ACT: Clio I
Bij Phase 1 zatten de letters op de strip. Deze strip is (bij mij dan) donker grijs plastic. Bij Phase 2 is deze strip van glanzender, reflector achtig plastic, met de letters er boven. Als je een Phase 1 achterklep neemt, en daar een Phase 2 strip op zet heb je een klep zonder letters, en zonder gaatjes.
Ik geloof dat dit kan, maar heb het zelf niet gedaan...
Ik geloof dat dit kan, maar heb het zelf niet gedaan...
Ik heb een phase 2 dus bij mij zitten de letters op het metaal dus helaas dan heb ik gaatjes dus gaat ut niet lukkenmicha schreef:Bij Phase 1 zatten de letters op de strip. Deze strip is (bij mij dan) donker grijs plastic. Bij Phase 2 is deze strip van glanzender, reflector achtig plastic, met de letters er boven. Als je een Phase 1 achterklep neemt, en daar een Phase 2 strip op zet heb je een klep zonder letters, en zonder gaatjes.
Ik geloof dat dit kan, maar heb het zelf niet gedaan...
Hallo allemaal heb even een vraagje:
Ik heb op de sloop een Remus uitlaatje gezien onder een 16V, zou die ook onder mijn clio 1.4 ph2 passen? Ik zoek nog een einddempertje dus zou dit zo kunnen of kom je in de knoei?
Heb wel gezocht en een topic gevonden, daar zei men dat het wel kon alleen dat de flens mogelijk zou verschillen.
Dus doen of niet doen?
Ik heb op de sloop een Remus uitlaatje gezien onder een 16V, zou die ook onder mijn clio 1.4 ph2 passen? Ik zoek nog een einddempertje dus zou dit zo kunnen of kom je in de knoei?
Heb wel gezocht en een topic gevonden, daar zei men dat het wel kon alleen dat de flens mogelijk zou verschillen.
Dus doen of niet doen?
Oke goed om te horen! Krijg je die demper makkelijk los? Volgens mij zit er een flens tussen de scherpe bocht en de demper klopt dat?
Dan gaan we morgen maar eens langs dan
Dan gaan we morgen maar eens langs dan

Mijn eerste autootje: Clio 1.4 Sport uit '94 - 200.000 km
ik ga deze week ook maar eens de sloop hier af! voor me swift stond er altijd wel iets leuks tussen!
Ja die demper is zo los! Bij mij bestond de demper inderdaad uit 2 delen, anders krijg je hem niet over je achterbrug heen.Tommeer schreef:Oke goed om te horen! Krijg je die demper makkelijk los? Volgens mij zit er een flens tussen de scherpe bocht en de demper klopt dat?
Dan gaan we morgen maar eens langs dan
Dit is hem:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0908_1.JPG[/img]
Lid worden (:p zie lid worden)
inhoud is niet vast, is net wat we 'hebben' op het moment.
Maar wel altijd stickers, kentekenplaathouder, pennen, n lanyard.
Dit is op te halen op een meeting, in elk geval ergens waar de merchandise mee naartoe gaat. We versturen het niet!
inhoud is niet vast, is net wat we 'hebben' op het moment.
Maar wel altijd stickers, kentekenplaathouder, pennen, n lanyard.
Dit is op te halen op een meeting, in elk geval ergens waar de merchandise mee naartoe gaat. We versturen het niet!
hallo,
Ik heb mijn aanzagbuis voor de koude lucht verlegd net naast mijn nummerplaat en mijn mistlam. (Bji de cirkel met rode randje op foto)
Lever dit geen problemen op dat hij teveel lucht gaan aanzuigen of zelf bij regen water???
Wie weet hier een antwoord op??????
http://www.mijnalbum.nl/Foto=78KJ6ABZ
Ik heb mijn aanzagbuis voor de koude lucht verlegd net naast mijn nummerplaat en mijn mistlam. (Bji de cirkel met rode randje op foto)
Lever dit geen problemen op dat hij teveel lucht gaan aanzuigen of zelf bij regen water???
Wie weet hier een antwoord op??????
http://www.mijnalbum.nl/Foto=78KJ6ABZ
hallo,
Ik heb mijn aanzuigbuis voor de koude lucht verlegt net naast mijn nummerplaat en mijn mistlam. (Witte cirkel op foto)
Lever dit geen problemen op dat hij teveel lucht gaat aanzuigen of zelf bij regen water???
Wie weet hier een antwoord op??????
http://www.mijnalbum.nl/Foto=78KJ6ABZ
Ik heb mijn aanzuigbuis voor de koude lucht verlegt net naast mijn nummerplaat en mijn mistlam. (Witte cirkel op foto)
Lever dit geen problemen op dat hij teveel lucht gaat aanzuigen of zelf bij regen water???
Wie weet hier een antwoord op??????
http://www.mijnalbum.nl/Foto=78KJ6ABZ
daar ligt mijn aanzuigbuis ook... is standaard zo bij 16v dus zou toch geen probleem mogen geven.
Wat voor nut heeft de Zilvere ribbelbuis (Zie foto) En zou je deze laten zitten wanneer er een openlucht filter op komt??
Ik heb gehoord dat deze warme lucht geeft zodat je in de winter sneller een warme moter hebt klopt dit??
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TFUQBXGN
Ik heb gehoord dat deze warme lucht geeft zodat je in de winter sneller een warme moter hebt klopt dit??
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TFUQBXGN
in de splitsing zit een een klep, die open en dicht gaat afhankelijk van de temperatuur. Althans, dat is de bedoeling... In praktijk werkt t niet zo geweldig naar mijn idee. Met koud weer pakt hij lucht boven t uitlaatspruitstuk ja, warmtie sneller op, daarna moet ide klep weer dichtgaan en via de normale aanvoer lucht pakken. Maaruh...snel wegtiefen die warme aanvoer 

Bij mij issie ook abfahrt
Kent iemand trouwens deze RSi??? Zit erover te denken om deze misschien te kopen namelijk.... heeft al wel 195.000 gelopen
http://auto.marktplaats.nl/renault/8350 ... l?77694461

Kent iemand trouwens deze RSi??? Zit erover te denken om deze misschien te kopen namelijk.... heeft al wel 195.000 gelopen
http://auto.marktplaats.nl/renault/8350 ... l?77694461
vind het wel erg veel geld voor die km-stand! ik heb de mijne voor 1500 gekocht met een km-stand van 160.000!
Wel mooie kleur
! heb ik namelijk ook 
Wel mooie kleur


nice waggieRemon-CL10 schreef:Bij mij issie ook abfahrt![]()
Kent iemand trouwens deze RSi??? Zit erover te denken om deze misschien te kopen namelijk.... heeft al wel 195.000 gelopen
http://auto.marktplaats.nl/renault/8350 ... l?77694461
wel die bling bling lampjes even lozen achter
Krijg ik dan geen problemen als het wat kouder gaat worden?Haas schreef:in de splitsing zit een een klep, die open en dicht gaat afhankelijk van de temperatuur. Althans, dat is de bedoeling... In praktijk werkt t niet zo geweldig naar mijn idee. Met koud weer pakt hij lucht boven t uitlaatspruitstuk ja, warmtie sneller op, daarna moet ide klep weer dichtgaan en via de normale aanvoer lucht pakken. Maaruh...snel wegtiefen die warme aanvoer
Of hem er in de zomer gewoon afhalen en in de winter weer terug zetten?
Als in nu een stuk heb gereden is mijn filterbak helemaal warm!


Ik zet er binnenkort een open luchtfilter op dus dan is warme lucht helemaal slecht toch?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... 87_IMG.jpg[/img]
Hoorde dat deze trouwens vrijdagnacht tegen de vangrail heeft gezeten......
Blijft zonde
Hoorde dat deze trouwens vrijdagnacht tegen de vangrail heeft gezeten......
Blijft zonde

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Krijg ik dan geen problemen als het wat kouder gaat worden?Haas schreef:in de splitsing zit een een klep, die open en dicht gaat afhankelijk van de temperatuur. Althans, dat is de bedoeling... In praktijk werkt t niet zo geweldig naar mijn idee. Met koud weer pakt hij lucht boven t uitlaatspruitstuk ja, warmtie sneller op, daarna moet ide klep weer dichtgaan en via de normale aanvoer lucht pakken. Maaruh...snel wegtiefen die warme aanvoer
Of hem er in de zomer gewoon afhalen en in de winter weer terug zetten?
Als in nu een stuk heb gereden is mijn filterbak helemaal warm!


Ik zet er binnenkort een open luchtfilter op dus dan is warme lucht helemaal slecht toch?
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
- Locatie: Dinxperlo
- Contacteer:
Die splitsing met die warme aanvoer eraf halen, werkt in de praktijk voor geen meter....Richard schreef:Krijg ik dan geen problemen als het wat kouder gaat worden?Haas schreef:in de splitsing zit een een klep, die open en dicht gaat afhankelijk van de temperatuur. Althans, dat is de bedoeling... In praktijk werkt t niet zo geweldig naar mijn idee. Met koud weer pakt hij lucht boven t uitlaatspruitstuk ja, warmtie sneller op, daarna moet ide klep weer dichtgaan en via de normale aanvoer lucht pakken. Maaruh...snel wegtiefen die warme aanvoer
Of hem er in de zomer gewoon afhalen en in de winter weer terug zetten?
Als in nu een stuk heb gereden is mijn filterbak helemaal warm!Dus volgens mij werkt die klep idd niet helemaal goed meer.
![]()
Ik zet er binnenkort een open luchtfilter op dus dan is warme lucht helemaal slecht toch?
Filterbak wordt van de buitenkant altijd warm (ligging ten opzichte van het blok)...zolang die maar koude lucht aanzuigt is dit geen probleem.
Ga je voor een openlucht filter dan wordt het een stuk moeilijker om koude lucht te vangen.
Dit moet je dan proberen d.m.v. een buis bijv. van een 57i kit van K&N. (zie ook dit topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight= )
Ikzelf heb ook een openlucht filter op een niet 16V, alleen heb ik het zo gemaakt dat ik met een 16V'er luchthapper(motorkap) met lichte aanpassing de lucht aanzuig boven me powerfilter.
Toch zal een openlucht filter altijd nog een btje warme lucht aanzuigen van je motor en ga je er met je vermogen in de meeste omstandigheden op achteruit...
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
zijn die er dan clio's met losse lippen
koop gewoon een cupralip man!

koop gewoon een cupralip man!

die zitten vast met schroeven en klemmetjes, dus kruiskoppie mee en kniptang. mag kosten wat de gek ervoor vraagt en geeft, 10 euro?Richard schreef:Weet iemand hoeveel een voorbumperlip kost als je die op de sloop gaat halen?
En hoe krijg je die er vanaf gewoon een schoevendraaier er tussen??
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
een 1.8 moet lukken, 'k ken iemand die rijd metRichard schreef:Weet iemand wat de standaard bandenmaat is van een clio?
En of je in een 1.4 een 1.6 16v of 1.8 motor kan plaatsen?
een 1.8 cupracer blok in een 1.2

maar kabelboom en randorganen zul je ook wel nodig hebben
een ecu en klokkenwinkel van de 16v en subframe en remmen
is ook wel handig, al met al een kostbare bedoening

Bedoelen jullie nu de 1.8 (zoals rsi en rt) of de 1.8 16v? Ik heb ook al eens gehoord dat je een 16v neemt je dan ook een 16v-motorkap moet nemen, met die bult.



[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]