[R5GTT] Cyberdanny - Te Koop
Toch zie je t al aan de 5 af, dat t een harde, degelijke wagen is geworden! 

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Vanmiddag ga ik met hem naar Maurice van MB dan gaan we de carb. reviseren en gelijk groep a maken!! Misschien ook nog kleppen stellen maar dat ligt aan Maurice hoeveel tijd hij heeft! 

-
p.s. wat vinden jullie van de achterlichten??? Ik heb helaas geen achteruitrijlicht meer.
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... Afb015.jpg[/img]

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... Afb015.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
Wat kost het eigenlijk bij MB om je carb om te bouwen naar Groep A?
Nette achterlichten
Rood gespoten?
Nette achterlichten

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Is idd gespoten met de backlight spuitbus! Ik heb alleen het achteruitrij peertje eruit gehaald.
Ik ben benieuwd of het merkbaar is met rijden als de carb groep a is.....
Ik ben benieuwd of het merkbaar is met rijden als de carb groep a is.....

Merkbaar ? 
dat voél je!

dat voél je!
-
Even testen straks op de terugweg!!! 

-
- Über-Spammer
Wil jij nou ff voor zekerheid vragen aan Maurice wat het nou precies kost tegenwoordig? Ombouwnaar Groep A? Of het nog steeds dezelfde prijs is als wat Paz zegt?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
in het verbruik sowiesoIk ben benieuwd of het merkbaar is met rijden als de carb groep a is

Verbruiken doet ie wel wat meer ja, wat rijd jij +/- op een tank florus??
Bij mij na ongeveer 350 tot 400km weer tijd om de pomp op te zoeken. En dat is dan met stadsverkeer
Bij mij na ongeveer 350 tot 400km weer tijd om de pomp op te zoeken. En dat is dan met stadsverkeer
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
bij mn clio 350
maar dan moet er wel autoweg inzitten, anders haal ik de 300 maar net 

Een clio met groep A carb? 
Mijn 309 had vandaag een tank met 1:7, maar dat heeft verder geen reet met GT's te maken
Mijn groep A reed altijd rond de 1:9 bij veel binnendoor gassen en 1:10 wat gecombineerder.
Kep ooit 1x een uitspatter gehad naar 1:11,5 op vakantie, maar dat was met veel 70-weg. Daarvoor reed ik ook altijd rond de 1:10 trouwens, dus echt veel verschil merkte ik niet.

Mijn 309 had vandaag een tank met 1:7, maar dat heeft verder geen reet met GT's te maken

Mijn groep A reed altijd rond de 1:9 bij veel binnendoor gassen en 1:10 wat gecombineerder.
Kep ooit 1x een uitspatter gehad naar 1:11,5 op vakantie, maar dat was met veel 70-weg. Daarvoor reed ik ook altijd rond de 1:10 trouwens, dus echt veel verschil merkte ik niet.
-
- Über-Spammer
nee met wokkel inlaat + injectie
valt nog goed mee dan. dacht dat zo'n 5 wel meer verbruikte.
valt nog goed mee dan. dacht dat zo'n 5 wel meer verbruikte.
-
@ martijn toen jij het bericht al hed geschreven was ik al bij Maurice, en de prijs krijg ik per rekening...dus daar kom ik nog wel achter
Ik denk dat je hem beter even kunt bellen dan weet je het zo!
Eerst reed ik 220 km en toen was mijn tankje leeg
, weet ff niet hoeveel dat is...1 op veel in ieder geval
Nu is hij zuiniger geworden, in vergelijk met meer power.
ps, het maakt behoorlijk wat uit, respect met het wegtrekken in de 2 en dan overschakelen naar de 3
Al met al weer een geslaagde middag! En Maurice wederom Thanks!!!!

Ik denk dat je hem beter even kunt bellen dan weet je het zo!
Eerst reed ik 220 km en toen was mijn tankje leeg

Nu is hij zuiniger geworden, in vergelijk met meer power.
ps, het maakt behoorlijk wat uit, respect met het wegtrekken in de 2 en dan overschakelen naar de 3

Al met al weer een geslaagde middag! En Maurice wederom Thanks!!!!
-
Vanavond eens getest wat het 5je kon! Tis alleen niet zo goed gegaan, op gegeven moment zijn we gestopt om te kijken of nog alles goed zat...kwam er vanonder de waterpomp rook...hmmm niet zo goed...en langs de kop aan de onderzijde zat ook koelvloeistof
Wat kan er allemaal aan die zijde fout gaan? waterpomp en of de koppakking?
ps...pfuuuu je kon bijna door het spruitstuk en turbo heenkijken....had ik nog nooooit gezien...

ps...pfuuuu je kon bijna door het spruitstuk en turbo heenkijken....had ik nog nooooit gezien...
-
Wat kunnen de indicatie's zijn van een kapotte koppakking? Er zit nog geen mayo in het koelvloeistof vat.
Nou, als ie nog gewoon loopt, en er staat niet teveel druk op je koelvloeistof, kan het best zo zijn dat de waterpomp zelf lekt, of de pakking. Is de kop ook precies dáár nat?
Zeker nu ie een keer goed heet is geworden, en waarschijnlijk door lang stilstaan wat is gaan rotten.
Wat ik zou doen, is even een nieuw pompje scoren, is niet duur en is nooit slecht. Ook is het niet veel werk. Zorg wel dat je de boutjes met beleid los draait, even laten schrikken allemaal, tik erop en rustig lostikken, ander breken ze geheid af en da's lullig
Is het dan toch de koppakking, hoef je al niet van dubbel werk te spreken, die pomp kun je dan gewoon laten zitten met montage van n koppakking. Als t mengsel goed was, en temperatuur ook niet té hoog, zou die koppakking gewoon op zijn plek moeten blijven
Zeker nu ie een keer goed heet is geworden, en waarschijnlijk door lang stilstaan wat is gaan rotten.
Wat ik zou doen, is even een nieuw pompje scoren, is niet duur en is nooit slecht. Ook is het niet veel werk. Zorg wel dat je de boutjes met beleid los draait, even laten schrikken allemaal, tik erop en rustig lostikken, ander breken ze geheid af en da's lullig

Is het dan toch de koppakking, hoef je al niet van dubbel werk te spreken, die pomp kun je dan gewoon laten zitten met montage van n koppakking. Als t mengsel goed was, en temperatuur ook niet té hoog, zou die koppakking gewoon op zijn plek moeten blijven

-
Nou, als ie nog gewoon loopt, en er staat niet teveel druk op je koelvloeistof, kan het best zo zijn dat de waterpomp zelf lekt, of de pakking. Is de kop ook precies dáár nat?
Hij loopt nog goed, hij was nat rondom de waterpomp, en onder de kop ter hoogte van dat type plaatje wat daar op het blok zit.
De temp van het water gister was bijna perfect toen het gebeurde, hij lekte en rookte ook alleen maar toen hij echt heet was, koelvloeistof pijl was wel gezakt tot minimaal, maar dit kan toch? denk idd dat de pakking tussen blok en waterpomp door de druk is gaan lekken....Is het dan toch de koppakking, hoef je al niet van dubbel werk te spreken, die pomp kun je dan gewoon laten zitten met montage van n koppakking. Als t mengsel goed was, en temperatuur ook niet té hoog, zou die koppakking gewoon op zijn plek moeten blijven
Als t bij het typeplaatje ook nat is van de koelvloeistof (proef er eens aan, suikerwater), dan is t de koppakking toch wel denk ik.
Hoeft niet 'doorgeblazen' te zijn, maar weggerot kan ook. Dan neem het zekere voor het onzekere, en trek de kop er vanaf. Valt reuze mee hoor
Bestel je n setje nieuwe kopbouten en n nieuwe, stevige pakking bij MB. Kop is waarschijnlijk nog gewoon recht, bouten aantrekken en vlammen
Hoeft niet 'doorgeblazen' te zijn, maar weggerot kan ook. Dan neem het zekere voor het onzekere, en trek de kop er vanaf. Valt reuze mee hoor

Bestel je n setje nieuwe kopbouten en n nieuwe, stevige pakking bij MB. Kop is waarschijnlijk nog gewoon recht, bouten aantrekken en vlammen

-
Dus in het kort samen gevat nieuwe waterpomp met pakkingen en een nieuwe stevige koppakking en andere kopbouten. En natuurlijk kan of 2 koelvloeistof.
Jow!
Genau
Genau

-
Er is al een mailtje richting MB!! Komt allemaal in orde!!! 

-
als je de kop los gaat halen, zou ik toch voor de zekerheid de kop laten controleren en laten afpersen. mischien een scheurtje in een kanaal in de cilinderkop en je bent alles voor niets aan het doen.
ik heb het bij mij eigen gtt ook laten doen vorig jaar omdat ik zo n voorgevoel had, bleek er een scheurtje in de kop te zitten.
dankzij riel had ik snel weer een andere kop, ook die heb ik laten checken en is iets gevlakt.
succes ermee in ieder geval, is wel weer minder...
ik heb het bij mij eigen gtt ook laten doen vorig jaar omdat ik zo n voorgevoel had, bleek er een scheurtje in de kop te zitten.
dankzij riel had ik snel weer een andere kop, ook die heb ik laten checken en is iets gevlakt.
succes ermee in ieder geval, is wel weer minder...
-
eerst maar eens de waterslangen naar de waterpomp controleren en dan de pakking van de waterpomp zelf, kan zijn omdat hij lang stil heeft gestaan dat die aan de onderzijde is gaan lekken. Eerst maar eens even checken. ps koelvloeistof in het expansie vat is verder in orde! 

-
ja ik hoop dat het daarmee op te lossen is
zou je weer werk en geld schelen

zou je weer werk en geld schelen
-
loos alarm...slang van waterpomp naar inlaat spruitstuk was gescheurd....en die lekte op het uitlaatspruitstuk! Morgen ff slangetje bestellen!!! 

-
- Über-Spammer
slangetjes bij reno kosten ook veel 
-
- Contacteer:
gelukkig maar danny , scheel weer een hoop elende..

-
gelukkig,pfff,
reuze meevaller
reuze meevaller