Goedemorgen,
Mijn auto is afgelopen week gebalanceerd en uitgelijnd en er zijn 2 centreerringen aan de voorzijde geplaatst. (de 2 aan de achterkant moeten nog geplaatst worden)
Tot en met 130 km/pu geen problemen maar daarboven begint de auto te trillen als een idioot.
Kan het komen door de missende centreerringen of is er meer aan de hand?
Clio 16v trilt op snelweg..vanaf 140km/pu
Mischien toch iets mis gegaan met balanceren??, gewichtje eraf gevlogen ofzo. Toch nog eens laten controleren denk ik. Hoe is de staat van je velgen en banden, velgen niet krom ???. Wat je anders nog eens kan laten doen is je wielen laten balanceren aan de auto met een zogenaamde spinner, dan balanceer je niet alleen je wiel maar ook andere delen die mee draaien
R5GTT. Drive it like you stole it
De banden zijn zo goed als nieuw en de velgen waren volgens het bandencentrum niet krom.
Dinsdag maar even teruggaan, tot de 130 geen merkbare trillingen..die zijn er waarschijnlijk dan wel maar ik voel ze niet.
Dinsdag maar even teruggaan, tot de 130 geen merkbare trillingen..die zijn er waarschijnlijk dan wel maar ik voel ze niet.
Heb je toch geen last van dan? Je mag toch maar max. 120
Nee toch niet goed gebalanceerd dan denk ik...

Nee toch niet goed gebalanceerd dan denk ik...
loopt je velg niet erg kort langs je remklauw aan de binnenkant??, dan kan het zijn dat bij de eerste omwenteling het lood eral afgevlogen is
gebeurd wel meer. Laat dat eens controleren en vraag anders of je van dat platte plaklood gebruiken
bij hoge snelheden trillen was meen ik meestal de achter wielen die niet goed gebalanceerd zijn? wel klote stefan
weer een issue wat tegen zit 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
trillen in het stuur komt uit de voorwielen, voel je de trilling uit de stoel komen, of min of meer uit de gehele auto dan zijn het de achterwielen
( is wel altijd erg opvallend dat er bijzonder weinig vrouwen last hebben van de laatste klacht
)

ik had ook trillingen door de auto, en dat was toen de achterwielen. maargoed laat meer ff checken bij de balanceer boer 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
De hele auto begint te trillen, ik ga eerst maar eens die centreerringen er tussen zetten, zijn vast niet voor niks besteld. 
Het is gewoon frustrerend, eerst begon het bij 100, na het plaatsten van de centreerringen aan de voorkant begint het bij 130..iig een kleine verbetering..
@Edwin..in Duitsland ga ik over de 120 heen..in Nederland netjes tot 120..

Het is gewoon frustrerend, eerst begon het bij 100, na het plaatsten van de centreerringen aan de voorkant begint het bij 130..iig een kleine verbetering..

@Edwin..in Duitsland ga ik over de 120 heen..in Nederland netjes tot 120..

-
- Contacteer:
pier ! ik geef je voor een keer gelijk
en hele auto trillen komt van achter
stuur trillen komt van voor
en hele auto trillen komt van achter
stuur trillen komt van voor
Ik heb de achterwielen er gisteren uit nieuwsgierigheid afgehaald maar er zitten al centreerringen onder.
Het vreemde is wel dat het wiel helemaal niet op de as 'leunt' maar alleen door middel van 4 bouten aan de spoorverbreder+as vast zit.
Mocht ik de verbreders er af krijgen (die dingen zitten helemaal vast) dan valt het wiel..-tjah hoe kan ik het uitleggen- op de as.
Met 4 bouten vast is normaal, maar dat het wiel verder nergens omheen ligt is toch erg vreemd?
Het vreemde is wel dat het wiel helemaal niet op de as 'leunt' maar alleen door middel van 4 bouten aan de spoorverbreder+as vast zit.
Mocht ik de verbreders er af krijgen (die dingen zitten helemaal vast) dan valt het wiel..-tjah hoe kan ik het uitleggen- op de as.

Met 4 bouten vast is normaal, maar dat het wiel verder nergens omheen ligt is toch erg vreemd?
-
- Contacteer:
dat is je probleem
een verbreder met een naafrandje erop gaan halen dus
een verbreder met een naafrandje erop gaan halen dus
op die spoorverbreders zat toch zon randje stefan?
Er zat idd een randje+Clio16v+ schreef:op die spoorverbreders zat toch zon randje stefan?

Dat randje had zich alleen verstopt en zat in de velg..terwijl de verbreder op de as zat.

Daarom trilde de auto dus, ik rij nu zonder verbreders aan de achterkant.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... breder.JPG[/img]
De mooie Sparco verbreders..