ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3581.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... CT3548.JPG[/img]

hier 2 foto`s van de gtt van mathijs met injectie :worship:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Paul1916v schreef:Bart rijdt wel met injectie..
compleet standaard verder (ten minste, op de laatste veldhoven-meeting :p )
Ja klopt dat is bart uit EIndhoven zie foto.
Heeft geen rode kuipjes enz.
Hy heeft er nu een k tec uitlaat op en er wordt binne kort ff met de g tech gemeten wat ie heeft .
Heeft nu 0.9 bar met injectie. en k tec uitlaat met mercedes interkoeler.

Dan komt er de mb turbo op met 0.9 bar druk dan weer een g tech test en dan weet ik ook meer .
Als het zover is post ik het wel op het forum
zet ik er meteen ff myn standaart set up tegen over kan je het verschil zien .
Jo schreef:ik hoor er bitter weinig over. De wagen van Maurice zelf, Seger en Robby zijn ook gewapend met dit spul maar heb geen idee van prestatie's.
De rollen bank uitdraai van Maurice is te zien op de achterruit van zyn auto en op zyn website.
dus dat is bekend voor de rest zyn er idd weinig gegevens bekend,
maar daar wordt aangewerkt. zie tekst hierboven .
Marcel
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat is idd het topic wat ik net niet kon vinden. dit is ook een erg mooie gtt vind ik, ding zal wel lopen als vergif ook denk ik :) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hoe is het eigenlijk met die GT van die maat van je?!

[img]http://www.5gt.nl/images/b3c8c89bb9dcbc ... 0-2215.jpg[/img]

[img]http://www.5gt.nl/images/4aae06929aee14 ... b-2216.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Heb hem al een tijdje niet meer gehoord, voor zover ik weet zit het dash er weer terug in en waren ze bezig met de motor nu, zal binnekort eens kijken of ik nog eens een paar :foto: :foto: kan maken van dat ding zoals ie er nu bij staat. boven staande foto's zijn van jaartje of 4 terug
R5GTT. Drive it like you stole it
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Paul1916v schreef:Bart rijdt wel met injectie..
compleet standaard verder (ten minste, op de laatste veldhoven-meeting :p )
Yep, that's me... Op een paar veranderinkjes na...

Nu zit er idd een K-Tec Big Bore 2,25" met dikke downpipe onder (super heerlijk geluid!! Is echt een aanrader!), samen met de injectie van Maurice. FMIC van een Laguna of Safrane, géén ster (beter 10 in de voorruit dan 1 op de motorkap :p )
De grote turbo heb ik inmiddels thuis liggen en zal er zsm op komen als de flens met elbow is gelast.
En dan natuurlijk vanalles testen met onze Oldie. :D

Wil dan eigenlijk, met de verder originele motor, proberen of de 200 pk te halen is.
Weet iemand op welke druk je max kan rijden met standaard compressie??
En als we dan toch bezig zijn: hoeveel "slechter" rijdt een GTT met lage(re) compressie als ie nog atmosferisch is? Is dat echt merkbaar?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

om naar 200 wiel pk's te gaan zal je toch met een flinke druk moeten rijden op een verder origeneel onderblok. Lage compressie rijden er hier niet veel mee geloof ik. Maurice heeft die wel in zijn gtt zitten volgens mij
R5GTT. Drive it like you stole it
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

HELP. Het menbraam van mijn dumpvalve is gescheurt Weet iemand waar je in de buurt van Nijmegen een menbraan kan kopen voor een Forge dumpvalve?? Alvast bedankt
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het dichtste bij wat ik me kan bedenken is DPT in Didam... Verder echt geen flauw idee.
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Ben vanmorgen bij DPT geweest, ik had eerst gebeld en hij had nog menbramen liggen. Daar aangekomen had hij aleen niet de juiste.
Toen heeft hij me gematst (Y) met een grotere dumpvalve met een kevlar menbraam en deze doet het zeer goed :smoke: . Dus het is toch allemaal goed gekomen :) .
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

super!

welke kleur had je 5 ok weer? Ph I of II?
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Phase 1 en hij is ooit rood geweest, nu is hij verkrijt rood.
In de toekomst gaat hij hopelijk een keer opnieuw gespoten worden.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bart GTT schreef:Wil dan eigenlijk, met de verder originele motor, proberen of de 200 pk te halen is.
Weet iemand op welke druk je max kan rijden met standaard compressie??
En als we dan toch bezig zijn: hoeveel "slechter" rijdt een GTT met lage(re) compressie als ie nog atmosferisch is? Is dat echt merkbaar?
Naja moet wel te doen zijn, denk dat 1,3 (onder de gasklep) bar toch wel aardig de grens is.
Mijne deed bij 1,3 bar niet zoveel meer, maarja daar was de turbo ook erg buiten z'n ideale gebied. Mijne zat omgerekend toch op een 170pk met 265Nm ofzo (met 1.1 bar onder de gasklep), dus 200pk/300Nm moet wel te doen zijn met de injectie en die bigass IC van je.

Lekker een daggie met Mr. Dijkstra spelen zou ik zeggen...
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Zal idd wel een dagje bij Henk spelen worden ja :)

En waarom is die 1,3 bar het maximum? Heeft het daarna geen nut meer met de vullingcapaciteit, of zou je koppakking dan vervelend kunnen gaan doen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja compressie zal wel een kleine issue worden en de flow van het inlaatspruitstuk en cilinderkop zal wel wat beginnen tegen te stribbelen.

Vergeet trouwens niet dat 1,3 bar onder de gasklep met een groep A carb altijd nog 1,5 bar boven de gasklep is he. (de meest genoemde druk hier).
Denk dat de drukval over jouw injectiesysteempje wel ietsje lager zal zijn, dus zal je boven de gasklep nog wel 1,4 bar kunnen hebben.
Maargoed je moet niet teveel kijken naar de max druk, focus je maar gewoon op het optimaal neerzetten van jouw setup. Brede powerband en goeie response is veel belangrijker.
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

De hoeveelheid vulling maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit, als ie de 200pk maar haalt... :lol:

Nee, zonder dollen, ik wil em wel graag heel houden en wel zo lang mogelijk natuurlijk. Staat nu wel pas een ton op de teller...
"Even" een keer een dag bij Henk doorbrengen en dan hoop ik dat ie als een zonnetje loopt.
Maar goed, jullie zullen het wel zien als ik een keertje tijd heb om naar een meeting te komen. :p Of 1 April voor de Toertocht.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Bij een 5 zit de bevestiging van buitenkabels van de handrem, onder de auto, eigenlijk precies op de plek waar je een dikke uitlaat wil laten lopen. Iemand hier weleens een simpele oplossing voor geknutseld?
rev it like a rental
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

ik heb ff een vraag: mijn auto rijdt als hij koud is niet al te lekker (lees: schokken en bokken) naar een paar km (ca. 5) is het weg en kan ik zonder shoke rijden.
Is hier iets aan te doen zodat dit minder wordt?
Alvast bedankt.
BNZ
Berichten: 19
Lid geworden op: di 13 feb 2007 23:34
Contacteer:

Are u bored with the tiny 1.4 engine ?
Try a 1.6 conversion kit : http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23865 ! :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Leon RS schreef:ik heb ff een vraag: mijn auto rijdt als hij koud is niet al te lekker (lees: schokken en bokken) naar een paar km (ca. 5) is het weg en kan ik zonder shoke rijden.
Is hier iets aan te doen zodat dit minder wordt?
Alvast bedankt.

Komt dit niet gewoon omdat ie nog koud is, mijn gtt bokt ook nogal de eerste paar stukjes, of is deed hij het eerst niet zo erg???
R5GTT. Drive it like you stole it
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Ik heb de gtt nog niet zolang en heb en ik gebruik hem niet dagelijks, dus het zal misschien een combinatie zijn van de koud en het langer stil staan.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ff snel;

Welke hoeveelheid motorolie en bakolie gaat er in een GTT?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

jb3 bak toch? dan 3.4 liter leeg... als je 3 liter haalt heb je net genoeg ;)

denk 75w80?

REINIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=35&pic=2

Wie heeft zo'n soort kooi in zn GTT zitten?
Hoe zit zoiets bevestigd?
Liefst met foto's, i.v.m. een eventueel toekomstig knutselprojectje.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

R34L schreef:http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=35&pic=2

Wie heeft zo'n soort kooi in zn GTT zitten?
Hoe zit zoiets bevestigd?
Liefst met foto's, i.v.m. een eventueel toekomstig knutselprojectje.
Maikwoofer heeft er zo'n kooi in:

[img]http://home.wanadoo.nl/hhpeters/project ... olkooi.jpg[/img]

Is gewoon met bouten bevestigd.....

Lijkt mij trouwens zonde van 't geld, leg er een paar euri's bij en je hebt een complete goedgekeurde Sparcokooi o.i.d. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

das een hoop geld
goedgekeurde kooi is dacht ik 580 euro inclusief deurbuizen
onbehandeld
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Florus schreef:
R34L schreef:http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=35&pic=2

Wie heeft zo'n soort kooi in zn GTT zitten?
Hoe zit zoiets bevestigd?
Liefst met foto's, i.v.m. een eventueel toekomstig knutselprojectje.
Maikwoofer heeft er zo'n kooi in:

[img]http://home.wanadoo.nl/hhpeters/project ... olkooi.jpg[/img]

Is gewoon met bouten bevestigd.....

Lijkt mij trouwens zonde van 't geld, leg er een paar euri's bij en je hebt een complete goedgekeurde Sparcokooi o.i.d. :)
Zonde van het geld?
Met 2-duims inwendig rvs-316, een buigbank en een tig-las apparaat kom je een heel eind gok ik zomaar ;)
Liefst zou ik dus op een fotootje zien hoe die kooi dus vastgebout zit.

Knutselen is geen kopen, vandaar...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

en dit is geen kooi, maar een rolbeugel ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

R34L schreef:Knutselen is geen kopen, vandaar...
knutselen met kooien/rolbeugels ,is spelen met je leven...... :p
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een goede en veilige kooi moet je gewoon lassen. Sowieso moet de kooi op dikke stalen platen staan die vastgelast zijn aan de bodem. Omdat je moet lassen moet je dus ook staal gebruiken. RVS kan je niet aan staal lassen met een betrouwbare sterkte. Dus tenzij je een "recreatieve" kooi wilt zou ik gewoon staal gebruiken.

Je kan de kooi ook vastbouten, maar dan moet je maar hopen dat het zaakje vast blijft zitten als je je auto een keer om een boom vouwt oid.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef: RVS kan je niet aan staal lassen met een betrouwbare sterkte.
helemaaleens alleen niet met dit gedeelte
heb je speciale electroden voor en kan dus wel goed en degelijk gelast worden

maar een kooi zelf maken :|-
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Voor bepaalde toepassingen zal dat mischien voldoen, maar in dit geval moet je dat niet gaan riskeren, en dat is ook niet nodig. De belastingen die ontstaan als de kooi een klap moet opvangen zijn ontzettend hoog, en je wilt dan niet dat een lasverbinding het begeeft.

Als je weet wat je doet, en je hebt de juiste spullen kan je prima zelf een veilige kooi maken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja die discusseis al vaker geweest
ik rij iig niet mee in een auto met zelfgemaakte kooi
iedereen denkt namelijk dat die het goed kan/doet
zelf een kooi maken is misschien dan wel goedkoop maar als je zeker wilt zijn moet je hem laten keuren en dat kost ongeveer 300 euro
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Florus schreef:
R34L schreef:Knutselen is geen kopen, vandaar...
knutselen met kooien/rolbeugels ,is spelen met je leven...... :p
Even citeren van de K-tec site:

"Please note although these cages will add rigity to the car they are designed and sold as a cosmetic part only and are not to be used for motorsport use."

Ding is bolt-on, dus je hoeft NIET staal aan rvs te lassen.
Tevens is niet de bedoeling mijn GTT op z'n dak te leggen.

Verder is die beugel prima-de-luxe te tig-lassen.
Laatst gewijzigd door R34L op vr 16 feb 2007 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

als je het voor de sier doet kan je ook verchroomd plastic nemen is nog goedkoper en blinkt ook :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gesloten