ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
micha
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 29 mei 2005 18:39
Locatie: Wageningen

Bij Phase 1 zatten de letters op de strip. Deze strip is (bij mij dan) donker grijs plastic. Bij Phase 2 is deze strip van glanzender, reflector achtig plastic, met de letters er boven. Als je een Phase 1 achterklep neemt, en daar een Phase 2 strip op zet heb je een klep zonder letters, en zonder gaatjes.
Ik geloof dat dit kan, maar heb het zelf niet gedaan...
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

micha schreef:Bij Phase 1 zatten de letters op de strip. Deze strip is (bij mij dan) donker grijs plastic. Bij Phase 2 is deze strip van glanzender, reflector achtig plastic, met de letters er boven. Als je een Phase 1 achterklep neemt, en daar een Phase 2 strip op zet heb je een klep zonder letters, en zonder gaatjes.
Ik geloof dat dit kan, maar heb het zelf niet gedaan...
Ik heb een phase 2 dus bij mij zitten de letters op het metaal dus helaas dan heb ik gaatjes dus gaat ut niet lukken
Tommeer
Berichten: 111
Lid geworden op: di 28 nov 2006 20:04
Locatie: Velserbroek (NH)

Hallo allemaal heb even een vraagje:
Ik heb op de sloop een Remus uitlaatje gezien onder een 16V, zou die ook onder mijn clio 1.4 ph2 passen? Ik zoek nog een einddempertje dus zou dit zo kunnen of kom je in de knoei?
Heb wel gezocht en een topic gevonden, daar zei men dat het wel kon alleen dat de flens mogelijk zou verschillen.
Dus doen of niet doen?
micha
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 29 mei 2005 18:39
Locatie: Wageningen

Als ie goedkoop is, dan kun je het er altijd op wagen. Met wat geweld, lassen etc. gaat het wel passen. :)
Tommeer
Berichten: 111
Lid geworden op: di 28 nov 2006 20:04
Locatie: Velserbroek (NH)

Lassen is het probleem zeker niet, kan ik zo op school doen :)
Morgen maar eens kijken wat ie kost en of ik m er makkelijk af kan krijgen dan maar :wink:
Mijn eerste autootje: Clio 1.4 Sport uit '94 - 200.000 km
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik heb onder mijn Clio 1 phase 1 1.4 ook een 16v demper hangen. Past perfect! Hoefde niks aan te passen :)
Tommeer
Berichten: 111
Lid geworden op: di 28 nov 2006 20:04
Locatie: Velserbroek (NH)

Oke goed om te horen! Krijg je die demper makkelijk los? Volgens mij zit er een flens tussen de scherpe bocht en de demper klopt dat?
Dan gaan we morgen maar eens langs dan :)
Mijn eerste autootje: Clio 1.4 Sport uit '94 - 200.000 km
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

ik ga deze week ook maar eens de sloop hier af! voor me swift stond er altijd wel iets leuks tussen!
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Pascal-X schreef:ik ga deze week ook maar eens de sloop hier af! voor me swift stond er altijd wel iets leuks tussen!
Weet iemand hoeveel ampere accu er in een standaard clio I 1.4 zit???
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Richard schreef:
Pascal-X schreef:ik ga deze week ook maar eens de sloop hier af! voor me swift stond er altijd wel iets leuks tussen!
Weet iemand hoeveel ampere accu er in een standaard clio I 1.4 zit???
36-40Ah
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Tommeer schreef:Oke goed om te horen! Krijg je die demper makkelijk los? Volgens mij zit er een flens tussen de scherpe bocht en de demper klopt dat?
Dan gaan we morgen maar eens langs dan :)
Ja die demper is zo los! Bij mij bestond de demper inderdaad uit 2 delen, anders krijg je hem niet over je achterbrug heen.

Dit is hem:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0908_1.JPG[/img]
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Ik heb al een paar keer iets gezien over een welkomspakket??

Wat is dat (wat zit er allemaal in) en hoe kom ik eraan?

Wat zijn de kosten?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Lid worden (:p zie lid worden)

inhoud is niet vast, is net wat we 'hebben' op het moment.
Maar wel altijd stickers, kentekenplaathouder, pennen, n lanyard.

Dit is op te halen op een meeting, in elk geval ergens waar de merchandise mee naartoe gaat. We versturen het niet!
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Okej bedankt!
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

hallo,

Ik heb mijn aanzagbuis voor de koude lucht verlegd net naast mijn nummerplaat en mijn mistlam. (Bji de cirkel met rode randje op foto)
Lever dit geen problemen op dat hij teveel lucht gaan aanzuigen of zelf bij regen water???

Wie weet hier een antwoord op??????

http://www.mijnalbum.nl/Foto=78KJ6ABZ
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

hallo,

Ik heb mijn aanzuigbuis voor de koude lucht verlegt net naast mijn nummerplaat en mijn mistlam. (Witte cirkel op foto)
Lever dit geen problemen op dat hij teveel lucht gaat aanzuigen of zelf bij regen water???

Wie weet hier een antwoord op??????

http://www.mijnalbum.nl/Foto=78KJ6ABZ
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

daar ligt mijn aanzuigbuis ook... is standaard zo bij 16v dus zou toch geen probleem mogen geven.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

teveel lucht kan niet, zou alleen goed zijn (weet je hoe een turbo werkt :wink: ). En regen komt echt niet zover.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Wat voor nut heeft de Zilvere ribbelbuis (Zie foto) En zou je deze laten zitten wanneer er een openlucht filter op komt??

Ik heb gehoord dat deze warme lucht geeft zodat je in de winter sneller een warme moter hebt klopt dit??

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TFUQBXGN
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

in de splitsing zit een een klep, die open en dicht gaat afhankelijk van de temperatuur. Althans, dat is de bedoeling... In praktijk werkt t niet zo geweldig naar mijn idee. Met koud weer pakt hij lucht boven t uitlaatspruitstuk ja, warmtie sneller op, daarna moet ide klep weer dichtgaan en via de normale aanvoer lucht pakken. Maaruh...snel wegtiefen die warme aanvoer ;)
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Bij mij issie ook abfahrt :)

Kent iemand trouwens deze RSi??? Zit erover te denken om deze misschien te kopen namelijk.... heeft al wel 195.000 gelopen

http://auto.marktplaats.nl/renault/8350 ... l?77694461
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

vind het wel erg veel geld voor die km-stand! ik heb de mijne voor 1500 gekocht met een km-stand van 160.000!

Wel mooie kleur ;)! heb ik namelijk ook :worship:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Remon-CL10 schreef:Bij mij issie ook abfahrt :)

Kent iemand trouwens deze RSi??? Zit erover te denken om deze misschien te kopen namelijk.... heeft al wel 195.000 gelopen

http://auto.marktplaats.nl/renault/8350 ... l?77694461
nice waggie

wel die bling bling lampjes even lozen achter
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Haas schreef:in de splitsing zit een een klep, die open en dicht gaat afhankelijk van de temperatuur. Althans, dat is de bedoeling... In praktijk werkt t niet zo geweldig naar mijn idee. Met koud weer pakt hij lucht boven t uitlaatspruitstuk ja, warmtie sneller op, daarna moet ide klep weer dichtgaan en via de normale aanvoer lucht pakken. Maaruh...snel wegtiefen die warme aanvoer ;)
Krijg ik dan geen problemen als het wat kouder gaat worden?
Of hem er in de zomer gewoon afhalen en in de winter weer terug zetten?

Als in nu een stuk heb gereden is mijn filterbak helemaal warm! :@ Dus volgens mij werkt die klep idd niet helemaal goed meer. :(
Ik zet er binnenkort een open luchtfilter op dus dan is warme lucht helemaal slecht toch?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... 87_IMG.jpg[/img]

Hoorde dat deze trouwens vrijdagnacht tegen de vangrail heeft gezeten......

Blijft zonde :sad:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Idd zonde, zonde :'(
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Haas schreef:in de splitsing zit een een klep, die open en dicht gaat afhankelijk van de temperatuur. Althans, dat is de bedoeling... In praktijk werkt t niet zo geweldig naar mijn idee. Met koud weer pakt hij lucht boven t uitlaatspruitstuk ja, warmtie sneller op, daarna moet ide klep weer dichtgaan en via de normale aanvoer lucht pakken. Maaruh...snel wegtiefen die warme aanvoer ;)
Krijg ik dan geen problemen als het wat kouder gaat worden?
Of hem er in de zomer gewoon afhalen en in de winter weer terug zetten?

Als in nu een stuk heb gereden is mijn filterbak helemaal warm! :@ Dus volgens mij werkt die klep idd niet helemaal goed meer. :(
Ik zet er binnenkort een open luchtfilter op dus dan is warme lucht helemaal slecht toch?
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Richard schreef:
Haas schreef:in de splitsing zit een een klep, die open en dicht gaat afhankelijk van de temperatuur. Althans, dat is de bedoeling... In praktijk werkt t niet zo geweldig naar mijn idee. Met koud weer pakt hij lucht boven t uitlaatspruitstuk ja, warmtie sneller op, daarna moet ide klep weer dichtgaan en via de normale aanvoer lucht pakken. Maaruh...snel wegtiefen die warme aanvoer ;)
Krijg ik dan geen problemen als het wat kouder gaat worden?
Of hem er in de zomer gewoon afhalen en in de winter weer terug zetten?

Als in nu een stuk heb gereden is mijn filterbak helemaal warm! :@ Dus volgens mij werkt die klep idd niet helemaal goed meer. :(
Ik zet er binnenkort een open luchtfilter op dus dan is warme lucht helemaal slecht toch?
Die splitsing met die warme aanvoer eraf halen, werkt in de praktijk voor geen meter....

Filterbak wordt van de buitenkant altijd warm (ligging ten opzichte van het blok)...zolang die maar koude lucht aanzuigt is dit geen probleem.
Ga je voor een openlucht filter dan wordt het een stuk moeilijker om koude lucht te vangen.
Dit moet je dan proberen d.m.v. een buis bijv. van een 57i kit van K&N. (zie ook dit topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight= )
Ikzelf heb ook een openlucht filter op een niet 16V, alleen heb ik het zo gemaakt dat ik met een 16V'er luchthapper(motorkap) met lichte aanpassing de lucht aanzuig boven me powerfilter.
Toch zal een openlucht filter altijd nog een btje warme lucht aanzuigen van je motor en ga je er met je vermogen in de meeste omstandigheden op achteruit...
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Weet iemand hoeveel een voorbumperlip kost als je die op de sloop gaat halen?
En hoe krijg je die er vanaf gewoon een schoevendraaier er tussen??
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

zijn die er dan clio's met losse lippen (0)
koop gewoon een cupralip man! (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Richard schreef:Weet iemand hoeveel een voorbumperlip kost als je die op de sloop gaat halen?
En hoe krijg je die er vanaf gewoon een schoevendraaier er tussen??
die zitten vast met schroeven en klemmetjes, dus kruiskoppie mee en kniptang. mag kosten wat de gek ervoor vraagt en geeft, 10 euro?
Immer wieder die verdammte Holländer
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Weet iemand wat de standaard bandenmaat is van een clio?
En of je in een 1.4 een 1.6 16v of 1.8 motor kan plaatsen?
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Richard schreef:Weet iemand wat de standaard bandenmaat is van een clio?
En of je in een 1.4 een 1.6 16v of 1.8 motor kan plaatsen?
een 1.8 moet lukken, 'k ken iemand die rijd met
een 1.8 cupracer blok in een 1.2 :bang:
maar kabelboom en randorganen zul je ook wel nodig hebben
een ecu en klokkenwinkel van de 16v en subframe en remmen
is ook wel handig, al met al een kostbare bedoening :)
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Bedoelen jullie nu de 1.8 (zoals rsi en rt) of de 1.8 16v? Ik heb ook al eens gehoord dat je een 16v neemt je dan ook een 16v-motorkap moet nemen, met die bult. :) :~
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
micha
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 29 mei 2005 18:39
Locatie: Wageningen

om een 16v blok in een 1.2 te stoppen is volgens mij niet te doen. Een 16v kopen en die verder aanpassen is dan makkelijker en goedkoper.
Plaats reactie