ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Gast

lol, wat een onzin...daar weten wij belgen zelfs nog niks van.
Madmaus

-jo- schreef:lol, wat een onzin...daar weten wij belgen zelfs nog niks van.
Boycot die Belgen!
door onze redactie
AMSTERDAM - De Belgische plannen om ons vanaf volgend jaar 60 euro tol te laten betalen voor het gebruik van hun wegen, heeft grote woede gewekt in Nederland. De Telegraaf werd overspoeld met boze reacties.

Boycot die Belgen! En rij in 2008 gewoon in een boog om onze zuiderburen heen naar Spanje en Frankrijk. Volg de Telegraaf Route Soleil-route via onze sympathieke oosterburen (is maar 75 kilometer langer). En u gaat toch niet alweer naar Gent, Antwerpen of Brussel? Bezoek Aken, Dortmund, ga shoppen in winkelparadijs Oberhausen! Verzin een maatregel die wij kunnen invoeren om de Belgen dwars te zitten en win een Telegraaf jaarboek!

Ga naar http://www.onderweg.nl en plan de route Amsterdam, via Köln naar Salouin Spanje, en zie België uit uw horizon verdwijnen.

Aldus de telegraaf
(0)
Gast

goedkope stunt om die krant te kopen ? Of hun jaarboek ? :~ :gitar:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het is hier gisteren op alle radio stations bij het nieuws te horen geweest... 60 euro per jaar vind ik aardig aan de prijs. :-S Maar ook wel begrijpelijk, aangezien er in de zomer maar weinig mensen in Belgie blijven hangen en dus kost het alleen maar geld.

Maar ja, dan toch maar over Duitsland. De wegen zijn daar ook een stukkie beter. ;)
Madmaus

tja sensatie krant he. die proberen alles om te scoren.
Vaak lukt het ze nog ook!
Vos

@ Merijn: Leuke link van Theo :lol: :lol:
Sander2

-jo- schreef:lol, wat een onzin...daar weten wij belgen zelfs nog niks van.
Denk dat die renovatie van de ring Antwerpen duur is uitgevallen, daarom is er financiele steun van Nederland nodig. :lol: :D
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

:klop: moet nog maar zien of t erdoor komt!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ronnie schreef:
WouterW schreef:dus User-Error! :p
en wat doe ik hier aan?
iemand?

Foutmelding Marktplaats.
-PAZ-
Über-Spammer

Vos schreef:@ Merijn: Leuke link van Theo :lol: :lol:

(Y) (Y) :) Theo Maassen is echt (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ronnie schreef:
Ronnie schreef:
WouterW schreef:dus User-Error! :p
en wat doe ik hier aan?
iemand?

Foutmelding Marktplaats.
Internet Explorer geupdate en het werkt weer normaal :D
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

(Y) opgelost dus :D
-PAZ-
Über-Spammer

Dat zou je toch bijna niet geloven, 2 keer in 3 jaar de hoofdprijs winnen in een lotterij

http://www.thedenverchannel.com/news/10 ... etail.html
paulvanrooij
Contacteer:

leuk spelletje..mijn score (deel2, deze link dus)
http://www.carcloseups.com/

30/50

deel 1 ook 30/50

best lastig nog..herken het wel, maar weet de naam er niet bij :)

.edit: dus zonder autoweek, google of wat dan ook!
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op do 11 jan 2007 21:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Welke link? :beer:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Merijn schreef:Het is hier gisteren op alle radio stations bij het nieuws te horen geweest... 60 euro per jaar vind ik aardig aan de prijs. :-S Maar ook wel begrijpelijk, aangezien er in de zomer maar weinig mensen in Belgie blijven hangen en dus kost het alleen maar geld.

Maar ja, dan toch maar over Duitsland. De wegen zijn daar ook een stukkie beter. ;)
[img]http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/ma ... 227412.jpg[/img]
:lol:
Marcus

:lol:
-PAZ-
Über-Spammer

:lol: :lol: :lol:

Maar zou wel klote zijn als ze dat doorzetten, kost het altijd geld als we de provincie uitwillen, of via begie of via de westerschelde tunnel
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Het voordeel van het Belgische wegennet is wel dat er veel verlicht is.

Dan kan je de gaten goed zien aankomen :S
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-PAZ-
Über-Spammer

goed verlicht maar een waardeloos wegdek idd :) :D
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

en verrot hoge boetes...enne ik weet niet eens wie ik daar sponsor...in Nederland is t duidelijk SPEE :evil: |:
Marcus

Hessel schreef: en verrot hoge boetes...enne ik weet niet eens wie ik daar sponsor...in Nederland is t duidelijk SPEE :evil: |:
Misschien is de broer van SPEE daar verkeersofficier. :p :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Marcus schreef:
Hessel schreef: en verrot hoge boetes...enne ik weet niet eens wie ik daar sponsor...in Nederland is t duidelijk SPEE :evil: |:
Misschien is de broer van SPEE daar verkeersofficier. :p :D
Hete die niet Urbanus?
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol: :klop:
paulvanrooij
Contacteer:

België vindt Nederlands protest tegen wegenvignet bizar

Uitgegeven: 12 januari 2007 19:38
Laatst gewijzigd: 12 januari 2007 21:49
RIJSWIJK - Kathleen van Brempt, de Vlaamse minister van Mobiliteit, is vast van plan het Belgische wegenvignet januari 2008 in te voeren. Van Brempt was vrijdag verbaasd over de storm van kritiek uit Nederland. "Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders", aldus Van Brempt, verwijzend naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.

Alle automobilisten moeten het vignet in 2008 kopen. Belgen krijgen het bedrag vergoed via de wegenbelasting, Nederlanders en alle andere niet-Belgen die bijvoorbeeld op weg naar de camping in Frankrijk via België rijden, krijgen het niet vergoed. De Vlaamse regering wil met het geld de wegen opknappen en het openbaar vervoer verbeteren.

Overigens is de 60 euro die het vignet gaat kosten alleen voor een jaarvignet. Er komen ook goedkopere versies voor bijvoorbeeld tien dagen, zei Van Brempt.

Uitzonderingen

De Vlaamse minister wil wel nadenken over de situatie in Baarle-Nassau en Zeeuws-Vlaanderen. De inwoners daarvan zijn daar omringd door België en worden dus gedwongen om het vignet aan te schaffen.

De situatie van de grensgemeenten zal een apart hoofdstuk worden in de voorbereiding van het wegenvignet, aldus de Vlaamse minister. "Ik sta open voor discussie, maar ik zie momenteel niet echt een concrete oplossing voor het probleem."

Zeeuws-Vlaanderen en Baarle-Nassau zijn verontwaardigd. "Wij wonen in een enclavegemeente die verweven is met het Belgische Baarle-Hertog en die wordt gevormd door in totaal 22 enclaves van België in Nederland en acht van Nederland in België", licht burgemeester Jan Hendrikx van Baarle-Nassau toe.

Discriminatie

De Zeeuwse gedeputeerde Toine Poppelaars vindt de regeling discriminerend. Volgens hem treft de maatregel vooral inwoners van Zeeuws-Vlaanderen. Als zij ergens heen gaan moeten ze volgend jaar altijd betalen: of ze rijden via de Westerscheldetunnel (tol) of via Belgë (wegenvignet).

Demissionair minister Karla Peijs (Verkeer) heeft ook uitleg gevraagd over de verwikkelingen rond het wegenvignet. Peijs vraagt zich ook af hoe dit plan past binnen de Europese regels. Ook Europarlementariër Corien Wortmann (CDA) heeft haar twijfels.

Volgens haar is het initiatief strijdig met Europese regels. "Een heffing die voor Belgen wordt vergoed en voor anderen niet lijkt mij discriminerend. Zodra België het plan op deze manier voorlegt aan de Europese Commissie verwacht ik dat Brussel daar een stokje voor steekt", zei Wortmann woensdag nadat het plan bekend was geworden.
Ruzie! Ruzie! :lol:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

We gaan gewoon in oorlog met België en bezetten het land dan gewoon. :smoke:
paulvanrooij
Contacteer:

pas maar op, die gekke belgen kopen dan gewoon een atoombom bij osama :lol: :beer: (0)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:pas maar op, die gekke belgen kopen dan gewoon een atoombom bij osama :lol: :beer: (0)
Waarmee?

BonBons? Patat?

Zou wel lekker zijn die paar kilometer extra land in het zuiden. Zitten die mensen in limburg ook niet meer zo geïsoleerd
-PAZ-
Über-Spammer

ach er word waarschijnlijk een uitzondering gemaakt voor grens gemeenten, dus dan hoef ik me er in elk geval minder druk om te maken :p :wink:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Dus:
We komen allemaal in Brabant, Zeeland of Limburg wonen.
-PAZ-
Über-Spammer

nou liever niet :) :p , vind het nu nog wel lekker rustig hier :) voor mij hoeft het niet veel drukker
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Het is alweer tijdje geleden maar hier nog een foto'tje van de brand in leerdam, crappy kwaliteit maar had geen digicam bij me :)

[img]http://img237.imageshack.us/img237/7079 ... opynh0.jpg[/img]
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:
België vindt Nederlands protest tegen wegenvignet bizar

Uitgegeven: 12 januari 2007 19:38
Laatst gewijzigd: 12 januari 2007 21:49
RIJSWIJK - Kathleen van Brempt, de Vlaamse minister van Mobiliteit, is vast van plan het Belgische wegenvignet januari 2008 in te voeren. Van Brempt was vrijdag verbaasd over de storm van kritiek uit Nederland. "Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders", aldus Van Brempt, verwijzend naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.

Alle automobilisten moeten het vignet in 2008 kopen. Belgen krijgen het bedrag vergoed via de wegenbelasting, Nederlanders en alle andere niet-Belgen die bijvoorbeeld op weg naar de camping in Frankrijk via België rijden, krijgen het niet vergoed. De Vlaamse regering wil met het geld de wegen opknappen en het openbaar vervoer verbeteren.

Overigens is de 60 euro die het vignet gaat kosten alleen voor een jaarvignet. Er komen ook goedkopere versies voor bijvoorbeeld tien dagen, zei Van Brempt.

Uitzonderingen

De Vlaamse minister wil wel nadenken over de situatie in Baarle-Nassau en Zeeuws-Vlaanderen. De inwoners daarvan zijn daar omringd door België en worden dus gedwongen om het vignet aan te schaffen.

De situatie van de grensgemeenten zal een apart hoofdstuk worden in de voorbereiding van het wegenvignet, aldus de Vlaamse minister. "Ik sta open voor discussie, maar ik zie momenteel niet echt een concrete oplossing voor het probleem."

Zeeuws-Vlaanderen en Baarle-Nassau zijn verontwaardigd. "Wij wonen in een enclavegemeente die verweven is met het Belgische Baarle-Hertog en die wordt gevormd door in totaal 22 enclaves van België in Nederland en acht van Nederland in België", licht burgemeester Jan Hendrikx van Baarle-Nassau toe.

Discriminatie

De Zeeuwse gedeputeerde Toine Poppelaars vindt de regeling discriminerend. Volgens hem treft de maatregel vooral inwoners van Zeeuws-Vlaanderen. Als zij ergens heen gaan moeten ze volgend jaar altijd betalen: of ze rijden via de Westerscheldetunnel (tol) of via Belgë (wegenvignet).

Demissionair minister Karla Peijs (Verkeer) heeft ook uitleg gevraagd over de verwikkelingen rond het wegenvignet. Peijs vraagt zich ook af hoe dit plan past binnen de Europese regels. Ook Europarlementariër Corien Wortmann (CDA) heeft haar twijfels.

Volgens haar is het initiatief strijdig met Europese regels. "Een heffing die voor Belgen wordt vergoed en voor anderen niet lijkt mij discriminerend. Zodra België het plan op deze manier voorlegt aan de Europese Commissie verwacht ik dat Brussel daar een stokje voor steekt", zei Wortmann woensdag nadat het plan bekend was geworden.
Ruzie! Ruzie! :lol:
ik doe mee!!

t was al eens eerder ruzie :bang: :D

http://www.scholieren.com/werkstukken/23232
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

AnthonyR schreef:Het is alweer tijdje geleden maar hier nog een foto'tje van de brand in leerdam, crappy kwaliteit maar had geen digicam bij me :)

[img]http://img237.imageshack.us/.jpg[/img]
jij gaat foto's maken??

http://www.nu.nl/news/943878/10/Honderd ... nslag.html
Laatst gewijzigd door Hessel op za 13 jan 2007 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Wel was er een meetploeg voor gevaarlijke stoffen aanwezig. "Maar die hebben geen concentraties gemeten die gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid
Voor wie geen gevaar? Voor ons of voor de mensen die daar wonen.
Gesloten