koelvloeistof in olie? (niet wat je denkt)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
TheoV
Contacteer:

hallo mensen

door een ongelukkige keuze van opslagvat (oude bus motorolie) voor oude koelvloeistof van een kennis van me, heb ik nu dus per ongeluk koelvloeistof in m'n motorblok gegoten ipv motorolie... gelukkig was dit redelijk snel duidelijk, en is er niet veel in geraakt, bovendien is de motor ook niet gestart geweest.
nu, de vraag die ik nu heb: behalve de olie aflaatdop onderaan los te draaien en helemaal laten uitlekken, en daarna weer bijvullen, is er nog iets wat er moet gebeuren? eventueel oliefilter?

en nog een vraag aan de vrouwen van de RTCers: is er een manier om olieplekken uit kleren te krijgen? of zijn die kleren voorgoed hobby-kleren?

Dank u
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de hobbykleren: meestal als er olie in heeft gezeten blijft dat zo. probeer het eens met ontvetter :) of was het een witte broek :p ?
TheoV
Contacteer:

J-P-S schreef:de hobbykleren: meestal als er olie in heeft gezeten blijft dat zo. probeer het eens met ontvetter :) of was het een witte broek :p ?
een okerkleurige..

ontvetter had k inderdaad al geprobeerd, maar dat leek niet heel denderend te werken..
Riël
Über-Spammer

Gewoon, de wasmachine. Ik gebruik vaak wat afwasmiddel en n schuurborsteltje maar dan moet je er snel bij zijn, plus de kleren moeten redelijk robuust zijn :p maar spijkerbroek werkt meestal wel.

Over die koelvloeistof, de olie drijft erop, dus onderaan dop los, wachten tot de koelvloeistof eruit is. Anders gewoon aflaten en opnieuw vullen.

De rest kan niet veel kwaad, rustig warm rijden, de rest verdampt er wel uit. Voor smeringsproblemen hoef je je niet direct druk te maken, gewoon een paar km met warme olie rustig rijden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Miekje16V

Eh jongens... dat van die was vroeg ie aan de dames :wink: Laat ik er nu 1 zijn en het ook niet weten... hoewel je zou "vanish" of "biotex" kunnen proberen :)
joeri_16V
Car: megane 2

kleren wegdonderen en iets anders uit de kast trekken, probleem opgelost :D
PaulM

niet met goeie kleren gaan klussen helpt ook wel ;)
TheoV
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:niet met goeie kleren gaan klussen helpt ook wel ;)
da's wat m'n ma ook al zei (D)

nouja, naar t schijnt is het nu toch al redelijk eruit gewassen geraakt (met veel dank aan moeder de vrouw, voor het intensief wassen (F) )

nouja, vandaag wat olie erin gedaan, motor warm laten draaien, en nu wat damp eruit laten komen..

die mayo die er nu hier en daar in zit, dat is geen echt probleem hoop ik?
ryClio16v

die mayo, dat is white sludge er is veel over geschreven en gezegd, dus ik doe er geen uitspraken meer over ( meningen lopen namelijk erg uiteen)
Xabre
Car: 19 16V

gewoon eruit halen en op je frikandel doen en gaan
Trust me. I know what I'm doing.
Riël
Über-Spammer

ryClio16v schreef:die mayo, dat is white sludge er is veel over geschreven en gezegd, dus ik doe er geen uitspraken meer over ( meningen lopen namelijk erg uiteen)
Die witte sludge kun je er wel weer uitrijden. Is gewoon water/vet mengsel.
Nooit bij grootmoeders autotje-voor-om-de-kerk onder de oliedop gekeken?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie