[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden

Vertel hier alles over je project.
SQWilliams

Hey Marco.... erg BLING BLING (D)

Ziet er goed uit..... ik zou ook proberen de relais bak te verplaatsen..

Hoe gaat ie verder met je project??
MarcoG
Contacteer:

Goed! Ben bijna compleet ondertussen. Nog wat thermostaat spul, slangen en terugslagkleppen en pakkingen. Spruitstuk heb ik besteld, downpipe...weet ik nog niet. Buig wel wat van staal...misschien dat ik dat zelfs op school kan doen hehe!!!

Ik zie je williams nergens rijden hiero, en bij de mediamarkt zie ik je ook niet. Werk je daar niet meer?
SQWilliams

Jazeker werk daar nog! zeker mekaar mis gelopen...... maar kom zeker een keer langs op mijn afdeling!.

Met de Willi heb ik voor het 2e jaar achter elkaar nog geen 120 km gereden in een jaar tijd (heb erg weinig tijd gehad).

Nadat ik mijn auto bij KINGCKUSTOMS heb laten maken heb ik er nog geen 50 km mee gereden!! ik vindt het zelf erg triest :nee:

Maarja heb ook 1 jaar nu aan mijn garage gebouwd..... nu komt de vloer er in en dan mag de Clio naar binnen gereden worden, zodat ik eindelijk mijn project kan afmaken! :wink:
MarcoG
Contacteer:

4x voor MŽthijs, 2x voor Marco
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... breder.jpg[/img]

En 2 nieuwe beng omdat de potenzaŽs opgedrift zijn. HAAAA!!!!! driften is verslavend :worship: maar dan ook met alle 4 de wielen schuiven.
Conti sportcontact...eens kijken hoeveel rotondes die het uithouden. :devil:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... s/band.jpg[/img]

Vriend had ook nog 4x F1Žs te koop met 5mm. Mss dat ik die er ook onder leg.
MarcoG
Contacteer:

Nieuwe synchroringen...voor de te reviseren JC5.
[img]http://i21.ebayimg.com/06/i/000/86/38/eb74_1.JPG[/img]
€36,- lijkt me toch niet teveel betaald Reinier? :beer: Ik pleur het allemaal nog een keer bij jullie over het hek.

Ik zoek nog een diff en een "hauptrad" voor de JC5, kweet even niet hoe het in het Nederlands heet.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hee leef jij ook nog :D ?

ben je nog verder gekomen met de clio?
MarcoG
Contacteer:

Langzaam langzaam. Heb de meeste onderdelen wel bijelkaar nu. Spruitstuk wordt ook gemaakt, zag er al zeer veelbelovend uit. :worship:
Wordt geen log-style maar iets tussen logstyle en spagetti in, in elk geval met een iets verbeterde flow.
En dan een hele hoop slangetjes, en die accu eens de koffer in verplaatsen.
TMC16v

MarcoG schreef:Langzaam langzaam. Heb de meeste onderdelen wel bijelkaar nu. Spruitstuk wordt ook gemaakt, zag er al zeer veelbelovend uit. :worship:
Wordt geen log-style maar iets tussen logstyle en spagetti in, in elk geval met een iets verbeterde flow.
Rob doet zijn werk goed :beer:
Rob 16v
Contacteer:

TMC16v schreef:
MarcoG schreef:Langzaam langzaam. Heb de meeste onderdelen wel bijelkaar nu. Spruitstuk wordt ook gemaakt, zag er al zeer veelbelovend uit. :worship:
Rob doet zijn werk goed :beer:
Dank U. (F)

Zit alleen op het moment beetje krap met tijd, dus ben nog niet veel verder gekomen met het sp.stukkie.
Christian

MarcoG schreef:Nieuwe synchroringen...voor de te reviseren JC5.
[img]http://i21.ebayimg.com/06/i/000/86/38/eb74_1.JPG[/img]
€36,- lijkt me toch niet teveel betaald Reinier? :beer: Ik pleur het allemaal nog een keer bij jullie over het hek.

Ik zoek nog een diff en een "hauptrad" voor de JC5, kweet even niet hoe het in het Nederlands heet.
heb je nog zoon setje :D
MarcoG
Contacteer:

@Christian Njet. Sorry. :p
canonballman

Je bedoelt een pignonas en kroonwiel (zit op het differentiele geperst)
heb beide liggen, diverse overbrengverhoudingen. Mocht je interesse hebben.....

36 euri=niks teveel
MarcoG
Contacteer:

Differentieel heet pignonas?
Tuurlijk heb ik interesse. Die Megane waar de JC5 inzat zou 245kmh hebben gehaald bij 7000 toeren (wielmaat weet ik helaas niet). Dat wil ik graag zo zouden, alleen dan met een clio op 16" 205/45Žers.
canonballman

pignonas zitten tandwielen los op (1 t/m5 ), en 1 vast. Dat vaste tandwiel drijft het kroonwiel aan, wat weer vast zit op het diff.

pignonas en kroonwiel/diff. horen bij elkaar, en zijn samen de eindoverbrenging.

Die 245 kmu wat je noemt: tja, korrel zout: wat voor bandenmaat, wat voor km teller (geijkt?), wat voor km teller-tandwieltjes.......
Teveel onbekende factoren, doe ik niet aan.
Gewoon rekenen, en weten wat voor bandenmaat je gaat rijden, dan vindt je wel iets leuks.

maar voor wat jij wil, zul je wel aan een eindoverbrenging van een diesel moeten.(=lang)
Maar nogmaals, zonder voldoende vermogen kun je met de bak en wielen doen wat je wil, maar haal je die 250 niet, tenzij bergaf, storm mee.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb nog een jb3 diesel liggen. zou die langer kunnen zijn dan een jc5 o.i.d.?
Riël
Über-Spammer

Nee, korter. Dacht ik zo :p

Een GTT heeft de langste jb3 bak.
canonballman

Volgende vraag die je jezelf moet stellen:
Hoeveel pk/Nm is er nodig om een clio koets van zeg 1050 kilo (990+een grijnzende Marco :D ) naar een snelheid van 250 ECHTE km/u te krijgen?

180-200 wielpk? met redelijk wat koppel? noem maar iets.....

Kan je 1800 torretje aan de gang :wink:
Denk voordat je dat haalt, er al wel een keer een pakkinkje of zuigertje de handdoek in de ring gooit, maar das alleen maar meer motivatie om door te gaan, en het onhaalbare te bereiken (laten we wel wezen: 250 ECHTE km/u met een clio C57M/D is een uitdaging :) )
Jean-Paul-S
Über-Spammer

goooooo Marcoooooo :pompom:

lijkt me sjiek als je het haalt! wat geeft een 1800 turbo dan op de wielen ongeveer? dat was toch iets van 180-200?
canonballman

J-P-S schreef:ik heb nog een jb3 diesel liggen. zou die langer kunnen zijn dan een jc5 o.i.d.?
JB3 en JC5 dont mix...

En een GTT heeft inderdaad een erg lange JB bak. De langste weet ik niet zeker, maar zou zomaar kunnen.
Riël
Über-Spammer

J-P-S schreef:goooooo Marcoooooo :pompom:

lijkt me sjiek als je het haalt! wat geeft een 1800 turbo dan op de wielen ongeveer? dat was toch iets van 180-200?
Zou het zo niet kunnen zeggen.
Weet wel dat je je koppel lekker bovenin komt aan het leggen. Krijgt het warm, dat blokje :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

daar is z'n chargecooler voor, gewoon alles onder die bumper inhangen :D
Steven
Car: M536

Tja alleen zal een radiateurupgrade toch ook wel benodigd zijn... :p
canonballman

Of een waterkoeler achterin (bijv. voor de chargecooler) met een airduct, als je voor te weinig ruimte hebt.
Evt icm een tank koelvloeistof met electrisch koelelement, zodat je nog wat extra koelte hebt....

Of draaf ik nu door? :p
Gast

nou, ik heb dus een radiator upgrade gedaan en een 'huge, little oversized' europacup intercooler geplaatst. Nu komt de wagen niet op de ideale bedrijfstemp. Hij komt net niet aan het eerste streepje op de meter. Zelfs al laat ik em een 45 min stationair draaien blijft ie hangen op 60/65°. Het mag snel zomer worden :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

canonballman schreef:pignonas zitten tandwielen los op (1 t/m5 ), en 1 vast. Dat vaste tandwiel drijft het kroonwiel aan, wat weer vast zit op het diff.

pignonas en kroonwiel/diff. horen bij elkaar, en zijn samen de eindoverbrenging.

Die 245 kmu wat je noemt: tja, korrel zout: wat voor bandenmaat, wat voor km teller (geijkt?), wat voor km teller-tandwieltjes.......
Teveel onbekende factoren, doe ik niet aan.
Gewoon rekenen, en weten wat voor bandenmaat je gaat rijden, dan vindt je wel iets leuks.

maar voor wat jij wil, zul je wel aan een eindoverbrenging van een diesel moeten.(=lang)
Maar nogmaals, zonder voldoende vermogen kun je met de bak en wielen doen wat je wil, maar haal je die 250 niet, tenzij bergaf, storm mee.
zelfs al kan je het uitrekenen met overbrenging en bandenmaat en je denkt genoeg vermogen te hebben moet je niet vergeten dat de windweerstand boven de 200 erg hard toeneemt en dat een clio niet echt een beste cw waarde heeft
200pk is voldoende om 250 echte km te halen, maar niet met de cw waarde van een clio :evil:

alhoewel een vijfje met een 2.0 182 pk met jc5 bak al 235 echte km heeft gereden :lol: :lol:
Bart V

Het benodigde vermogen neemt toe met de 3e macht van de snelheid. Dus als je 250 op top wilt rijden ipv 210 (top van een standaard clio 16V) heb je 250 / 210 tot de 3e macht is 1.68 keer zoveel vermogen nodig. In plaats van 137 pk heb je dus 137*1.68 = 231 pk nodig!! Niet heel nauwkeurig, maar wel een goede indicatie.
Gast

einde teller en meer met een 2.0 T 8v (J7R, UN1)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:einde teller en meer met een 2.0 T 8v (J7R, UN1)
en tot hoever gaat die teller?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

260, gps heeft tim tot 262 kunnen volgen. Dan zijn we maar van het gas afgegaan.
-PAZ-
Über-Spammer

tering zeg das redelijk de moeite (Y) (Y) 260 op de gps is echt hard.
Dat haalt mijn gsx-r 750 net. :) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:260, gps heeft tim tot 262 kunnen volgen. Dan zijn we maar van het gas afgegaan.
(Y) (Y) (Y) (Y) (Y)
maar niet met 200 pk :lol: :lol: :lol: :lol:
MarcoG
Contacteer:

Maar meisjes, turbo erop, blok erin, pedaal omlaag en kijken tot hoever we komen. :beer:
IsŽt niet tot einde klokje, is er dus nog een hoop werk aan de winkel.
Menno

ik zou de doelstelling toch eens wat hoger gaan leggen. ;)
245 heb ik al eens gehaald in m'n 5je met atmo- 2 liter.
Dat is met een JC5 uit een RS ph2, de begrenzer op 7,5k , en 195/45-15.

@kanonskogel: bij sommige bakken zit 't kroonwiel gebout, maar dat wist je al :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

wat is jouw doelstelling dan Menno?
275? :bang:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

300 :worship: :worship:
Plaats reactie