Nieuwe XENONSETS. Nu ook BI-XENON goedkoop!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Vraagje aan de mensen met H4 hi/low setjes, hoeveel draden gaan er naar de lamp toe? En hoeveel draden naar het stekkertje dat je op de originele stekker zet van je licht? (M.a.w. is de bos met stekkers hetzelfde van een single beam t.o.v. een hi/low setje). Want als dat hetzelfde is, dan hoeven alleen de lampen teruggestuurd te worden?
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Naar de lamp gaan 2 high pressure draden en 1 kabeltje met 4 adertjes erin. Op de stekker wat nu nog op de halogeen zit gaan 3 draden vanaf. 1 massa, 1 voor de dimlicht en 1 voor het grote licht
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Mike (spitsoor) schreef:Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Van wat ik heb begrepen van de mensen van het andere forum, is dat die aansluit methode bedoeld is voor auto's die een te zwakke stuurspanning hebben vanuit de schakelaar. Met andere woorden de xenonlamp wil dan niet ontsteken.
Je kunt dan vanaf je accu een stroomdraad trekken naar de lamp, en deze wordt via een relais aangestuurd.
Zoiets dacht ik :P
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Mike (spitsoor) schreef:Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Is dat schema niet bedoelt voor mensen die een auto hebben waarbij de lampen meedraaien naar de richting waar de auto naartoe rijdt? Zo heb ik dat begrepen. Op de saxo waar ik het gisteren ingebouwd heb moest het zaakje wel degelijk op de accu aangesloten worden.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Mike (spitsoor) schreef:Naar de lamp gaan 2 high pressure draden en 1 kabeltje met 4 adertjes erin. Op de stekker wat nu nog op de halogeen zit gaan 3 draden vanaf. 1 massa, 1 voor de dimlicht en 1 voor het grote licht
Ok, dan is de kabelboom die ik nu heb dus ook niet geschikt voor hi/low denk ik. :~
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Murray schreef:
Mike (spitsoor) schreef:Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Van wat ik heb begrepen van de mensen van het andere forum, is dat die aansluit methode bedoeld is voor auto's die een te zwakke stuurspanning hebben vanuit de schakelaar. Met andere woorden de xenonlamp wil dan niet ontsteken.
Je kunt dan vanaf je accu een stroomdraad trekken naar de lamp, en deze wordt via een relais aangestuurd.
Zoiets dacht ik :P
Oke dan duidelijk (Y) Ga het er zo ff inrammen :p Dus zie wel of ie het gaat doen :)
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Sander2 schreef:
Mike (spitsoor) schreef:Naar de lamp gaan 2 high pressure draden en 1 kabeltje met 4 adertjes erin. Op de stekker wat nu nog op de halogeen zit gaan 3 draden vanaf. 1 massa, 1 voor de dimlicht en 1 voor het grote licht
Ok, dan is de kabelboom die ik nu heb dus ook niet geschikt voor hi/low denk ik. :~
Waarschijnlijk willen ze de hele set terug hebben :( Maargoed, daar bel ik ze maandag over, en dan weten we meer.
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Update:

Mike: H4 8000 H/L (bijna de juiste :P )
Luco: H4 8000 H/L (juist)
Luco: H4 8000 H/L (juist)
Sander2: H7 6000K (juist)
Sander2: H4 8000K single beam (ONJUIST, moest zijn dim/groot)
Marcel: H4 single - 6000k (onjuist, moest zijn 8000K)
Marcel: H4 single - 6000k (onjuist moest zijn 8000K)
Erik: H7 10000K (juist)

Voor de rest iedereen blij ?
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Fleetwood schreef:wil je van mij ook nog weten welke setjes ik heb gehad... :p




(lekker bestellen zo he (N) )
Ben ik opzich wel benieuwd naar! of het wel bij jullie goed is verlopen
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Murray schreef:Van wat ik heb begrepen van de mensen van het andere forum, is dat die aansluit methode bedoeld is voor auto's die een te zwakke stuurspanning hebben vanuit de schakelaar. Met andere woorden de xenonlamp wil dan niet ontsteken.
Dat was bij men bus ook het geval. Heb omdat de accu niet onder de moterkap zit ff iets moeten verzinnen maar het werkt nu. Wat ik heb is idd Bi-Xenon. Zodra ik groot licht aanzet hoor je ff een tik en de lampen worden omhoog getrokken d.m.v een elektro magneet (Y) Zal vanaaf ff foto's maken en posten van het resultaat als het goed donker is (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dat heb je snel gedaan mike
ben benieuwd
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Te gek Mike!
Bij jou is alles dus goed verlopen met inbouwen?

(wat bedoel je trouwens met bus, bouw je ze in een bus?)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Heb gelukkig een zee aan ruimte onder de kap (Y) Schilt een hoop. Weet iig wel dat als bij men eigen clio een lamp kapot gaat ik zegelijk beide vervang voor een 8000K exemplaar. Die zijn mooier qua kleur dan de 6000K versie
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Murray schreef:Te gek Mike!
Bij jou is alles dus goed verlopen met inbouwen?

(wat bedoel je trouwens met bus, bouw je ze in een bus?)
Ja een ford transit :p Men clio heeft sinds juni xenon erin :wink:
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Wel blits, zo'n transit met xenon :P
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ckers weten (Y) Denk zelfs dat het uniek is :lol: Zover ik weet heeft geen van de uitvoeringen standaard xenon om over de eventuele optie maar te zwijgen :beer:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja ik had ook bijde setje goed h1 h4 6000k
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Christian schreef:ja ik had ook bijde setje goed h1 h4 6000k
Wat is de toevoeging op het H4 setje? Staat er 'single' bij, of h/l?
Wil je de H4 set even checken voor me?
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Mike (spitsoor) schreef:Ckers weten (Y) Denk zelfs dat het uniek is :lol: Zover ik weet heeft geen van de uitvoeringen standaard xenon om over de eventuele optie maar te zwijgen :beer:
Denk ik ook niet nee :)
Veel VW transporters zie je er wel mee rijden trouwens...
Evenals bijna alle nieuwe vrachtwagens en bussen.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hierbij de foto's van men transit met Bi-Xenon erin:

Dimlicht:
[img]http://img175.imageshack.us/img175/7205/1000291sr2.jpg[/img]

Grootlicht:
[img]http://img243.imageshack.us/img243/4876/1000292ne5.jpg[/img]

Beide foto's zijn op ongeveer dezelfde afstand en op de hurken zittend genomen :wink: Ben er dik tevreden mee :D (Y)
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

WHAAA :bang:
Dat grootlicht is echt te gek voor woorden :D
Goed man!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

fel halogeen groot licht mike :lol: :p :p :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ja he :p :D Daar kan je nog eens fatsoenlijk mee seinen :p
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Cool (Y)
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Ik denk dat dat een gevaar voor jezelf wordt :p
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

@Maarten: Wanneer mag jij in laten bouwen?
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat seinen bedoel je murray? :p Alles standaard op slot doen dan maar :lol:
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Mike (spitsoor) schreef:Dat seinen bedoel je murray? :p Alles standaard op slot doen dan maar :lol:
Dat bedoelde ik niet helemaal :P
Je verblind mensen voor iets van 10 minuten, en rossen vol op je in :P
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Tja ach zal het alleen gebruiken wanneer het echt nodig is
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Murray schreef:
Mike (spitsoor) schreef:Dat seinen bedoel je murray? :p Alles standaard op slot doen dan maar :lol:
Dat bedoelde ik niet helemaal :P
Je verblind mensen voor iets van 10 minuten, en rossen vol op je in :P
dat moeten we hebben
dus bij elke opel en vw vol het licht erop

mmmm dan kan ik beter beide setjes op de patrol bouwen :bang: :bang: :bang: :bang:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Murray schreef:
Mike (spitsoor) schreef:Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Van wat ik heb begrepen van de mensen van het andere forum, is dat die aansluit methode bedoeld is voor auto's die een te zwakke stuurspanning hebben vanuit de schakelaar. Met andere woorden de xenonlamp wil dan niet ontsteken.
Je kunt dan vanaf je accu een stroomdraad trekken naar de lamp, en deze wordt via een relais aangestuurd.
Zoiets dacht ik :P
dit klopt... :bang:
ik word er zoo moei van.
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Murray schreef:@Maarten: Wanneer mag jij in laten bouwen?
Vrijdag is de GROTE dag :smoke:
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Vanmorgen effe gebeld. Er wordt naar gekeken, en ik zou worden teruggebeld. dus dat wacht ik maar af
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hesssssseeeeeellllllllllllllllllll. Heb ie de jouwe al in je 19 zittenn???????? :p
Plaats reactie