hallo mensen
door een ongelukkige keuze van opslagvat (oude bus motorolie) voor oude koelvloeistof van een kennis van me, heb ik nu dus per ongeluk koelvloeistof in m'n motorblok gegoten ipv motorolie... gelukkig was dit redelijk snel duidelijk, en is er niet veel in geraakt, bovendien is de motor ook niet gestart geweest.
nu, de vraag die ik nu heb: behalve de olie aflaatdop onderaan los te draaien en helemaal laten uitlekken, en daarna weer bijvullen, is er nog iets wat er moet gebeuren? eventueel oliefilter?
en nog een vraag aan de vrouwen van de RTCers: is er een manier om olieplekken uit kleren te krijgen? of zijn die kleren voorgoed hobby-kleren?
Dank u
koelvloeistof in olie? (niet wat je denkt)
-
- Über-Spammer
de hobbykleren: meestal als er olie in heeft gezeten blijft dat zo. probeer het eens met ontvetter
of was het een witte broek
?

een okerkleurige..J-P-S schreef:de hobbykleren: meestal als er olie in heeft gezeten blijft dat zo. probeer het eens met ontvetterof was het een witte broek
?
ontvetter had k inderdaad al geprobeerd, maar dat leek niet heel denderend te werken..
Gewoon, de wasmachine. Ik gebruik vaak wat afwasmiddel en n schuurborsteltje maar dan moet je er snel bij zijn, plus de kleren moeten redelijk robuust zijn
maar spijkerbroek werkt meestal wel.
Over die koelvloeistof, de olie drijft erop, dus onderaan dop los, wachten tot de koelvloeistof eruit is. Anders gewoon aflaten en opnieuw vullen.
De rest kan niet veel kwaad, rustig warm rijden, de rest verdampt er wel uit. Voor smeringsproblemen hoef je je niet direct druk te maken, gewoon een paar km met warme olie rustig rijden.

Over die koelvloeistof, de olie drijft erop, dus onderaan dop los, wachten tot de koelvloeistof eruit is. Anders gewoon aflaten en opnieuw vullen.
De rest kan niet veel kwaad, rustig warm rijden, de rest verdampt er wel uit. Voor smeringsproblemen hoef je je niet direct druk te maken, gewoon een paar km met warme olie rustig rijden.
niet met goeie kleren gaan klussen helpt ook wel 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
da's wat m'n ma ook al zei+Clio16v+ schreef:niet met goeie kleren gaan klussen helpt ook wel

nouja, naar t schijnt is het nu toch al redelijk eruit gewassen geraakt (met veel dank aan moeder de vrouw, voor het intensief wassen

nouja, vandaag wat olie erin gedaan, motor warm laten draaien, en nu wat damp eruit laten komen..
die mayo die er nu hier en daar in zit, dat is geen echt probleem hoop ik?
Die witte sludge kun je er wel weer uitrijden. Is gewoon water/vet mengsel.ryClio16v schreef:die mayo, dat is white sludge er is veel over geschreven en gezegd, dus ik doe er geen uitspraken meer over ( meningen lopen namelijk erg uiteen)
Nooit bij grootmoeders autotje-voor-om-de-kerk onder de oliedop gekeken?