[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja, Chris moest effe zoeken maar volgens hem heeft ie nu de goede besteltJochem de Haas schreef:Hahaha ben je toch verstandig geworden ?Alex Los schreef:Merijn, ik heb hem vandaag besteld.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Vandaag wat kleine dingetjes gedaan...
- Nieuwe voorbumper opgehaald
- Plek onder plaatje accubak kaalgeslepen (was aardig aangetast!)
- Dreunplaten weggehaald uit voorzorg, gelukkig niks te zien.
Morgen weer verder!
- Nieuwe voorbumper opgehaald
- Plek onder plaatje accubak kaalgeslepen (was aardig aangetast!)
- Dreunplaten weggehaald uit voorzorg, gelukkig niks te zien.
Morgen weer verder!
Gisteren even bij de spuitert geweest en hij is, na een kleine pauze, weer verder gegaan met schuren en behandelen. De motorruimte en bijna de complete binnenkant is geschuurd en in de epoxy gezet. Vandaag wordt een start gemaakt met het schuren van de buitenkant van de carrosserie.
Bijgaand de foto's van het schuurwerk en nog wat foto's van het laswerk na behandeling: http://picasaweb.google.com/Merizzle/ResprayDeel2
Bijgaand de foto's van het schuurwerk en nog wat foto's van het laswerk na behandeling: http://picasaweb.google.com/Merizzle/ResprayDeel2
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
tjees zeg, 't ziet er allemaal erg netjes uit
. Zijn die skirts pinnetjes er weer op vast gelast, want is zie geen las rups ofzo? En ook nog een naadloze dorpel overgang bij de deuren, of niet?

Klopt, het is géén originele dorpel, want dan had ik 2 complete nieuwe achterschermen en 2 keer het voorste deel van de dorpel moeten kopen. Nu is het eigenlijk nog netter dan het was, alleen niet origineel.
De skirtpinnetjes zijn er weer op vastgelast en daar is schijnbaar een speciaal lasapparaatje voor. Er is in ieder geval echt helemaal niks van te zien en ze zijn er pas opgezet toen de dorpel al gelast was. Ik was ook positief verrast...
De skirtpinnetjes zijn er weer op vastgelast en daar is schijnbaar een speciaal lasapparaatje voor. Er is in ieder geval echt helemaal niks van te zien en ze zijn er pas opgezet toen de dorpel al gelast was. Ik was ook positief verrast...

Oof, daar is zeker géén prutser aan het werk 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Echt goed bezig Merijn
Ik hoop over een jaar of 3 / 4 ook zo te staan

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nouja Merijn lult genoeg, maar tis idd wel erg goed zeg 
Die dorpelpinnetjes doen ze met een puntlasapparaat. Je neemt een soort afgezaagde spijkerkop en die gebruik je als laselectrode.
Die dorpels had je toch ook van autoplaat in drachten?

Die dorpelpinnetjes doen ze met een puntlasapparaat. Je neemt een soort afgezaagde spijkerkop en die gebruik je als laselectrode.
Die dorpels had je toch ook van autoplaat in drachten?
De dorpels heb ik gewoon bij de automaterialenboer gehaald. Waar zij ze vandaan hebben, weet ik niet. Maar ik denk dat ze best wel eens uit Drachten kunnen komen, ja. Ik denk niet dat er heel veel bedrijven zijn die die imitatiedelen maken.
Enneh, bedankt voor de leuke reacties...
Ik heb er alleen zelf vrij weinig aan gedaan, dus zal de complimenten doorgeven aan de lasser en spuiter. 
Enneh, bedankt voor de leuke reacties...

-
- Über-Spammer
Potverdorrie... Zeker geen half werk wat daar word gedaan. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
schijt aan...als het maar goed komt ! 
ziet er goed uit hond!

ziet er goed uit hond!
-
- Contacteer:
Tis geen half werk in ieder geval 

De planning? Poeh... Dat is allemaal nog onbekend. Er is bijna niet tegenaan te plannen. Dat ik de zomer niet ga halen is wel duidelijk helaas. Ik ga me niet vastpinnen op een datum, want dat is echt ondoenlijk. Elke keer kom je toch weer dingen tegen die eigenlijk ook nog 'effe' moeten. Maar ja, hopelijk is het jaar nog lang genoeg... 
Er is weer een updeetje, waarvan vanavond wat foto's zullen verschijnen.
De rechterkant van de auto is strak gemaakt en het is echt als nieuw allemaal. De dorpel zit er supernetjes in en er is echt helemaal niets van enig laswerk te zien. Vandaag wordt de linkerkant netjes gemaakt en dan het dak. Als dat gebeurd is, zal de auto worden voorzien van een grondlaklaagje...
Zoals gezegd: vanavond foto's!

Er is weer een updeetje, waarvan vanavond wat foto's zullen verschijnen.
De rechterkant van de auto is strak gemaakt en het is echt als nieuw allemaal. De dorpel zit er supernetjes in en er is echt helemaal niets van enig laswerk te zien. Vandaag wordt de linkerkant netjes gemaakt en dan het dak. Als dat gebeurd is, zal de auto worden voorzien van een grondlaklaagje...
Zoals gezegd: vanavond foto's!

ach, autootje afbouwen is zo gebeurd toch

Zo, de beloofde foto's van het project, zoals het er nu bij staat.
http://picasaweb.google.com/Merizzle/ResprayDeel3
Vanavond heb ik nog wat zaken van de bodem gehaald, omdat er begonnen gaat worden met kitten en bodyshoot. Morgenavond alles even goed schoonmaken en ontvetten en dan kunnen we aan de gang!
http://picasaweb.google.com/Merizzle/ResprayDeel3
Vanavond heb ik nog wat zaken van de bodem gehaald, omdat er begonnen gaat worden met kitten en bodyshoot. Morgenavond alles even goed schoonmaken en ontvetten en dan kunnen we aan de gang!

MOOI MAN!!!! ziet er goed uit 

Update numero zoveel...
De auto staat geheel in de grondlak (ca 3,5 liter!), de gewone lak is besteld, samen met de blanke lak, verharder en verdunner... Da's een pijnlijke zaak tegenwoordig.
Damn, wat een prijzen. Maar goed, hoort erbij!
Hier wat fotootjes: http://picasaweb.google.com/Merizzle/ResprayDeel4
Ow ja, en gister heb ik de onderkant van de auto van zooi ontdaan. Morgen verder schoonmaken en opschuren, zodat hij weer afgedicht kan worden.
De auto staat geheel in de grondlak (ca 3,5 liter!), de gewone lak is besteld, samen met de blanke lak, verharder en verdunner... Da's een pijnlijke zaak tegenwoordig.

Hier wat fotootjes: http://picasaweb.google.com/Merizzle/ResprayDeel4
Ow ja, en gister heb ik de onderkant van de auto van zooi ontdaan. Morgen verder schoonmaken en opschuren, zodat hij weer afgedicht kan worden.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Netjes hoor. Mooi moment, nu gaat het weer echt vooruit. Komende week de kleur? 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
Oww, jij bent goed bezig Merijn!!! (althans, de spuiter!!
)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
en dan in twee dagen opbouwen heMerijn schreef:Jep! Komende week komt de kleur erop. Eerst de losse delen, omdat de carrosserie effe goed uit moet harden. Hopelijk zijn we volgende week rond deze tijd een heel eind.