Nieuwe XENONSETS. Nu ook BI-XENON goedkoop!
Vraagje aan de mensen met H4 hi/low setjes, hoeveel draden gaan er naar de lamp toe? En hoeveel draden naar het stekkertje dat je op de originele stekker zet van je licht? (M.a.w. is de bos met stekkers hetzelfde van een single beam t.o.v. een hi/low setje). Want als dat hetzelfde is, dan hoeven alleen de lampen teruggestuurd te worden?
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Naar de lamp gaan 2 high pressure draden en 1 kabeltje met 4 adertjes erin. Op de stekker wat nu nog op de halogeen zit gaan 3 draden vanaf. 1 massa, 1 voor de dimlicht en 1 voor het grote licht
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Van wat ik heb begrepen van de mensen van het andere forum, is dat die aansluit methode bedoeld is voor auto's die een te zwakke stuurspanning hebben vanuit de schakelaar. Met andere woorden de xenonlamp wil dan niet ontsteken.Mike (spitsoor) schreef:Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Je kunt dan vanaf je accu een stroomdraad trekken naar de lamp, en deze wordt via een relais aangestuurd.
Zoiets dacht ik

Is dat schema niet bedoelt voor mensen die een auto hebben waarbij de lampen meedraaien naar de richting waar de auto naartoe rijdt? Zo heb ik dat begrepen. Op de saxo waar ik het gisteren ingebouwd heb moest het zaakje wel degelijk op de accu aangesloten worden.Mike (spitsoor) schreef:Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Ok, dan is de kabelboom die ik nu heb dus ook niet geschikt voor hi/low denk ik.Mike (spitsoor) schreef:Naar de lamp gaan 2 high pressure draden en 1 kabeltje met 4 adertjes erin. Op de stekker wat nu nog op de halogeen zit gaan 3 draden vanaf. 1 massa, 1 voor de dimlicht en 1 voor het grote licht

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Oke dan duidelijkMurray schreef:Van wat ik heb begrepen van de mensen van het andere forum, is dat die aansluit methode bedoeld is voor auto's die een te zwakke stuurspanning hebben vanuit de schakelaar. Met andere woorden de xenonlamp wil dan niet ontsteken.Mike (spitsoor) schreef:Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Je kunt dan vanaf je accu een stroomdraad trekken naar de lamp, en deze wordt via een relais aangestuurd.
Zoiets dacht ik



Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Waarschijnlijk willen ze de hele set terug hebbenSander2 schreef:Ok, dan is de kabelboom die ik nu heb dus ook niet geschikt voor hi/low denk ik.Mike (spitsoor) schreef:Naar de lamp gaan 2 high pressure draden en 1 kabeltje met 4 adertjes erin. Op de stekker wat nu nog op de halogeen zit gaan 3 draden vanaf. 1 massa, 1 voor de dimlicht en 1 voor het grote licht

Update:
Mike: H4 8000 H/L (bijna de juiste
)
Luco: H4 8000 H/L (juist)
Luco: H4 8000 H/L (juist)
Sander2: H7 6000K (juist)
Sander2: H4 8000K single beam (ONJUIST, moest zijn dim/groot)
Marcel: H4 single - 6000k (onjuist, moest zijn 8000K)
Marcel: H4 single - 6000k (onjuist moest zijn 8000K)
Erik: H7 10000K (juist)
Voor de rest iedereen blij ?
Mike: H4 8000 H/L (bijna de juiste

Luco: H4 8000 H/L (juist)
Luco: H4 8000 H/L (juist)
Sander2: H7 6000K (juist)
Sander2: H4 8000K single beam (ONJUIST, moest zijn dim/groot)
Marcel: H4 single - 6000k (onjuist, moest zijn 8000K)
Marcel: H4 single - 6000k (onjuist moest zijn 8000K)
Erik: H7 10000K (juist)
Voor de rest iedereen blij ?
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat was bij men bus ook het geval. Heb omdat de accu niet onder de moterkap zit ff iets moeten verzinnen maar het werkt nu. Wat ik heb is idd Bi-Xenon. Zodra ik groot licht aanzet hoor je ff een tik en de lampen worden omhoog getrokken d.m.v een elektro magneetMurray schreef:Van wat ik heb begrepen van de mensen van het andere forum, is dat die aansluit methode bedoeld is voor auto's die een te zwakke stuurspanning hebben vanuit de schakelaar. Met andere woorden de xenonlamp wil dan niet ontsteken.


Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat heb je snel gedaan mike
ben benieuwd
ben benieuwd
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Heb gelukkig een zee aan ruimte onder de kap
Schilt een hoop. Weet iig wel dat als bij men eigen clio een lamp kapot gaat ik zegelijk beide vervang voor een 8000K exemplaar. Die zijn mooier qua kleur dan de 6000K versie

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ja een ford transitMurray schreef:Te gek Mike!
Bij jou is alles dus goed verlopen met inbouwen?
(wat bedoel je trouwens met bus, bouw je ze in een bus?)

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ckers weten
Denk zelfs dat het uniek is
Zover ik weet heeft geen van de uitvoeringen standaard xenon om over de eventuele optie maar te zwijgen 



Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Denk ik ook niet neeMike (spitsoor) schreef:Ckers wetenDenk zelfs dat het uniek is
Zover ik weet heeft geen van de uitvoeringen standaard xenon om over de eventuele optie maar te zwijgen

Veel VW transporters zie je er wel mee rijden trouwens...
Evenals bijna alle nieuwe vrachtwagens en bussen.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hierbij de foto's van men transit met Bi-Xenon erin:
Dimlicht:
[img]http://img175.imageshack.us/img175/7205/1000291sr2.jpg[/img]
Grootlicht:
[img]http://img243.imageshack.us/img243/4876/1000292ne5.jpg[/img]
Beide foto's zijn op ongeveer dezelfde afstand en op de hurken zittend genomen
Ben er dik tevreden mee

Dimlicht:
[img]http://img175.imageshack.us/img175/7205/1000291sr2.jpg[/img]
Grootlicht:
[img]http://img243.imageshack.us/img243/4876/1000292ne5.jpg[/img]
Beide foto's zijn op ongeveer dezelfde afstand en op de hurken zittend genomen


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
fel halogeen groot licht mike






Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ja he
Daar kan je nog eens fatsoenlijk mee seinen 



Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Cool 

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat seinen bedoel je murray?
Alles standaard op slot doen dan maar 


Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Tja ach zal het alleen gebruiken wanneer het echt nodig is
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat moeten we hebbenMurray schreef:Dat bedoelde ik niet helemaalMike (spitsoor) schreef:Dat seinen bedoel je murray?Alles standaard op slot doen dan maar
![]()
Je verblind mensen voor iets van 10 minuten, en rossen vol op je in
dus bij elke opel en vw vol het licht erop
mmmm dan kan ik beter beide setjes op de patrol bouwen




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dit klopt...Murray schreef:Van wat ik heb begrepen van de mensen van het andere forum, is dat die aansluit methode bedoeld is voor auto's die een te zwakke stuurspanning hebben vanuit de schakelaar. Met andere woorden de xenonlamp wil dan niet ontsteken.Mike (spitsoor) schreef:Enige wat ik niet begrijp als ik het schema zo zie dat er draden rechtstreeks naar de accu moeten. Dat is toch helemaal niet nodig? Of is dat voor een andere type aansluiting?
Je kunt dan vanaf je accu een stroomdraad trekken naar de lamp, en deze wordt via een relais aangestuurd.
Zoiets dacht ik

ik word er zoo moei van.
Vrijdag is de GROTE dagMurray schreef:@Maarten: Wanneer mag jij in laten bouwen?

-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Hesssssseeeeeellllllllllllllllllll. Heb ie de jouwe al in je 19 zittenn???????? 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853