Clio 16v voor trackdays

Vertel hier alles over je project.
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Remblokken van OMP, redelijk goed materiaal voor weinig geld :wink:

Dat uitlijnen zal ik wel doen zo goed als het gaat dan he, gaten bijvijlen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten...
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Omp, da's een leuk merk voor een setje gordels of een stuurtje oid.

Als je een beetje serieus wilt remmen, en wilt blijven remmen zonder al teveel fading, kom je toch snel bij ferodo, pagid of carbone lorraine uit. Het is niet goedkoop, maar wel goed. Ik ben erg tevreden over de DS3000 van ferodo, en heb sinds kort ook erg goede ervaringen met pagid grey.
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Idd, maar voor dat geld kan ik voorlopig niet sukkelen. Kost maar 70eur en is toch vrij goed, schijven zijn toch ook niet nieuw meer dus voorlopig met deze setup het doen.

Groetjes
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Kimson schreef:Remblokken van OMP, redelijk goed materiaal voor weinig geld :wink:

Dat uitlijnen zal ik wel doen zo goed als het gaat dan he, gaten bijvijlen zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten...
die discussie heb ik ook een aantal keren gevoerd
tot ik erachter kwam dat mijn racevijf zo al jaren rondrijd (Y) (Y) (Y)
als je het maar netjes doet
er zijn zat mensen hier die je precies kunnen vertellen hoe je dat goed moet doen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die sleufgaten zitten ook in sommige dempers van A-merken. Als het netjes gebeurd en je draait het zooitje goed aan (lijkt me logisch) is er niets aan de hand
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Qua stevigheid is het een prima oplossing. De boutverbinding is een klemverbinding, en de kracht van die klemverbinding is groter dan de (afschuif) kracht die op de bout komt te staan. Nadeel is alleen dat de scheefstand van de veerpoot (kantelt naar binnen) niet ten goede komt aan het stuurgedrag. Maar zonder drastische aanpassingen aan je onderstel blijf je dit probleem houden, dus zijn sleufgaten gewoon een goed alternatief.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:Qua stevigheid is het een prima oplossing. De boutverbinding is een klemverbinding, en de kracht van die klemverbinding is groter dan de (afschuif) kracht die op de bout komt te staan. Nadeel is alleen dat de scheefstand van de veerpoot (kantelt naar binnen) niet ten goede komt aan het stuurgedrag. Maar zonder drastische aanpassingen aan je onderstel blijf je dit probleem houden, dus zijn sleufgaten gewoon een goed alternatief.
voor die scheefstand kan je verstelbare topschotels kopen
die zijn redelijk betaalbaar (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Klopt, maar daar compenseer je helaas niet alles mee. Er zijn nog wel wat oplossingen waarmee het icm die camber/caster platen wel aardig te corrigeren is, maar dat is tenzij je het zelf maakt, niet goedkoop.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ow leg eens uit
wat moet je dan eigenlijk nog meer doen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Leg ik je nog wel een keer uit, want dat wordt een lang theoretisch verhaal. Ik ben zelf momenteel nog bezig met het maken van een goede oplossing die zeker gaat werken. Tegen de tijd dat het klaar is en werkt, ga ik het mischien ook verkopen :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

handelaar :lol: :lol: :lol:
ik wacht af (0)
ben wel benieuwd
er zijn er meer mee bezig (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Rob.H
Berichten: 642
Lid geworden op: wo 12 nov 2003 20:35
Locatie: Stein

mark 5t schreef:kok motorsport blok schijnt nog beter te zijn is mij verteld.

kok schijnt de goeroe geweest te zijn op dit gebiedt en achterberg heeft het allemaal nagedaan met name in grote hoeveelheden en commercieel.

is mij verteld door iemand die in een clio cup team gesleuteld heeft vroeger.
Ik ben zelf ook eigenaar van een kok motorblok ben er tot nu toe tevreden over.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 66#1858166
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Ik ga mijn clio morgen eens testen op Zolder, ben is benieuwd of hij het gaat volhouden... 8)
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Heb een vol uur gereden en behalve wat olie-consumptie heeft de clio geen kik gegeven...

Was wel eens leuk maar echt breekbaar voor de wagen. Teveel zware remzones.

Kort fragmentje op

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1157345957

De rally-stijl zit er een beetje ingebakken bij mij nog :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heb je nog geklokt van wat die doet?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

:worship:

dat is pas sturen!

kun je eens aangeven wanneer je er nog bent, dan kom ik eens kijken :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe, wast nog druk met het drifteh?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ja zolder is een heel zwaar circuit voor de remmen, mischien niet onverstandig om deze tegen de volgende keer te upgraden :p :wink: . gaat wel lekker dwars zo (Y) (Y) , maar of het sneller is :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Remmen zijn wat verbeterd hoor maar dan nog... Idd niet de snelste manier maar wel de leukste, had al een aantal zuivere rondes gedaan en toen kwam de rallypiloot in mij terug boven 8)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

goed bezig! :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe dat soort ongein heb ik ook altijd, eerst wat rondes normaal, dan zakt het in en wordt het kloten :D

Op de kartbaan is dit nog sneller trouwens :p
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

J-P-S schreef::worship:

dat is pas sturen!

kun je eens aangeven wanneer je er nog bent, dan kom ik eens kijken :D
Zal ik doen!
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Steven schreef:Hehe, wast nog druk met het drifteh?
Eigenlijk niet echt op gelet, er was driftcursus in de paddock maar op circuit is er niet gedrift vandaag denk ik...

Groetjes
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Hehe dat soort ongein heb ik ook altijd, eerst wat rondes normaal, dan zakt het in en wordt het kloten :D

Op de kartbaan is dit nog sneller trouwens :p

als je maar lol hebt toch :) :p , laatste keer dat wij gingen racen was er ook een groepje met E30 M3's die reden de ochtend sessie op slicks en na de middag achter weg banden, elke bocht op zolder vol dwars :bang: (Y) :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie