Stroeve bak clio 1.2

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
RonLooij
Contacteer:

Ik ben in het bezit van een R.clio, bouwjaar 1994, met een 1.2 energy motor.
Nu heb ik de motor zelf al heel wat aan gedaan (koppakking vervangen enzv.enzv.), maar nu is het zo dat de versnellingsbak nogal slecht van de ene in de andere versnelling wil. Soms komt het zelfs voor dat ik na een klap of 3 a 4 richting de 3e versnelling zelfs maar naar z'n 4 schakel, (van 2 naar 4 dus) omdat hij dan echt niet in z'n 3 wil. Kan dit door verkeerde olie komen? Ik heb de bak-olie nog nooit vervangen....
De auto heb 135dkm, gedraaid, dus ik neem aan dat de bak op zich nog niet versleten kan (mag) zijn...

Alvast bedankt voor jullie reactie('s)!
PaulM

ik zou die olie maar keer vervangen, als er 3 kilo aan gruis uit komt weet je genoeg... mijne was ook gaar bij 136dkm, alleen dat was een 16v :)
RonLooij
Contacteer:

Oke, ik ben dus van plan de versnellingsbakolie te verversen, maar wat voor olie moet daar in? Ik heb wel een topic gevonden wat over oliën gaat, maar ik heb eigenlijk geen zin en tijd om 18 pagina's na te strunen om erachter te komen wat voor olie erin gaat.... :~
Tom
Moderator
Car: MB

pak het boekje van je auto eens zou ik zeggen of ga na een automaterialen zaak en vraag het daar effe.

Misschien kun je het on-line ook wel vinden op http://www.hbase.nl ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
pierre

80w90 of 75w90
Plaats reactie