Robke schreef:ik heb wel een felstang, die mag je best lenen. Moet je hem alleen wel bij Haasje ophalen, daar ligt hij al een jaar ofzo.

Robke schreef:ik heb wel een felstang, die mag je best lenen. Moet je hem alleen wel bij Haasje ophalen, daar ligt hij al een jaar ofzo.
Martijn schreef:Gisteren heb ik alle remleidingen weer gemonteerd. Bij een garage hier in de buurt kon ik zo'n felsapparaat lenen. Dat werkt mooi, in een bankschroef. Bij de leidingen die nog aan de auto zaten was het iets lastiger. De stalen leidingen lukten ook, maar wel moeilijker. De remslangen zijn nu vervangen door exemplaren met RVs-mantel. Aankomende zaterdag de boel vullen en ontluchten. Hopelijk is alles dicht.![]()
Ontluchten van het koelsysteem ben ik nog niet aan toe gekomen. Het vervelende is dat dit koelsysteem geen ontluchtingsnippels heeft. Het is zelfontluchtend door een dun slangetje dat vanaf een 4-wegstuk achter de kop naar het expansievat loopt. Het zóu dus erg makkelijk moeten zijn. De layout van het koelsysteem is nu helemaal gelijk aan die van de oorspronkelijke motor. Of de 2.0 wel ontluchtingsnippels had, weet ik niet.
dat mag jaMag zo'n zuignapventilator eigenlijk voor de keuring....?
Mark Coupe schreef:Ventilator wordt meestal vergeten bij de APK dus gewoon lekker zo'n
zuignapblower erop en afmelden maar......
Jahoor is voldoende, Wij zijn zelf APK-keuringsstation en er staat in de boeken dat ontwaseming van de voorruit verplicht is, alleen er staat niet dat de originele ingebouwde ventilator het moet doenMartijn schreef:Dat zal, maar is een zuignapblower voldoende.....?
Met spanbandje mag gewoon, staat in het apk eisen boek alleen dat je accu goed vast moet zitten, niet hoe dit gedaan moet zijncanonballman schreef:tja, ach.... hangt van de keurmeester af.
Sinds ik een keer een 911 uit 1968 door de keuring heb gehaald, waarvan de accu met 1 spanbandje vastzat (origineel), heb ik dat kunstje ook een keer geflikt bij een daihatsjoetje.... Beetje morren, maar geen probleem: de accu stond vast.
Ventilatortje: tja, in principe moet het ding wel wat ontwasemen, dus IN PRINCIPE goedkeur. Dreig desnoods dat je een herkeuring aanvraagt bij de RDW![]()
Of fix het effe, veel kan het niet zijn, en heb ook het idee dat je nog wel een paar weken in je auto zal rijden voordat je m verkoopt