ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Phase 2 veerpoten, heb ik hier ook klaar staan om te monteren (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Wat moet er aangedaan worden om ze passend te maken onder een phase 1 of heeft dit geen zin? Ik heb met search gekeken maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden. En hoe is de kwaliteit van Apex?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zoals ze hier staan kan je ze er zo onder zetten .....
Dit is volledig phase 2 .....dus het oude spul weg halen en dit kompleet monteren ...........dan heb je een ombouwtje gedaan.

Let wel op dat de de stand van de schok brekkers te opzichte van het gat van je veerkoker licht naar achteren wijzen.....

Zit namelijk verschil in links en rechts.....
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Ok bedankt (Y) , dus standaard ph 1 veerpoten eruit en de mogelijk nieuwe veerpoten ph 2 erin. Verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden behalve dan links en rechts?
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

heeft er hier niemand mooie foto's van die rooie GTT die op een renault site(je weet wel welke) staat? ziet er bangelijk uit!

[img]http://www.rtoc.org/club/i/section.jpg[/img]
Gast

Helaas kan je op RTOC niet op als bezoeker, je moet lid zijn om alles te kunnen bekijken.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Misschien stomme vraag, maar hoe hebben andere mensen deze uitlaatrubbers zitten??!!

De bevestigingshaken op de auto en op de uitlaat liggen in dezelfde lijn, hoe moeten deze rubbers dan bevestigd worden?

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C01857.JPG[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Dat wordt lastig, volgens mij moet je een ander rubber hebben. Eentje met een soort van "halve acht" erin.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik heb net mn einddemper vervangen en deze rubbers gebruikt. Ik zal als ik thuis ben ff wat foto's maken
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Graag! :worship:

Kun je dan misschien ook meteen een fotootje maken van de ophanging van de tussenpijp, dus net voor de achteras zeg maar?! Zou helemaal goed zijn (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

tis wel het juiste rubber, maar het zit zo onlogisch net voor de achteras, tenzij je het weet :lol:

maargoed, het lijkt onlogisch en je komt er klote bij... dus even morrelen, dan kom je d'r wel uit :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kan iemand Leon's post met die enorme link effe aanpassen?:) Ik word er gek van...

edit: typo :)
Laatst gewijzigd door Merijn op di 20 feb 2007 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Hier zijn de foto's, ik hoop dat je kunt zien wat je wil weten.
Bevestiging helemaal achteraan:
[img]http://img299.imageshack.us/img299/1393 ... er2kj7.jpg[/img]
Nog een achteraan

Bevestiging voor de demper:
[img]http://img299.imageshack.us/img299/1407 ... en1qg6.jpg[/img]
Nog eentje

Bevestiging tussenpijp:
[img]http://img299.imageshack.us/img299/2752 ... or2zs6.jpg[/img]
Nog eentje
De laatste
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Haha, erg moeilijk te zien, maar het zit niet zoals bij mij! Dat is zeker...

Ik zal het morgen nog wel eens rustig bekijken...ik denk toch dat ik andere rubbers nodig heb...

Bedankt voor de :foto: :wink:
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Posted: Kan iemand Leon's post met die enorme link effe aanpassen? Ik word er gek voor...
Sorry :shame:
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

wat is de standaard compressie van een GTT blok? 9:1?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

7,9:1
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij de GT steken vlak voor de achteras vaak 2 pootjes uit, je moet de onderste daarvan ff wegslijpen en em altijd aan de bovenste ophangen.
Je kunt em niet met 2 rubbers aan 2 (of eigenlijk 4) haakjes hangen omdat er altijd een rubber slap zal hangen. Dat lagere haakje komt ook vaak in de knoei met het rubber naar de bovenste en zit dus gewoon in de weg.

Kep op meerdere GT's altijd de diverse uitlaten gewoon aan het bovenste punt opgehangen.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Johan schreef:7,9:1
heb je een linkje ofzow? Het enige wat ik op het web kon vinden gister was 8,7:1 namelijk.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Staat in het werkplaatshandboek...7,9:1 :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

dennisvr schreef:
Johan schreef:7,9:1
heb je een linkje ofzow? Het enige wat ik op het web kon vinden gister was 8,7:1 namelijk.
Dennis check de+/- 20e post van speedline in dit topic op 8200rpm.com http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=6293&t=5000
Er zijn 3 typen. De 782, de 784 en de 788. De 784 heeft een compressieverhouding van 8.0:1 ipv 7.9:1.
Voor gtt rijders is het sowieso een interesant topic :wink:
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Thanks!!!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Steven(stk) schreef:
dennisvr schreef:
Johan schreef:7,9:1
heb je een linkje ofzow? Het enige wat ik op het web kon vinden gister was 8,7:1 namelijk.
Dennis check de+/- 20e post van speedline in dit topic op 8200rpm.com http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=6293&t=5000
Er zijn 3 typen. De 782, de 784 en de 788. De 784 heeft een compressieverhouding van 8.0:1 ipv 7.9:1.
Voor gtt rijders is het sowieso een interesant topic :wink:
heeft er iemand die fastchip handleiding nog ergens voor mij?
R 5 Convertible Rulezz
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

heb hier banden gevonde bij de bandenboer, maat 165/40 16 zou dat niet gaan op een GTT?

en welke ETwaarde moest dat alweer zijn?
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Ik heb nu 25 km met de gtt gereden en het ruikt hendig naar benzine binnen???? Lijkt me niet normaal....ik kan niets ontdekken waar de benzine lekt ofzo...onder de auto lekt verder niets. iemand een idee hoe dit kan???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het kan bijna niet anders dat er ergens benzine lekt... En al is dat maar een druppeltje elke keer, benzine ruik je altijd heel sterk. Ik zou toch effe alle brandstofslangen nalopen en kijken of er niet ergens een beetje nattigheid aan zit. Al is die kans weer redelijk klein, aangezien benzine nogal vluchtig is. :(
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol:

ruikt een gtt niet altijd een beetje naar benzine? :p

Kijk eerst eens of de vlotterdeksel goed sluit boven op de tank. Een niet goed sluitende rubber bij de achterklep zorgt dat je de uitlaat goed ruikt ( en ja een gtt stinkt daaruit ook wel es naar benzine :p).

Verder is er geen mogelijkheid dat er benzine binnen komt.

Aansluitingen zitten verder alleen bij de pomp en het benzinefilter onder de auto. Onder de kap kun je het zo zien.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

owkee thanks! Ruikt in ieder geval zo sterk dat je geen sigaar wilt opsteken!! :lol:
Laatst gewijzigd door cyberdanny op do 22 feb 2007 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Binnen lopen geen leidingen.
Check eens onder de mat in de kofferbak, of onder de achterbank, weet t effe niet zeker, of die deksel goed sluit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Riël Notermans schreef:Binnen lopen geen leidingen.
Check eens onder de mat in de kofferbak, of onder de achterbank, weet t effe niet zeker, of die deksel goed sluit.

Straks ff kijken, mat en achterbank zijn helaas niet meer erin. :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kan ook een reden zijn.

Ruik je benzine, of stinkt het echt? Als t echt irritant is dan lekt er wel wat, een benzinearoma heb je erg gauw.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

nee het stinkt echt, had toen ik uitstapte hooftpijn ervan
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Maurice heeft die tank toch nagekeken en geplakt omdat hij lekte...misschien dat er iets niet goed gegaan is....de benzine druppelt niet meer op de grond in ieder geval.
LeOke
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 2 mei 2004 11:05
Locatie: Belgïe(Brugge)
Contacteer:

LeOke schreef:heb hier banden gevonde bij de bandenboer, maat 165/40 16 zou dat niet gaan op een GTT?

en welke ETwaarde moest dat alweer zijn?
niemand?
Gesloten