Starten megane 2

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Ferry

Hij is van 27 sept 2004... dit zijn wel dingen die volgens mij niet zomaar mogen gebeuren.. zijn er niet meer symptomen die ik kan waarnemen...
Dat accu verhaal is echt niet aan de orde?
Ferry

Kan ik nog ergens zien wat de garantie is van deze auto?
Kan een dealer zo zien of er wat aan de hand is?

Is het kwalijk als ik er nog ff mee door rijd?

Sorry voor de vele vragen haha

bedankt voor de antwoorde dusver :worship:
Riël
Über-Spammer

Nee, je motor slaat aan, dus de accu,startmotor is, helaas voor je, in prima staat :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert-Jan

Ferry schreef:Hij is van 27 sept 2004... dit zijn wel dingen die volgens mij niet zomaar mogen gebeuren.. zijn er niet meer symptomen die ik kan waarnemen...
Dat accu verhaal is echt niet aan de orde?
Nee accu verhaal kun je vergeten!

Syptomen zijn koud eerste keer niet aanslaan en een ratelend geluid, bij 2 de keer starten is dit meestal voorbij.
VLK Groep
Riël
Über-Spammer

Is dit dezelfde als die 1.6 16v wat we laatst gedaan hebben, toen ik jou belde, RJ?
Robert-Jan

Riël Notermans schreef:Is dit dezelfde als die 1.6 16v wat we laatst gedaan hebben, toen ik jou belde, RJ?
Jah alleen deze motoren hebben een nokkenasversteller
VLK Groep
Ferry

maar moeten alle de riemen en spanners etc dan vervangen worden? DIt is wel heel erg snel idd bij 50000 km m.i.z

Ik kan me niet voorstellen dat daar niks van bekend zou zijn bji renault dan..

Een bedrag van 1000 euro zal idd aan de orde zijn dan ofnie?

Als ik nu naar de dealer zou gaan, moet ik dan gewoon aangeven dat de nokkenasversteller kaduuk is.. het geluid zal hij nie maken als ik daar ben natuurlijk..
En betreft die coulance... heeft iemand er ervaring mee bij een vreemde dealer en de auto particulier gekocht??
Ferry

en wat hebben jullie toen gedaan dan? Alles vervangen?

Ik kan dus ook bij jullie terecht begrijp ik :wink:
Robert-Jan

Ferry schreef:Kan ik nog ergens zien wat de garantie is van deze auto?
Kan een dealer zo zien of er wat aan de hand is?

Is het kwalijk als ik er nog ff mee door rijd?

Sorry voor de vele vragen haha

bedankt voor de antwoorde dusver :worship:
2 jaar fabrieksgarantie dus kans op volledige vergoeding maak je helaas niet.

Als er een beetje kundig iemand achter de receptie zit en jij doet je verhaal weten ze genoeg!

Zou er niet te lang mee door rijden want je hebt toch een olielekkage aan de distributiezijde en distributiesnaren en olie zijn geen goede vrienden van elkaar.
VLK Groep
Ferry

moet dat niet zichtbaar zijn dan die lekkage? m.a.w kan ik nog ergens naar kijken?
Is het voor een monteur zo te zien of moet ik hem weer een dag achterlaten?
Is een deel coulance ook een mogelijkheid dan?
Robert-Jan

Ferry schreef:moet dat niet zichtbaar zijn dan die lekkage? m.a.w kan ik nog ergens naar kijken?
Is het voor een monteur zo te zien of moet ik hem weer een dag achterlaten?
Is een deel coulance ook een mogelijkheid dan?
Jah is goed mogelijk zeker omdat de auto pas een paar maanden uit de garantie is!

De kans is aanwezig dat je hem idd achter moet laten!

Lekkage is zelf niet te vinden zit achter de bovenste distributiekap.
VLK Groep
Ferry

maar zij zien het gauw genoeg??

Heb je een indicatie van de kosten? Heb namelijk carnaval aankomend weekend haha

Kan ik een beetje rekening gaan houden ermee... Zou het geen bezwaar zijn overigens dat ik de auto niet nieuw heb gekocht en dan ook niet bij hun?
Riël
Über-Spammer

€ 900 euro.
Robert-Jan

Riël Notermans schreef:€ 900 euro.
Ex BTW :p

Voor die vragen moet je bij de dealer zijn Ferry.

Ik zie af en toe prijzen voorbij komen geloof dat een distributieriem vervangen iets van 680 ex kost
VLK Groep
Ferry

ja ga die dan maar eens raadplegen vrijdag...

Slecht nieuws helaas :(

Zal jullie wel op de hoogte houden van de vorderingen..

Iig bedankt voor de (snelle)reacties (Y)

Ferry
Riël
Über-Spammer

Was eens aan het neuzen op problemcar, daar heeft iemand voor exact dit probleem 900 betaald... tjee, wel n geld.

Maarja, je bent wel weer voor 5 jaar/xxduizend km onder de pannen wat dat betreft...
Ferry

idd een hele hoop geld voor iets dat ik eigenlijk helemaal nog niet zou hoeven vervangen... 50000 km en dan de distributie vervangen.. Heb hiervoor een clio 2 gehad uit 2002 en die nieuw gekocht en nog nooit wat mee gehad..

Ben ff aant balen at the moment (N)
Ferry

wat is btw problemcar??
Ferry

heb het gevonden... heb je de link van diegene met hetzelfde probleem. Wil dat topic wel even doorlezen..

thnx
Riël
Über-Spammer

Ferry

die sensor kan het dus ook nog zijn??

Ik rij morgen wel even langs om te zien wat zij ervan denken..
Hoop dat ze behulpzaam zijn m.b.t enige vorm van coulance
Riël
Über-Spammer

nee ,het is die sensor niet :)

Succes in ieder geval !
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ferry aanbeiden bij de plaatselijke dealer.

Nokkenas versteller vervangen kost, 770,- incl btw voor de klant. Dit is zonder het vervangen van de waterpomp wat in veel gevallen moet.

Ik heb een maand geleden nog een coulance verzoek gedaan voor een klant voor dezelfde reparatie en die klant hoefde maar 20% van de reparatie te betalen. De rest betaalde Renault NL.

Dus ik zou het aanbieden bij de dealer
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ferry

De garantietermijn was verlopen bij deze klant neem ik aan..
Ik ga morgen naar de dealer en het probleem uitleggen. Ik hoop dat het geen probleem is dat het niet bij de dealer waar hij vandaan komt gebeurt.

To be continued
Ferry

Ben bij de dealer geweest... Volgende week vrijdag ben ik aan de beurt. Zet hem donderdagavond vast daar en dan maar hopen dat hij het daar ook doet...

Ik heb al e.e.a nagevraagd en de mogelijkheid voor coulance is er wel eventueel maar dan dient de auto wel in onderhoud te zijn geweest bij de renault dealer.
Riël
Über-Spammer

Vind ik bullshit, daar heeft het bekende defect aan dat ding niets mee te maken.
Kim [meganerat]

staat in de garantie voorwaarden dat als je de auto bij een niet renaultdealer in onderhoud hebt je niet op de garantie kan terug vallen. natuurlijk heb je je gewone fabrieks- of topgarantie die je natuurlijk dealer gebonden houd.
dus dat kon je van te voren al weten. er staat niet dat je hem bij de dealer in onderhoud moet hebben waar hij gekocht is. het gaat er alleen om dat hij renault dealer onderhouden is. aan een kant ook wel te begrijpen, dat je niet op moet draaien voor de problemen die een beun of niet merkdealer eventueel heeft veroorzaakt. daarbij is het natuurlijk mogelijk dat ze bepaalde dingen eerder zien aankomen of eerder oplossen dan dat hij bij een nietmerk dealer in onderhoud is. hoewel zelfs de merk dealer meestal de al bekende problemen nog zo ver mogelijk naar voor wil schuiven om het buiten de garantie te krijgen of liever er helemaal niets aan doet voordat de klant moet dokken :(. en als je garantie hebt waarom zou je dan naar een reperateur gaan waarbij je zeker weet dat je voor de kosten op moet draaien, het geen natuurlijk ook al niet zo slim van de eigenaar zou zijn. dat je een auto koopt waarbij de garantie net over is is natuurlijk wel jammer als je dan wat overkomt. maar als ik het zo lees dan zal de wagen wel bij een dealer zijn onderhouden en dan is coulance denk is zeker een mogelijkheid. zal er zeker zo lang mogelijk over blijven zeuren, dan komen ze meestal wel over de brug. en zorg voor goede argumenten dan sta je een stuk sterker.
neem bv een uitdraai mee van e sites waar je alles over dit probleem hebt gelezen zodat ze weten dat je al meer weet dan ze denken, zoals dat het al een bekent probleem is ;)
ik weet wel dat ik dit probleem al even bij mijn dealer onder de aandacht ga brengen daar mijn meg ook binnen kort uit de garantie gaat :P
succes met het onderhandelen
NielsT

De dealer hiero, probeert alles onder coulance buiten de garantie.. dus word denk tijd dat je een andere zoekt..
Robert-Jan

Niels Takken schreef:De dealer hiero, probeert alles onder coulance buiten de garantie.. dus word denk tijd dat je een andere zoekt..
Dat doet elke dealer maar Renault NL bepaald nog altijd wat er gebeuren gaat!
VLK Groep
Renier

Wij hadden exact ditzelfde probleem met onze Megane 2.0 uit 2003 met km stand 45.000 (2e hands gekocht dus gelukkig nog Top occasion garantie).

Motor sloeg steeds moeilijker aan of direct weer af, maakte hele moeilijke geluiden, klonk echt vreselijk. Tweede of derde keer starten liep hij wel goed. Uitlezen bij dealer gaf steeds geen storingscode. Hele dag bij dealer gestaan en daar door monteur diverse malen (ook koud) gestart en startte volgens monteur als een zonnetje (zal je altijd zien). Ze kenden uit mijn omschrijving het probleem echter wel en hebben besloten om nokkenasversteller en distributieriem te vervangen.

Bij ophalen auto na deze reparatie deed het probleem zich echter direct weer voor, gelukkig voor de ogen vd monteur. Auto direct weer garage in en daar aan de laptop gehangen. Volgens monteur waren doordat de motor een tijd niet goed had gelopen de inspuit parameters helemaal verkeerd ingesteld. De motor probeert dit steeds bij te stellen en dit gaat van kwaad tot erger. De boel is toen gereset door de spanning vd accu te halen en sindsdien geen problemen meer met aanslaan, al start hij de laatste wel soms wel (weer) wat moeizam (koud weer?).

Wij hebben niets hoeven te betalen, alles is dus gelukkig onder garantie verholpen.

Hopelijk heb je er wat aan!
Ferry

een update:

De auto is bij de dealer geweest. Zij hebben de hele auto doorgemeten en gaan idd de nokkenasversteller vervangen..
Dit was uiteraard te verwachtten, de reparatiekosten waren ook al een paar keer genoemd ( om en nabij de 900 euro)

Tot mijn verbazing heeft de vorige eigenaar de garantietermijn verlengd tot 2008 of 60.000 kilometer. Aangezien beide nog niet aan de orde zijn word de reparatie geheel kosteloos uitgevoerd.
Zeer goed nieuws dus!

2 maart ben ik aan de beurt.

Nu ik toch aan het typen ben, laats weigerde de sleutel van mijn megane. Ik wist dat je dat kleine sleuteltje eruit kunt trekken en die onderin de klink op een of andere manier kunt stoppen... dit is echter niet gelukt. Gelukkig stond de auto 1 straat verder bij een vriend dus kon ik thuis de andere sleutel ophalen en die werkte wel gewoon.

Voor een eventuele volgende keer: Weet iemand wat ik wel moet doen om in de auto te kunnen :p
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

De klink heeft een soort van klepje wat jij al aangeeft. Het is een klein plastic stukje aan de rechterkant van de klink. Aan de onderkant zit een uitsparing. Door je sleuteltje in die uitsparing te zetten en een stukje te draaien, komt het afdekkapje los. Nu heb je gewoon een slot zitten zoals bij een normale auto. Dit slot is dan weer opene te maken met het sleuteltje :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ferry

Dus mijn idee klopte wel, hij gaat gewoon moeilijk dan.. zal wel beetje vastgeplakt zijn na 2 jaar...
Renier

Onze Megane (2.0 16V autom. uit 2003) begint nu weer dezelfde problemen te vertonen met starten, terwijl enkele weken geleden dus de distributieriem en nokkenasversteller zijn vervangen. De boordcomputer is hierna bovendien ook nog gereset.

Eerst ging het een tijd goed na de vervanging, nu begint de ellende dus weer. Net vandaag weer met koude motor sloeg hij eerst 2x af, de derde keer ging hij heel erg sputteren en schokken en pas de vierde keer sloeg hij goed aan. Het kan echter ook een hele tijd goed gaan met een hele week geen storingen. En dat natuurlijk net als de auto een dag bij de dealer staat om dit probleem te onderzoeken.... :(

Iemand een idee wat dit kan zijn? De garage begon over het smoorkleppenhuis schoonmaken? Is dit hetzelfde als het gaskleppenhuis?

Bij onze Clio (2003, 1.6 op LPG) hebben ze ooit met vergelijkbare startproblemen (direct afslaan bij koude motor) de nokkenaspositiesensor vervangen. Zou dat bij de megane mogelijk ook een oplossing zijn?

Ik ga vrijdag weer naar de dealer voor deze storing, dus alle suggesties zijn welkom :worship: :worship:
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

vanmiddag ook een man in de werkplaats gehad die 't zelfde probleem
had, bij koude motor dus.. en afspraak gemaakt voor 't smoorklephuis reinigen..en de bobine's waren al vervangen laatst.. Maar deze smoorkleppen blijfen vaak plakken als ze smerig zijn!

oja is het zelfde als gasklephuis en 't was een 1.6 16V, als je flink gas geeft en boven in toeren weer los laat, valt 't toerental zo'n beetje onder de 500 rpm.... of uut haha

Succes ermee!!

Gr. Jeroen
Plaats reactie