ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat ding zoek ik ook.

mja mn sebring gaat eraan geloven als ik er geen heb binnen 2 maanden. eerst voor de keuring een ''gewone'' devil eronder, en dan de groep N met katvervanger, middendemper vervanger NA de keuring :D
ygkremer

J-P-S schreef: normaal als je je zitting van de achterbank omhoogklapt zie je hem zitten. het is een grote pomp die er van boven inzit. als je niks hoort zoemen, dan doet je pomp niks. als je wel hoort tikken, wil je relais hem wel aansturen.
De relais wil m inderdaad wel aansturen maar als ik de achterbank omhoogdoe dan zit er wel een rubber dop met daaronder 3 stekkers. Maar daar zit echt alleen de vlotter maar + een retourleiding vanaf het blok.

J-P-S schreef: let op, je kleine pompje zorgt niet voor dat zoemend geluid, dat is je grote pomp!
Mijn grote pomp doet niets en mijn kleine pomp zoemt juist wel als ik er 12V opzet met een mobiele accu :D
J-P-S schreef:zijn de stekkertjes van je ecu niet wit uitgeslagen? komt ook wel eens voor door vocht. even met contactspray eroverheen gaan;)
Alsof je kan gedachte lezen :) ben er net weer van de Brezan waar ik contact spray heb gehaald, ga zo alles even inspuiten.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:dat ding zoek ik ook.

mja mn sebring gaat eraan geloven als ik er geen heb binnen 2 maanden. eerst voor de keuring een ''gewone'' devil eronder, en dan de groep N met katvervanger, middendemper vervanger NA de keuring :D
een nieuwe einddemper kost 135 EURO dus ben ook op zoek op mp naar einddemper, maar er staat weinig op.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mijn grote pomp doet niets en mijn kleine pomp zoemt juist wel als ik er 12V opzet met een mobiele accu
je grote pomp, die moet aan de gang :D

als iets gevonden?
Riël
Über-Spammer

J-P-S schreef:
Pomp zit niet aan mijn vlotter, die heb ik er al uitgehaald en zat echt alleen maar een vlotter verder niks. De kleine pomp werkt iig wel want daar heb ik zelf spanning opgezet, de grote ga ik zometeen zoeken en proberen. En er zoemt helemaal niks als ik m op contact zet. Enige wat ik hoor is een relais onder de kap die 3x snel tikt.
normaal als je je zitting van de achterbank omhoogklapt zie je hem zitten. het is een grote pomp die er van boven inzit. als je niks hoort zoemen, dan doet je pomp niks. als je wel hoort tikken, wil je relais hem wel aansturen.

let op, je kleine pompje zorgt niet voor dat zoemend geluid, dat is je grote pomp!

zijn de stekkertjes van je ecu niet wit uitgeslagen? komt ook wel eens voor door vocht. even met contactspray eroverheen gaan;)
Daar zit de vlotter.
De pomp zie je niet zitten, er zit geen gat voor. Haal je vlotter eruit, kijk in de tank en voila, daar zit ie.

Tank eronderuit dus!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ygkremer

Ja idd dan zal de tank er onderuit moeten. Maar we zijn er nu iig wel achter dat het niet aan de ecu ligt. Mijn ouwe ecu op een werkende clio en de pomp draait gewoon.
Maar nu vonkt ie ook nog steeds niet.

Wat ik nu ga doen is eerst allerlei renault garages bellen en vragen of ze m kunnen uitlezen. Als dat lukt weet ik zeker waar ik moet zoeken....
Cleaned_Clio_16v

Heeft iemand wat sites voor mij waar je nieuwe onderdelen kan kopen voor een clio 16v? Mag zijn performance maar ook nieuwe koplampen. Mag ook eventueel Duitse,Belgiesche en engelse site's zijn.

Alvast weer bedankt :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

mb carperformance
biesheuvel
brezan
elia
sandtler
Cleaned_Clio_16v

.com
.nl
.tk? :p aan elkaar streepjes? :lol:
Geert
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:.com
.nl
google.nl?
Cleaned_Clio_16v

maar het is weekend dus dan zwakke mun hersens weer af 8) thanks mensen
PaulM

bij de voor remklauwen van een 16v zie ik 2 bouten met imbus gaten erin. kan je de klauw nog verder uit elkaar halen door deze 2 los te schroeven? want lijtk erop dat het 1 geheel is?
voske

hallo,

wie weet of de handrem kabel achter uit 1 of 2 stukken bestaat????? is een beetje dringend voor het bestellen en apk en gebeuren.
ygkremer

Cleaned_Clio_16v schreef:.com
.nl
Kijk deze site s dan , is wel erg makkelijk voor spare-parts. Is goedkoop en een goeie en snelle levering! :d

http://217.149.222.43/koreancarparts/shop.htm
Riël
Über-Spammer

http://www.intercarparts.nl

kijk en vergelijk :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
voske

hallo,

wie weet of de handrem kabel achter uit 1 of 2 stukken bestaat????? is een beetje dringend voor het bestellen en apk en gebeuren.
PaulM

+Clio16v+ schreef:bij de voor remklauwen van een 16v zie ik 2 bouten met imbus gaten erin. kan je de klauw nog verder uit elkaar halen door deze 2 los te schroeven? want lijtk erop dat het 1 geheel is?
iemand? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je hebt een deel waar je remblokken inhangen, en een deel van de remklauw waar je zuiger inzit.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hallo,

je hebt er 2 nodig. er gaat een stang voor een deel onder je bodem, met daaraan een plaat waar 2 kabels inhangen. je hebt er 2 omdat je de remklauwen achter dan kunt afstellen. dus niet dat een remklauw eerder pakt dan de ander.
PaulM

bedoel de deel van waar de zuiger inzit, dat is enige met inbus ;). zijn die inbussen los te draaien en die delen uit elkaar te halen? want lijken redelijk solid..
ygkremer

Riël Notermans schreef:www.intercarparts.nl

kijk en vergelijk :)
Ow
xuse me (0)

Is anders maar is wel hetzelfde :~ :D
PaulM

+Clio16v+ schreef:bedoel de deel van waar de zuiger inzit, dat is enige met inbus ;). zijn die inbussen los te draaien en die delen uit elkaar te halen? want lijken redelijk solid..
iemand? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wat wil je? je remklauw demonteren?

voor je klauw te demonteren haal je eerst de 6 kant bouten eraf. dan zijn je remblokken alvast weg. en dan moeten er nog 2 bouten zijn, maar geen inbus, ook 6kant.
PaulM

of je deze kan losdraaien:

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... auw3pg.JPG[/img]
Bart V

veel succes met losdraaien....je zal snel tot de conclusie komen dat daar geen enkele inbus dop inpast :)

Dat hebben ze express gedaan zodat er niet van die slimmerikken zijn die denken op die manier hun remklauwen te kunnen demonteren.

Zadel demonteren met de 6 kant M12 bouten achter de fusee.
Klauw demonteren van zadel met de 6 kant M8 boutjes op de glijpennen.
PaulM

hoe krijg je ze dan wel los? want wil ze helemaal schoonmaken/ontroesten en met die 2 bouten los gaat stuk makkelijker :) heb de rest al gedemonteerd
Bart V

Een 6 kant inbus verslijpen, en zodanig dat je hem met veel moeite erin kan slaan.

Ik heb ze ook ooit eens losgehad bij mijn 19 16V cabrio, om zodoende het tanggedeelte van de remklauw te kunnen poedercoaten. Werkt prima (Y)
PaulM

das mooi klote dan. wil ding alleen maar ontroesten en overspuiten dus weet niet of dat de moeite waard is
Jean-Paul-S
Über-Spammer

gewoon beetje schuren en dan spuiten. werkt goed. eerst even hechtprimer gebruiken werkt ook :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

je kunt hem zo toch ook makkelijk ontroesten. En anders haal je voor een paar euro een dop die je verprutst
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

zal er over nadenken met die dop. ben met schoonmaken/ontroesten meestal wel pietje precies vandaar dat ik hem ook los wil maken en met staalborstel tot op kale staal wil afschuren. :)
Tom
Moderator

boormachine erop met een ijzerborstel erin, ben je zo klaar
PaulM

dat doe ik ook :) alleen is in sommige hoeken wel knaken bij te komen, vandaar dat ik hem verder wou demonteren
Tom
Moderator

dan moet je voor een knaak zo'n setje kopen met van die verschillende maten boormachine dingen. Ze hebben ze ook heel klein (dremel formaat zeg maar, maar die gaan ook een gewone boormachine)
Gesloten