ACT: Clio16V I
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Vraagje,
Even heel wat anders... in de achterklep van m'n clio 16V van 96 staan de logo's op de klep in tegenstelling van me rsi die stonden in de strip... maar nou is mijn vraag of daar gaten achter zitten??? bij mijn weten wel
Iemand ervaring!?
Gr. Jeroen
Even heel wat anders... in de achterklep van m'n clio 16V van 96 staan de logo's op de klep in tegenstelling van me rsi die stonden in de strip... maar nou is mijn vraag of daar gaten achter zitten??? bij mijn weten wel
Iemand ervaring!?
Gr. Jeroen
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
ja daar zitten gaatjes in 
Haas schreef:une petito questione....
in de relaiskast onder de motorkap, welke relais'zitten daarin en welke is wat? er zit 1 zo'n zwart geval en 5 met een bruine deksel. Wat is wat?

Fan, benzinepomp, + ECU
heeft iemand nog een einddempertje liggen van een 16V?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
en voor mij ook
mag lekken, als de buis maar goed is 


startmotorrelais niet?Riël Notermans schreef:Fan, benzinepomp, + ECU
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
volgens mij wel. kan me ff niet zo snel voor de geest halen waar het dan zou moeten zitten. of zit dat soms bij de bijrijder daar onderin die kast?
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Oke bedankt! maar neem een Devil!! ik weet niet wat er onder hangt bij mij, welk type dan (Zwart rond en Chrome eindstuk, iemand?) maar wel een Devil.. en dan met 't dakje open..rrr wat lekker hahaha
Gr. Jeroen
Gr. Jeroen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
je hebt nu nog 2 soorten devil. 80 en 100mm. verder geen groep N meer, die ligt hier in de kelder, gewoon een rechte buis waar je doorheen kan kijken 

-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
dan heb ik de 80mm, met een super mooie subtiele donkere roffel, en nee klopt dat ik niet door deze heen kan kijken...
einddemper-Ray- schreef:heeft iemand nog een einddempertje liggen van een 16V?
dan ook maar gelijk voor mijJ-P-S schreef:en voor mij ookmag lekken, als de buis maar goed is


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
is te duur. moet alleen een buis hebben
wat is er misgegaan dan?
wat is er misgegaan dan?
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
- Locatie: Dinxperlo
- Contacteer:
Heb ook nog een originele einddemper liggen maar wel zonder de buis eraan (stuk wat ervoor zit)-Ray- schreef:heeft iemand nog een einddempertje liggen van een 16V?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja wie heeft die buis dan?:D die moet ik hebben 
had twee andere bochtje er opgelast om over de as te komen, maar is naar twee keer alles opnieuw uitmeten en weer lassen nog steeds niet goedJ-P-S schreef:is te duur. moet alleen een buis hebben![]()
wat is er misgegaan dan?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wehe,
ja je kunt knutselen of je kunt het niet he
nee grapje, ik heb wel een sebring, maar vind het zonde om hem stuk te flexen
ja je kunt knutselen of je kunt het niet he

nee grapje, ik heb wel een sebring, maar vind het zonde om hem stuk te flexen

J-P-S schreef:wehe,
ja je kunt knutselen of je kunt het niet he![]()
nee grapje, ik heb wel een sebring, maar vind het zonde om hem stuk te flexen


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dan mag je niet aan mijn verwarming werkenwerk elke dag met grote cv,gas leidingen, maar het is iedere keer net niet goed.


oke, vraag:
sta hier bij de Clio 16v van Marieke.
start af en toe wel, af en toe niet. Bij aanduwen doetie het altijd, benzinepomp loopt ook mooi bij op contact zetten, alleen gaat de starter niet altijd rond.
Wie heeft er ideeen?
ik vat er geen hoer meer van....
sta hier bij de Clio 16v van Marieke.
start af en toe wel, af en toe niet. Bij aanduwen doetie het altijd, benzinepomp loopt ook mooi bij op contact zetten, alleen gaat de starter niet altijd rond.
Wie heeft er ideeen?
ik vat er geen hoer meer van....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
als je de startmotor aan de gang krijgt is het niet het relais. die doet het wel, of die doet het niet. accu goed? bdp goed?
J-P-S schreef:dan mag je niet aan mijn verwarming werkenwerk elke dag met grote cv,gas leidingen, maar het is iedere keer net niet goed.![]()

dynamo vervangen voo reen nieuwe, accu vervangen voor een nieuwe, daar is niets mis mee. Ook met belasting zakt die niet weg oid. Tis gewoon kans 1 op 10 dat alles naar behoren werkt als je de sleutel omdraait...alleen is dat wat weinigJ-P-S schreef:als je de startmotor aan de gang krijgt is het niet het relais. die doet het wel, of die doet het niet. accu goed? bdp goed?

heb het zelfde gehad. ook dat de benzinepomp het deed bij contact, maar bij mij was de benzine slang al te ver leeg om nog te starten. dus achter de auto aan gekregen toen maar een half uurtje rijden en was het weer goed.Haas schreef:oke, vraag:
sta hier bij de Clio 16v van Marieke.
start af en toe wel, af en toe niet. Bij aanduwen doetie het altijd, benzinepomp loopt ook mooi bij op contact zetten, alleen gaat de starter niet altijd rond.
Wie heeft er ideeen?
ik vat er geen hoer meer van....
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
@ Haas,
Op de startmotor zit de constante plus en een witte stuur draad die vanaf het contact komt, die rotten vaak weg en dan gebeurd er ook helemaal niets, ook geen tik!.. weet niet wat het probleem precies is?? mja je kan er altijd een nieuw stekkertje aan fiksen ja
Op de startmotor zit de constante plus en een witte stuur draad die vanaf het contact komt, die rotten vaak weg en dan gebeurd er ook helemaal niets, ook geen tik!.. weet niet wat het probleem precies is?? mja je kan er altijd een nieuw stekkertje aan fiksen ja
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wat vreemd. hoor je wel altijd het relais een tik geven?
het kan natuurlijk ook de startmotor zijn he. de 5 turbo van pap doet ook 8 keer ''klak'' en de 9e keer slaat ie aan. door duwen slaat hij gewoon makkelijker aan doordat hij dan ronddraait.
het kan natuurlijk ook de startmotor zijn he. de 5 turbo van pap doet ook 8 keer ''klak'' en de 9e keer slaat ie aan. door duwen slaat hij gewoon makkelijker aan doordat hij dan ronddraait.
de enige tik die ik hoor, is naar mijn idee het benzinepomprelais... Contact om, pomp gaat lopen, pomp stopt na 3 sec ofoz endan hoor je ene tik, maar niet als je de sleutel omdraait....
ik hoef die witte stuurdraad toch niet op de starter te testen of wel? Fijn...mag ik ff langs dat spruitstuk op gaan kloten....
ik hoef die witte stuurdraad toch niet op de starter te testen of wel? Fijn...mag ik ff langs dat spruitstuk op gaan kloten....

startmotor is het naar mijn idee niet... Als hij het doet, looptie na 2 tikken en hij klinkt gewoon te 'fris' ...
ben ff op de starter meten....
ben ff op de starter meten....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
uhm, gewoon doen
normaal he, als je de sleutel omdraait, moet je een tik van het relais horen. dan krijgt je startmotor zijn voeding. als je die niet hoort is je relais kapot. of je startmotor is toch kapot, of is die vervangen?

normaal he, als je de sleutel omdraait, moet je een tik van het relais horen. dan krijgt je startmotor zijn voeding. als je die niet hoort is je relais kapot. of je startmotor is toch kapot, of is die vervangen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
zou toch de motor kunnen zijn hoor die hapert.
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
euhb ja! haha.. ik denk haast dat ie dan verrot is of slecht kontakt maakt, en daarom het probleem af en toe voorkomt..
je kunt altijd proberen te meten met multimeter, als je er dan bij komt.. Succes
je kunt altijd proberen te meten met multimeter, als je er dan bij komt.. Succes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja gezellig toch, zo'n gietijzeren spruitstuk 
slecht contact lijkt me niet, dan moet hij niet aanslaan na 10x proberen.

slecht contact lijkt me niet, dan moet hij niet aanslaan na 10x proberen.
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
ik heb dit namelijk véél vaker mee gemaakt, werk zelf bij de dealer en dit zijn echt punten waar we 't eerst naar kijken bij de 'oudere' renaults als ze niet willen starten.. me collega van de ouwe garde heeft 't ook altijd over die stuurstekkertjes haha..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja dan zou het met contactspay ofzo nu moeten helpen, of even de voeding los vast los vast moeten draaien. beetje rammelen overal en moet hij weer gaan?