Ik heb een clio 1.2 rn fidji uit 92 en het verbruik is volgens mij echt abnormaal hoog. op een volle tank kom ik niet verder dan 400-450 km.
waar kan het aan liggen? Tis net alsof ik een 1.2 rijd met het verbuik van een v6
PS:ik doe net zoveel snelweg als binnenstad, en af en toe trek ik wat door
Misschien is het makkelijk om ook daadwerkelijk het verbruik neer te zetten.
De 1.2 motoren zijn alles behalve zuinig, als je er 1 op 12 mee rijdt is het vrij normaal.....
Er zijn al meerdere topics over geweest, die kun je via de search vinden.
Dat is wel apart hoog, maar het schijnt normaal te zijn (heb er al eerder over gehoord)
Ter vergelijking, met mijn 2 liter RS haal ik met gemak de 1 op 10 á 1 op 11 als ik me niet al te uitleef. Ik heb ook wel een 1 op 7 gereden op een tank hoor
het grappige is het hangt niet eens af van mijn rijstijl, bij continue planken gaat het brandstofmetertje juist omhoog . Ik zou graag de gouden oplossing hiervoor willen weten want het irriteerd wel als je elke week moet tanken (studet )
heb een 1.2 RL, het viel mij ook al op ...
Ik rij als ik ECHT zuinig rij 1 op 12,5. Normaal dus 1 op 11 1 op 12
Normaal ja ... tja een clio is opzich ook redelijk zwaar voor een 1.2
ik heb mijn clio een grote beurt gegeven
die reed eerst ook met een volle tank 450/500 km
en heb kleppen laten stellen
nu heb ik bijna 180 km met 1/4 tank
Ik heb een clio 1.2 rn fidji uit 92 en het verbruik is volgens mij echt abnormaal hoog. op een volle tank kom ik niet verder dan 400-450 km.
waar kan het aan liggen? Tis net alsof ik een 1.2 rijd met het verbuik van een v6
PS:ik doe net zoveel snelweg als binnenstad, en af en toe trek ik wat door
voltanken, dagteller op 0, rijden tot ie (bijna) leeg is..voltanken..dan kijken hoeveel liter erbij gaat..alleen dan kan je wat nuttigs zeggen over je verbruik
Paul1916v schreef:voltanken, dagteller op 0, rijden tot ie (bijna) leeg is..voltanken..dan kijken hoeveel liter erbij gaat..alleen dan kan je wat nuttigs zeggen over je verbruik
ik heb mn dagteller toen ook op 0 gezet, en zit nu ook op de 300 rond, dadelijk eens tanken, en dan zal ik je de info doorgeven
moest 40,62 afrekenen, en er ging ongeveer 30 liter in..
vind t wel erg vreemd trouwens.. metertje loopt als n betzene terug, en je kunt nog gewoon doorrijden...
bij mij gaat hij met 450 in het rood en begit het lampje in de bochten te knipperen, dan rij ik door tot 500, en dan tank ik nog maar 35 a 37 liter. dus dan kan ik nog 8 a 6 liter (100km) doorijden voordat hij helemaal schoon leeg is.
Ik dacht dat de mijne kapot was, maar die gaat pas aan als de meter lager dan horizontaal hangt. Dan wordt je reservetank gebruikt.
Ter vergelijk: Ik heb met mijn Williams eens 615 km op een tank gereden (Super98), veelal 80km-wegen en zeer zacht met de rechtervoet. 1 op 11 was geen uitzondering.
Met een Clio 1.2 moet minstens 1 op 13 te halen zijn...
lampje hebk nog nooit aangehad...
kan dat ook zijn, dat t lampje stuk is fzo.. zekering doorgebrand ofzo?
maar vind t heel vreemd, teller loopt als n gek terug terwijl er nog 20liter inzit
Neem een keer een jerrycan mee en rijdt net zo lang totdat je lampje begint te branden...
Ik durf niet te zeggen of het lampje brand wanneer je de auto op contact zet. Zo zou je in ieder geval de werking ervan kunnen controleren.
Ik kwam er pas na een jaar achter dat dat lampje werkte... Midden in de nacht op de snelweg in Duitsland, met klamme handjes of we de volgende pomp wel zouden halen.
Merijn schreef:Neem een keer een jerrycan mee en rijdt net zo lang totdat je lampje begint te branden...
Ik durf niet te zeggen of het lampje brand wanneer je de auto op contact zet. Zo zou je in ieder geval de werking ervan kunnen controleren.
Ik kwam er pas na een jaar achter dat dat lampje werkte... Midden in de nacht op de snelweg in Duitsland, met klamme handjes of we de volgende pomp wel zouden halen.
haha, nee mijn lampje gaat niet branden als ik m op contact zet, alleen het lampje van de warmte vd motor
mn oliedruk metertje lampje doet t ook trouwens niet meer
Dennis_16v schreef:lampje hebk nog nooit aangehad...
kan dat ook zijn, dat t lampje stuk is fzo.. zekering doorgebrand ofzo?
maar vind t heel vreemd, teller loopt als n gek terug terwijl er nog 20liter inzit
dat probleem heb ik dus ook,
als ik hem helemaal voltank krijg ik dat metertje nooit op de max, ik vul dan echt die hele tank tot aan de laatste druppel, en elke keer dat ik de motor aanzet springt het metertje een achtste omlaag en dendert als een gek naar beneden, met het lampje aan heb ik tot 50 km gereden, hij wou nog wel verder maar ik had geen jerrycan bij me.
Mijn 1.8 8v clio zit op ca. 1:10, 280km rijden is 30L benzine. Het benzine meteretje heeft echt een eigen leven. Als hij vol is staat ie ongeveer omhoog (geeft zeg maar 80% aan).
Gisteren ging af en toe het lampje branden (bochten), en het metertje gaf aan dat ie leeg was, en toch ging er maar 30 liter in... Zou dat niet veel meer moeten zijn?
Oh ja... het zijn veel korte ritjes, en in de stad. Als ik het zo lees is dit dus helemaal niet slecht..
Mijn 1.2 clio (uit '96) reed iets van 1:14. Maar dat waren bijna ideale ritjes: eerst rustig inrijden in langzaam stads verkeer, daarna een 50 weg, en dan een stukje 80. Totaal ca. 15km.
Remon-CL10 schreef:Ik rij ongeveer 1:10 met mijn 1.4 8v... Maximaal 350 km met een tank
Zo'n ding moet minimaal 1:14 kunnen halen. Ik zou dus eens beginnen met een rondje motoronderhoud incl. kleppen stellen.
Kleppen heb ik ongeveer 1,5 jaar geleden eens gedaan. Kan het nog wel eens doen... En onderhoud gebeurt ook gewoon, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.