Ik heb onlang mijn koppakking uit het blok gereden. Blokje is een 1.2 E7F.
gaat dus om een 1171cc 8v
nu heb je ook een E7J
dat is een 1390cc 8v met 20pk meer als de 1.2
Maar kun je die ook zo 1,2,3 over hangen. Volgens mij is het koelsysteem en aandrijfassen/versnellingsbak hetzelfde. Maar zit er ook verschil in de computer en kabel boom?
En hoe moet dat met de apk en verzekering?
Verschil tussen 1.2 en 1.4 uit clio
De moeite niet waard. De 1.2 loopt niet slecht en is een tikke zuiniger.
Volgens mij kun je de ECU en de hele boel gewoon laten zitten, en past t 1 op 1. Anders kun je er wel een andere ECU aan hangen uiteraard.
Volgens mij kun je de ECU en de hele boel gewoon laten zitten, en past t 1 op 1. Anders kun je er wel een andere ECU aan hangen uiteraard.
verbruik maakt bijna niets uit(en anders maar wel, boeie). En als er toch een nieuw blok in komt en je hebt te keuze. Is wel lekker die extra 20pk. Met een 1.2 is het niet vooruit te branden. Helemaal niet als je een berg op moet met volledige vakantie bepakking.
Zit er ook nog verschil in de versnellings bak?
Neem dan n 1.8 uit de RT
dr komt waarschijnlijk toch een nieuwe in. En gewoon op de snelweg is wat extra vermogen ook wel lekker. Ik krijg hem nu met wind tegen net op de 140, en dan zuipt dat ding ook verschrikkelijk.
Heb je dr 1 liggen?Riël Notermans schreef:Neem dan n 1.8 uit de RT
naja, die is wel te vinden denk ik.
-
- Moderator
- Car: MB
mijn broertje heeft een 1.4 energy in de zijn cliotje en dat loopt niet slecht maar verwacht niet dat je daarmee snelheidsrecords gaat breken. Tuurlijk is iets meer vermogen leuk maar het verschil is niet zo groot denk ik. Zoals Riël zegt hebt je dan misschien meer voldoening van een swap naar 1.8 8vSiempie schreef:dr komt waarschijnlijk toch een nieuwe in. En gewoon op de snelweg is wat extra vermogen ook wel lekker. Ik krijg hem nu met wind tegen net op de 140, en dan zuipt dat ding ook verschrikkelijk.
Heb je dr 1 liggen?Riël Notermans schreef:Neem dan n 1.8 uit de RT
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik haal met de 1.4L 170kmh met de wind mee. Berg op kom ik ook niet voorruit....Siempie schreef:dr komt waarschijnlijk toch een nieuwe in. En gewoon op de snelweg is wat extra vermogen ook wel lekker. Ik krijg hem nu met wind tegen net op de 140, en dan zuipt dat ding ook verschrikkelijk.
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
-
Siempie schreef:verbruik maakt bijna niets uit(en anders maar wel, boeie). En als er toch een nieuw blok in komt en je hebt te keuze. Is wel lekker die extra 20pk. Met een 1.2 is het niet vooruit te branden. Helemaal niet als je een berg op moet met volledige vakantie bepakking.
4 man + bagage voor 2 weken in de clio , gewoon 90/100 (welliswaar in zijn 3) de heuvel op, snel zat als je zo zwaar beladen bent

Zou ik persoonlijk wel zeggen ... Niet voor die 1.4 i.e.g.
-
- Contacteer:
In principe is veel het zelfde majha wel een andere motor zou leuk zijn heb zelf ook een Clio 1 Phase 3 1.4 en me max 170 a 175
1.8 is iig leuker
anders moet je is op http://www.onderdelenlijn.nl kijken
!
1.8 is iig leuker
anders moet je is op http://www.onderdelenlijn.nl kijken

Met origineel filter zul je 170halen 

zeker berg af met wind mee, die van mij haald net de 160henry20 schreef:ik heb een clio 95 1.2 alleen open luchtfilter en een ander uitlaat systeem komt makkelijk op de 165 km/u met zijn 2 in auto
groetje henry

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl