Ben bezig met een kleine revisie van m'n motorblok, nu kreeg ik vandaag een telefoontje van de renault dat de oliepomp niet meer leverbaar is
nu heb ik al een revisie bedrijf gebeld maar die konden hem ook niet leveren. weet iemand waar ik wel een nieuwe oliepomp vandaan kan halen?
Laatst gewijzigd door Jordi - Clio 16V op za 29 mar 2008 18:34, 4 keer totaal gewijzigd.
MisterX schreef:Lijkt me stug dat de pomp niet te leveren is,dit is het onderdeelnummer:7701 590 269. Misschien met dit nummer effu een andere dealer bellen,suuk6.
Dacht ik ook, ze moesten m al uit frankrijk laten komen en die zijden dat het niet meer levrbaar was wel een vervangend type/type die misschien ook wel past
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden(en ze kosten ook genoeg)
vandaag pomp binnen gehad van renault, is idd een ander maar denk wel dar ie past op het eerste gezicht als ie niet past en niet vies is mag ik hem terug brengen (ja wat dachtje je dan, dat ik m aan de muur hang ofzo? )
Alles is terug gebouwd, motor draaid zoals altijd als een zonnetje alleen schakelen naar z'n 5 en achteruit gaat niet goed hiervoor had ik hier geen problemen mee, alles was afgeteken e.d. wat gaat hier fout???
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden(en ze kosten ook genoeg)
Dan denk ik toch de schakelstangafstelling,er blijft dan niet zoveel meer over.
Ondankt dat je die hebt afgetekend.
Gaat ie helemaal niet meer in 5 en achteruit?
reinier en tom vragen of je hem er niet goed inkrijgt, moet je je pook hard naar links of naar rechts trekken voordat je hem in versnelling kunt zetten? dan zit het hem in de afstelling.
als het dit niet is moet je je koppeling eens opnieuw stellen. dit zit onder het koppelingspedaal. daar zie je een aantal tandjes achterelkaar zitten waarmee deze zich stelt. even loswippen en dan opnieuw de koppeling intrappen.
J-P-S schreef:reinier en tom vragen of je hem er niet goed inkrijgt, moet je je pook hard naar links of naar rechts trekken voordat je hem in versnelling kunt zetten? dan zit het hem in de afstelling.
als het dit niet is moet je je koppeling eens opnieuw stellen. dit zit onder het koppelingspedaal. daar zie je een aantal tandjes achterelkaar zitten waarmee deze zich stelt. even loswippen en dan opnieuw de koppeling intrappen.
succes
Ik moet flink drukken en roeren voordat hij in zin R, 1 en 5 gaat knarsen doet ie niet meer, net ff langs de renault geweest die zei dat de koppeling soppig was en dat het waarschijnlijk in de bak zat en dat die er af moet