ACT: Velgen en velgmaten

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
RonLooij
Contacteer:

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor andere velgen, om onder mijn clio uit 94 te steken. (geen 16v) Maar nu kwam ik de volgende tegen:
velgen 17 inche 4x100,
et waarde van 37 en 7j breed.

Nu heb ik daar een paar vragen over: ten eerste, past dit zonder enige aanpassing onder mijn auto? En aan watvoor prijskaarje moet ik ongeveer denken als ik nieuwe banden moet?

Alvast bedank! Groeten Ron
Mark van Nierop
Contacteer:

dat gaat helaas niet zo passen 17'' onder een niet 16v clio uit '94
kan wel maar dan krijg je hele dure banden die allen pirelli maakt
(195/40R17) dan zou het gaan passen mits de auto niet verlaagd is :)
Christian

kijk eesn in het niet 16v foto topic staat toch echt een niet 16v met 18 inch velgen dus het past wel :)

ik rij met ijn clio 16v ook met 17inch met banden maat 205/40/17 en dat past allemaal :)
PaulM

cristian die uit niet 16v heeft zijn wielkasten aangepast :)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Glekke schreef:standaard ET is 36 als ik me niet vergis, en volgens mij kun je zonder problemen tot 17 inch gaan en 7.5j breed ofzo, mits een smal bandje natuurlijk. Ik had 16 inch, 7.5j en 205/50-16 band (veel te groot), samen met 60mm verlaging, en dit gaf enkel achteraan wat problemen...
Dank je wel! weet ik dat :)
Rob 16v
Contacteer:

Mark Coupe schreef: kan wel maar dan krijg je hele dure banden die allen pirelli maakt
(195/40R17)
Fout! Continental heeft ze ook!
ramsus42

Ik kan erg mooie velgjes aanschaffen met de volgende waarde:

17 Inch
5x110
7 J
ET 35

gaat dit passen onder mijn renault5, 1.4 tr?
En zijn de banden makkelijk te verkrijgen?

Of is dit echt geen gezicht.

Ik hoor erg graag wat van jullie:)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

gaat niet passen, of je moet al adapters toe passen maar dat zal wel niet de bedoeling zijn

je moet 4x100 hebben ipv 5x110
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Xabre
Car: 19 16V

adapters van 4 naar 5 gaten bestaan wel, zag ze laatst bij de grote beurt zelfs :P
-PAZ-
Über-Spammer

17 duimers onder een 5je geeft al snel een 4 x 4 look. kan je beter kijken voor een leuk setje 15 of 16 inch en dan beetje verlagen. bij 16 inch max 7j velgen en ET 38 aanhouden
R5GTT. Drive it like you stole it
Erik (Schepjes)
Contacteer:

En helemaal onder een gewone 5....
Maarten-Jan

Xabre schreef:adapters van 4 naar 5 gaten bestaan wel, zag ze laatst bij de grote beurt zelfs :P
klopt, op zo'n gloednieuwe punto toch? Zijn die dingen niet wettelijk verboden net zoals spacers?
Haas
Car: Megane RS

er is wel meer verboden...of hij er op afgekeurd wordt is punt II ;)
Maarten-Jan

true true :D
Haas

wie weet er zo ff wat er op een megane I coupe past aan maten? 17 inch 7 J?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

je hebt em nog niet eens, en je bent al aan het zoeken naar velgen :lol: :p

17 past gewoon als ik t zo zie rondrijden, anders ff neuzen bij het RMC..vast wel wat te vinden :p
Haas

Paul1916v schreef:je hebt em nog niet eens, en je bent al aan het zoeken naar velgen :lol: :p
(B)
Paul1916v schreef:17 past gewoon als ik t zo zie rondrijden, anders ff neuzen bij het RMC..vast wel wat te vinden :p
ben lui :P
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Haas schreef:
Paul1916v schreef:je hebt em nog niet eens, en je bent al aan het zoeken naar velgen :lol: :p
(B)
Ja lekker!
Haas schreef:
Paul1916v schreef:17 past gewoon als ik t zo zie rondrijden, anders ff neuzen bij het RMC..vast wel wat te vinden :p
ben lui :P
Daar waren we al achter ;) :lol:
ramsus42

Wat vinden jullie eigenlijk van ATS Cup velgen?

15" 7j.. uiteraard 4x100..

Ik houd wel van zo'n duitse stijl :p

je hebt ze ook in 7.5j, ik neem aan dat deze iets breder zijn?

En wat betekend die Et waarde?

Ik ga er vanuit dat deze goed passen onder mijn 5je..

Graag jullie mening:)
Haas

ats hoort onder VW... niet onder een renault :nee:
ramsus42

Uh,

Boeiend? :~

Wat zijn dit bijvoorbeeld voor een velgen?:

http://www.creatupropiaweb.com/Eltiempo/tuning/polo.jpg

ben echt op zoek naar leuke velgjes, met zo'n overdreven brede horizontale rand. De cup velgjes komen daarbij dicht in de buurt, en mede doordat ze lekker goedkoop zijn:).

Mvgrt Remy
Haas

bedoel t ook als geintje! ;)

ji jmoet weten wat je eronder zet, maar ik vind t niets :D ATS'en moeten onder een vw, porschevelgen onder een porsche, niet onder een golf, alpina's onder een beemer, enz.

:)
Haas

[img]http://www.creatupropiaweb.com/Eltiempo/tuning/polo.jpg[/img]

zo te zien RSL wielen? Had Rob die niet nog te koop staan?
TheoV
Contacteer:

ik vind 15" groot voor duitse stijl.... zeker als je kleiner kan..

maar that's just me
Danos

hallo allemaal!

ik heb Dezent V1 velgen in de maat 16x 7,5J met de ET waarde 35..
nu wil ik deze graag op me clio RSI hebben..
ik heb ze achter al even gepast( zonder banden wel), maar daar heeft hij redelijk weinig ruimte aan de achterkant..denk aan z'on 2,5 cm.
is dit niet veels te weinig? zelf zat ik er aan te denken om een spacer van 5mm tussen te doen, aleen het probleem is dat hij dan waarschijnlijk buiten me wielkast gaat staan. of een heel klein beetje..
heeft iemand ervaring met 7,5J op een clio ??

[img]http://i16.tinypic.com/2la3ed3.jpg[/img]
ramsus42

Dankje voor de reactie's:)

Welke breedte past er eigenlijk maximaal onder een renault 5je? 7j?,7.5j?8j? en welke ET waarde minimaal?

Of hangt dit af van de hoeveelheid centimeters dat je de auto verlaagt hebt.
( ben van plan de auto zo'n 5/6 cm te verlagen)

En jupsz, dat waren de laatste vragen:)

Tnx :smile:
TheoV
Contacteer:

heel effe een algemene vraag, waar waarschijnlijk niemand hier een antwoord op heeft...

waarom in s hemelsnaam heeft men bij renault ooit gedacht dat een naaf van 60.1mm een goed idee is? waarom konden ze niet zoals alle andere constructeurs ergens rond de 55mm zitten?

grmbl
ramsus42

:~

Welke breedte past er max onder een 5je??

Past bijvoorbeeld 8j achter en voor 7 j?..of zal dit noooiiitt passen..

Vind dat verbrede staal toch ook wel erug mooi staan..
Haas

Danos schreef:hallo allemaal!

ik heb ze achter al even gepast( zonder banden wel), maar daar heeft hij redelijk weinig ruimte aan de achterkant..denk aan z'on 2,5 cm.
is dit niet veels te weinig? zelf zat ik er aan te denken om een spacer van 5mm tussen te doen, aleen het probleem is dat hij dan waarschijnlijk buiten me wielkast gaat staan. of een heel klein beetje..

ik zou ze zeker niet uit laten steken!! Zeker niet aangezien je je trekhaak hebt. ALs je kasten niet gerold zijn, zouik ze niet ver uit laten steken, in ieder geval zeker niet dat je loopvlak van je band onder de rand van het scherm zit.
En waar heb je te weinig ruimte aan de achterkant? Naar mijn idee zit de velg nogal ver naar buiten, een spacer gaat je daar niets bij helpen, maw alleen maar verergeren. Ennuh...2.5 cm spacers...welja... :S

tut schreef:heel effe een algemene vraag, waar waarschijnlijk niemand hier een antwoord op heeft...

waarom in s hemelsnaam heeft men bij renault ooit gedacht dat een naaf van 60.1mm een goed idee is? waarom konden ze niet zoals alle andere constructeurs ergens rond de 55mm zitten?

grmbl
hoezo boeit dat nou weer? Centreerringen kosten je 2 tientjes...ik zie het probleem niet... Wees blij dat ze 4x100 zijnn in de meeste gevallen en niet een of andere rampmaat als 4x114.3 |:
ramsus42 schreef::~
Welke breedte past er max onder een 5je??
Past bijvoorbeeld 8j achter en voor 7 j?..of zal dit noooiiitt passen..
Vind dat verbrede staal toch ook wel erug mooi staan..
ligt ook aan de diameter van de velg he ;) MartijnG heeft er geloof ik 13" x 7 J mattigs onder liggen, dat gaat wel. Maar is het een gtt of een std 5?
TheoV
Contacteer:

centreerringen zijn t probleem niet, wat ik daarentegen irritanter vind is dat dat groter is dan de meeste andere merken.. vw, opel, alfa, fiat, lancia, honda, ... velgen ofzo passen niet, want die zijn allemaal kleiner..

en om nu dat gat uit te laten draaien komt weer iets te duur uit om voordeel uit te halen ..
Haas

en jij denkt dat vw, audi, honda, enz geen gebruik maken van centreerringen???

meeste naafdiameters van velgen zijn 70mm of groter, dus een set andere ringen en je bent t mannetje :)
TheoV
Contacteer:

maar t gaat me om de standaard velgen.. ik had bijna een mooi setje rover 15" steken gehad, maar sja, dat naafgat is veels te klein :(

en op t eerste zicht zit daar ook geen centreerring in
Haas

ja, oke, das wat anders ;)

dat wordt dan waarschijnlijk uitdraaien ja :)
Danos

Haas schreef:
Danos schreef:hallo allemaal!

ik zou ze zeker niet uit laten steken!! Zeker niet aangezien je je trekhaak hebt. ALs je kasten niet gerold zijn, zouik ze niet ver uit laten steken, in ieder geval zeker niet dat je loopvlak van je band onder de rand van het scherm zit.
En waar heb je te weinig ruimte aan de achterkant? Naar mijn idee zit de velg nogal ver naar buiten, een spacer gaat je daar niets bij helpen, maw alleen maar verergeren. Ennuh...2.5 cm spacers...welja... :S
de velg zit nu recht onder de rand van de wielkast..hij steekt niet echt uit, maar aan de achterkant van de velg heb ik +- 2,5cm speling tussen velg en binnenkant wielkast. dus gaat dit geen problemen opleveren bij bochtenwerk?? en opzich komen er wel vrij smalle en platte bandjes onder van 194-40..
toch zit ik zelf sterk te overwegen om deze te verkopen en opzoek te gaan naar andere velgen in de maat 16*7J..neem aan dat deze wel oke passen? mits de ET oke is :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

als je even een stukje hout onder de velg neerlegt zodat je de auto kan laten zakken zonder dat de velg beschadigd, dan kan je even zienhoeveel ruimte je nog hebt in de wielkast.
paar mm ruimte is meer dan genoeg, ik heb misschien ook maar 2 mm aan de binnenkant en niet veel meer aan de buitenkant van de velg (binnenkant wielkast) :p
Plaats reactie