R5 GTT: welke uitlaatlijn?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Das wel waar, maar meeste upgrade downpipe's zijn ook wel 2.5 inch dacht ik
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

niet dus alleen de speciaal gemaakte zoals MB ze verkoopt en zoals ik hem heb gemaakt.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is dat zo??

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=8

deze van k-tec is ook 2.5 inch
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dan heb je nog steeds die restrictie in je elbow .

ik doel op dit soort downpipes zijn toch veel beter en ook nog eens mooier om te zien.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Nou heb ff prijssie opgevraagd van die magnex uitlaten...... Denk dat ik toch maar voor ktec kies. Is toch stukkie goedkoper! :)
Renault 5 GT Turbo '87
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zijn er voor een clio geen devil einddempers te krijgen met zo'n berucht trompet-eindstuk?
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-Ray- schreef:zijn er voor een clio geen devil einddempers te krijgen met zo'n berucht trompet-eindstuk?
Nope, krijg je zo iets als wat ik er onder heb zitten. die dichtere variant zeg maar. Lang niet zo'n geluid als van een open devil :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wat heb jij dan? feuteu? zo'n trompet met een nring erin?
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-Ray- schreef:wat heb jij dan? feuteu? zo'n trompet met een nring erin?
ja. geen foto bij de hand. maar idd. een devil met zo'n ring er in.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb ooit wel es meegeboden voor zo'n trompet-einddemper voor de 19 op ebay..maar ging me vlak voor tijd flink teveel kosten..dus maar laten gaan..

echt GT-geluid krijg je toch niet zonder GT :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Frits schreef:
-Ray- schreef:wat heb jij dan? feuteu? zo'n trompet met een nring erin?
ja. geen foto bij de hand. maar idd. een devil met zo'n ring er in.
ja zo1 zou er nou wel onder mogen bij mij, ik wil dus echt geen dikke 102mm reesmus...
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Paul1916v schreef: echt GT-geluid krijg je toch niet zonder GT :p
wat zal ik hier nou eens op zeggen :~
Immer wieder die verdammte Holländer
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

heb nog een k-tec uitlaat over compleet vanaf de downpipe
prijs €275-,

[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... es_053.jpg[/img]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

die had ik ook, geweldig geluid :worship:
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou jongens kope kope! Zeker goeie pijp dit, kep er iets van 1,5 jaar mee gereden en hij kwam er nog echt nagenoeg als nieuw eronder vandaan (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Is dit een dikkere pijp als standaard? 2 1/4 inch of 2,5 inch? En zitten er nog dempers in de tussenpijp? Of compleet recht stuk naar achter?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je nou ff loert op K-tec site, luiaard :p

2 1/4", uiteraard geen dempers in de tussenpijp.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Gewoon een K-tec lijntje eronder. Dan zit je altijd goed (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

De K-Tec past niet op de originele downpipe neem ik aan dan he...moet dus nog een 2 1/4"downpipe bij?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geloof dat het wel past met die originele ring ertussen, maar jofel is anders. Tis iig wel lekdicht te krijgen.

Maar uiteraard is de downpipe erbij veel beter :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik Heb die K-tec side pipe onder mijn gtt hangen, ding zit er nu jaartje of 4 onder en ziet er ook nog als nieuw uit. Goed spul die uitlaten van die mannen (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
MaartenRombout
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 18:44

voorstepijp diameters zijn er niet voor niks als je je Garret 1! heel wilt houden, ik kloot zelf ook veel met het uitlaat systeem maar zorg wel dat de tegendruk niet extreem veranderd, als je de tegendruk door een rechte pijp helemaal weghaalt, dan gaat ie waarschijnlijk ineens extreem hard maar dat is maar voor heel ff en dan ligge ineens al je keerringen eruit of wat ik zelf gehad heb, dat het turbinewiel afbreekt.Als je een dikkere downpipe wil monteren moet je ook zorgen dat het toerental van je turbo niet te hoog oploopt of te snel accelereert of decelereert.Garret 2 (met vloeistofkoeling) is hier minder gevoelig voor.Wat ik eraan doe is mijn geheim maar kijk maar eens een keer naar het membraan, (drukdoos), tegen je schutbord met stalen pijp naar achterkant turbo,daar kan je leuke dingen mee doen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja die kan je in de kliko gooien :lol: :lol:

trouwens is dit forum ook om mensen info te verschaffen en ervaringe te delen
niet om te vertellen dat je het wel weet maar het geheim wilt houden |:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Even netjes voorstellen zou ook geen kwaad kunnen, of is dat ook geheim? :wink:
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

om hier even op terug te komen, ik las dat een compleet demperloze pijp dus geen goede zet is. Ik heb wel een vloeistof gekoelde turbo (t3 behuizing) en een op maat gemaakte rvs uitlaatlijn (demperloos) gemaakt door lubking. Heb tot nu toe geen last gehad van problemen met de turbo. Kan iemand mij vertellen of er kern van waarheid inzit, over het gevalletje keerringen die loskomen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

een turbo heeft volgens velen geen tegendruk nodig
op de alpine komt ook de grootst mogelijke open demperloze uitlaat
met een T3
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Ja precies, want een turbo fungeert toch eigenlijk al als een soort van demping?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Luco/Alpine-racer schreef:een turbo heeft volgens velen geen tegendruk nodig
op de alpine komt ook de grootst mogelijke open demperloze uitlaat
met een T3
Heb in de afgelopen tijd bij vd Heuvel menig rally EVO bewonderd, maar allen hadden een zo goed als rechte pijp naar achteren, zonder enige vorm van dempers.
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Maus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:een turbo heeft volgens velen geen tegendruk nodig
op de alpine komt ook de grootst mogelijke open demperloze uitlaat
met een T3
Heb in de afgelopen tijd bij vd Heuvel menig rally EVO bewonderd, maar allen hadden een zo goed als rechte pijp naar achteren, zonder enige vorm van dempers.
Ik kan weer rustig slapen! (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MaartenRombout schreef:voorstepijp diameters zijn er niet voor niks als je je Garret 1! heel wilt houden, ik kloot zelf ook veel met het uitlaat systeem maar zorg wel dat de tegendruk niet extreem veranderd, als je de tegendruk door een rechte pijp helemaal weghaalt, dan gaat ie waarschijnlijk ineens extreem hard maar dat is maar voor heel ff en dan ligge ineens al je keerringen eruit of wat ik zelf gehad heb, dat het turbinewiel afbreekt.Als je een dikkere downpipe wil monteren moet je ook zorgen dat het toerental van je turbo niet te hoog oploopt of te snel accelereert of decelereert.Garret 2 (met vloeistofkoeling) is hier minder gevoelig voor.Wat ik eraan doe is mijn geheim maar kijk maar eens een keer naar het membraan, (drukdoos), tegen je schutbord met stalen pijp naar achterkant turbo,daar kan je leuke dingen mee doen
Maarten, het klopt gewoon niet wat je zegt :nee:
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

ff vraagje....Als ik een uitlaat koop die ik rechtstreeks aan moet sluiten op het uitlaatspruitstuk... is die uitlaat dan incl downpipe en elbow?

In mijn simpele visie sluit je de elbow toch aan op het uitlaatspruitstuk? en dan daaraan de downpipe en dan de uitlaat... :)
Renault 5 GT Turbo '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nee elbow zit op de turbo
dan elbow/downpipe
dan downpipe/uitlaatlijn

een voledige uitlaatlijn tot op de turbo kan wel maar mag niet uit een stuk zijn vanwege gevaar voor scheuren, er moet dan toch ergens in de buurt van de turbo een flexibel stuk tussen zitten

hier een foto
aan de bovenzijde komt de elbow
aan de onderzijde de uitlaat
verschil hoor de dikke of de standaard downpipe
alleen standaard uitlaa past dus niet op de dikke downpipe :wink:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... /Luco3.jpg[/img]
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Maar waar in dit verhaal zit dan het uitlaatspruitstuk?

Turbo-Elbow-downpipe-uitlaatgebeuren
Renault 5 GT Turbo '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

uitlaatspruitstuk zit tussen de turbo en de motor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kier schreef:Maar waar in dit verhaal zit dan het uitlaatspruitstuk?

Turbo-Elbow-downpipe-uitlaatgebeuren
Uitlaatspruitstuk - Turbo-Elbow-downpipe-uitlaatgebeuren
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie