Bij mijn megane coupe was een tijdje geleden de spanner van de dinamo afgebroken reden onbekend maar daar gaat het niet om.
Toen heb ik hem zelf weer gemaakt tot zo ver ging alles goed.
Maar toen ik alles weer in elkaar had zitten en de motor starte maakte die een soort fluitend geluid een soort geluid zo als een turbo maakt.
Toen dacht ik dat de V snaar te strak stond dus heb ik die weer ietsjes losser gezet maar nog steeds blijft het fluitende geluid.
Dus mijn vraag is weet iemand wat het fluitende geluid zou kunne zijn en wat ik er eventueel aan zou kunnnen doen ?????.
wiljan .
fluitend geluid
-
ik denk dat als dat de lagers kapot zijn dat je dan meer een knarsend geluid hoor of niet ?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Juiste snaar? Loopt ie niet ergens tegenaan? Zijn er slijtsporen te zien o de snaar?
Misschien je waterpomp?
Misschien je waterpomp?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
ik heb vandaag dus gekeken of ik enige slijt plekken kon vinden op me V snaar maar niks gevonden maar hoe kan ik het beste controleren of mijn water pomp nog goed werkt
-
nee het 200% zeker niet dat de V snaar slipt want dat is een over heersend gepiep wat je ook duidelijk in de auto hoord dat gefluit hoor je bijna niet in de auto maar buiten de auto is het duidelijk te horen
-
het is ook meer een soort gefluit zo als een turbo en als ik gas geef word het geluid harder het is dus geen gepiep zo als een slippende V snaar maakt
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
heb je toevallig audio in de auto zitten? versterker enzo?
-
nee toevallig niet maar zo,n soort geluid is het wel want ik weet wat je bedoeld
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ok helaas dat was mijn ingeving.. 

-
nee jammer maar dat kan het helaas niet zijn maar toch bedankt voor het mee denken
Is t een neiuwe snaar?
Zit de spanner exact uitgelijnd?
Zit de spanner exact uitgelijnd?
ik weet niet of het het zelfde is maar als ik rij in mijn megane heb ik precies het zelfde. ik heb er nog niet echt naar gekeken want het is zn klein, idd een turbo sound, dat het niet eens opvalt als ik me audio aan heb. maar dat het iets is wat niet goed is is zeker..
Mike.
Mike.
-
nee het is geen nieuwe riem en of dattie goed uitgelijnd is daar bedoel je de riem mee neem ik aan dattie in de juiste randjes loopt dat is wel het geval de riem zit recht en heeft geen slijt plekken
en megane rijder jij hebt ook geen idee waar het gefluit vandaan komt ??
en megane rijder jij hebt ook geen idee waar het gefluit vandaan komt ??
-
- Über-Spammer
geen spanrol ofzo van je distributie?
-
- Contacteer:
wiljan 2.0 schreef:nee het is geen nieuwe riem
EUH????
-
- Über-Spammer
dan kan het nog steeds je spanrol zijn 
-
- Contacteer:
Klopt ja, maar goed is het verstandig om een gebruikte riem te gebruiken?
kost de wereld toch niet.. en als je snaar knapt... wel
kost de wereld toch niet.. en als je snaar knapt... wel
-
en wat bedoel je met een getande riem tanden die dwars op die riem staan toch ?? maar zo'n riem ist nie der zitten wel groeven in maar die lopen in de lengte