R5 GTT: welke uitlaatlijn?
niet dus alleen de speciaal gemaakte zoals MB ze verkoopt en zoals ik hem heb gemaakt.
R5GTT. Drive it like you stole it
dan heb je nog steeds die restrictie in je elbow .
ik doel op dit soort downpipes zijn toch veel beter en ook nog eens mooier om te zien.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
ik doel op dit soort downpipes zijn toch veel beter en ook nog eens mooier om te zien.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
zijn er voor een clio geen devil einddempers te krijgen met zo'n berucht trompet-eindstuk?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nope, krijg je zo iets als wat ik er onder heb zitten. die dichtere variant zeg maar. Lang niet zo'n geluid als van een open devil-Ray- schreef:zijn er voor een clio geen devil einddempers te krijgen met zo'n berucht trompet-eindstuk?
Project: GTT Blue Sport
wat heb jij dan? feuteu? zo'n trompet met een nring erin?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ja. geen foto bij de hand. maar idd. een devil met zo'n ring er in.-Ray- schreef:wat heb jij dan? feuteu? zo'n trompet met een nring erin?
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
heb ooit wel es meegeboden voor zo'n trompet-einddemper voor de 19 op ebay..maar ging me vlak voor tijd flink teveel kosten..dus maar laten gaan..
echt GT-geluid krijg je toch niet zonder GT
echt GT-geluid krijg je toch niet zonder GT

ja zo1 zou er nou wel onder mogen bij mij, ik wil dus echt geen dikke 102mm reesmus...Frits schreef:ja. geen foto bij de hand. maar idd. een devil met zo'n ring er in.-Ray- schreef:wat heb jij dan? feuteu? zo'n trompet met een nring erin?
Immer wieder die verdammte Holländer
wat zal ik hier nou eens op zeggenPaul1916v schreef: echt GT-geluid krijg je toch niet zonder GT

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
- Contacteer:
heb nog een k-tec uitlaat over compleet vanaf de downpipe
prijs 275-,
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... es_053.jpg[/img]
prijs 275-,
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... es_053.jpg[/img]
die had ik ook, geweldig geluid 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De K-Tec past niet op de originele downpipe neem ik aan dan he...moet dus nog een 2 1/4"downpipe bij?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 28 mar 2007 18:44
voorstepijp diameters zijn er niet voor niks als je je Garret 1! heel wilt houden, ik kloot zelf ook veel met het uitlaat systeem maar zorg wel dat de tegendruk niet extreem veranderd, als je de tegendruk door een rechte pijp helemaal weghaalt, dan gaat ie waarschijnlijk ineens extreem hard maar dat is maar voor heel ff en dan ligge ineens al je keerringen eruit of wat ik zelf gehad heb, dat het turbinewiel afbreekt.Als je een dikkere downpipe wil monteren moet je ook zorgen dat het toerental van je turbo niet te hoog oploopt of te snel accelereert of decelereert.Garret 2 (met vloeistofkoeling) is hier minder gevoelig voor.Wat ik eraan doe is mijn geheim maar kijk maar eens een keer naar het membraan, (drukdoos), tegen je schutbord met stalen pijp naar achterkant turbo,daar kan je leuke dingen mee doen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja die kan je in de kliko gooien

trouwens is dit forum ook om mensen info te verschaffen en ervaringe te delen
niet om te vertellen dat je het wel weet maar het geheim wilt houden


trouwens is dit forum ook om mensen info te verschaffen en ervaringe te delen
niet om te vertellen dat je het wel weet maar het geheim wilt houden

-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
om hier even op terug te komen, ik las dat een compleet demperloze pijp dus geen goede zet is. Ik heb wel een vloeistof gekoelde turbo (t3 behuizing) en een op maat gemaakte rvs uitlaatlijn (demperloos) gemaakt door lubking. Heb tot nu toe geen last gehad van problemen met de turbo. Kan iemand mij vertellen of er kern van waarheid inzit, over het gevalletje keerringen die loskomen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een turbo heeft volgens velen geen tegendruk nodig
op de alpine komt ook de grootst mogelijke open demperloze uitlaat
met een T3
op de alpine komt ook de grootst mogelijke open demperloze uitlaat
met een T3
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Ja precies, want een turbo fungeert toch eigenlijk al als een soort van demping?
Heb in de afgelopen tijd bij vd Heuvel menig rally EVO bewonderd, maar allen hadden een zo goed als rechte pijp naar achteren, zonder enige vorm van dempers.Luco/Alpine-racer schreef:een turbo heeft volgens velen geen tegendruk nodig
op de alpine komt ook de grootst mogelijke open demperloze uitlaat
met een T3
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Ik kan weer rustig slapen!Maus schreef:Heb in de afgelopen tijd bij vd Heuvel menig rally EVO bewonderd, maar allen hadden een zo goed als rechte pijp naar achteren, zonder enige vorm van dempers.Luco/Alpine-racer schreef:een turbo heeft volgens velen geen tegendruk nodig
op de alpine komt ook de grootst mogelijke open demperloze uitlaat
met een T3

Maarten, het klopt gewoon niet wat je zegtMaartenRombout schreef:voorstepijp diameters zijn er niet voor niks als je je Garret 1! heel wilt houden, ik kloot zelf ook veel met het uitlaat systeem maar zorg wel dat de tegendruk niet extreem veranderd, als je de tegendruk door een rechte pijp helemaal weghaalt, dan gaat ie waarschijnlijk ineens extreem hard maar dat is maar voor heel ff en dan ligge ineens al je keerringen eruit of wat ik zelf gehad heb, dat het turbinewiel afbreekt.Als je een dikkere downpipe wil monteren moet je ook zorgen dat het toerental van je turbo niet te hoog oploopt of te snel accelereert of decelereert.Garret 2 (met vloeistofkoeling) is hier minder gevoelig voor.Wat ik eraan doe is mijn geheim maar kijk maar eens een keer naar het membraan, (drukdoos), tegen je schutbord met stalen pijp naar achterkant turbo,daar kan je leuke dingen mee doen

ff vraagje....Als ik een uitlaat koop die ik rechtstreeks aan moet sluiten op het uitlaatspruitstuk... is die uitlaat dan incl downpipe en elbow?
In mijn simpele visie sluit je de elbow toch aan op het uitlaatspruitstuk? en dan daaraan de downpipe en dan de uitlaat...
In mijn simpele visie sluit je de elbow toch aan op het uitlaatspruitstuk? en dan daaraan de downpipe en dan de uitlaat...

Renault 5 GT Turbo '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee elbow zit op de turbo
dan elbow/downpipe
dan downpipe/uitlaatlijn
een voledige uitlaatlijn tot op de turbo kan wel maar mag niet uit een stuk zijn vanwege gevaar voor scheuren, er moet dan toch ergens in de buurt van de turbo een flexibel stuk tussen zitten
hier een foto
aan de bovenzijde komt de elbow
aan de onderzijde de uitlaat
verschil hoor de dikke of de standaard downpipe
alleen standaard uitlaa past dus niet op de dikke downpipe
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... /Luco3.jpg[/img]
dan elbow/downpipe
dan downpipe/uitlaatlijn
een voledige uitlaatlijn tot op de turbo kan wel maar mag niet uit een stuk zijn vanwege gevaar voor scheuren, er moet dan toch ergens in de buurt van de turbo een flexibel stuk tussen zitten
hier een foto
aan de bovenzijde komt de elbow
aan de onderzijde de uitlaat
verschil hoor de dikke of de standaard downpipe
alleen standaard uitlaa past dus niet op de dikke downpipe
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... /Luco3.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
uitlaatspruitstuk zit tussen de turbo en de motor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uitlaatspruitstuk - Turbo-Elbow-downpipe-uitlaatgebeurenKier schreef:Maar waar in dit verhaal zit dan het uitlaatspruitstuk?
Turbo-Elbow-downpipe-uitlaatgebeuren
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"