ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Neej, maar ben benieuwd wat voor pointers jij heb :p
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Murray schreef:Ja er kan een formulier gemaakt worden (net als bij de aanmelding zeg maar) waar je je naam, auto type en andere kenmerken kan invullen, en dat ie dat dan in een database slingert. De database zelf kan je op alle mogelijke manieren uitlezen en sorteren. Maarja, 't kost wel wat programmeer werk
volgens mij hebben ze dat al gedeeltelijk
dus is dacht ik een kwestie van uitbreiden

het is dat ik niet echt handig ben met acces en excel, anders zou ik dat best willen doen
Dus volgens mij is het nu toch de bedoeling van Luco, dat een rtc lid een x aantal renaults die hij/zij in bezit heeft kan invoeren. Dus alleen types. Voor dat invoeren heb je weinig aan excel want dat moet via web. Dus html formulier en hier houden nogal van php, dus ook een php scriptje. Voor het grafiekjes maken kan excel nuttig zijn. Maar kan ook volledig webbased kan. Kost alleen allemaal tijd en aangezien allemaal vrijwilligers werken aan deze site, kan dat even duren.
Laatst gewijzigd door Johan op wo 6 dec 2006 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Maus

Bram schreef:Weet iemand een site waar high resolution Rally foto's staan? Heb een waardebon voor een foto op canvas van 100x100 of 120x80.
http://www.rallymedia.nl
Anders Tijn ff pm-en, die zal best wel enkele sites weten.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

types en uitvoering :D
5 gtt
5 gte
5 gts
clio 1
clio 2
enz enz
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Bijv: ik ben een beeetje actief met dvd's downloa.. enne.. nou zitten allemaal lul raak in een koffer.

zijn wel nummertjes bij,

als ik nou in exel al die films neer zet met bij behorend nummertje, en ik voeg een gerne toe, kan ik dan ook als ik bijv zin heb in een triller, alle trillers boven aan laten staan ofzo ? :p
Johan
Contacteer:

Maar Luco hier kun je je ideeen kwijt: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23297
PatrickG

Echt specifiek een hele database maken die hierop is toegepast kost wel wat tijd ja. Alles moet precies zijn en kloppen bij die dingen.
Murray

Erik (Schepjes) schreef:Bijv: ik ben een beeetje actief met dvd's downloa.. enne.. nou zitten allemaal lul raak in een koffer.

zijn wel nummertjes bij,

als ik nou in exel al die films neer zet met bij behorend nummertje, en ik voeg een gerne toe, kan ik dan ook als ik bijv zin heb in een triller, alle trillers boven aan laten staan ofzo ? :p
Yup, eitje. Je kunt een 'sorteerbalk' maken van je kolommenbalk. Dan heb je hetzelfde idee als in windows verkenner als je wilt sorteren op datum, bestandstype, naam etc.
Murray

PatrickG schreef:Echt specifiek een hele database maken die hierop is toegepast kost wel wat tijd ja. Alles moet precies zijn en kloppen bij die dingen.
Ja je moet wel een format aanhouden. Je kan dat inperken door een beperkte keuze aan te bieden dmv een drop down menu waar alle mogelijke types al in staan.
Riël
Über-Spammer

Johan schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Murray schreef:Ja er kan een formulier gemaakt worden (net als bij de aanmelding zeg maar) waar je je naam, auto type en andere kenmerken kan invullen, en dat ie dat dan in een database slingert. De database zelf kan je op alle mogelijke manieren uitlezen en sorteren. Maarja, 't kost wel wat programmeer werk
volgens mij hebben ze dat al gedeeltelijk
dus is dacht ik een kwestie van uitbreiden

het is dat ik niet echt handig ben met acces en excel, anders zou ik dat best willen doen
Dus volgens mij is het nu toch de bedoeling van Luco, dat een rtc lid een x aantal renaults die hij/zij in bezit heeft kan invoeren. Dus alleen types. Voor dat invoeren heb je weinig aan excel want dat moet via web. Dus html formulier en hier houden nogal van php, dus ook een php scriptje. Voor het grafiekjes maken kan excel nuttig zijn. Maar kan ook volledig webbased kan. Kost alleen allemaal tijd en aangezien allemaal vrijwilligers werken aan deze site, kan dat even duren.

Haha, luco, ik snap wat je wil, maar dat is het doel helemaal niet van die verdeling auto's in de club. Het is zeker leuk om te weten, eens, maar het ging zich nu om the big picture :)

Wat jullie willen doen: trust me, dat komt er!
Martijn PROBEERT op de ALV een preview te geven (Y) In ieder geval wordt er as we speak aan geknutseld :p

:biertjuh:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM

Murray schreef:
PatrickG schreef:Echt specifiek een hele database maken die hierop is toegepast kost wel wat tijd ja. Alles moet precies zijn en kloppen bij die dingen.
Ja je moet wel een format aanhouden. Je kan dat inperken door een beperkte keuze aan te bieden dmv een drop down menu waar alle mogelijke types al in staan.
je moet zowiezo alles met voorgekouwde waardes doen, anders is de kans op verkeerde invoer VEEL groter. Met bv dropdownboxjes of radiobuttons is de keuze altijd de juiste.
Murray

+Clio16v+ schreef:
Murray schreef:
je moet zowiezo alles met voorgekouwde waardes doen, anders is de kans op verkeerde invoer VEEL groter. Met bv dropdownboxjes of radiobuttons is de keuze altijd de juiste.
Behalve je forumnaam dan, anders wordt 't wel een heel groot dropdown boxje :)
tis leuk om hierover te speculeren, maar ik hoorde dus net van Riel dat er al aan gewerkt wordt :)
PaulM

Murray schreef: Behalve je forumnaam dan, anders wordt 't wel een heel groot dropdown boxje :)
dat uiteraard niet :)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
GeniustheGzA

Huh??? Interne decapitatie??
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Las ik ook al even ja...

Jochie heeft erg veel geluk gehad 8) (Staat ook bij dat de meeste mensen dit niet overleven, of op z'n minst zwaar gehandicapt door het leven moeten)
The force of the crash had separated his head from his neck internally and detached his tongue at the root.
:p
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

GeniustheGzA schreef:Huh??? Interne decapitatie??
......lijkt wel een 1 april berichtje......als je het niet heeeeel goed leest!!
Haas
Car: Megane RS

iemand iets gehoord van een ongeluk gisteravond op de A50 ter tussen Zwolle en Apeldoorn? omstreeks half negen? Kwam daar net langs toen er een stuk of 4 in de rail stonden.. Rijkswaterstaat en de wouten kwamen net aanrijden...
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Morgen even nieuwe 3 in 1 printer halen :)
http://www.alternate.nl/html/productDet ... o=WT%23HF6
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

hoe is het nu met die x fecter schoonheid bij jou op school??????
Riël
Über-Spammer

AnthonyR schreef:Morgen even nieuwe 3 in 1 printer halen :)
http://www.alternate.nl/html/productDet ... o=WT%23HF6
Wow man wat vet een printer :p :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol:
Johan
Contacteer:

Anthony is wel fan van alternate :). Heb je al geinformeerd wat de inktcartridges kosten? Waarschijnlijk de helft van wat die printer kost.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Corectie: Anthony's ouders zijn fan van alternate.. :wink:
Xabre
Car: 19 16V

een fotoprinter die niet eens foto's kan maken :nee: :P
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:Corectie: Anthony's ouders zijn fan van alternate.. :wink:
Mijn ouders? :nee: Ik heb die printer gekocht :wink: TV niet dan, maar me computer komt ook bij alternate vandaan. Ook zelf betaald :wink:

@Hessel, inktcardrige zijn heel zuinig plus zijn het nieuwe soort, dus zijn goedkoop en zuinig :)
Marcus

Waarom koop je eigenlijk alles bij Alternate?
Ik heb er een keer een computer gekocht en had er echt veel problemen mee.
Ben zeker wel 5 keer terug geweest.
En die technische dienst stelt echt helemaal niks voor. Die gasten daar kunnen volgens mij niet eens hun veters strikken.
Ik ga echt nooit meer naar Alternate.
Xabre
Car: 19 16V

99% van de computerzaakjes zijn gewoon dozenschuivers dus ja :)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik heb er helemaal geen problemen mee, 1 keer met videokaart die raar deed en toen gingen we terug en kregen gewoon een nieuwe.
Marcus

AnthonyR schreef: Ik heb er helemaal geen problemen mee, 1 keer met videokaart die raar deed en toen gingen we terug en kregen gewoon een nieuwe.
Ik had ook problemen met onder andere de videokaart.
Ze gingen eerst moeilijk doen omdat ze volgens hun dat probleem nog nooit hadden gezien.
Toen gingen ze naar achteren en haalden een andere "nieuwe" kaart.
Dat was dus gewoon een gebruikte.
En dan gewoon nog liegen ook dat het een gloednieuwe was. :(
Ik ben toen gelijk weggegaan.
Een zaak die je belazerd daar doe ik geen zaken mee.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Het waren overigens ook helemaal geen alternate spullen, ook de computer niet, elk onderdeel zelf gekocht en zelf in elkaar gezet, allemaal van een bekend merk, de videokaart ook overigens , doen helemaal niet moeilijk, me oom komt er al jaren ook nooit problemen.
Marcus

De computer die ik daar had samengesteld was ook zelfbouw.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ken heel die toko niet :wink: Denk dat mijn nieuwe bij informatiqeu gekocht wordt :p
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Dan ligt het toch niet aan alternate? Misschien dat je niet tevreden over de service bent, oké enigsinds begrijpelijk.
Marcus

Mike (spitsoor) schreef: Denk dat mijn nieuwe bij informatiqeu gekocht wordt :p
Informatique kan ik je zeker aanbevelen.
Daar heb ik mijn huidige computer ook samengesteld.
Nooit problemen met componenten en service gehad. (Y)
Ze zijn bij Informatique trouwens ook een stuk klantvriendelijker en nemen echt de tijd voor je. :)
Gesloten