Hallo,
Ik heb een Clio 1.4. Waarschijnlijk zijn de schokdempers af.
Kan er ook schokdempers van een 1.8 RS onder? Of moet het echt van een 1.4 of 1.2 zijn??
schokdempers
Ooh haha.. sorry..-PAZ- schreef:wat meer gegevens van je auto, bouwjaar. en de vraag was of het om een clio 1 ging of een clio 2
Het is een clio 1.
een 1.4
RT U9
De auto is verlaagd, vandaar dat ik vraag of er eventueel schokdempers van een 1.8 RT of 1.8 16V onder past.
Zijn dit genoeg gegevens?Zippora schreef:Ooh haha.. sorry..-PAZ- schreef:wat meer gegevens van je auto, bouwjaar. en de vraag was of het om een clio 1 ging of een clio 2
Het is een clio 1.
een 1.4
RT U9
De auto is verlaagd, vandaar dat ik vraag of er eventueel schokdempers van een 1.8 RT of 1.8 16V onder past.
dat denk ik wel hoor, indien je auto niet meer dan 3cm verlaagd is zit dit alleen in je veren en heeft dit verder geen betrekking op je schokbrekers. Maar of die van andere type's ook passen op jouw auto zou ik niet durven zeggen.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik heb toendertijd op mijn clio RSi veerpoten van een clio 16v gezet, en dit paste gewoon (werd ie lekker stuk van)
denk haast dat die van een 1.4 dus ook zullen passen..maar er is vast wel iemand hier die het zeker weet!
denk haast dat die van een 1.4 dus ook zullen passen..maar er is vast wel iemand hier die het zeker weet!
Volgens mij is mijn clio meer dan 3cm verlaagd. Het is zo verlaagd, dat mijn banden in de wielkast vallen. Wil ze wel wat hoger hebben nu. Want mijn banden slijten te snel hierdoor.-PAZ- schreef:dat denk ik wel hoor, indien je auto niet meer dan 3cm verlaagd is zit dit alleen in je veren en heeft dit verder geen betrekking op je schokbrekers. Maar of die van andere type's ook passen op jouw auto zou ik niet durven zeggen.
Heb je enig idee, wie dat zou weten?Paul1916v schreef:Ik heb toendertijd op mijn clio RSi veerpoten van een clio 16v gezet, en dit paste gewoon (werd ie lekker stuk van)
volgens mij heb je daar ook camber bouten voor meen ik, dan slijten ze niet meer zo hard.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Zippora schreef:Heb je enig idee, wie dat zou weten?Paul1916v schreef:Ik heb toendertijd op mijn clio RSi veerpoten van een clio 16v gezet, en dit paste gewoon (werd ie lekker stuk van)
ik

Ik heb bijv rond gereden met 16v poten op een 1.4. Ik kreeg er gratis wat extra camber bij. Leuk in de bochten maar de auto reageert wel wat heftiger op sturen bij hogere snelheden bijv. op de snelweg.
Rest van de info had ik van haas, zie quotes hieronder
BRON : haas
ja, in principe wel, alleen moet je wel op 1 ding goed letten. De boutgaten van de schokdemper aan de onderkant, dus waar je fusee aan komt te zitten, kennen twee variaties, 52 en 54 mm. Ik had onder mijn clio 52 mm zitten en heb dus een set 54mm clio16V fusees moeten kopen. Weet niet over wat voor clio we het hebben? kortom, wat voor 1 heb jij? ff nameten zou het mooiste zijn natuurlijk...
1.4 zitten volgens mij wel 54mm fusees onder, maar goed, ff nameten kan geen kwaad he
paar goeie gebruikte 16V poten kosten de wereld niet en je auto is meteen 2.5 cm verlaagd
ik
Ik heb bijv rond gereden met 16v poten op een 1.4. Ik kreeg er gratis wat extra camber bij. Leuk in de bochten maar de auto reageert wel wat heftiger op sturen bij hogere snelheden bijv. op de snelweg.
Bedankt!....
Weet je ook of die van een 1.8RS er onder passen? Was namelijk een beetje aan het speuren op Marktplaats. Daar zag ik een setje van een 1.8RS aangeboden.

[/quote]
ja, in principe wel, alleen moet je wel op 1 ding goed letten. De boutgaten van de schokdemper aan de onderkant, dus waar je fusee aan komt te zitten, kennen twee variaties, 52 en 54 mm. Ik had onder mijn clio 52 mm zitten en heb dus een set 54mm clio16V fusees moeten kopen. Weet niet over wat voor clio we het hebben? kortom, wat voor 1 heb jij? ff nameten zou het mooiste zijn natuurlijk...
1.4 zitten volgens mij wel 54mm fusees onder, maar goed, ff nameten kan geen kwaad he
paar goeie gebruikte 16V poten kosten de wereld niet en je auto is meteen 2.5 cm verlaagd
Bedankt!....
Weet je ook of die van een 1.8RS er onder passen? Was namelijk een beetje aan het speuren op Marktplaats. Daar zag ik een setje van een 1.8RS aangeboden.
-
over het algemeen worden meestal alleen de veren vervangen bij het verlagen. je kunt hem dus ook hogerop krijgen doormiddel van andere (orginele?) verenZippora schreef:Volgens mij is mijn clio meer dan 3cm verlaagd. Het is zo verlaagd, dat mijn banden in de wielkast vallen. Wil ze wel wat hoger hebben nu. Want mijn banden slijten te snel hierdoor.-PAZ- schreef:dat denk ik wel hoor, indien je auto niet meer dan 3cm verlaagd is zit dit alleen in je veren en heeft dit verder geen betrekking op je schokbrekers. Maar of die van andere type's ook passen op jouw auto zou ik niet durven zeggen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ja, ik weet het.. Maar mijn schokdempers werken niet meer goed, en moet ze dus vervangen, maar omdat ik mijn auto te laag vind, wil ik ook andere veren of veerpoten. Het moet natuurlijk niet origineel.. wel verlaagd, maar niet zo extreem wat ik nu heb.kool schreef:over het algemeen worden meestal alleen de veren vervangen bij het verlagen. je kunt hem dus ook hogerop krijgen doormiddel van andere (orginele?) verenZippora schreef:Volgens mij is mijn clio meer dan 3cm verlaagd. Het is zo verlaagd, dat mijn banden in de wielkast vallen. Wil ze wel wat hoger hebben nu. Want mijn banden slijten te snel hierdoor.-PAZ- schreef:dat denk ik wel hoor, indien je auto niet meer dan 3cm verlaagd is zit dit alleen in je veren en heeft dit verder geen betrekking op je schokbrekers. Maar of die van andere type's ook passen op jouw auto zou ik niet durven zeggen.
ik heb onder mn 1.2 ook 1.8 16v veerpoten en daar zakte hij al een stukje door. Ongeveer 2 a 2,5 cm. Maar als je andere dempers neemt, dan passen je huidige verlagings veren niet meer (dacht ik) de veren van een 16v zijn namelijk aardig wat dikker als die van een 1.2 of 1.4