Schrapend / gorchelend geluid bij optrekken...Turbo????
Als ik optrek dan hoor ik een geluid wat ik nog niet eerder heb gehoord, het lijkt er op als de turbo erin komt dat het dan begint, trap ik de koppeling in om te schakelen is het geluid weg.
Weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het klinkt gorchelend en droog.
Nou is dit mijn eerste auto met een turbo dus het kan ook zijn dat dit normaal is.
Ik heb de auto pas en er zit net een nieuw vliegwiel op en die maakte ongeveer hetzelfde geluid.
Wie o wie kan mij vertellen wat het is??
Weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het klinkt gorchelend en droog.
Nou is dit mijn eerste auto met een turbo dus het kan ook zijn dat dit normaal is.
Ik heb de auto pas en er zit net een nieuw vliegwiel op en die maakte ongeveer hetzelfde geluid.
Wie o wie kan mij vertellen wat het is??
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
versnellingsbak kaputt?
Heb je een 6bak?
Heb je een 6bak?
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
PK6 bakken willen best kaputt idd!!! maar die turbo's ook, heb er van beide al verschijnen vervangen...
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
als je de kopp intrapt en t is weg, dan zou ik t op de bak gooien of iets na de krukas. Druklager? (lijkt me niet logisch, maar ozu mooi zijn als dat t was
)

-
- Contacteer:
lagertjes liggen er vaak uit
-
Eerst bak-olie checken dunkt me! ff met de magneetpen er door roeren..
-
dan heb je misschien je intercooler lek... daar is een gemodificeerde voor..
Hoop verschillende antwoorden, het is inderdaad een 6 bak.
@ Sven...welke lagertjes bedoel je, van de bak of van de aandrijving?
@ Haas: turbo is het denk ik toch niet, die hoor ik heel netjes beetje fluiten en de lucht er weer uitgooien, misschien dat onderstaande nog een beetje helpt?
Vanavond een aantal dingen uitgeprobeerd: Als je gas geeft hoor je heel duidelijk het geluid, het komt uit de buurt van het handschoenen kastje.
Als ik gas geef op het moment dat ik over een verkeersdrempel rij gaat het geluid heel ff weg....het lijkt wel of het iets met mijn aandrijving heeft te maken.
Of misschien wel een homokieneet ( schrijf ik dit goed)
Ook heb je de motor kap open gedaan, gas gegeven en dan rommelt/rammelt het als de gas terug loopt, achter de accu, volgens mij zit hier de luchtfilter.
Ga ik rijden dan hoor ik het wel heel duidelijk achter het handschoenen kastje
@ Sven...welke lagertjes bedoel je, van de bak of van de aandrijving?
@ Haas: turbo is het denk ik toch niet, die hoor ik heel netjes beetje fluiten en de lucht er weer uitgooien, misschien dat onderstaande nog een beetje helpt?
Vanavond een aantal dingen uitgeprobeerd: Als je gas geeft hoor je heel duidelijk het geluid, het komt uit de buurt van het handschoenen kastje.
Als ik gas geef op het moment dat ik over een verkeersdrempel rij gaat het geluid heel ff weg....het lijkt wel of het iets met mijn aandrijving heeft te maken.
Of misschien wel een homokieneet ( schrijf ik dit goed)
Ook heb je de motor kap open gedaan, gas gegeven en dan rommelt/rammelt het als de gas terug loopt, achter de accu, volgens mij zit hier de luchtfilter.
Ga ik rijden dan hoor ik het wel heel duidelijk achter het handschoenen kastje
-
als het een 1.9 dci is, dan komt het ook wel vaak voor dat de lucht aanvoer buisjes (naar het luchtfilter) trillen, deze worden dan ff met parkers vastgezet....
Denk dat het zoiets is, geluid horen wij al meer dan 50.000km en ding loopt nog steeds als een tietals het een 1.9 dci is, dan komt het ook wel vaak voor dat de lucht aanvoer buisjes (naar het luchtfilter) trillen, deze worden dan ff met parkers vastgezet....

Net ff bij de renault garage geweest in Woerden, blijkt de bovenste motorsteun te zijn die versleten is. die maakte het gekke geluid!
Bijkomend na een proefrit van de monteur.....versnellingsbak is ook niet goed, je krijgt m vanuit ze vrij onmogelijk in de 1e versnelling.
Zet je m eerst in ze 2 en dan terug naar ze 1 dan heb je geen probleem!
Wat o wat dat weer kan zijn, geen idee.......
Bijkomend na een proefrit van de monteur.....versnellingsbak is ook niet goed, je krijgt m vanuit ze vrij onmogelijk in de 1e versnelling.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kan te maken hebben met de motorsteun. als de hoek van de schakelstang met de bak niet goed is krijg je hem bijna niet in bepaalde versnellingen.MikeVV schreef:Net ff bij de renault garage geweest in Woerden, blijkt de bovenste motorsteun te zijn die versleten is. die maakte het gekke geluid!

Project: GTT Blue Sport
Meen je dat nou????
Dan zou het allemaal nog mee kunnen vallen, is het simpel om zelf een motor steun te vervangen of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?
Dan zou het allemaal nog mee kunnen vallen, is het simpel om zelf een motor steun te vervangen of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Met je blote handen vervangen zal niet gaan. Dus je hebt er wel gereedschap voor nodig. Wat precies, en/of je speciaal spul nodig hebt weet ik niet, verwacht het niet.
Maar, je hebt die auto toch nog niet zo lang geleden gekocht? Met of zonder garantie..
Maar, je hebt die auto toch nog niet zo lang geleden gekocht? Met of zonder garantie..
Project: GTT Blue Sport
Ik heb de auto afgelopen zaterdag gekocht...... met 1 jaar nsa garantie http://www.nsagarantie.ch zoek op garantie COOL.maar daar valt niet de motor steun onder helaas.
Het is wel een Bovag bedrijf maar hij zegt dat ik de auto met andere garantie heb gekocht en dat dan de bovag garantie vervalt!!!
Nou ben ik al met de bovag bezig en die vertellen mij dat als er nergens staat dat ik geen bovag garantie heb dat ik het dan WEL heb en dat zij het moeten vervangen.
Het is wel een Bovag bedrijf maar hij zegt dat ik de auto met andere garantie heb gekocht en dat dan de bovag garantie vervalt!!!
Nou ben ik al met de bovag bezig en die vertellen mij dat als er nergens staat dat ik geen bovag garantie heb dat ik het dan WEL heb en dat zij het moeten vervangen.
-
Pk6 bak is kabelgeschakeld, dus zou een defecte motorsteun niet echt roet in het eten kunnen gooien mbt het schakelen.
Geeft niet Alex, geen probleem met een beetje geluk/pech zie je me de komende tijd nog wel vaker!!!Alex Los schreef:Mike sorry dat ik niet effe meer tijd had voor wat chitchat. Was effe druk.
Heb je de GT nog zien staan
Welke GT bedoel je, die bij jullie achter staat met 5000 euro korting....mooie bak!!!
O zo'n GTAlex Los schreef:Nee niet zo'n Laguna![]()
Een 5 GT

Nee sorry ik heb er niet opgelet Alex, waar stond hij dan?
Morgen of vrijdag ben ik weer bij je aangezien ik dan meer hoor van jullie over de verzekering, moet je m nog maar ff laten zien!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mmm, zou Eric wat voor je uitzoeken dan? Aangezien hij vrijdag zelf vrij is en morgenmiddag ook?MikeVV schreef:O zo'n GTAlex Los schreef:Nee niet zo'n Laguna![]()
Een 5 GT![]()
![]()
![]()
Morgen of vrijdag ben ik weer bij je aangezien ik dan meer hoor van jullie over de verzekering, moet je m nog maar ff laten zien!
Ik weet niet wat ie zou op zoeken?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Hij gaat voor mij een formulier morgen invullen en faxen naar het bedrijf waar ik de garantie heb in Zwitserland, hij moest alleen de prijzen nog ff aan het magazijn vragen, hij zou me daar morgen nog over terug bellen!Alex Los schreef:Mmm, zou Eric wat voor je uitzoeken dan? Aangezien hij vrijdag zelf vrij is en morgenmiddag ook?MikeVV schreef:O zo'n GTAlex Los schreef:Nee niet zo'n Laguna![]()
Een 5 GT![]()
![]()
![]()
Ik weet niet wat ie zou op zoeken?
Jullie kunnen geloof ik niet naar buitenland faxen dus zou ik dat misschien doen, zal m morgen ochtend wel ff bellen of het nog gelukt is.
Wil jij het anders ff voor me in de gaten houden?
Thanks

Vandaag is er een vertegenwoordiger lags gekomen van de garantie maatschapij en heeft ene stukje met de auto gereden.
Deze bevestigde het probleem van de versnellingsbak maar kon niet precies zeggen wat het was.
Volgende week hoor ik meer en zit er een kans in dat een techneut van de DEKRA ook nog naar mijn auto komt kijken.
Wat ik wel begreep vonden zij de ingreep om er een gerevisserde bak in te zetten ( kost 3187,00) overdreven!
Na het weekend weet ik hopelijk meer!
Deze bevestigde het probleem van de versnellingsbak maar kon niet precies zeggen wat het was.
Volgende week hoor ik meer en zit er een kans in dat een techneut van de DEKRA ook nog naar mijn auto komt kijken.
Wat ik wel begreep vonden zij de ingreep om er een gerevisserde bak in te zetten ( kost 3187,00) overdreven!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Een coleega van mij bij de dealer had het ook met zijn Laguna GT geloof ik, kan alleen zo snel niet meer voor de geest halen waar het nu aan lag...hij heeft ondertussen al alles aan die auto vervangen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wij hebben een soort gelijk probleem gehad met een laguna GT dci ( alleen bijgeluid dan, niet slecht schakelen) het kwam bij die auto doordat bij het optrekken de motorsteun contact maakte met de beugel die daar aanvast zit in lengte richting van de auto. Kijk eens of je op die beugel geen sporen ziet van metaal op metaal contact.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
Gewoon versnellingsbaklagers die verrot zijn.MikeVV schreef:Vandaag is er een vertegenwoordiger lags gekomen van de garantie maatschapij en heeft ene stukje met de auto gereden.
3187 euri? ik ken iemand die het voor de helft doet, en nog 2 jaar garantie op de bak geeft
Ik vind het ook ene hoop geld maar ja het is bij ene renault dealer en met een uur tarief van 100 euro......zit je er al snel aan!
Aande andere kant als zij het betalen vind ik het niks erg!
Aande andere kant als zij het betalen vind ik het niks erg!
-
- Contacteer:
die lagers die ik bedoel zijn de baklagers
en het is precies wat jij beschrijf
helaas wat jij ook heb is een ingezakte drukgroep (uitervaring)
daardoor komt de bak niet direckt in achteruit vanuit de 1 en andersom
garantie gewoon afdwingen met oa een uitspraak dat je publiciteit gaat zoeken met een bevriend diemand die advocaat is ofzo
en het is precies wat jij beschrijf
helaas wat jij ook heb is een ingezakte drukgroep (uitervaring)
daardoor komt de bak niet direckt in achteruit vanuit de 1 en andersom
garantie gewoon afdwingen met oa een uitspraak dat je publiciteit gaat zoeken met een bevriend diemand die advocaat is ofzo
Als het goed is hoor ik volgende week meer van de garantie maatschappij.
Werkt dat niet dan ga ik met de Bovag verder, hij heeft namelijk verzuimd om op de koop overeenkomst het vakje aan te kruisen dat is geen bovag heb!
Maar eerst maar dit afwachten!
Werkt dat niet dan ga ik met de Bovag verder, hij heeft namelijk verzuimd om op de koop overeenkomst het vakje aan te kruisen dat is geen bovag heb!
Maar eerst maar dit afwachten!
Vandaag bij een versnellingsbak revisie bedrijf geweest in Montfoort, na een kleine proefrit dacht hij eerst dat het iets met de synchromesringen was, terug gekomen toch even de motorkap open, beschermkap eraf, wat slangen los, ff wat draaien met een schroevendraaier en na 30 minuten...KLAAR!
Bleek gewoon ene kwestie van afstellen te zijn.
Hij gaat weer helemaal goed in ze 1 dus het probleem is opgelost,
en wat koste dat geintje... 59 euro!!
Heel wat anders dan een renault dealer, die vroeg er simpel
3187,00 euro voor om de komplete bak te reviseren omdat het volgens hun niet anders kon, dat noem ik nou klant vriendelijk van de officiële renault dealer....NOT!!!
Mijn advies, nooit meer naar een dealer en altijd second opinion vragen!
Bleek gewoon ene kwestie van afstellen te zijn.
Hij gaat weer helemaal goed in ze 1 dus het probleem is opgelost,
en wat koste dat geintje... 59 euro!!

Heel wat anders dan een renault dealer, die vroeg er simpel
3187,00 euro voor om de komplete bak te reviseren omdat het volgens hun niet anders kon, dat noem ik nou klant vriendelijk van de officiële renault dealer....NOT!!!

Mijn advies, nooit meer naar een dealer en altijd second opinion vragen!