Riël Notermans schreef:Elke straathoek? Als je bij elk tankstation kon laden was al een uitkomst

Je hebt nu al een actieradius van 250 mijl, dat is bijna het dubbele van mijn safrane met een 35l gastank

Kortzichtigheid, de oude kerncentrales zijn echt niet de enige manier in de toekomst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ITER is daar ook al een vrij concreet alternatief.
Kernfusie is imo een makkelijk alternatief; geen goede...enne, een 35l LPG tank in een 2.5l Safrane??? Moet je bijna je route uitplannen langs tankstations

kun je het wel erg bot maken zo he
Riël Notermans schreef:Wat denk je zelf dan, dat we beter maar fossiele brandstoffen kunnen blijven verstoken? Niet alleen qua opwekking en uitstoot, maar vanaf de BRON van de energie tot aan het verbruik scoort een electrische auto minstens 2x zo rendabel.
Bovendien zou het theoretisch mogelijk zijn een brandstofcel in te bouwen en op waterstof rijden mogelijk te maken, ipv de accu's.
Nu, voor waterstof te maken heb je ... stroom nodig!
Dus we zijn met zijn allen toch al op zoek om een milieuvriendelijke manier te vinden om electriciteit op te wekken, en hoe meer vraag naar electriciteit, hoe groter die inspanningen.
Daar ben ik het helemaal mee eens (eerste alinea niet

dikgedrukte wel ja). Vind dat we wel wat meer tijd en geld in dit soort ontwikkelingen kunnen steken.
Riël Notermans schreef:Ik vind het overigens een interessante discussie, dus vlieg er gerus tegenin. Ik wil een dag vullen bij ons opschool om hier uitgebreid over uit te wijden, over het vraagstuk is de electro-auto de toekomst
(moet nog wat vrije ruimte enzo volmaken

)
Ik ook! Mag hier vaker rondgaan
@pierre: Om nou te zeggen dat investeren aan zonne-, water- en windenenergie geen nut heeft? Werk je bij een groot multinationale oliemaatschappij? Kan me anders geen reden zien waarom je anders zo'n uitspraak maakt...de meest krachtige bronnen van energie op deze planeet, waar je niks voor hoeft te doen anders dan opvangen en omzetten...nee laten we daar niks mee doen
@Luco: 40 jaar is reinste onzin, tenzij je bij de PR afdeling van Shell werkt

En ik kan zelf nog niet de vergelijk trekken tussen vliegvervoer en kernenergie; vliegen is slechts onveilig als er een ongeluk gebeurt, maar dat is dan toch alles? Bij elkaar nog steeds het meest veilige manier van reizen. Kernenergie opwekken is nooit veilig...
Alles bij elkaar, sja. We lijken 'milieubewust' tegenwoordig, maar dat gaat maar zover als er geld te verdienen valt, dat is de harde waarheid. Daar rekening mee houdend komt het toch nooit helemaal goed...

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship