Contactslot kapot
Gisteren heeft het contactslot van mijn Twingo uit 1993 het begeven, de sleutel wil er voor niet verder dan voor driekwart in gaan. Weet iemand of het slot makkelijk te vervangen is? De auto staat namelijk op het stuurslot, en ik weet niet of er dan een diefstalbeveiliging op zit die er voor zorgt dat het slot er niet uit kan?
Ik zou er een grote schroevendraaier in rammen om het contactslot te kunnen draaien, zodat de blokkering van het contactslot eraf gaat.
Anders kun je die blokkering misschien ook wel weg dremelen ofzo.
Ik ga er nu wel even vanuit dat het in de Twingo hetzelfde zit als bij een Clio 1.
Anders kun je die blokkering misschien ook wel weg dremelen ofzo.
Ik ga er nu wel even vanuit dat het in de Twingo hetzelfde zit als bij een Clio 1.
contactslot vervangen is gelukt, nadat ik de sleutelgang met een spijker weer gangbaar heb gemaakt kon ik de sleutel erin tikken en hem van het stuurslot afdraaien, de elektronica in het slot is wel gesneuveld, maar maakt natuurlijk niet uit.
Probleem is nu alleen dat ik geen flauw idee heb hoe ik de portierslotjes moet vervangen, zie als ik de deurbekleding los haal het slotje wel zitten, maar weet niet hoe het metalen pennetje naar (het deurslot?) vast zit gemaakt. Wat moet ik los halen om het slotje te vervangen??
Probleem is nu alleen dat ik geen flauw idee heb hoe ik de portierslotjes moet vervangen, zie als ik de deurbekleding los haal het slotje wel zitten, maar weet niet hoe het metalen pennetje naar (het deurslot?) vast zit gemaakt. Wat moet ik los halen om het slotje te vervangen??
-
- Über-Spammer
als het portierslot van een twingo hetzelfde is als dat van een 19 is het niet zo hele moeilijk
- deurbekleding eraf halen
- blikken plaatje rondom het slotje weghalen (naar beneden trekken)
- slotje naar buiten halen, en als het goed is moet je dan wel ergens een plastic clipje zien die je open kan klikken (of een oogje waar je het stangetje uit kan halen
- deurbekleding eraf halen
- blikken plaatje rondom het slotje weghalen (naar beneden trekken)
- slotje naar buiten halen, en als het goed is moet je dan wel ergens een plastic clipje zien die je open kan klikken (of een oogje waar je het stangetje uit kan halen
Dank voor je reactie, maar bij een Twingo (phase 1, uit 1993) zit het net iets anders, het blikken plaatje zit vast gelast, dus ik denk dat je het slot een kwart slag moet draaien om eruit te halen, maar voordat dat kan moet je een stangetje -volgens mij gaat die naar het slotmechanisme- los halen maar dat lukt me niet
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dat pinnetej zit inderdaad vervelend vast geklikt. Je moet gaan proberen om er met een schroevendraaiertje bij te komen en los te wrikken.
Het cilinderslot van het portier zit inderdaad met zo'n plaatje vastgeschoven. Kan me niet indenken dat die vastgelast zit? Die kun je er naar mijn weten gewoon afschuiven...
Bij het terug monteren van het stangetje wat er zo moeilijk afgaat, moet je ff goed letten of ie weer op dezelfde plek vastgeklikt wordt als dat je hem hebt losgehaald, anders kan het zijn dat je handgreep niet zo lekker meer werkt. Dus voor je de hele handel weer dichtbouwd, ff checken of alles lekker werkt
Het cilinderslot van het portier zit inderdaad met zo'n plaatje vastgeschoven. Kan me niet indenken dat die vastgelast zit? Die kun je er naar mijn weten gewoon afschuiven...
Bij het terug monteren van het stangetje wat er zo moeilijk afgaat, moet je ff goed letten of ie weer op dezelfde plek vastgeklikt wordt als dat je hem hebt losgehaald, anders kan het zijn dat je handgreep niet zo lekker meer werkt. Dus voor je de hele handel weer dichtbouwd, ff checken of alles lekker werkt
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi