ACT: Clio16V I
bestaan er ook dempers die minder stug zijn dan originele ?-PAZ- schreef:koni geel dempers kun je afstellen in 3 standen. Hard, Harder en Hardst![]()
. En ze zijn op de zachtste stand nog steeds stugger dan je origenele dempers, maar wel super wegligging
-
Waarom zou je dat willen?
-
- Über-Spammer
voor nog meer hangen in de bochten
*** als iemand een mooi leren interieurtje voor de 16v zoekt, stuur maar een pm'tje.... ***

*** als iemand een mooi leren interieurtje voor de 16v zoekt, stuur maar een pm'tje.... ***
beetje meer comfort?Frits Clio 16v schreef:Waarom zou je dat willen?
maar het is blijkbaar toch niet echt mogelijk, dan troost ik me maar met de goede wegligging

Is er ergens een gebruiksaanwijzing "hoe vervang ik mijn brandstof pomp" ?
Mijn 16v start wel maar slaat niet aan. Na veel lezen op internet dacht ik aan de bdp sensor ook omdat ie totaal niet vonkt. Maar nadat ik mijn aanvoer van de brandstof eraf had gehaald bleek ie ook helemaal geen brandstof te pompen.
Gaat nu toevallig vanalles tegelijk kapot of is er een verband tussen alles?
Brandstof pomp zit in de tank toch? Mag ik wel aannemen met zoveel stekkers en dat er "12V" opstaat, alleen krijg ik de hele zooi er niet uit.
Iemand die me kan helpen zo?
Mijn 16v start wel maar slaat niet aan. Na veel lezen op internet dacht ik aan de bdp sensor ook omdat ie totaal niet vonkt. Maar nadat ik mijn aanvoer van de brandstof eraf had gehaald bleek ie ook helemaal geen brandstof te pompen.
Gaat nu toevallig vanalles tegelijk kapot of is er een verband tussen alles?
Brandstof pomp zit in de tank toch? Mag ik wel aannemen met zoveel stekkers en dat er "12V" opstaat, alleen krijg ik de hele zooi er niet uit.
Iemand die me kan helpen zo?
-
brandstofpomp, moet je even onder de auto kruipen, pompje los draaien.. zorgen dat je zo min mogelijk benzine laat druipen, aangezien ineens alle benzine op je afdruipt
, en vervolgens weer het nieuwe pompje monteren.. 

-
Ook ik heb weer even een vraag....
bij mijn 16v is het zo'n beetje standaard dat het benzinetellertje erg snel terugloopt... er gaat ook verder geen lampje branden, maar ik ben bang dat ding erg makkelijk met zn brandstof omgaat.. ik heb nu 300 km gereden, en mn tank is nu bijna zo goed als leeg... wie weet waar dit aan kan liggen.. auto is pas goed gekeurd, waar ook de brandstofpomp is vervangen
bij mijn 16v is het zo'n beetje standaard dat het benzinetellertje erg snel terugloopt... er gaat ook verder geen lampje branden, maar ik ben bang dat ding erg makkelijk met zn brandstof omgaat.. ik heb nu 300 km gereden, en mn tank is nu bijna zo goed als leeg... wie weet waar dit aan kan liggen.. auto is pas goed gekeurd, waar ook de brandstofpomp is vervangen

-
kan ik dit gewoon onder de kap vinden, of waar zit zoiets 

Zeg dan niets.......Dennis_16v schreef:brandstofpomp, moet je even onder de auto kruipen, pompje los draaien.. zorgen dat je zo min mogelijk benzine laat druipen, aangezien ineens alle benzine op je afdruipt, en vervolgens weer het nieuwe pompje monteren..

Om bij een Clio 16V de pomp te vervangen moet je de brandstoftank onder de auto uit halen, omdat hij in de tank zit en er onder de bank geen gat zit om de pomp te vervangen....
Nou er zit dus onder mijn achterbank wel een gat en heb de 3 stekkertjes en benzine slang al los maar ik krijg de hele meut er niet uit
Dus hoe haal je die ring los? Er lijkt me namenlijk geen schroefdraad op te zitten en voordat ik de boel losbreek....
En omdat de 'hoofd bougie kabel' niet vonkt, heeft neem ik aan niks met de brandstof pomp te maken dus dan moet waarscheinlijk de bdp-sensor vervangen worden toch?

En omdat de 'hoofd bougie kabel' niet vonkt, heeft neem ik aan niks met de brandstof pomp te maken dus dan moet waarscheinlijk de bdp-sensor vervangen worden toch?
Laatst gewijzigd door ygkremer op di 2 jan 2007 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ecu zit onder de kap ja, rechts bij het raam zit dan een rooster. Als je die loshaalt dan kan je met een dopje 10 alles loshalen. Ijzeren beugel eromweg halen door dat stuk elastiek/rubber dan plastick kap eromweg en even stekker loshalen... en voila, een ECU.Dennis_16v schreef:kan ik dit gewoon onder de kap vinden, of waar zit zoiets
-
Zeg dan niets......Robke schreef:Zeg dan niets.......Dennis_16v schreef:brandstofpomp, moet je even onder de auto kruipen, pompje los draaien.. zorgen dat je zo min mogelijk benzine laat druipen, aangezien ineens alle benzine op je afdruipt, en vervolgens weer het nieuwe pompje monteren..
![]()
Om bij een Clio 16V de pomp te vervangen moet je de brandstoftank onder de auto uit halen, omdat hij in de tank zit en er onder de bank geen gat zit om de pomp te vervangen....

Dat is alleen bij een fase 1 zo, een fase 2 clio heeft wel een dekseltje onder de bank
-
Honda,s zijn voor mietjes 

-
ach, altijd voorrang!
zo niet, dan toch.

-
moet je wel snel genoeg zijn....canonballman schreef:ach, altijd voorrang!zo niet, dan toch.

Denk dat menno op jouw doeldeygkremer schreef:Ecu zit onder de kap ja, rechts bij het raam zit dan een rooster. Als je die loshaalt dan kan je met een dopje 10 alles loshalen. Ijzeren beugel eromweg halen door dat stuk elastiek/rubber dan plastick kap eromweg en even stekker loshalen... en voila, een ECU.Dennis_16v schreef:kan ik dit gewoon onder de kap vinden, of waar zit zoiets

Je pomp pompt niet, en je bougies vonken niet.
HMMMM
Pomp kapot en bougies kapot lijkt me sterk. De pomp en de onsteking wordt door de ecu geregeld, vandaar dat menno zegt 'voeding of ECU' probleem.
Je kan altijd proberen om het relais van de brandstofpomp door te verbinden. Deze zit in het zwarte, schuine bakje onder de motorkap passagierskant. Klikken deze wel?
(De pomp moet 3 sec lopen ongeveer als je het contact aandraait).

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
-
kon me al zoiets ergens herinneren dat ik die ricer van jou ergens te koop had gezien. Wat heb je nu, en vooral: waarom? Toch niet weer van die franse meuk he?Robke schreef:Whehehehehe, maar goed dat ik geen Honda meer rijd dan.canonballman schreef:Honda,s zijn voor mietjes![]()
![]()
[zet gauw de pc af en rent hard weg.....]
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
H + H
mmmmmm honda is voor homo's
en ze zitten achterin ook nog eens kut

mmmmmm honda is voor homo's

en ze zitten achterin ook nog eens kut