ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

weet iemand hier zo wat de binnen dia meter is van een koelslang die aan de radiator zit was het 33mm wil stuk samco bestellen maar weet zo de maat niet :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

niemand eve snel :)
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

32 mm
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

dankje :)
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

-PAZ- schreef:koni geel dempers kun je afstellen in 3 standen. Hard, Harder en Hardst :p :) . En ze zijn op de zachtste stand nog steeds stugger dan je origenele dempers, maar wel super wegligging (Y)
bestaan er ook dempers die minder stug zijn dan originele ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah die van een 5 1.1 ofzo :p
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Waarom zou je dat willen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

voor nog meer hangen in de bochten :lol:

*** als iemand een mooi leren interieurtje voor de 16v zoekt, stuur maar een pm'tje.... ***
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

Frits Clio 16v schreef:Waarom zou je dat willen?
beetje meer comfort?
maar het is blijkbaar toch niet echt mogelijk, dan troost ik me maar met de goede wegligging (D)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

comfort heb je toch nergens voor nodig, als ie maar hard de hoek omgaat :) :bang: . als je zachtere dempers zoekt kan je een kijken bij monroe ofzo
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Rood is toch de meer comfortabele schokbreker van Koni? Dacht ik... Maar of die ook voor de 16V gemaakt worden, betewijfel ik. Er zal niet echt een grote markt voor zijn. :)
ygkremer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 16:38

Is er ergens een gebruiksaanwijzing "hoe vervang ik mijn brandstof pomp" ?

Mijn 16v start wel maar slaat niet aan. Na veel lezen op internet dacht ik aan de bdp sensor ook omdat ie totaal niet vonkt. Maar nadat ik mijn aanvoer van de brandstof eraf had gehaald bleek ie ook helemaal geen brandstof te pompen.

Gaat nu toevallig vanalles tegelijk kapot of is er een verband tussen alles?

Brandstof pomp zit in de tank toch? Mag ik wel aannemen met zoveel stekkers en dat er "12V" opstaat, alleen krijg ik de hele zooi er niet uit.

Iemand die me kan helpen zo?
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

brandstofpomp, moet je even onder de auto kruipen, pompje los draaien.. zorgen dat je zo min mogelijk benzine laat druipen, aangezien ineens alle benzine op je afdruipt :p, en vervolgens weer het nieuwe pompje monteren.. :)
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

Ook ik heb weer even een vraag....

bij mijn 16v is het zo'n beetje standaard dat het benzinetellertje erg snel terugloopt... er gaat ook verder geen lampje branden, maar ik ben bang dat ding erg makkelijk met zn brandstof omgaat.. ik heb nu 300 km gereden, en mn tank is nu bijna zo goed als leeg... wie weet waar dit aan kan liggen.. auto is pas goed gekeurd, waar ook de brandstofpomp is vervangen :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Lijkt me meer een ECU- of voedingsprobleem
rev it like a rental
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

kan ik dit gewoon onder de kap vinden, of waar zit zoiets :D
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dennis_16v schreef:brandstofpomp, moet je even onder de auto kruipen, pompje los draaien.. zorgen dat je zo min mogelijk benzine laat druipen, aangezien ineens alle benzine op je afdruipt :p, en vervolgens weer het nieuwe pompje monteren.. :)
Zeg dan niets....... :X

Om bij een Clio 16V de pomp te vervangen moet je de brandstoftank onder de auto uit halen, omdat hij in de tank zit en er onder de bank geen gat zit om de pomp te vervangen....
ygkremer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 16:38

Nou er zit dus onder mijn achterbank wel een gat en heb de 3 stekkertjes en benzine slang al los maar ik krijg de hele meut er niet uit :s Dus hoe haal je die ring los? Er lijkt me namenlijk geen schroefdraad op te zitten en voordat ik de boel losbreek....

En omdat de 'hoofd bougie kabel' niet vonkt, heeft neem ik aan niks met de brandstof pomp te maken dus dan moet waarscheinlijk de bdp-sensor vervangen worden toch?
Laatst gewijzigd door ygkremer op di 2 jan 2007 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ygkremer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 16:38

Dennis_16v schreef:kan ik dit gewoon onder de kap vinden, of waar zit zoiets :D
Ecu zit onder de kap ja, rechts bij het raam zit dan een rooster. Als je die loshaalt dan kan je met een dopje 10 alles loshalen. Ijzeren beugel eromweg halen door dat stuk elastiek/rubber dan plastick kap eromweg en even stekker loshalen... en voila, een ECU.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Robke schreef:
Dennis_16v schreef:brandstofpomp, moet je even onder de auto kruipen, pompje los draaien.. zorgen dat je zo min mogelijk benzine laat druipen, aangezien ineens alle benzine op je afdruipt :p, en vervolgens weer het nieuwe pompje monteren.. :)
Zeg dan niets....... :X

Om bij een Clio 16V de pomp te vervangen moet je de brandstoftank onder de auto uit halen, omdat hij in de tank zit en er onder de bank geen gat zit om de pomp te vervangen....
Zeg dan niets...... |:
Dat is alleen bij een fase 1 zo, een fase 2 clio heeft wel een dekseltje onder de bank :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vechteee!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Fase 2 is voor mietjes. :lol: :p

Er zijn ook mensen die gewoon het gat wat er al zit wat groter maken om zo de pomp eruit te halen. (S)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Honda,s zijn voor mietjes :biertjuh:
ygkremer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 dec 2006 16:38

Is dat nodig dan, dat gat zit er niet voor niets toch? Kmoet gewoon weten hoe ik die rotzooi eruit krijg. :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee die camperbakken zijn lekkâh :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ach, altijd voorrang! :) zo niet, dan toch.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

canonballman schreef:ach, altijd voorrang! :) zo niet, dan toch.
moet je wel snel genoeg zijn.... :D :p
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

canonballman schreef:Honda,s zijn voor mietjes :biertjuh:
Whehehehehe, maar goed dat ik geen Honda meer rijd dan. :lol: :p :beer:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ygkremer schreef:
Dennis_16v schreef:kan ik dit gewoon onder de kap vinden, of waar zit zoiets :D
Ecu zit onder de kap ja, rechts bij het raam zit dan een rooster. Als je die loshaalt dan kan je met een dopje 10 alles loshalen. Ijzeren beugel eromweg halen door dat stuk elastiek/rubber dan plastick kap eromweg en even stekker loshalen... en voila, een ECU.
Denk dat menno op jouw doelde ;)

Je pomp pompt niet, en je bougies vonken niet.

HMMMM

Pomp kapot en bougies kapot lijkt me sterk. De pomp en de onsteking wordt door de ecu geregeld, vandaar dat menno zegt 'voeding of ECU' probleem.

Je kan altijd proberen om het relais van de brandstofpomp door te verbinden. Deze zit in het zwarte, schuine bakje onder de motorkap passagierskant. Klikken deze wel?

(De pomp moet 3 sec lopen ongeveer als je het contact aandraait).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

:pompom2: ph2 :pompom: :P
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Over het vervangen van de pomp: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=21448

Gr, Frits.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Robke schreef:
canonballman schreef:Honda,s zijn voor mietjes :biertjuh:
Whehehehehe, maar goed dat ik geen Honda meer rijd dan. :lol: :p :beer:
kon me al zoiets ergens herinneren dat ik die ricer van jou ergens te koop had gezien. Wat heb je nu, en vooral: waarom? Toch niet weer van die franse meuk he?
[zet gauw de pc af en rent hard weg.....]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

:X

Het is weer Franse meuk geworden inderdaad. :D

Een peusjow 106 GTI.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die honda was waarschijnlijk zo betrouwbaar dat ie teveel vrije tijd overhad en daarom weer een renault gekocht heeft :lol: :p :wink: (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

H + H
mmmmmm honda is voor homo's :lol:
en ze zitten achterin ook nog eens kut :lol: :lol:

:biertjuh: :biertjuh:
Gesloten