ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

bas m schreef:ms mapping kan ook 16x16 maar met extrapolatie is 8x8 geen punt lijkt mij, verder met een breedband-lamda kom je een heel eind denk ik.
En je kan zelf altijd aanpassingen maken aan een gewijzigde config.Terwijl andere systemen daar een ander tegen betaling iets aan moet doen voor je. Trouwens een kant en klaar systeem vanaf 1500 euro is gezien de component prijzen echt rete duur.
Maar de toekomst zal het wel leren, ben van nature toch een beetje eigenwijs :lol:
De software van Fastchip (R-tuner) is zo ongeveer de enige aanschaf die je moet doen, kabelboom ecu etc. vis je zo van de sloop. En je kunt alles zelf met een breedband.
Dus MS is gewoon niet echt rendabel voor op je Renault.

Heb je nu een toyota ofzo dan ist al stukken logischer, daar is de stock ECU (die vaak wel goed in elkaar steekt) nauwelijks te kraken en dus wijk je uit naar MS ofzo.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-jo- schreef:precies, ook een stock 309 gti vreet een willie en 16v op. Moet je geen seconde aan twijfelen.
De motor is leuk, jammer dat de rest van peugeot zo crap in elkaar zit (N)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

sloop je er toch gewoon alles wat je niet nodig hebt eruit :) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:
-jo- schreef:precies, ook een stock 309 gti vreet een willie en 16v op. Moet je geen seconde aan twijfelen.
De motor is leuk, jammer dat de rest van peugeot zo crap in elkaar zit (N)
volgens mij zitten peugeots net even beter in elkaar dan renaults, maar blijft Frans
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Nou, wel eens een 205 gezien van dichtbij?
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wie weet er wat de code's op de veren van apex betekenen, nu kna ik voor weinig een complete set lovernemen, dus veerpoot compleet met topschotel en volgens mij zijn die korter als een gewone gtt veerpoot. Dus wilde ik effe weten of het evt een -60mm set is.
R5GTT. Drive it like you stole it
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Renault 5 GT Turbo '87
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Je moet de volgende code op de veer hebben staan;
150-1020

Dat zijn de 60 mm veren.

150-1010 zijn de 35 mm veren. (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

oke thanx (Y) zal eens kijken wat er exact opstaat, die schokbrekers kan je het daar ook nog aanzien of je een "gewone" apex hebt op een verkorte??
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

@Pierre, de roestpreventie is wel iets beter bij peugeot, maar technisch en met name de complete wielophanging is dramatisch.

Bij de huidige peugs zal het wel wat beter zijn, maar die ouwe meuk is echt om te huilen.

Fuseekogel verrot? Koop maar een nieuwe draagarm €115 voor de 205 en het dubbele voor de 309. Draagarmrubbers zijn bijna elke 2 jaar aan de beurt. Die achteras moet je reviseren, dat hoeft bij Renault nooit. De hele veerpootconstructie is ook onlogisch. Kep nu echt een zwaar zwabberende 309 :~

Es kijken of het nog lukt voor zondag anders steek ik em in de fik en neem ik die corolla wel :p
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ik ga het weer zeggen; koop nou gewoon weer een GTT......... :p :p :lol: :D :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hèhè ik dacht al, waar blijft die opmerking :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

:D :lol:
-Gideon-
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 29 nov 2006 17:31

Vandaag ook weer een 5gtt nieuwtje ondervonden :~ Ben ik vandaag m'n schokdempers (ik had last van een "tik" op klinkerweggetjes
en randoorzaken had ik al gecontroleerd / vervangen) aan het vervangen, blijkt dat de lagerschaal van m'n schokdemper gewoon is
afgebroken (N)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0168.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0167.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... IM0169.jpg[/img]

Zijn deze dingen nog ergens los te verkrijgen of wordt het sloopies afstruinen? Zijn ze eigelijk hetzelfde als een standaard r5? Weet iemand trouwens
waar je die powerflex rubbers kunt krijgen die hier omheen moeten? Deze kan ik namelijk nergens meer vinden (wel de originele).
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe Martijn Gozâh had dat ook vorige week, je kan ff zijn topic induiken. Die schaaltjes zijn nieuw iets van €13 en beter gelijk ff doorlassen omdat ze allemaal breken op die 3 lullige puntlasjes.

Ze zijn als het goed is hetzelfde als de normale 5, maarja ga jij op de sloop maar eens een schokbreker knap uit elkaar krijgen.... Lekker met schone handjes naar de dealer zou ik zeggen ;)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Steven schreef:@Pierre, de roestpreventie is wel iets beter bij peugeot, maar technisch en met name de complete wielophanging is dramatisch.

Bij de huidige peugs zal het wel wat beter zijn, maar die ouwe meuk is echt om te huilen.

Fuseekogel verrot? Koop maar een nieuwe draagarm €115 voor de 205 en het dubbele voor de 309. Draagarmrubbers zijn bijna elke 2 jaar aan de beurt. Die achteras moet je reviseren, dat hoeft bij Renault nooit. De hele veerpootconstructie is ook onlogisch. Kep nu echt een zwaar zwabberende 309 :~

Es kijken of het nog lukt voor zondag anders steek ik em in de fik en neem ik die corolla wel :p
ik leid hier uit af dat de verkoop van je 5gt ingegeven is door een corrosieprobleem, of was het een soort van verstandsverbijstering.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee ik wilde weer es wat anders, ben wat meer openminded dan dat ik Renault oogkleppen opzet en alleen maar Renault moet hebben.
Kep nu een rwd Corolla die de GT aardig vervangt.

En die 309 kwam toevallig voorbij voor weinig, maar tis weer een intens opknapproject aan het worden. :~
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

-jo- schreef:nope, filmpje is zoals het is. Er zweeft nog ergens eentje rond van een 0-200 sprint. Dat ding is echt retesnel. Op deze had ik het dus die een williams opvreet met alles derop en deraan.
Daar geloof ik niks van, je kunt meteen horen dat het filmpje versneld is afgespeeld.
Of het moet zijn dat die motor wel heel erg raar klinkt bij 8200 tpm. :lol:
Gast

tjah die wagen wordt niet zomaar gevraagd in UK...versneld afspelen? Ja der zit een warpspeed button in. :~ De eigenaar prepareerd VAS wagens en heeft ook een eigen team, alsook geven ze ralleyopleiding maw een prutser.

hier houd het dan op voor me.


@steve, ik zal es kijken of ik de gegevens van Jo kan vinden. Uiterst aardige vent en zeer behulpzaam :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Robke schreef:
-jo- schreef:nope, filmpje is zoals het is. Er zweeft nog ergens eentje rond van een 0-200 sprint. Dat ding is echt retesnel. Op deze had ik het dus die een williams opvreet met alles derop en deraan.
Daar geloof ik niks van, je kunt meteen horen dat het filmpje versneld is afgespeeld.
Of het moet zijn dat die motor wel heel erg raar klinkt bij 8200 tpm. :lol:

Nou ik vind het wel mee vallen hoor, met dat versneld afspelen. Dan ding is gewoon tering snel. Waaerom zou het niet kunnen?? en het lijkt me normaal dat een speciaal geprepareerde motor bij 8200 toeren een iets ander geluid maakt dan een origeneel blokje bij 3000.
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

-PAZ- schreef:oke thanx (Y) zal eens kijken wat er exact opstaat, die schokbrekers kan je het daar ook nog aanzien of je een "gewone" apex hebt op een verkorte??
Als het een rode Apex veerpoot is waar op staat dat het een Sport schokdemper is, dan is het de korte versie.

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C01628.JPG[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

-Gideon- schreef:Vandaag ook weer een 5gtt nieuwtje ondervonden :~ Ben ik vandaag m'n schokdempers (ik had last van een "tik" op klinkerweggetjes
en randoorzaken had ik al gecontroleerd / vervangen) aan het vervangen, blijkt dat de lagerschaal van m'n schokdemper gewoon is
afgebroken (N)

[FOTO'S]

Zijn deze dingen nog ergens los te verkrijgen of wordt het sloopies afstruinen? Zijn ze eigelijk hetzelfde als een standaard r5? Weet iemand trouwens
waar je die powerflex rubbers kunt krijgen die hier omheen moeten? Deze kan ik namelijk nergens meer vinden (wel de originele).
Ja, join the club!

Check: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 69#1904269

Je kunt inderdaad ff zo'n nieuwe schotel bestellen voor ongeveer 13 euri ja. Bestelnummer; 77 00 308 789

Is trouwens bij jou alleen dat kapot of ook het bovenste cupje?
Deze dus;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02019.JPG[/img]

Die is bij mij namelijk ook kapot en die zijn dus niet meer leverbaar (N)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Gideon-
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 29 nov 2006 17:31

Is trouwens bij jou alleen dat kapot of ook het bovenste cupje?
Deze dus;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02019.JPG[/img]

Die is bij mij namelijk ook kapot en die zijn dus niet meer leverbaar (N)[/quote]

Nee gelukkig is deze bij mij niet kapot gegaan.. Trouwens bedankt voor het bestelnr. Bij de brezan bij ons wisten ze niet wat het was :~
Echt kut om je auto zo te moeten zien staan met dit mooie weer... :lol:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT0117.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02014.JPG[/img]
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

KoenGTT schreef:FOTO
Maar 8cm van de grond!
ja dat is te zien ja @ bumper :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

-PAZ- schreef:
Robke schreef:
-jo- schreef:nope, filmpje is zoals het is. Er zweeft nog ergens eentje rond van een 0-200 sprint. Dat ding is echt retesnel. Op deze had ik het dus die een williams opvreet met alles derop en deraan.
Daar geloof ik niks van, je kunt meteen horen dat het filmpje versneld is afgespeeld.
Of het moet zijn dat die motor wel heel erg raar klinkt bij 8200 tpm. :lol:

Nou ik vind het wel mee vallen hoor, met dat versneld afspelen. Dan ding is gewoon t@ring snel. Waaerom zou het niet kunnen?? en het lijkt me normaal dat een speciaal geprepareerde motor bij 8200 toeren een iets ander geluid maakt dan een origeneel blokje bij 3000.
Van iemand die motorrijd had ik wel verwacht dat hij het verschil van 8200 tpm of 10000+ tpm wel zou kunnen horen.
No way dat dat 8200 tpm is......
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

KoenGTT schreef:[img]http://www.fotothing.com/photos/8c5/8c5 ... aa90a9.jpg[/img]
Maar 8cm van de grond!
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen? -60 veren? Welke bandenmaat heb je?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Robke schreef:
-PAZ- schreef:
Robke schreef:
-jo- schreef:nope, filmpje is zoals het is. Er zweeft nog ergens eentje rond van een 0-200 sprint. Dat ding is echt retesnel. Op deze had ik het dus die een williams opvreet met alles derop en deraan.
Daar geloof ik niks van, je kunt meteen horen dat het filmpje versneld is afgespeeld.
Of het moet zijn dat die motor wel heel erg raar klinkt bij 8200 tpm. :lol:

Nou ik vind het wel mee vallen hoor, met dat versneld afspelen. Dan ding is gewoon t@ring snel. Waaerom zou het niet kunnen?? en het lijkt me normaal dat een speciaal geprepareerde motor bij 8200 toeren een iets ander geluid maakt dan een origeneel blokje bij 3000.
Van iemand die motorrijd had ik wel verwacht dat hij het verschil van 8200 tpm of 10000+ tpm wel zou kunnen horen.
No way dat dat 8200 tpm is......
idd, je gaat echt niet beweren dat dit een normaal motorgeluid is voor zo'n bak... hoeveel PK ie ook heeft, dat laat em nog niet klinken als een 14000+ rpm 600cc motorfietsblokje of iets in die richting :)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

[img]http://www.renaultteamgroningen.nl/cat/geel/low.jpg[/img]

3cm tussen subframe en weg (gemeten met meetlint) En het is nog rijdbaar ook :beer:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Cat, vind je hem nog wel lekker sturen met de draagarmen zover omhoog? :)
5 GT Turbo '88 GT5
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Persoonlijk vond ik hem wel wat zwaarder sturen maar kon niet zeggen dat het hinderlijk was.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:worship: :worship: En dat is dan met een schroefset neem ik aan Catrinus??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Helemaal correct. Schroefsetje staat nog niet eens op zijn laagst :) .
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

catrinus schreef:Helemaal correct. Schroefsetje staat nog niet eens op zijn laagst :) .
van welk merk is dat schroefset? en waar te bestellen als ik vragen mag?
en is dat phase 1?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Niet functioneel, maar wel mooi Cattyboy >-)
Gesloten