luchtfilter slang vervanging

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Gesloten
PaulM

als ik van de clio de luchtfilter buis (nr5, de linker buis) eraf trek, heb ik een diepe brul als ik 2de gasklep open gooi tijdens het rijden.

Afbeelding

Nu klikt dit uber, alleen zit er een andeel aan dat ik dus warme lucht aanzuig. Nu ben ik aan het kijken of er een oplossing is zodat ik ook de brul heb en de koude lucht. Omdat de slang van redelijk dik plastic is wordt hierdoor waarschijnlijk het geluid tegengehouden. Nu denk ik dat de kunst is dat ik een slang/buis zie te ritselen ergens die aan de binnenkant glad is voor goeie luchtdoorvoer en geen wervelingen, en die een dunne wand heeft zodat het geluid er makkelijk doorheen kan.
Ik dacht eerst aan een afvoer slang van een wasdroger. Aleen die zijn niet kleiner dan 90mm te krijgen en zijn niet glad van binnen. Heeft iemand misschien een idee wat ik dan kan gebruiken of een andere oplossing voor mij probleem? :)

ps. dat geluid is echt verslavend :D
Tom
Moderator
Car: MB

volgens mij gaat dat niet lukken (een slang en geluid)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christian

SETJE TB`S >-)

nee als je slang en luchtfilterhuis heb je niet het geluid van het openluchtfilter

ik heb ook wel eens gezien als een zoon zwarte emmer om een openluchtfilter hebben gemaakt en naar een luchtslang aan hadden gemaak zo krijg je wel een ander geluid

beste voor het motortje is gewoon het luchtfilter huis met een bumper slang
PaulM

Christian schreef:SETJE TB`S >-)

nee als je slang en luchtfilterhuis heb je niet het geluid van het openluchtfilter

ik heb ook wel eens gezien als een zoon zwarte emmer om een openluchtfilter hebben gemaakt en naar een luchtslang aan hadden gemaak zo krijg je wel een ander geluid

beste voor het motortje is gewoon het luchtfilter huis met een bumper slang
alleen die slang eraf en rest gewoon origineel geeft al de diepe brul hoor, heb getuigen :D heb je geen openluchtfilter voor nodig
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

maar met slang erop (hoe dik of dun dan ook) heb je dat geluid niet meer..
maar wat wil je precies? geluid? laat de slang er dan af..het verschil in vermogen zal je echt niet snel merken hoor..
Roy
Moderator

Bij mn RSI kwam er echt een mega geluid uit zonder slang :D
En ik had niet het idee dat ie er echt langzaam van werd ofzo. Een clio 16v was niet sneller. 8)
PaulM

denk dat je het nu niet zo snel merkt, maar straks in de zomer misschien wel.
PaulM

Roy schreef:Bij mn RSI kwam er echt een mega geluid uit zonder slang :D
dat bedoel ik dus :D
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

hoogstens als je met gloeiend hete motor bij het stoplicht weg wil rijden, dat ie theoretisch langzamer is omdat ie dan alleen maar warme lucht aanzuigt..maar nogmaals..volgens mij merk je dat niet eens
PaulM

maar als je het niet merkt, waarom zit het er origineel dan op?
Roy
Moderator

+Clio16v+ schreef:denk dat je het nu niet zo snel merkt, maar straks in de zomer misschien wel.
En dan nog.... het oor wil ook wat :D :D :D
PaulM

jawel, maar als combi van beiden mogelijk is zou dat ideaal zijn natuurlijk :) vandaar mijn vraag. zit telkens te twijfelen tussen wel die buis erop of niet die buis erop
PaulM

mmm... als ik dit topic lees:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... uchtfilter

kan ik beter eerst de slang weer terug plaatsen, en dan keer een buis naar de bumper maken en dan net voor de ingang van de originele luchtfilter huis plaatsen, zodat de koude lucht de ingang in wordt geblazen tijdens het rijden
Vos

ik heb ook een vervangingsfilter en als hij warm is en ik trek hem goed door is het enige wat ik hoor het filter dat terwijl er ook een peco big bore 4 onder hangt.... :D
Frits Clio 16v

+Clio16v+ schreef:Ik dacht eerst aan een afvoer slang van een wasdroger. Aleen die zijn niet kleiner dan 90mm te krijgen en zijn niet glad van binnen. Heeft iemand misschien een idee wat ik dan kan gebruiken of een andere oplossing voor mij probleem? :)
Als slang kun je het beste 1 van deze nemen, te bestellen bij DPT.

http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... eftung.htm

Gr, Frits.
PaulM

nou heb net weer stukkie gereden zonder buis, merk toch vermogenverschil met of zonder, dus ik hang hem er weer op. :) topic van mij gesloten worden (Y)
Martijn Kool

ok ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gesloten