Starten megane 2
Mensen,
Ik heb een probleempje met mijn megane 2.
Als ik start ( vooral koude start ) dan is er af en toe een flinke ratel te horen. Vaak slaat hij dan ook niet aan als dit geluid optreed. Meestal is er bij de tweede startpoging niks meer aan de hand.
Iemand enig idee wat het kan zijn?.
Betreft een megane 2 bwj 2004 1.6 16v
Ik heb een probleempje met mijn megane 2.
Als ik start ( vooral koude start ) dan is er af en toe een flinke ratel te horen. Vaak slaat hij dan ook niet aan als dit geluid optreed. Meestal is er bij de tweede startpoging niks meer aan de hand.
Iemand enig idee wat het kan zijn?.
Betreft een megane 2 bwj 2004 1.6 16v
Startmotor/accu?
Geen idee. Het lijkt of er soms een tandje overgeslagen word ofzo. Heb hier weinig verstand van. Als ik naar de garage ga is er uiteraard niks aan de hand. Volgende ochtend start ik hem en dan treed het ineens wel weer op.
Wat kan er met de accu mis zijn dan?
Wat kan er met de accu mis zijn dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zou gaan voor een nieuwe accu, denk dat je dan wel van het probleem af bent...accutje is 50 euro ofzo...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nee hoor, heeft geen schade aangericht. Je moet gewoon een nieuwe accu halen met ongeveer dezelfde waardes die nu op de accu staan aangegeven. Maar als je bij een automaterialenzaak of de dealer gaat kijken, weten ze wel welke accu je nodig hebt 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
okeej dan,
Bedankt voor de antwoorden
zal vant weekend dan even langs de dealer rijden voor een nieuwe accu.
Kan ik die er ook zelf in zetten? Heb vroeger wel eens zelf een accu vervangen maar heb geen idee of dat tegenwoordig met al die electronica nog te doen is...
Bedankt voor de antwoorden
Kan ik die er ook zelf in zetten? Heb vroeger wel eens zelf een accu vervangen maar heb geen idee of dat tegenwoordig met al die electronica nog te doen is...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja hoor, kun je opzich best zelf. Niks anders aan dan vroeger. Maar best kans dat je opnieuw je radiocode in moet voeren. Als je die niet hebt, moet je die ook meteen even opnieuw opvragen bij de dealer.
Succes!
Succes!

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Het gebeurt inderdaad vaker hoor
Ik geloof dat Chris hier ook eens zo'n probleem gepost had.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
2 jaar is standaard. Kan heel goed zijn dat een accu van een Mégane met twee jaar kapot is. Komt wel vaker voor.Ollie schreef:Zit toch standaard 3 jaar garantie op nieuwe Renault? Of heb ik het dan mis. Laat anders gewoon eerst de accu doormeten...
Zelf vervangen kan, alleen het klepje wat er boven zit is al een drama om los te halen. Lijkt me niet verstandig als je niet zeker van je zaak bent.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Euh wil niet storen in deze conversatie maar zou ook heel goed een nokkenasversteller van de inlaat nokkenas die lek is.
Doordat de olie uit de versteller weglekt slaat ie koud niet aan en slaat gelijk weer uit en geeft een vrolijk ratelend geluid en is alleen bij de eerste keer starten, bij een 2de poging slaan ze meestal gelijk aan!
Doordat de olie uit de versteller weglekt slaat ie koud niet aan en slaat gelijk weer uit en geeft een vrolijk ratelend geluid en is alleen bij de eerste keer starten, bij een 2de poging slaan ze meestal gelijk aan!
VLK Groep
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Niets aan toe te voegen..
niets anders dan de nokkenasversteller

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Goed he die Renault monteurs!Ronald1916V schreef:Niets aan toe te voegen..niets anders dan de nokkenasversteller

VLK Groep
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
als die monteurs al de kwalen van de meg2 nou ff in een apart topic zetten dan hebben andere daar ook wat aan, en dan zeker die bij de renault bekent staan en waar een oplossing voor gevonden is. 

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dan mag ik wel een dag vrij nemen!!! 

VLK Groep
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
dat weet ik, maarik kan er dan wel goed gebruik van maken, lol
ff uit de comp van de zaak kopieëren
ff uit de comp van de zaak kopieëren

dan switch ik ook naar robert-jan haha
de rrrrrrrt van de nokkenasversteller is wel wat sneller dan de rrrrrrrttttttt van de haperende startmotor
Maarja dat tiep je zo moeilijk. Ik had ook niet begrepen dat de motor wel rondging tijdens het starten.
de rrrrrrrt van de nokkenasversteller is wel wat sneller dan de rrrrrrrttttttt van de haperende startmotor

Maarja dat tiep je zo moeilijk. Ik had ook niet begrepen dat de motor wel rondging tijdens het starten.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dit komt veel te vaak voor bij K4M+ motoren ongeacht kilometerstand, laatst had ik een cabrio met nog geen 28.000 op de teller.Ferry schreef:Okeej,
Volgens de monteurs is het dus een nokkenasversteller... Dit kmt vaker voor??
Belangrijker wat kan ik er aan doen en wat is het bijbehorende prijskaartje..
Prijskaartje moet ik ff uitzoeken, met de receptionist van dit forum

VLK Groep
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Distribuitie compleet met spanner en looprol vernieuwen, nokkenasversteller vervangen en multisnaar met looprol en spanner.
Weet niet of je nog recht heb op garantie?
Weet niet of je nog recht heb op garantie?
VLK Groep
En wat als je t niet vervangt?
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Zou naar de dealer gaan waar ie vandaan komt of de dealer waar ie onderhouden is en misschien maak je kans op coulanse.Ferry schreef:das een dure ingreep als ik het zo hoor??
Heb de auto particulier gekocht dus garantie zal ik waarschijnlijk niet hebben of wel?? hij is van september 2004 meende ik..
VLK Groep
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Inhouden bij vragen naar vermogen en uiteindelijk start ie helemaal niet meer.Riël Notermans schreef:En wat als je t niet vervangt?
VLK Groep
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dan zou ik idd ff langs de plaatselijke dealer rijden!Ferry schreef:ja inderdaad... kan dat niet worden geregeld met een dealer in de buurt? Ik heb hem namelijk bij een particulier uit rotterdam vandaan, de dealer is van gorp meende ik...
VLK Groep