Ik heb de clio in maart 2004 gekocht en reeds het nodige vervangen. Op het moment is er nog niets aan de motor gedaan omdat eerst dringend aan overige dingen gewerkt moest worden.
Ondertussen is de hele remmerij vervangen en verbeterd (oa. 285mm/DS2500), versnellingsbak is gereviseerd door Cannonballman nadat ik hem bij een achtervolging op de Autobahn aan diggelen had gereden (bij 205.000km) etc etc. De auto is, voor zover een reno technisch gezien in orde kan zijn
Nu het zover is heb ik een fris blokje opgehaald, afkomstig van een R19 16v en deze zal op mijn gemak worden omgebouwd. Hij staat in de kelder en ik kan ondertussen nog gewoon met de oude motor in de auto rondkarren.
Ik weet niet hoever ik kan komen of hoelang het duurt, maar in mijn achterhoofd ben ik altijd bezig met het idee dat ik met de auto LANG en HARD wil rijden. En alhoewel ik van sprinten hou, hou ik nog meer van "tief-fliegen", aangezien ik toch dicht bij de grens woon met Duitsland en daar zo hard mag rijden als de auto gaat.
Vandaar dat ik te zijner tijd in mijn bak nog een langere 5 zal moeten laten inbouwen om de motor te ontlasten bij volle snelheid en zo een hogere eindsnelheid te halen.
Maar dit staat pas op de planning als het blok af is, zodat er voldoende vermogen geleverd wordt om het zaakje in beweging te houden.
"Concrete" plannen zijn er niet, wel dat ik mij wil gaan behelpen met een turbo op een "voorlopig nog" 1800 blok.
Als iemand tips heeft hoor ik ze graag omdat ik nog veel meer wil weten over turboŽs op een 1800 blokje.
Heb al wat onderdelen liggen om de voorwielophanging te verbreden mbv. R19 draagarmen maar ben er nog niet aan toe gekomen om te checken hoe dit uitkomt met de assen die ik heb liggen.
Optische tuning doe ik niet veel aan, lager is prima, mooie velgen zijn ook leuk (heb ik nog liggen ook), maar meer dan dat vind ik niet nodig op de Clio. Ben zeer tevreden over de rijeigenschappen van de auto en begrijp nu ook waarom sommige mensen zo serieus met dit model bezig zijn.

3 dingen waar ik aandacht aan besteed:
-goede wegligging
-goede remmen
-en goed hard!