[Skorpion Turbo Clio 1]-The Beginning-

Vertel hier alles over je project.
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Zooals titel al zegt :wink:
Het is allemaal begonnen met een RT 1.8 8v blok.
Na maanden had ik besloten om een turbo blok
erin te bouwen.
Zo heb ik gekozen voor een 480 Turbo.


[img]http://img176.imageshack.us/img176/3913/p1070020mediumgk9.jpg[/img]

Zo de interieur zo ver....

[img]http://img176.imageshack.us/img176/4718/mycarandsome002mediumcp4.jpg[/img]

Zo zag t eruit na alleen wat velgen erop te zetten zonder
verlagingssetje....

[img]http://img407.imageshack.us/img407/8199/p9100021mediumfs5.jpg[/img]

Hier t oude RT blokje...

--------------------------------------------------------------------------------------

En toen kwam t echte werk THE ENGINE :worship:

[img]http://img407.imageshack.us/img407/1189/modeshow036mediumev3.jpg[/img]
Dit is niet t echte werk
Een beetje slorig allemaal:wink:
--------------------------------------------------------------------------------------
THIS IS THE SHITTTT!!!!

[img]http://img176.imageshack.us/img176/2950/p1070013mediumlu6.jpg[/img]

[img]http://img176.imageshack.us/img176/1316/p1070014mediumwp5.jpg[/img]


MSD Blaster 2 Liquid Coil..
[img]http://img176.imageshack.us/img176/9136/p1070015mediumdj6.jpg[/img]

Forge T2 Actuactor...
[img]http://img59.imageshack.us/img59/8730/p1070016mediumgu4.jpg[/img]

Forge Dual Piston Dumpvalve...
[img]http://img407.imageshack.us/img407/9995/p1070017mediumkg6.jpg[/img]

Fuelregulator,ingestled op 3,7 bar...
[img]http://img176.imageshack.us/img176/8938/p1070019mediumiz3.jpg[/img]

Forge Bleedvalve net boven de schakelpook :wink:
[img]http://img407.imageshack.us/img407/1743/p1070020mediumjm3.jpg[/img]


Auto doet t aardig.
Druk staat gedraait op de 0,9bar.
Zit aardig rond de 160 pk.
Binnenkort ga ik een rally software laten programmeren,
waardoor de koppelment heel wat opbouwt.
Maar nou eerst een leuke bumperkitje en een veerpootbrug erop.

Snel meer over deze experiment...

Vriendelijke grt d'Angelo...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

benieuwd wat je auto op een rollebank of op de gtech enzo doet!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

160 pk..... :worship:

Zo dan, das niet mos zeg......., als je bedenkt dat een std volvo 480 turbo er 120 heeft :wink:
Ben je al een keer op een fatsoenlijke bank geweest...?

Leuk project trouwens (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Paul1916v schreef:benieuwd wat je auto op een rollebank of op de gtech enzo doet!
Ook wat aan de remmerij gedaan?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

160 pk is wel nice :D alleen dat interieur............niet mijn smaak :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

van 120 naar 160, hoe krijg je dat zo snel klaar? :~
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Zier er wel gaaf uit!!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

J-P-S schreef:van 120 naar 160, hoe krijg je dat zo snel klaar? :~
Vrij simpel, van 0.3 naar 0.9 bar ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Beter laat je de chip gewoon herschrijven door iemand die dat kan.... :p
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

maar wel gaaf gedaan :)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Je kan zo'n Volvo 480 Turbo blokje gewoon chiptunen en daar krijg je 164 pk mee. Info staat wel op http://www.volvo480register.nl --> De Volvo 480 --> Tuning
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

netjes gedaan joh 160 pk :D
en welkom btw :)
Tommeer
Berichten: 111
Lid geworden op: di 28 nov 2006 20:04
Locatie: Velserbroek (NH)

Mooi blok erin! Lekker gassen! Was wel proppen zeker? :lol:
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Van 120 naar 160 pk was vrij simpel.
Heb een bleedvalve gezet en dan gedraait naar
0,9 bar en zo 40 pk winst.

Maar ben nog lang niet klaar met mn blok.
Snel komt er een Rally software in mn
eco en map computers.
dan zit ik bijna op de 200pk.

Maar eerst veerpootbrug en een zorgen dat mn frame
sterker gemaakt wordt.
Remmerij is al in orde door RSI schijven
geplaats te hebben.

Thks voor jullie reacts

grt d'Angelo....
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

200pk??? dat wil ik nog wel es zien op een (fatsoenlijke) bank!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

<=Nimma Clio=> schreef:
Maar eerst veerpootbrug en een zorgen dat mn frame
sterker gemaakt wordt.
Remmerij is al in orde door RSI schijven
geplaats te hebben.

Thks voor jullie reacts

grt d'Angelo....
Als ik jou was zou ik toch wat aan de remmen doen. RSI schijven zijn niet echt geschikt voor dit soort vermogens. Ik weet nog dat ik met mn eigen standaard RSI van 200 km/h naar 110 moest afremmen.... |:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Roy schreef:
<=Nimma Clio=> schreef:
Maar eerst veerpootbrug en een zorgen dat mn frame
sterker gemaakt wordt.
Remmerij is al in orde door RSI schijven
geplaats te hebben.

Thks voor jullie reacts

grt d'Angelo....
Als ik jou was zou ik toch wat aan de remmen doen. RSI schijven zijn niet echt geschikt voor dit soort vermogens. Ik weet nog dat ik met mn eigen standaard RSI van 200 km/h naar 110 moest afremmen.... |:
gas los was even snel? ;)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

<=Nimma Clio=> schreef:Van 120 naar 160 pk was vrij simpel.
Heb een bleedvalve gezet en dan gedraait naar
0,9 bar en zo 40 pk winst.

Maar ben nog lang niet klaar met mn blok.
Snel komt er een Rally software in mn
eco en map computers.
dan zit ik bijna op de 200pk.

Maar eerst veerpootbrug en een zorgen dat mn frame
sterker gemaakt wordt.
Remmerij is al in orde door RSI schijven
geplaats te hebben.

Thks voor jullie reacts

grt d'Angelo....
heb hetzelfde blok in mijn r5 gte
liggen en als ik mijn turbo druk omhoog draai naar het rode gedeelte op de volvo meter 0.8 bar anders schiet de beveiliging van ecu erin
heb ik geen 40pk meer
en bezine druk op 3.7 bar?? verzuipt ie dan niet een beetje als je rustig rijdt?

en die bobine wat is dat voor iets?
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

Danny van Duren schreef:
<=Nimma Clio=> schreef:Van 120 naar 160 pk was vrij simpel.
Heb een bleedvalve gezet en dan gedraait naar
0,9 bar en zo 40 pk winst.

Maar ben nog lang niet klaar met mn blok.
Snel komt er een Rally software in mn
eco en map computers.
dan zit ik bijna op de 200pk.

Maar eerst veerpootbrug en een zorgen dat mn frame
sterker gemaakt wordt.
Remmerij is al in orde door RSI schijven
geplaats te hebben.

Thks voor jullie reacts

grt d'Angelo....
heb hetzelfde blok in mijn r5 gte
liggen en als ik mijn turbo druk omhoog draai naar het rode gedeelte op de volvo meter 0.8 bar anders schiet de beveiliging van ecu erin
heb ik geen 40pk meer
en bezine druk op 3.7 bar?? verzuipt ie dan niet een beetje als je rustig rijdt?

en die bobine wat is dat voor iets?
Nou als ik een v-tec aankan,vind ik t knap...
Maar snel ga ik toch banken,dus grafiek
komt er aan.

En de bobine is een racebobine die ik
gekocht bij een shop die alleen volvo blokken
tuned.Die dingen zijn niet voor niks
te koop allemaal,dus waarom
niet proberen :p .Van hem heb ik al deze afstellen mee gekregen.
En auto rijdt prima.
Als die dingen bij jou voorkomt,is er iets dat niet goed is.
<=Nimma Clio=>
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 4 jan 2006 18:33

<=Nimma Clio=> schreef:
Danny van Duren schreef:
<=Nimma Clio=> schreef:Van 120 naar 160 pk was vrij simpel.
Heb een bleedvalve gezet en dan gedraait naar
0,9 bar en zo 40 pk winst.

Maar ben nog lang niet klaar met mn blok.
Snel komt er een Rally software in mn
eco en map computers.
dan zit ik bijna op de 200pk.

Maar eerst veerpootbrug en een zorgen dat mn frame
sterker gemaakt wordt.
Remmerij is al in orde door RSI schijven
geplaats te hebben.

Thks voor jullie reacts

grt d'Angelo....
heb hetzelfde blok in mijn r5 gte
liggen en als ik mijn turbo druk omhoog draai naar het rode gedeelte op de volvo meter 0.8 bar anders schiet de beveiliging van ecu erin
heb ik geen 40pk meer
en bezine druk op 3.7 bar?? verzuipt ie dan niet een beetje als je rustig rijdt?

en die bobine wat is dat voor iets?
Nou als ik een v-tec aankan,vind ik t knap...
Maar snel ga ik toch banken,dus grafiek
komt er aan.

En de bobine is een racebobine die ik
gekocht bij een shop die alleen volvo blokken
tuned.Die dingen zijn niet voor niks
te koop allemaal,dus waarom
niet proberen :p .Van hem heb ik al deze afstellen mee gekregen.
En auto rijdt prima.
En als t bij jou telkens in de beveiliging valt bij de 0,8bar,is er toch wat
mis ermee dan.Mijne kan ik makkelijk naar de 1 draaien en gebeurt nog
helemaal niks,pas als ik erboven ga.
Als die dingen bij jou voorkomt,is er iets dat niet goed is.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

<=Nimma Clio=> schreef:
Danny van Duren schreef:
<=Nimma Clio=> schreef:Van 120 naar 160 pk was vrij simpel.
Heb een bleedvalve gezet en dan gedraait naar
0,9 bar en zo 40 pk winst.

Maar ben nog lang niet klaar met mn blok.
Snel komt er een Rally software in mn
eco en map computers.
dan zit ik bijna op de 200pk.

Maar eerst veerpootbrug en een zorgen dat mn frame
sterker gemaakt wordt.
Remmerij is al in orde door RSI schijven
geplaats te hebben.

Thks voor jullie reacts

grt d'Angelo....
heb hetzelfde blok in mijn r5 gte
liggen en als ik mijn turbo druk omhoog draai naar het rode gedeelte op de volvo meter 0.8 bar anders schiet de beveiliging van ecu erin
heb ik geen 40pk meer
en bezine druk op 3.7 bar?? verzuipt ie dan niet een beetje als je rustig rijdt?

en die bobine wat is dat voor iets?
Nou als ik een v-tec aankan,vind ik t knap...
Maar snel ga ik toch banken,dus grafiek
komt er aan.

En de bobine is een racebobine die ik
gekocht bij een shop die alleen volvo blokken
tuned.Die dingen zijn niet voor niks
te koop allemaal,dus waarom
niet proberen :p .Van hem heb ik al deze afstellen mee gekregen.
En auto rijdt prima.
Als die dingen bij jou voorkomt,is er iets dat niet goed is.
wat kost zo`n bobine? en waar is die te halen dan?
en benzine druk op 3.7 bar wat is het verbruik van jou blok dan?
en volgens de volvo hier zit de beveiliging op de 0.8/0.9 bar
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

als ie door rica is gechipt niet :P kun je tot 1.1 bar :D wat ongeveer 200pk's opleverd
volgens de volvo hier zit de beveiliging op de 0.8/0.9 bar
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

en wat doet dat met de betrouwbaarheid?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Paul1916v schreef:en wat doet dat met de betrouwbaarheid?
tja levensduur zal wel wat minder worden denk ik zo maar rica is wel gespecialiseert in volvo`s chippen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik krijg een enorm deja vú gevoel bij dit topic...

De pk's liggen iig weer voor het oprapen :p
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

pretpk's :smoke:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:Ik krijg een enorm deja vú gevoel bij dit topic...

De pk's liggen iig weer voor het oprapen :p
:lol:

mot je er ook nog een paar? :P
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

geef mij dr maar 9, heb ik ook een wagen met 200+ pk :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

<=Nimma Clio=> schreef:Van 120 naar 160 pk was vrij simpel.
Heb een bleedvalve gezet en dan gedraait naar
0,9 bar en zo 40 pk winst.

Maar ben nog lang niet klaar met mn blok.
Snel komt er een Rally software in mn
eco en map computers.
dan zit ik bijna op de 200pk.

Maar eerst veerpootbrug en een zorgen dat mn frame
sterker gemaakt wordt.
Remmerij is al in orde door RSI schijven
geplaats te hebben.

Thks voor jullie reacts

grt d'Angelo....
Met die pk's kan je denk beter voor williams schrijven/blokken gaan of niet? En dan ist het beste als je nog voor BRembo gaat. maar mooi project :bang:
Laatst gewijzigd door Cleaned_Clio_16v op di 16 jan 2007 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

williams en 16v is hetzelfde :)

als je qua diameter maar groter gaat, en dan ferodo ds2500, of ds3000 als je heel snel stil wilt staan.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

J-P-S schreef:williams en 16v is hetzelfde :)

als je qua diameter maar groter gaat, en dan ferodo ds2500, of ds3000 als je heel snel stil wilt staan.
had ik ook op m'n 5je, prima combi en in jouw geval plug and play, wel even de remzadels van een 16V scoren :)
Immer wieder die verdammte Holländer
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

brembo icm de remmerij van de clio werkt prima..

heb het er ook op :smoke:
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Laat ik nu net mijn 19 16V remmen gaan upgraden naar Clio RS specs. Dus ik heb over: 2 zo goed als nieuwe schijven, nieuwe DS3000 blokken, en remklauwen en zadels... PM maar ff als je interesse hebt.

Bedenk wel dat DS3000 eigenlijk niet voor op straat is, maar wel gruwelijk remt!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jaja het is wat met die pk's
je ziet ze pas op de bank
als je dan ziet dat een clio 182 maar aan 151 wiel pk's komt
is de lol er snel af :p :p :p

op de bank in goes met dat ding en de wielpk's even meten :bang:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

je kan er ook 2 racebobines met 2 eco en map computers inzetten, dan heb je 2 voudige vermogenswinst. Als ik even een gecompliceerde berekening maak kom ik 2x (bijna 200) = bijna 400 pk uit!!!

Je hoeft je verder niet druk te maken over het mechanische gedeelte van de motor, want elke fabrikant zorgt dat er in een motor voldoende marge zit om het 2 voudige vermogen aan te kunnen. Dat doen ze om de kosten te drukken. Gesmede zuigers, goede oliekoeling, versterkte koppakkingen etc etc.

Mischien wat flauw gezegd, maar volgens mij denk je er iets te makkelijk over. Die 200 pk haal je niet zomaar hoor met enkel wat software aanpassingen en een racebobine. Tuurlijk kan je de druk opvoeren net zo lang tot je 200 pk hebt, maar je denkt toch zeker niet dat het dan langer dan 10 seconde heel blijft, zonder dat je ook andere dingen aanpast aan je motor??

Nouja succes ermee iig :)
Plaats reactie