ACT: Algemeen Chat Topic. I
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
als er 1 schaap over de dam is...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
hangen er meer?Willem-Jan schreef:als er 1 schaap over de dam is...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
jiggy schreef:nu bin laden en bush nog ff een strikje om.
Van mij mogen ze sowieso die Bin Laden wel opknopenPaul1916v schreef:hangen er meer?
das eigenlijk heel simpel... die zitten toch naast elkaar met het nieuwjaarsdiner !jiggy schreef:nu bin laden en bush nog ff een strikje om. en dan is er weer vrede.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
als dat o.a. zonder verdoving is...JA!WouterW schreef:Wil je ze Halal slachten dan?Willem-Jan schreef:als er 1 schaap over de dam is...
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
die is wel erg gaaf zeg
zou het een originele formule renault zijn?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kweet niet of je nog een klasse hebt waarin je daarin mee kan doen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja licht en downforce he dus laat remmen en hard door de bocht

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Dan krijg je van dit soort taferelen:Luco/Alpine-racer schreef:ja licht en downforce he dus laat remmen en hard door de bocht![]()
![]()
![]()
[img]http://www.autoblog.com/media/2006/05/A ... esized.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
beetje over de polderweggetjes rauzen

en bandjes oproken

en bandjes oproken

Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op za 30 dec 2006 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hehe over Atomz gesproken, zag er laatst een patser mee rijden door de winkelstraat hier, dacht even stoer volgas weg te trekken...
Rijd zowat tegen de RVS palen die langs de straat staan en geeft de koppeling echt gigantisch op z'n kloten... damn wat een modderfiguur
Rijd zowat tegen de RVS palen die langs de straat staan en geeft de koppeling echt gigantisch op z'n kloten... damn wat een modderfiguur

- Willem-Jan
- Bestuurslid
zonde! Die dingen zijn trouwens echt gruwelijk snel naar de 100. die 300 pk versie met honda turbo blok doet 0-100 in 2.9 seconden
Bugatti

Vanaf hoeveel kilometer per jaar is Diesel of gas G3 interessant?
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Contacteer:
Vanaaf de 12.000 km d8 ik
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
dat valt me nog mee, dat is wel goed te doen.
Rij er ongeveer 15.000 per jaar!!
Dan toch maar eens kijken voor een 1.9 DCi grand tour!
Iemand nog aankoop tips daarvoor???
Eh G3 is interessant vanaf 12000, diesel dan nog lang niet...maar ik heb zelf ondervonden met rekenwerk dat het heel erg auto afhankelijk is. Over het algemeen wordt diesel rijden pas goedkoper vanaf 25-30dkm. 2e hands is een ander verhaal, maar dat hangt volledig van je situatie af; kilometrage+autowens etc. Gewoon goed uitrekenen!
(maar, met maar 15dkm per jaar zou ik niet eens naar diesel gaan kijken, maar dat moet je zelf weten
)

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Gewoon nooit dieselen, is nooit goedkoper dan g3. Bovendien stink je bij het tanken en rijd je het milieuonvriendelijkst van iedereenMikeVV schreef:dat valt me nog mee, dat is wel goed te doen.

Safrane:
LPG prijs = 0,50, verbruik 1:8
Benzineprijs= 1,25, verbruik 1:12
belasting + prijs per km = belasting + prijs per km
80+0,0625x=55+0,104x
25=0,0416x
x= 600 km per maand !!
Laatst gewijzigd door Riël op zo 31 dec 2006 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
G3 in een gebruikte auto is al veel eerder interessant. Installatie is immers al afgeschreven.
De wegenbelasting is per maand 14 Euro duurder voor onze Scenic op G3 dan wanneer ie op benzine te boek zou staan.
Gas staat hier op ongeveer 45 ct/liter, benzine is 126 ct/liter (?).
Een volle tank gas kost dus 18 Euro, terwijl 40 liter benzine op 50 Euro uitkomt. Verbruik zit op gas rond de 1:10 terwijl dit op benzine rond de 1:12 zit.
Let wel: De Scenic is na de inbouw in dezelfde gewichtsklasse kunnen blijven voor de wegenbelasting. Sommige auto's vallen een klasse hoger, waardoor het verschil in wegenbelasting wat meer oploopt...
De wegenbelasting is per maand 14 Euro duurder voor onze Scenic op G3 dan wanneer ie op benzine te boek zou staan.
Gas staat hier op ongeveer 45 ct/liter, benzine is 126 ct/liter (?).
Een volle tank gas kost dus 18 Euro, terwijl 40 liter benzine op 50 Euro uitkomt. Verbruik zit op gas rond de 1:10 terwijl dit op benzine rond de 1:12 zit.
Let wel: De Scenic is na de inbouw in dezelfde gewichtsklasse kunnen blijven voor de wegenbelasting. Sommige auto's vallen een klasse hoger, waardoor het verschil in wegenbelasting wat meer oploopt...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
Kijk wegen de voordelen van G3 af tegen de problemen die er zijn met de motoren op G3 bij Renault.
Dan liever een diesel!
Dan liever een diesel!
VLK Groep

Renault 19: 300.000 probleemloos
Renault 5: 325.000 probleemloos
Renault safrane: 325.000 probleemloos
Ok, we gaan er vanuit dat je een complete koprevisie nodig hebt, in het slechtste geval. De klepjes krijgen het wat zwaarder, da's waar. Goed onderhoud en rijd met beleid wil echter nog wel eens het verschil maken. 7000 toeren op LPG moet je gewoon niet doen, je kan altijd effe op benzine als je wil knallen.
Moet je je even 1000 euro uittellen voor die nieuwe kop na 200.000 km. Nou, die heb je binnen een jaar ook wel uitgespaard, en dan rijdt je met een bijna nieuwe motor

LPG verontreinigt je motor ook NIET in tegenstelling tot benzineverbranding.
De Renault-diesels stikken net zo goed van de storingen, bovendien rijdt dat toch niet?
Bekijk ik een Laguna van 2001, dan is de kilometerprijs zo goed als gelijk aan een diesel. (Diesel kost exact 2x zoveel als gas en rijdt exact 2x zo zuinig).
Wegenbelasting scheelt nogal, voor 25 euro per maand minder (dat is 300 euro per jaar) heb je én een fijnere motor, en rijdt je schoner.[/list]
-
- Contacteer:
Ook hier erg weinig problemen met G3. Wil wel eens afslaan, omdat er voor mijn gevoel te vroeg overgeschakeld wordt op gas. Staat op bijna 240.000 km. en niet meer als het reguliere onderhoud.Robert-Jan schreef:Kijk wegen de voordelen van G3 af tegen de problemen die er zijn met de motoren op G3 bij Renault.
Dan liever een diesel!
Daarbij begrijp ik dat vooral de bakken/koppelingen van de Laguna II i.c.m. de 1.9 Dci 120pk het erg zwaar te verduren hebben?

Truckers hebben diesel in hun aders, daar komt dus die reactie vandaan. Of niet, RJ???

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je vergeet even dat de afschrijving van een gasauto ff wat meer is als met een dieselRiël Notermans schreef:
Renault 19: 300.000 probleemloos
Renault 5: 325.000 probleemloos
Renault safrane: 325.000 probleemloos
Ok, we gaan er vanuit dat je een complete koprevisie nodig hebt, in het slechtste geval. De klepjes krijgen het wat zwaarder, da's waar. Goed onderhoud en rijd met beleid wil echter nog wel eens het verschil maken. 7000 toeren op LPG moet je gewoon niet doen, je kan altijd effe op benzine als je wil knallen.
Moet je je even 1000 euro uittellen voor die nieuwe kop na 200.000 km. Nou, die heb je binnen een jaar ook wel uitgespaard, en dan rijdt je met een bijna nieuwe motor
LPG verontreinigt je motor ook NIET in tegenstelling tot benzineverbranding.
De Renault-diesels stikken net zo goed van de storingen, bovendien rijdt dat toch niet?
Bekijk ik een Laguna van 2001, dan is de kilometerprijs zo goed als gelijk aan een diesel. (Diesel kost exact 2x zoveel als gas en rijdt exact 2x zo zuinig).
Wegenbelasting scheelt nogal, voor 25 euro per maand minder (dat is 300 euro per jaar) heb je én een fijnere motor, en rijdt je schoner.[/list]

-
Ik heb het ook over de huidige motoren
Renault levert af fabriek alleen nog LPG op de 1.6 16V.
Ieder zijn ding!

Renault levert af fabriek alleen nog LPG op de 1.6 16V.
Ieder zijn ding!
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
vw en audi leveren al helemaal geen gas meer dacht ik
plus als je de koprevisie neemt dan ben die 300 die je goedkoper? bent alweer kwijt
dus diesel en gas is zon beetje om het even
heb met beiden gereden en vind met beiden niks mis
het is maar net waar je de auto voor wil gebruiken
plus als je de koprevisie neemt dan ben die 300 die je goedkoper? bent alweer kwijt
dus diesel en gas is zon beetje om het even
heb met beiden gereden en vind met beiden niks mis
het is maar net waar je de auto voor wil gebruiken

-
- Contacteer:
In de eerste 3 a 4 jaar, daarna is de gasinstallatie afgeschreven.Luco/Alpine-racer schreef:je vergeet even dat de afschrijving van een gasauto ff wat meer is als met een dieselRiël Notermans schreef:Verhaaltje LPG
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
Doe mij maar een Laguna 2 2.2 DCi 140 pk of een Trafic met de nieuwe 150 pk motor, heb ik mee gereden is verdomd rap voor zo'n bus met gemak 170/180 cruisen op de linkerbaan
En de meeste problemen met de Laguna 2 is ook, hoe gaat de klant ermee om.
Wij hebben klanten die rijden ''normaal'' die hebben nooit klachten die auto's hebben ook geen rare klachten, sommige leaserijders maken er een ''potje'' van, 120.000 op de teller en een auto gewoon afgeschreven

En de meeste problemen met de Laguna 2 is ook, hoe gaat de klant ermee om.
Wij hebben klanten die rijden ''normaal'' die hebben nooit klachten die auto's hebben ook geen rare klachten, sommige leaserijders maken er een ''potje'' van, 120.000 op de teller en een auto gewoon afgeschreven
VLK Groep
Zag op marktplaats een laguna grand tour met meer dan 2 ton op de teller op gas.
Maar als ik het goed begrijp kan ik dat dus beter niet doen.
Nou ben ik nogal van het typen lekker doorrijden, dan kan ik denk ik beter op benzine blijven!
Diesel zet ik dan ook maar ff uit me hoofd en ga ik voor een 1.8 benzine uitvoering!
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Grand tour?
Zijn er plekken die snel slijtage hebben??
Maar als ik het goed begrijp kan ik dat dus beter niet doen.
Nou ben ik nogal van het typen lekker doorrijden, dan kan ik denk ik beter op benzine blijven!
Diesel zet ik dan ook maar ff uit me hoofd en ga ik voor een 1.8 benzine uitvoering!
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Grand tour?
Zijn er plekken die snel slijtage hebben??