsche 911 netjes met normale snelheid langsgereden, waar een motor veel te hard achter rijdt die absoluut niet op zit te letten. Die motorrijder gaat dus vol in de rem en knalt al rijdende op z'n voorwiel vol op de Porsche.
We hebben het niet precies zien gebeuren want het gebeurde net achter de sleepwagen. De Porsche had een flinke schade, ook doordat de motorrijder op het dak van de 911 neer was gekomen waarbij hij dus ook het nodige geluk heeft gehad.
Haas en ik renden naar die motorrijder toe die al bijna meteen weer op wilde staan om te kijken of hij nog wel leefde.
De ambulance werd erbij gehaald uit voorzorg en hij werd ter controle meegenomen.
Toen moesten we ook nog wachten op de politie die rapport op kwam maken van dat ongeval.
Al met al heeft het een hele tijd geduurd voordat we van het circuit af waren en Haas en ik bij de start afgezet werden.

Op wat spierpijn na heb ik weinig last meer van het ongeluk, behalve de financiële schade maarja daar kom ik wel weer overheen.
Haas heeft op ook wat spierpijn en een bult op z'n kop na vrijwel geen pijn weer, dus daar ben ik wel erg blij om.

Afgezien van het dat hele gedoe was het wel weer topweekend waar weer genoeg te lachen viel.
Volgende keer ben ik er weer bij, waarschijnlijk als bijrijder wegens gebrek aan fatsoenlijke auto. :lol:
alle schade voor jezelf en geen claims voor vangrailschade etc?
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

maar rob

als je van het gas gaat en de kont komt om heb je toch redelijk tegen de grens aan gereden toch?
waarom gingen ze eigenlijk van het gas af?
voortaan vol op de rem trappen en niet corrigeren
ook al heb je daar nu niks aan
blijft kut, schade rijden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas

@Ray, jawel, 16m vangrail, 1 u werktarief en iets van 200 eu afsleepkosten... Maar als het goed is, dekt de verzekering dat...
Haas

Luco/Alpine-racer schreef:maar rob

als je van het gas gaat en de kont komt om heb je toch redelijk tegen de grens aan gereden toch?
waarom gingen ze eigenlijk van het gas af?
voortaan vol op de rem trappen en niet corrigeren
ook al heb je daar nu niks aan
blijft k#t, schade rijden
tsja, dat stuk daar omhoog is wat hobbelig op de plek waar we gingen naar mijn idee, dus daar ga je nu eenmaal sneller om. En ja, op de grens... we waren niet aan het toeren, anders rijd je die snelheid niet...

Waarom ze van het gas gingen, geen idee, ze reden gewoon in de weg, zonder aankondiging kwamen ze op de lijn. Tis uiteraard van beiden kanten wat te zeggen, maar in hun spiegels hebben ze niet gekeken. Vraag me af of ze ons uberhaupt hebben opgemerkt. Gestopt zijn ze in ieder geval niet.....
Steven
Car: M536

Helaas ook vangrail involved Ray...

Enneh ouwe, als je plots moet remmen waardoor de kont te licht wordt is dat niet echt op het randje rijden hoor. Het was het hele weekend al druk met kamikaze motorrijders die dachten dat de baan voor hunzelf was.

Dat van die op de rem trappen is idd we een goeie.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

lekker is dat :(
was die all risk verzekerd of wa?
Haas

wa
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

heb net ff de foto's bekeken.

Mogen jullie nu nog in dat hotel komen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven

+ ;)

Nog geluk dat de verzekering em hierheen wil halen trouwens, met je doorsnee 16v/GT kun je dat mooi vergeten en laten ze em gewoon staan.
Zie het verhaal van Krijn/Spir@l in france destijds...

Die apen van de ANWB zijn iig weer waardeloos (N)
Haas

ja, dat slaat nergens op.... Op een tolweg in Frankrijk wordt je wel gewoon opgelaaien... :gun:

Tsja, scheelt weer wat kosten. Aan de andere kant, met een ambulance ben je mocht t nodig zijn, ook in een ruime middag heen en weer om m op te halen...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja ze zien het toch als circuit he
en ze hebben de macht :@
Haas

teringlijers zijn het... tolweg is tolweg, klaar!! tenzij de ring expliciet staat vermeld als zijnde niet geldend...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het heeft niet zozeer met de Ring te maken, wel met de dagwaarde van de auto.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas

voor de anwb?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dat was toen ook het probleem bij Krijn. "Uw auto is het niet meer waard". ANWB is in dit soort gevallen ook een verzekeraar.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Tom
Moderator
Car: MB

uit de anwb voorwaarden (online als pdf te zien op de site):

ik heb even gesearchd op ring/nordsleife/nurburgring/circuit/race. Alleen racebaan en racecircuit als hieronder in 14e te zien zijn komen dan naar voren. Ik denk dat ze idd net als de verzekeringsmaatschappij redeneren. Oftewel, alleen bij kleinere schade's halen ze je auto terug (uitzondering bij schade op een circuit in NL). Over circuits in het buiteland wordt volgens mij niet gesproken

Hoofdstuk 14
Uitsluitingen Wegenwacht Woonplaats
Service en Wegenwacht Nederland Service

E het motorvoertuig pech heeft gekregen op
een racebaan, racecircuit of tijdens het oefenen
voor of rijden van snelheids-, regelmatigheids-,
behendigheids- of bestendigheidswedstrijden;

16.1 Repatriëring per transportmiddel wegens
schade aan het voertuig

*na de gebeurtenis de economische restwaarde
van het voertuig (naar Nederlandse
maatstaven) hoger is dan de te maken repatriëringskosten;

*indien de economische restwaarde van het voertuig naar Nederlandse maatstaf lager
is dan de te maken repatriëringkosten en
indien het voertuig is uitgevallen ten gevolge
van mechanische schade die niet veroorzaakt
is door een aanrijding, dan is de maatschappij
bereid het voertuig te repatriëren mits de
rechthebbende binnen drie maanden na de
repatriëring zijn voertuig laat repareren. De
maatschappij kan verlangen dat de rechthebbende
na vooroverleg met de ANWB Alarmcentrale
het voertuig in gerepareerde toestand
bij een ANWB-keuringsstation toont
of een originele en gespecificeerde nota van
een officieel garagebedrijf betreffende de
reparatie overlegt. Kan hieraan niet worden
voldaan of blijkt dat de rechthebbende zijn
voertuig niet heeft laten repareren binnen de
gestelde termijn, dan brengt de maatschappij
de repa triëringskosten alsnog in rekening.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het is geen circuit tijdens de Touristenfahrten. Al zal de verzekeraar het daar wel op willen gooien. Op een circuit zou de politie ook niets doen. :)
Haas

ja, lekker dan, dus als je een (kort door de bocht genomen) wa verzekerde auto hebt, is het dus gewoon onzin om europaservice enz te nemen. Fijne mensen daar bij de ANWB, dat ze dat niet even vragen/adviseren enz. Je betaald dus in bijna alle gevallen voor jan tering...
Tom
Moderator

wa of niet maakt toch niet zoveel uit, het gaat meer om de hoogte van het schadebedrag
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Afslepen vanaf de plek van het ongeval wordt altijd door de verzekering gedekt. Repatriering is met een oudere auto altijd een probleem. Bij de ANWB betaal je volgens mij zelfs extra voor een oudere auto...

Ik heb Rob gevraagd om z'n verhaal over de afwikeling online te zetten. Niet alleen voor de Ringwekenden, maar ook voor de vakanties. :)
Steven

Zou je Krijn ook es om een samenvatting moeten vragen.

Tis gewoon zo dat je met een oude auto vaak gewoon de lul bent.
Denk dat ik mijn ANWB lidmaatschap maar gewoon opzeg en een B+E haal.

Kep destijds met het afslepen van mijn pa's 2 jaar oude Laguna live een ruzie meegemaakt tussen een ANWB man die mijn verzekering probeerde te overtuigen om dat ding af te laten slepen.
Uiteindelijk won de verzekering en heeft de ANWB het gedaan met tegenzin. Heeft met slechts 3 uur gekost (S)
Haas

Robke
Car: Lexus IS250

Martijn schreef:Afslepen vanaf de plek van het ongeval wordt altijd door de verzekering gedekt. Repatriering is met een oudere auto altijd een probleem. Bij de ANWB betaal je volgens mij zelfs extra voor een oudere auto...

Ik heb Rob gevraagd om z'n verhaal over de afwikeling online te zetten. Niet alleen voor de Ringwekenden, maar ook voor de vakanties. :)
Dat verhaal komt nog wel, eerst moet ik die köt nichten van de ANWB eens een hele boze brief gaan sturen. :gun:
canonballman

Haas schreef:[img]http://supervroum.noalia.net/chameau/zb ... 20_166.jpg[/img]

:bang:

hoe vind je m, martijn :)
Tering!

SUPERFOTO dit....!

Jammer dat het niet mijn auto is...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:[img]Raceplaatje[/img]

:bang:

hoe vind je m, martijn :)
Super! Staat erg mooi op de wielen! :worship:
Haas

vind de foto ook steeds mooier worden! Vond m aanvankelijk te ver weg en niet echt scherp, maar het heeft wel wat (Y)
Tom
Moderator

alleen jammer dat er zo'n blauwe stink diesel op de plaat staat :foto: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Ach het ergste zijn nog de mensen die hun uberfettûh benzinebak ombouwen naar zo'n stinkende oliestoker :~
Plaats reactie