ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

WouterW schreef:diesel :p
Ja dat loopt lekker ....
Doe jij er voortaan een beetje van alles in, horen wij wel hoe ie loopt :dSb:
RENAULT CLIO III
Projecttopic
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

niet te serieus maarten! :lol: :p

weet niet meer wat de beste was volgens die test..volgens mij Vpower, dan Ultimate en dan die van total..maar weet ik niet meer zeker.
allemaal leverden ze meer dan de standaard 95 in ieder geval
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Ja Sjezus zeg :D

Op zulke antwoorden zit toch niemand te wachten ..... Ik was/ben het effe zat met nutteloze posts (U)
RENAULT CLIO III
Projecttopic
DutchRS
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 20:13
Locatie: Bollenstreek
Contacteer:

Paul1916v schreef:niet te serieus maarten! :lol: :p

weet niet meer wat de beste was volgens die test..volgens mij Vpower, dan Ultimate en dan die van total..maar weet ik niet meer zeker.
allemaal leverden ze meer dan de standaard 95 in ieder geval
Met een turbo krijg je meer verschil tussen 98 en 95 dan met N/A.

De V power(Optimax) in Engeland is ook 98 maar hier is het 95.

Ik heb 98 bijnaar altijd gebruikt in mijn RS en ik zal het zelfde doen met de 225. "Do what it says on the box". 8)
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

over welke bouwjaren zijn phase 1 2 3 verdeeld? en wat is het verschil?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

catscan schreef:over welke bouwjaren zijn phase 1 2 3 verdeeld? en wat is het verschil?
Dat is een opzoekertje of een wetertje.

1998-2001= de nieuwe Clio, opvolger van ........
2001-2003= nieuw uiterlijk, weer iets later meer opties standaard
2003-2005= nog meer extra's.....esp enzo dacht ik.

Er zijn er vast wel die meer precies weten te vertellen.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:
catscan schreef:over welke bouwjaren zijn phase 1 2 3 verdeeld? en wat is het verschil?
Dat is een opzoekertje of een wetertje.

1998-2001= de nieuwe Clio, opvolger van ........
2001-2003= nieuw uiterlijk, weer iets later meer opties standaard
2003-2005= nog meer extra's.....esp enzo dacht ik.

Er zijn er vast wel die meer precies weten te vertellen.
Ik geloof dat de ph3 pas vanaf 2004 is gekomen? (iig in Nederland)
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

Arno17 schreef:
catscan schreef:over welke bouwjaren zijn phase 1 2 3 verdeeld? en wat is het verschil?
Dat is een opzoekertje of een wetertje.

1998-2001= de nieuwe Clio, opvolger van ........
2001-2003= nieuw uiterlijk, weer iets later meer opties standaard
2003-2005= nog meer extra's.....esp enzo dacht ik.

Er zijn er vast wel die meer precies weten te vertellen.
p1 en 2 hebben dezelfde koplampen toch? en 3 heeft die grotere.
Verder nog meer buitenkant veranderinge?
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ph 2 en 3 hebben dezelfde zal je bedoelen :wink: De naar mijn menig mooiere versies van de Clio (RS)
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

vind wel dat met die grote koplampe de auto minder breed lijkt.

bij de v6 staat het beter. die is mooi laag en goed breed.
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

maar er moet dus altijd ongelode benzine in. dus super plus. wel prijzig hier rond de 1.38
raceV6ActivaLPG
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 jan 2007 14:06

Super98 te duur? Vind ik ook. Waarom dan geen LPG?
M'n Xantia V6 (met bijna dezelfde L7X-motor als in de Clio V6) loopt er perfect op.
Acceleratie zelfs sneller als op benzine! 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja goed, t is dat je bij n cliov6 nergens je gastank kwijt komt :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
raceV6ActivaLPG
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 jan 2007 14:06

ClioV6 geen mogelijkheid voor gastank?
Verbaast me niet echt, hoewel er tegenwoordig ook compacte mogelijkheden zijn, zelfs kunststof tanks dus lichtgewicht.
In totaal moet je natuurlijk wel 80 - 100 liter gas kunnen opslaan want anders sta je om de haverklap bij de pomp. Ik rijd met m'n XantiaV6 ongeveer 1:6 en neem niet aan dat de Clio veel zuiniger zal zijn.
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

even een vraagje nog over banden.

ik heb 16inch, kan ik dan beter 195/45/16 nemen of wat breder, 215/40/16

wat raden jullie me aan?

en nog 1 ding wat me opviel: er hoort standaard toch startonderbreking op te zitten?

nou ik heb de auto 5min zonder sleutel laten staan ik probeer hem te starten en hij doet het :S sleutel was gewoon uit het contact gedurende 5min..
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

raceV6ActivaLPG schreef:Super98 te duur? Vind ik ook. Waarom dan geen LPG?
M'n Xantia V6 (met bijna dezelfde L7X-motor als in de Clio V6) loopt er perfect op.
Acceleratie zelfs sneller als op benzine! 8)
Dacht even dat je bedoelde: Sneller dan de ClioV6 op benzine...:lol:
catscan schreef:even een vraagje nog over banden.

ik heb 16inch, kan ik dan beter 195/45/16 nemen of wat breder, 215/40/16

wat raden jullie me aan?

en nog 1 ding wat me opviel: er hoort standaard toch startonderbreking op te zitten?

nou ik heb de auto 5min zonder sleutel laten staan ik probeer hem te starten en hij doet het :S sleutel was gewoon uit het contact gedurende 5min..
Ja zodra je de sleutel er weer in doet start hij, vreemd he?
In je sleutel zit een chip die het zooitje weer activeert.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

In de sleutel zit de code voor de startonderbreking.
Standaard zit er dacht ik 195 / 45 / 16 onder.
catscan schreef:maar er moet dus altijd ongelode benzine in. dus super plus. wel prijzig hier rond de 1.38
Zoiets weet je toch wanneer je zo'n soort auto koopt?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:In de sleutel zit de code voor de startonderbreking.
Standaard zit er dacht ik 195 / 45 / 16 onder.
catscan schreef:maar er moet dus altijd ongelode benzine in. dus super plus. wel prijzig hier rond de 1.38
Zoiets weet je toch wanneer je zo'n soort auto koopt?
Maus, ik heb vanmiddag even zitten lekkerbekken op de autoweek site, iets wat jij allang weet natuurlijk, de nieuwe ( concept) EVO.

[img]http://www.autoweek.nl/images/800/1/d7c ... 65ab61.jpg[/img]


De 2,0-liter viercilinder turbomotor weet er 300 pk uit te persen. Tuners zullen ongetwijfeld nog meer vermogen uit het blok weten te pulken.
Kopers kunnen naast een handbak ook een sequentiële transmissie met vijf versnellingen bestellen. De Prototype-X krijgt net als de vroegere Evo’s standaard de nodige hightech mee. Reken op S-AWC (Super-All Wheel Control), Active Yaw Control en Active Steering.
Het is overigens een beetje een raadsel waarom Mitsubishi de concept car toont, want de Concept-X van oktober 2005 was vrijwel identiek. De gewone Lancer, die de basis van de nieuwe Evo X vormt, komt in de loop van dit jaar. Voor de super-Lancer moeten we wachten tot 2008.


Gelukkig is het nu alweer Januari 2007.....:lol:
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

catscan schreef:even een vraagje nog over banden.

ik heb 16inch, kan ik dan beter 195/45/16 nemen of wat breder, 215/40/16

wat raden jullie me aan?
Op de ph3 zit 205/45/16. Is dat geen optie?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ziet er lekker uit die evo concept (Y)
Jammer dat ze nieuw zo aan de prijs zijn. :~
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Het ziet er zekers niet verkeerd uit, als ie nou ook nog eens goed rijd, dan is 't helemaal top. :)
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

Maus schreef:In de sleutel zit de code voor de startonderbreking.
Standaard zit er dacht ik 195 / 45 / 16 onder.
catscan schreef:maar er moet dus altijd ongelode benzine in. dus super plus. wel prijzig hier rond de 1.38
Zoiets weet je toch wanneer je zo'n soort auto koopt?
heb je zeker gelijk in, wist ik ook wel maar even check want ik hoorde iemand over mvl maar dat is voor oude autos dus ;)

en dit soort beveiliging is niet bij me bekend dan :) bij me vorige moest ik na 30seconde op de vergrendeling drukke met contact aan. maar anyway thnx :)

en op de phase 1 zit std 195/95/15

met 16 inch zou 205/45/16 kunnen dus alleen word de omtrek iets groter

of gewoon 215/40 doen of word dat te breed (kan dat nadelen hebben)?
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

k zou niet graag in een fhase 1 willen rijden met zo'n bandenmaat 195/95R15 :lol:
denk dat je 195/45R15 bedoelt :D
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

195, 205 of 215 breed: het kan allemaal hoor op de RS phase 1. Dat moet geen probleem zijn, zeker niet wanneer je verder het bij 16" houdt en niet verlaagt. En zijn mensen die met iets van 215/35R19 ofzo rijden...

O en een RS op LPG schijnt wel te kunnen heb ik eens ergens gezien, maar de inbouwkosten zijn wel wat hoog dus ik dnek dat je dat er niet meer uit haalt (tenzij je je leven lang in de RS blijft rijden....).
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

elmotheelk (Eric) schreef:195, 205 of 215 breed: het kan allemaal hoor op de RS phase 1. Dat moet geen probleem zijn, zeker niet wanneer je verder het bij 16" houdt en niet verlaagt. En zijn mensen die met iets van 215/35R19 ofzo rijden...

O en een RS op LPG schijnt wel te kunnen heb ik eens ergens gezien, maar de inbouwkosten zijn wel wat hoog dus ik dnek dat je dat er niet meer uit haalt (tenzij je je leven lang in de RS blijft rijden....).
hij is wel verlaagd.. maar dan moet 205 wel kunnen lijkt me.. vind 195 smal :D
raceV6ActivaLPG
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 jan 2007 14:06

Dacht even dat je bedoelde: Sneller dan de ClioV6 op benzine... :lol:
Nee, dat zou wel heeeeel 8) zijn. Maar met die als vrij sloom bekend staande Xantia haal ik de 0-100 op LPG in 7,8 seconden, en er zijn niet veel Golfjes en aanverwante sportieve auto's die dat sneller doen. En dus is het bij stoplichtsprintjes meestal erg genieten, juist ook omdat anderen het van zo'n saaie donkergroene Xantia niet verwachten... :)
O en een RS op LPG schijnt wel te kunnen heb ik eens ergens gezien, maar de inbouwkosten zijn wel wat hoog dus ik dnek dat je dat er niet meer uit haalt (tenzij je je leven lang in de RS blijft rijden....).
Nou, dat vraag ik me af hoor. Als je 30.000 km rijdt met een ClioV6 op benzine, heb je toch al gauw EUR 2500 meer uitgegeven dan in dezelfde ClioV6 op LPG. En voor dat bedrag moet je toch de inbouw wel rond kunnen hebben.
Als je in totaal 60.000 km in de ClioV6 wil gaan rijden heb je aan het einde van die km's wel EUR 2500 overgehouden. En ik moet zeggen dat deze V6 het op LPG bijzonder goed doet (na 125.000 LPG-kilometers met deze auto wel recht van spreken denk ik).
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Dat je doe je een Clio v6 toch niet aan, gas :evil:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een vebruik van 1:6 is lekker met de huidige benzineprijzen.... :gun:

Leuke LPi installatie in zo'n V6 is zo slecht nog niet hoor....geen vermogensverlies, en lekker goedkoop rijden. Doe mij maar zo'n V6 op gas (Y)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Sja.. Ik zou toch in tweestrijd zijn :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

PatrickG schreef:Dat je doe je een Clio v6 toch niet aan, gas :evil:
Dan liever een BMW 535D........ :p
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:
PatrickG schreef:Dat je doe je een Clio v6 toch niet aan, gas :evil:
Dan liever een BMW 535D........ :p
Jij begrijpt het. Overigens is een 530d laatste model ook goed (Y)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Bart V schreef:Een vebruik van 1:6 is lekker met de huidige benzineprijzen.... :gun:

Leuke LPi installatie in zo'n V6 is zo slecht nog niet hoor....geen vermogensverlies, en lekker goedkoop rijden. Doe mij maar zo'n V6 op gas (Y)
precies lekker goedkoop en toch een dikke V6 :D

En over het uiterlijk van een 535d i.v.m. een Clio V6 moesten we maar niet eens woorden aan vuil gaan maken....

(over het geluid al helemaal maar niet trouwens :p )
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

melcon schreef:
Bart V schreef:Een vebruik van 1:6 is lekker met de huidige benzineprijzen.... :gun:

Leuke LPi installatie in zo'n V6 is zo slecht nog niet hoor....geen vermogensverlies, en lekker goedkoop rijden. Doe mij maar zo'n V6 op gas (Y)
precies lekker goedkoop en toch een dikke V6 :D

En over het uiterlijk van een 535d i.v.m. een Clio V6 moesten we maar niet eens woorden aan vuil gaan maken....

(over het geluid al helemaal maar niet trouwens :p )
Een 6 in lijn is ook niet te vesmaden, trouwens met een Clio V6 heb ik wat problemen als ik boodschapjes ga doen, of als ik lekker een dagje weg wil met het gezin, dan heb ik het dus nog niet eens over de vraag: Gas!.

Ja met me rechtervoetje...:lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

true true :)

Maar ik doe geen boodschappen en heb geen kinderen, alleen een vriendin :p En daar is wel ruimte voor in zo'n apparaat :D

Helaas is er nog iets wat ik niet heb... geld om het hok te halen :wink:
raceV6ActivaLPG
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 jan 2007 14:06

Een 6 in lijn is ook niet te vesmaden, trouwens met een Clio V6 heb ik wat problemen als ik boodschapjes ga doen, of als ik lekker een dagje weg wil met het gezin, dan heb ik het dus nog niet eens over de vraag: Gas!.
Sorry hoor, als je je richt op sportieve auto's en je kunt een dikke 70 mille besteden (ja, dat kost zo'n 535d!!) hoef je inderdaad niet aan LPG te denken als die BMW toevallig geen diesel was.
Voor zulke bedragen zijn er wel andere auto's te koop, bijvoorbeeld een Porsche, en nog een heeeele rij andere leuke auto's. Toch geen sedan... (zegt een Xantia-eigenaar (0) (0) ).
Inderdaad vind ik de ruimte soms ook wel makkelijk, en ook het "wolf in schaapskleren"-idee (wat niet voor de BMW opgaat) vind ik lachen.
En, LPG voor een ClioV6, maakt zo'n superaantrekkelijke sportieve auto voor een bepaalde groep mensen net even beter bereikbaar. (Y)
Plaats reactie