Ik wil onze Clio 1.8 16V laten zakken, maar dan ook met andere dempers.
Als ik zo halverwege mijn band wil verlagen, welke set is dan geschikt?
Heeft er iemand goede tips? Adresjes wellicht? Ik ben nog nieuw en moet even mijn weg zien te vinden...
Wie kan me helpen?
Groet,
Denny
Hoe hoog is jouw clio I?
Goede tip is niet zo ver verlagen 
35mm is ver zat eigenlijk.
Tweede tip is, gebruik de search op het forum even

35mm is ver zat eigenlijk.
Tweede tip is, gebruik de search op het forum even

-
bestellen kan bij een van onze sponsoren:
MBCarperformance, of RB Cartuning o.a.
Ikzelf heb een APEX Sport Suspension Kit, 60mm verlaging.. onder rembours laten brengen, was ik 350 euro voor kwijt
maar APEX kan ook in 35 en 40mm leveren
MBCarperformance, of RB Cartuning o.a.

Ikzelf heb een APEX Sport Suspension Kit, 60mm verlaging.. onder rembours laten brengen, was ik 350 euro voor kwijt

maar APEX kan ook in 35 en 40mm leveren

apex heeft ook 30mm veren...
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
klopt, volgens mij alleen in 30-40 en 60... weet dit overgins niet zeker...
maar voor een sport suspension kit van apex ben je tussen de 300 en 350 euro kwijt.. Reken daar wel op
maar voor een sport suspension kit van apex ben je tussen de 300 en 350 euro kwijt.. Reken daar wel op

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
je kan ook alleen de veren kopen, met 30mm verlagen kan je de originele schokbrekers gewoon laten zitten. volgens mij zijn alleen de veren iets van 100 euro ofzo. (correct me if im wrong)
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
tot 40mm kun je je eigen schokdempers houden...
veren zijn dacht ik 60/70 euro Paul?
veren zijn dacht ik 60/70 euro Paul?

kan ook
weet niet precies, koste niet de wereld iig 

Over het laten zitten van de originele schokdempers... Hoe zit het met de wegligging dan? Is het niet beter om ook de schokdempers te vervangen? Kan je ook eerst de veren doen en dan later de schokdempers? Gebruik je dan dezelfde veren?
Wat een vragen he?! En ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt
-
- Contacteer:
Originele schokdempers zijn in de meeste gevallen minder stug als een sportdempers van een bekend merk. Alleen verlagen met veren vind ik persoonlijk een goede optie om mee te beginnen (en niet perse omdat ik ze kwijt wilgreen+ schreef:Over het laten zitten van de originele schokdempers... Hoe zit het met de wegligging dan? Is het niet beter om ook de schokdempers te vervangen? Kan je ook eerst de veren doen en dan later de schokdempers? Gebruik je dan dezelfde veren?

Bij bochtenwerk is dit goed voelbaar!
Alleen wil je echt een andere wegligging waarbij je bij hoge snelheden en snelle bochten recht wil blijven zitten in je stoel, dan kom je aan een ander onderstel (dempers voor + veren & achter dempers)
Laatst gewijzigd door MaSteR Clio op do 8 mar 2007 8:31, 1 keer totaal gewijzigd.
vervangen van 12 jaar ouwe schokbrekers is meestal wel een verbetering 

-
dat kon ik goed merken... zaten overgins ook helemaal vastgerot+Clio16v+ schreef:vervangen van 12 jaar ouwe schokbrekers is meestal wel een verbetering

Kan iemand eens even wat voor mij opmeten?
De hoogte van zijn/haar clio?
En dan op deze manier: Vanaf de straat door het hart van de velg tot het spatbord...
Ik ben heel benieuwd... vermeld ook gelijk even de maat van je banden
Alvast bedankt!
De hoogte van zijn/haar clio?
En dan op deze manier: Vanaf de straat door het hart van de velg tot het spatbord...
Ik ben heel benieuwd... vermeld ook gelijk even de maat van je banden

Alvast bedankt!