Koens GT Turbo... Te Koop
Hier zal ik jullie ff wat nader toelichten over mijn 1ste auto. Het is een parelmoerwitte bestel phase 2 uit 87. Bij de aankoop was de koppeling kapot dus lopen dat deed hij niet. Voor een prikkie kon ik de auto kopen (de verkoper was een vriend van me vader). Auto mee naar huis genomen waar allereerst wat ruimte gemaakt moest worden. En dan op de brug met die bak. Allereerst de auto maar motorisch goed gemaakt. Dus de koppeling moest vervangen worden. Hieronder wat fotootjes daarvan:
[img]http://www.fotothing.com/photos/757/757 ... 13935e.jpg[/img]
[img]http://www.fotothing.com/photos/d82/d82 ... e79f88.jpg[/img]
[img]http://www.fotothing.com/photos/350/350 ... f55125.jpg[/img]
[img]http://www.fotothing.com/photos/511/511 ... 2c2984.jpg[/img]
Nou jullie zien het dat is gelukt. Meteen het hele motorcompartiment schoongemaakt en de kleine roestplekjes aangepakt. Er waren nog wel wat kleine dingetjes die ik tegenkwam. Bijvoorbeeld dat mijn telefoonslang gescheurd is en dat de radiateur ook vervangen moet worden. Heb je deze nog liggen voor een leuk prijsje... pm me dan ff.
Het volgende dat je doet is de roest aanpakken. En toen begonnen me vader en ik ons af te vragen of we toch niet beter een andere carroserie aan hadden kunnen schaffen. Dus pa ik en bro naar de sloop en jawoor daar staat een 5 compleet roestvrij. Wij vragen of we hem mochten kopen maar nee dat wilde die kerel van de sloop niet. Vervolgens hebben we niks meer van die 5 overgelaten. compleet voorraam met ijzer omheen eruit gezaagd. Achterkleppie meegenomen en nog wat klein spul.
De paraffin hiervan gaan we gebruiken
[img]http://www.fotothing.com/photos/9ff/9ff ... fb8a0f.jpg[/img]
Tot nu toe zijn we nog niet verder gekomen dan alle rotte stukken eruit slijpen. Me pa heeft ondertussen een klein deel van het schutbord er weer ingelast dus de eerste stap is gezet.
Ondertussen is de auto zo kaal dat de complete achterbak vol is en dat ik me kamer ook al als opslag gebruik.
[img]http://www.fotothing.com/photos/2e1/2e1 ... 51d4ec.jpg[/img]
[img]http://www.fotothing.com/photos/4de/4de ... 312912.jpg[/img]
Dit was het tot nu toe en ik hou jullie op de hoogte.
[img]http://www.fotothing.com/photos/757/757 ... 13935e.jpg[/img]
[img]http://www.fotothing.com/photos/d82/d82 ... e79f88.jpg[/img]
[img]http://www.fotothing.com/photos/350/350 ... f55125.jpg[/img]
[img]http://www.fotothing.com/photos/511/511 ... 2c2984.jpg[/img]
Nou jullie zien het dat is gelukt. Meteen het hele motorcompartiment schoongemaakt en de kleine roestplekjes aangepakt. Er waren nog wel wat kleine dingetjes die ik tegenkwam. Bijvoorbeeld dat mijn telefoonslang gescheurd is en dat de radiateur ook vervangen moet worden. Heb je deze nog liggen voor een leuk prijsje... pm me dan ff.
Het volgende dat je doet is de roest aanpakken. En toen begonnen me vader en ik ons af te vragen of we toch niet beter een andere carroserie aan hadden kunnen schaffen. Dus pa ik en bro naar de sloop en jawoor daar staat een 5 compleet roestvrij. Wij vragen of we hem mochten kopen maar nee dat wilde die kerel van de sloop niet. Vervolgens hebben we niks meer van die 5 overgelaten. compleet voorraam met ijzer omheen eruit gezaagd. Achterkleppie meegenomen en nog wat klein spul.
De paraffin hiervan gaan we gebruiken
[img]http://www.fotothing.com/photos/9ff/9ff ... fb8a0f.jpg[/img]
Tot nu toe zijn we nog niet verder gekomen dan alle rotte stukken eruit slijpen. Me pa heeft ondertussen een klein deel van het schutbord er weer ingelast dus de eerste stap is gezet.
Ondertussen is de auto zo kaal dat de complete achterbak vol is en dat ik me kamer ook al als opslag gebruik.
[img]http://www.fotothing.com/photos/2e1/2e1 ... 51d4ec.jpg[/img]
[img]http://www.fotothing.com/photos/4de/4de ... 312912.jpg[/img]
Dit was het tot nu toe en ik hou jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door KoenGTT op vr 10 okt 2008 16:55, 26 keer totaal gewijzigd.
leuk man houd ons op de hoogte 

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ey mooi project zo
goed bezig daar
goed bezig daar

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Sjiek project!! 

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
blijft tie parelmoet wit? vind ik nog steeds een mooie kleur voor een GT,
succes ermee
succes ermee

-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
Succes ermee, leuk project 

Gisteravond maar weer even wezen klussen. Ik wilde even me passagiersdeur eruit halen want die begint te roesten. En toen begon de ellende hehe... Ik moest eerst de halve rolkooi demonteren voordat ik eindelijk de box kon losmaken haha... Vervolgens maar even de rode vloerbedekking maar klein beetje losgetrokken.
Ik schrok me een hoedje want er lag een laag water daarzo. Had ik ook wel kunnen verwachten als er een mega gat bij de accubak zat.
Uit het isolatiematje kwam toch een sloot water. Je had er zo een zwembad mee kunnen vullen.
Gelukkig viel de roest nog wel mee...
Vandaag gaan de deuren eruit en met nieuwe pennen er weer in.
Nu die rolkooi er toch grotendeels uit is heb ik maar meteen besloten dat ik die rood ga spuiten samen met de veerpootbrug. Maar dat komt later als ik klaar ben met de roest.
Ik schrok me een hoedje want er lag een laag water daarzo. Had ik ook wel kunnen verwachten als er een mega gat bij de accubak zat.
Uit het isolatiematje kwam toch een sloot water. Je had er zo een zwembad mee kunnen vullen.
Gelukkig viel de roest nog wel mee...
Vandaag gaan de deuren eruit en met nieuwe pennen er weer in.
Nu die rolkooi er toch grotendeels uit is heb ik maar meteen besloten dat ik die rood ga spuiten samen met de veerpootbrug. Maar dat komt later als ik klaar ben met de roest.
Check mijn foto's maar eens...
http://picasaweb.google.nl/Merizzle
Het viel redelijk mee, maar het is toch altijd veel en kostbaar werk, als je het niet zelf kan.
http://picasaweb.google.nl/Merizzle
Het viel redelijk mee, maar het is toch altijd veel en kostbaar werk, als je het niet zelf kan.

Ondertussen is er weer wat gedaan! Ik heb een andere radiateur binnen gekregen, meteen ingebouwd. Nog maar een keertje gestart. De uitlaat zat nog niet goed vast dus het was een lekker geluidje. Het laswerk in de accubak is gedaan en staat in de grond. Nu de paraffin erop lassen en dan is het laswerk bij het voorraam af. Verder is die sloot bij de passagiersstoel ook weg. Foto's volgen nog!
Over twee weken moet ik trouwens afrijden!
Over twee weken moet ik trouwens afrijden!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gefeliciteerd met je rijbewijs


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht

Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
Hehe... hoe kunnen jullie dat zo zien(zeker 5gt.nl)... maar inderdaad ik heb vandaag om wel te verstaan 8.40 ofzo me rijbewijs gehaald. Met de Gt gaat het ook prima ik denk hem binnen 3/4 weken af te hebben.
Grtz Koen
In de tussentijd moet ik het met me moeders nep porsche (een 924 doen) goh wat vind ik dit jammer
Grtz Koen
In de tussentijd moet ik het met me moeders nep porsche (een 924 doen) goh wat vind ik dit jammer

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gefeliciteerd
dus inschrijven voor de toertocht he

dus inschrijven voor de toertocht he

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
tering net je rijbewijs en dan gelijk in een porsche
maareuh gefeli met het roze papiertje (of heb je al een pasje)

maareuh gefeli met het roze papiertje (of heb je al een pasje)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Gefeliciteerd hoor 

-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
gongratiolacions 

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Hij heeft een pasje, als het goed is 

Bedankt voor alle felicitaties! Gelukkig zit dat gat niet in mijn auto haha... het is al erg genoeg met de roest! En ik krijg inderdaad een pasje, die ambtenaren zijn zo lui dat het een week duurt voordat je het eindelijk op kan halen. Naja donderdagavond maar even een rondje rijden dan!
Me ouders en broertje op vakantie! Huis voor mezelf, garage voor mezelf, moeders auto voor mezelf, geen huiswerk! Dus wat doe je, je wordt ziek
Wat kan dus allemaal niet: Aan je gt werken, feestjes geven en autorijden

Hier zal ik nog even opsommen hoever we zijn.
Al het laswerk aan de voorkant is gedaan. Tevens is het spuitwerk aan de voorkant gedaan. Dat was weer een heel gedoe. Naar de verfwinkel geweest verf gehaald. Kom je thuis... spuitplamuur was al gespoten. Je wilt gaan spuiten en ja jullie raden het al compleet verkeerde kleur. Volgende dag terug, nieuwe bus verf meegekregen... die kerel van de winkel werd nog boos op mij... nou daar ga ik dus ook nooit meer heen!
Vervolgens de basis kleur gespoten en daaroverheen de parelmoer verf. En er werd gezegd dat je moest afsluiten met een blanke lak. Blanke lak erover en jahoor het parelmoereffect was weg
Ook heb ik de rolkooi er weer ingezet en het interieur weer geplaatst. Dit betekent dat ik weer normaal door me kamer kan lopen
Deuren zitten er ook weer in!
Het was dus de bedoeling om vandaag de voorkant af te maken en dan de auto om te draaien. Maar dat moet ik dus nog even uitstellen.
Ook heb ik nog een verlanglijstje:
rechter-aandrijfas, claxon compressor, telefoonslang tussen luchtfilter en turbo en witte knippers.

Wat kan dus allemaal niet: Aan je gt werken, feestjes geven en autorijden



Hier zal ik nog even opsommen hoever we zijn.
Al het laswerk aan de voorkant is gedaan. Tevens is het spuitwerk aan de voorkant gedaan. Dat was weer een heel gedoe. Naar de verfwinkel geweest verf gehaald. Kom je thuis... spuitplamuur was al gespoten. Je wilt gaan spuiten en ja jullie raden het al compleet verkeerde kleur. Volgende dag terug, nieuwe bus verf meegekregen... die kerel van de winkel werd nog boos op mij... nou daar ga ik dus ook nooit meer heen!
Vervolgens de basis kleur gespoten en daaroverheen de parelmoer verf. En er werd gezegd dat je moest afsluiten met een blanke lak. Blanke lak erover en jahoor het parelmoereffect was weg


Ook heb ik de rolkooi er weer ingezet en het interieur weer geplaatst. Dit betekent dat ik weer normaal door me kamer kan lopen

Het was dus de bedoeling om vandaag de voorkant af te maken en dan de auto om te draaien. Maar dat moet ik dus nog even uitstellen.
Ook heb ik nog een verlanglijstje:
rechter-aandrijfas, claxon compressor, telefoonslang tussen luchtfilter en turbo en witte knippers.
Vandaag veel werk verricht terwijl jullie allemaal in breda zaten. Maar paar uurtjes geslapen maar om 9 uur stond ik alweer in de schuur (echt kut zo'n dagritme).
Begonnen aan de achterkant met wassen en roest wegschuren. Om 11 uur de voorruit erin geplakt. Twee bussen ruitenkit erin gespoten. Zo kan er minder/geen water meer staan. Hopelijk blijft roesten nu uit. Nu dat gedaan was me gt uitbouw gepakt. En al die boutjes die je bij het loshalen van de uitbouw eraf sloopt erweer aangeplakt. Met tweecomponentenlijm blijft dat wel zitten denk ik.
Voorbumper ook even primitief gefixt met twee kunstofplaatjes extra op die hangertjes. Alle lampen aangesloten en ze zijn ook allemaal werkend.
Ruitenwisserbende allemaal geinstalleerd.
Pa had inmiddels de motorkap gefixt daar waren 3 van de vier boutjes van afgebroken.
Het was al 4 uur en pa en ma gingen weg. Dus ik dacht stoppen of nog ff verder gaan. Ik kon het niet laten dus ben nog even verder gegaan en heb achterklep en kappen boven de achterlichten weggehaald. Achterklep compleet gestript. Me nieuwe achterklep ook meteen compleet gestript. Dat aan de kant gezet en de achterkant nog eens gewassen.
Toen was het half 6 en ben ik maar gestopt.
Al met al dus een zeer productief dagje!
Begonnen aan de achterkant met wassen en roest wegschuren. Om 11 uur de voorruit erin geplakt. Twee bussen ruitenkit erin gespoten. Zo kan er minder/geen water meer staan. Hopelijk blijft roesten nu uit. Nu dat gedaan was me gt uitbouw gepakt. En al die boutjes die je bij het loshalen van de uitbouw eraf sloopt erweer aangeplakt. Met tweecomponentenlijm blijft dat wel zitten denk ik.
Voorbumper ook even primitief gefixt met twee kunstofplaatjes extra op die hangertjes. Alle lampen aangesloten en ze zijn ook allemaal werkend.
Ruitenwisserbende allemaal geinstalleerd.
Pa had inmiddels de motorkap gefixt daar waren 3 van de vier boutjes van afgebroken.
Het was al 4 uur en pa en ma gingen weg. Dus ik dacht stoppen of nog ff verder gaan. Ik kon het niet laten dus ben nog even verder gegaan en heb achterklep en kappen boven de achterlichten weggehaald. Achterklep compleet gestript. Me nieuwe achterklep ook meteen compleet gestript. Dat aan de kant gezet en de achterkant nog eens gewassen.
Toen was het half 6 en ben ik maar gestopt.
Al met al dus een zeer productief dagje!

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
die van mij zit volledig gekit en zonder de pinnetjes en zit al 5 jaar perfect vast wel goede kit gebruiken uiteraardKoenGTT schreef:Maakt het uit dat op de achterklep van een supercampus geen pinnetjes zitten zodat ik het vleugeltje er niet op kan plakken? Of houdt een laag kit het net zo goed?
